میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ادامه به توضیحات آقای عزیزی مدیر عامل شرکت نفت بهران درباره کمپین «بهرانیم تا سلامت بمانیم» را میخوانید.
راه حل های ایجابی برای موارد بازدارنده مانند تخلفات رانندگی بهتر از راه حل های سلبی است. دلیل اینکه بهران این مسئولیت اجتماعی را انتخاب کرد چیست؟
توجه به مسئولیتهای اجتماعی در شرکت نفت بهران که با نزدیک به ۶۰ سال سابقه فعالیت، پیشرو بازار روانکار کشور است، یک امر جدی است. زیرا معتقدیم برای ایجاد توسعه پایدار در شرکت باید به بهبود وضعیت جامعه و کلیه مخاطبان و ذینفعانمان، البته در حد توان، توجه داشته باشیم. به همین خاطر پس از تشکیل شورای عالی برند و مسئولیت اجتماعی در این شرکت و تدوین سند مسئولیت اجتماعی نفت بهران که به زودی به منتشر خواهد شد، مفهومی به نام فرهنگ بهرانی طراحی کردیم که در آن بر آموزش مسئولیت پذیری تاکید شده است. در اولین مرحله اجرایی از ترویج فرهنگ بهرانی به سراغ موضوعی رفتیم که نزدیکترین موضوع به فعالیت اصلی شرکت، یعنی تولید انواع روغن موتور و صنعتی است و اصلاح فرهنگ رانندگی را به عنوان هدف برنامههای مسئولیت اجتماعی قرار دادیم.
در کمپین نورزی سال ۹۸ با شعار "بهرانیم تا سلامت بمانیم" این پروژه آغاز شد که نتایج خوبی به همراه داشت و حال در این مقطع در جهت تشویق رانندگان به رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی با هدف تامین سلامت افراد، چالش بهرانی را در فضای مجازی راه اندازی کردیم.
طرح بهران در چه بازه زمانی اجرا میشود و قرعه کشی و گزینش برندگان چگونه خواهد بود؟
همان طور که در سایت بهران و سایر رسانههای مجازی اعلام شده است، در این چالش، رانندگان محترم به مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام در سامانه نباید هیچگونه تخلف رانندگی برایشان ثبت شود. به این خاطر پس از گذشت این دوره زمانی، قرعه کشی انجام خواهد شد و گزینش شدگان پس از استعلام از مقامات مسئول در این زمینه و تایید فعال بودن پلاک خودروی اعلام شده و عدم داشتن خلافی، به عنوان برنده اعلام خواهند شد. کلیه مراحل نیز از طریق سایت و پیامک به ثبت نام کنندگان اعلام خواهد شد.
ویژگی جایزه بهران ترویج یک فرهنگ یعنی دوچرخه سواری است در این باره توضیح بفرمایید
دوچرخه سواری همواره به عنوان یک راهکار حمل و نقلی سازگار با محیط زیست مطرح بوده و مورد تاکید مقامات شهری و شهرداریها نیز هست. در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، استفاده از دوچرخه برای قطع کردن چرخه این بیماری، بیشتر از قبل توصیه میشود. در کنار همه این موارد، ما دوچرخه برقی را برای انتقال این پیام به مخاطبان انتخاب کردیم که نشان دهیم بهران ضمن اهمیت دادن به محیط زیست و سلامتی مخاطبان، توجه ویژه ای نیز به تغییرات سریع فناوری دارد و برنامههایی نیز متناسب با این تغییرات، برای توسعه خود تدارک دیده است.
دوچرخههای اهدایی دارای چه ویژگیهایی است؟
همانطور که ذکر شد این دوچرخهها برقی هستند و هم با رکاب زدن توسط کاربر به حرکت در می آیند و هم با کمک باتری و موتور الکتریکی تعبیه شده در آن در مواقع لزوم به کاربر کمک میکنند تا راحت تر رکاب بزند. برای تهیه آنها نیز با هدف کمک به تولید ملی، سعی شده تا از تولید کنندگان معتبر داخلی، محصولی با کیفیت تهیه و در اختیار برندگان قرارداده شود.
ابتکاری که در این طرح در نظر گرفته شده، علاوه بر بعد مسئولیتهای اجتماعی میتواند در برگیرنده تبلیغ غیر مستقیم برای آن مجموعه نیز باشد. این طور نیست؟
برای اینکه به این پرسش شما پاسخ بدهم باید متذکر شوم که هدف اصلی از هر نوع تبلیغی افزایش فروش محصولات است. درحالی که شرکت نفت بهران با تامین ۴۳ درصد از نیاز بازار روانکارهای کشور در حال حاضر شرکت پیشرو در این زمینه است و این موفقیت هم از طریق چندین مرحله افزایش ظرفیت تولید در سالهای گذشته و افزایش بهره وری در واحدهای موجود به دست آمده است و افزایش تولید برای کسب سهم بیشتر از بازار، نیازمند سرمایه گذاریهای جدید است که البته در دستور کار قرار دارد.
اما مسئله ایفای تعهدات شرکت بهران در زمینه مسئولیتهای اجتماعی به عنوان یک وظیفه مهم و مستقل در شرکت تعریف شده است و هدفی جز بهبود وضعیت عموم جامعه ندارد. بگذارید یک مثال بزنم تا این مسئله بیشتر روشن شود. در ماههای اخیر، به دلیل رشد بی سابقه نرخ ارز و در کنار آن سیاستهای تثبیت قیمت سازمانهای متولی، صادرات محصولات روانکار به شدت سودآور و فروش داخل عملاً با زیان همراه بود. اما شرکت نفت بهران به دلیل تعهدی که به مشتریان داشته و دارد، این شرایط را تحمل نموده و بازار داخلی را با همه مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه، پوشش داده است. این امر ثابت میکند که این شرکت در استراتژیهای کلان خود همواره منافع آنی را به مصالح بلند مدت خود و همه ذینفعانش ترجیح میدهد و به همین دلیل است که مشتریان بهران با درک این تعهد متقابل، مشتریانی وفادار و دوستدار برند بهران هستند.
در این چالش نیز هدف اصلی ترویج و تشویق فرهنگ صحیح رانندگی به مخاطبان است تا از این طریق به سلامت و آسایش بیشتری برسند. البته بی تردید مخاطبان این چالش از این طریق اعتماد بیشتری به برند بهران پیدا میکنند اما این مساله یک امر جنبی است و نمیتوان چالش بهران را یک برنامه تبلیغاتی به شمار آورد.
هر مورد دیگری که از قلم افتاده و ذکر آن را ضروری میدانید، بفرمایید.
هر تغییر در زمینه فرهنگ، نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مختلف جامعه است امیدواریم همه کسانی که پیام این چالش را شنیده اند به آن ملحق شوند و دیگران را نیز به حضور در آن ترغیب و تشویق کنند تا به این ترتیب تلاشی که توسط شرکت نفت بهران شکل گرفته با حمایت تک تک مردم، به یک حرکت بزرگ برای اصلاح فرهنگ رانندگی تبدیل شود و از این طریق سلامت و آسایش در عبور و مرور را برای همه فراهم کنیم. از شما و سایر رسانهها نیز که به معرفی این چالش کمک میکنید تشکر میکنم.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
جزیره کبوتر کوش آداسی گنجینهای تاریخی در قلب دریای اژه
تأثیر کمبود منابع چوبی بر افزایش قیمت ترموود
آب و هوای کوش آداسی و بهترین زمان سفر
در عید نوروز به چه کشورهایی سفر کنیم؟
برای سفر به چین به چه میزان بودجه نیاز دارید؟
مرکز ژرژ پمپیدو؛ نماد هنر و فرهنگ مدرن در قلب پاریس
بازسازی بیش از ۲۰ هتل
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
۷ نکته مهم قبل از خرید دستگاه تصفیه آب
پرفروشترین شیرآلات شودر و kwc کدام است؟
دوربین مداربسته پرفروش بازار که نباید از دست بدهید
راهنمای خرید انواع دستگاه پر کن مایعات
رپورتاژ آگهی چیست و چگونه میتوان تاثیرگذاری آن را افزایش داد؟
تفکر سیستمی در راهکارهای نرم افزاری یکپارچه (ERP)
همه چیز درباره ورق کامپوزیت؛ قیمت، ویژگیها و انواع آن
اینترنت ویژه مجتمعها چه مزیتها و کاربردهایی دارد؟
چرا باید در کشاورزی از تیلر استفاده کنیم؟
مزایا و معایب بلوک هبلکس
چگونه با کمترین هزینه بلیط هواپیما بخریم؟
مزایای پیش خرید بلیط قطار نسبت به خرید لحظه آخری
معرفی اسپری آنتی سپتیک طباسپت برای زخم
معاملات بازار ارز تجاری از یک میلیارد دلار عبور کرد
تامین ۱۲.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
معاملات مرکز مبادله از یک میلیارد دلار عبور کرد
واردات سیبزمینی تا تثبیت قیمت در بازار ادامه دارد
کاهش یک میلیون تومانی حباب سکه؛ تب قیمتها آرام گرفت
قیمت طلا ۲۷ بهمن؛ اونس به ۲۸۸۲ دلار و ۵۲ سنت رسید
آغاز حراج خودروهای اموال تملیکی از دوشنبه
قیمت طلا ۲۷ بهمن؛ اونس به ۲۸۸۲ دلارو ۵۲ سنت رسید
جدول نرخ ارز شنبه ۲۷ بهمن؛ کاهش رسمی قیمت دلار برای سومین روز متوالی