میرنیوز

خرید فیش حج با مطمئن‌ترین روش

خرید فیش حج با مطمئن‌ترین روش 2020-12-23T16:16:39+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هرساله خیل عظیمی از مسلمانان جهان به قصد حج واجب و عمره، راهی مکه می‌شوند. با توجه به اینکه حج تمتع بر تمامی افراد واجد شرایط واجب است، هر ساله ایرانیان زیادی اقدام به خرید فیش حج می‌کنند. اما بسیاری نیز به دام کلاهبرداران افتاده و تجربه و خاطره بدی از آن پیدا می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات کاملی از انواع فیش حج و طریقه خرید آن به دست آورید.

انواع فیش حج

برای سفر به حج، باید یکی از انواع فیش حجتمتع و یا عمره را خریداری کرد. افرادی که قبلاً هنگام اعلام سازمان حج و زیارت (تمتع تا سال ۸۶ و عمره در سال ۹۰) با مراجعه به بانک‌های معرفی شده از طریق سازمان حج اقدام به سپرده گذری درحج تمتع و یا عمره نمودند و قبض سپرده گذاری خود را از بانک مربوطه دریافت نموده اند. (با تصمیمات جدید سازمان حج و زیارت) قادر به واگذاری فیش خود می‌باشند.

در فیش دریافتی نوع آن مشخص شده است و روی فیش به صورت عبارت: قبض ودیعه گذاری علی حساب هزینه سفرحج تمتع و کارت ثبت نام عمره مفرده نوشته شده است.

قیمت نوع تمتع و عمره با هم فرق دارد و قیمت حج تمتع بیشتر است. در حال حاضر چند سالی است که به دلایلی مرتبط با اتفاقات فرودگاه جده، حج عمره لغو شده است. نقل و انتقال فیش تنها با حضور اشخاص فروشنده و خریدار در دفاتر زیارتی مجاز و فعال دارای مجوز سازمان حج و زیارت انجام می‌شود. انتقال فیش هم با توجه به استان محل سکونت متقاضی انجام می‌شود. به این معنی که برای مثال اگر ساکن تهران هستید، تنها می‌توانید از فردی در تهران فیش دریافت کنید و یا اگر در اصفهان فیش را خریده‌اید، تنها در اصفهان می‌توانید اقدام به فروش آن کنید

قیمت فیش حج و عوامل موثر بر آن

قیمت فیش حج هر ساله و با اتفاقات مختلف تغییر می‌کند. در صورتی که قصد زیارت حج را دارید و یا فیشی دارید که قصد فروش آن را دارید، باید همواره این تغییرات را پیگیری کنید. بنابراین مطمئن شوید که قبل از خرید و فروش فیش حج، حتماً استعلامات لازم را گرفته باشید. برای مثال حتی اگر فیش حج از شخص متوفی به وارث وی رسیده باشد، وارث می‌تواند با توجه به موارد تاثیرگذار بر قیمت و به قیمت روز آن را بفروشد.

از جمله موارد موثر بر قیمت فیش می‌توان موارد زیر را نام برد:

نوع فیش: با توجه نوع عمره یا تمتع قیمت فیش حج نیز تفاوت دارد. قیمت فیش عمره در حدود سه میلیون تومان است و در حال حاضر نیز عمره انجام نمی‌شود. فیش تمتع با توجه به موارد بعدی گران‌تر و تغییر قیمت بیشتری دارد.

قیمت دلار: مهم‌ترین مورد موثر در قیمت فیش‌ها، تورم ناشی از افزایش قیمت دلار است و با آن رابطه مستقیمی دارد. با توجه به قیمت نوسانی و رو به افزایش قیمت دلار در ایران، قیمت فیش حج نیز روند افزایشی پیدا کرده است.

سال اعزام به حج: قیمت با توجه به سال اعزام به حج نیز تغییر می‌کند. سال اعزام در عمره بر اساس اولویت آن می‌باشد. که از اولویت ۰ تا ۳۰۰ مربوط به فیش‌های ۵۰۰ تومانی و اولویت ۳۰۰ تا ۶۰۰ مربوط به فیش‌های ۸۰۰ تومانی می‌باشد. که تا اولویت ۴۵۰ قبلاً فراخوانی شده است. و در فیش‌های تمتع بر اساس سال و ماه ثبت نام می‌باشد که هرسال چند ماه بسته به میزان ثبت نام در آن ماه و استقبال مردم اعلام می‌شود. که براساس شرایط امکان تغییر و جابجای وجود دارد. (مثلاً در حادثه منا اولویت اعزام تا برج ۱۲/۸۶ اعلام شد و پس از آن به ۱۱/۸۵ برگشت خورد و در سال ۹۹ تا ۱۵/‏۰۱/‏۸۶‬ اعلام و با شیوع کرونا و استقبال کم مردم تا تاریخ ۳۰/‏۰۹/‏۸۶‬ تمدید گردید تا کاروان‌ها تکمیل گردند.) هرچه نوبت اعزام نزدیک‌تر باشد، قیمت فیش حج بیشتر است. خلاف آن نیز صادق است و هرچه سال اعزام دورتر باشد، ارزش و قیمت آن پایین‌تر است.

هزینه ثبت نام کاروان سازمان حج و زیارت: هزینه کاروان هم براساس تورم هر سال تغییر می‌کند و تعرفه جدیدی اعلام می‌شود. به این ترتیب هزینه ثبت نام نیز با تغییرات هر ساله همراه است.

رخدادهای مهم: اتفاقات مهمی که در جهان، ایران یا جهان اسلام می‌افتد، بر قیمت فیش و هزینه ثبت نام آن موثر است. برای مثال، در سال اخیر شیوع ویروس کرونا بر قیمت فیش‌ها تاثیر گذار بوده است.

خرید فیش حج با مطمئن‌ترین روش

خرید و فروش فیش حج

تهیه فیش حج به دو صورت انجام می‌شود. در نوع اول، شخص پس از فراخوان ثبت نام از طرف سازمان حج و زیارت مراحل ثبت نام را انجام می‌دهد و با توجه به استقبال مردم، ممکن است مدت انتظار چندین سال طول بکشد. اما با توجه به اینکه از سال ۱۳۸۶ تاکنون برای حج تمتع و از سال ۱۳۹۰ برای حج عمره نام نویسی جدیدی صورت نگرفته است، خرید و فروش فیش بازار داغی پیدا کرده است. در نوع دوم، متقاضی زیارت می‌تواند فیش شخص دیگری را خریداری کند. فروش به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. ممکن است به دلیل نامساعد شدن شرایط مالی فرد دارنده فیش، یا به دلیل فوت وی طی انتظار رسیدن نوبت باشد و توسط وارث و دلایلی مشابه آن‌ها، انتقال نام فیش صورت بگیرد.

برای انتقال نام فیش لازم است که خریدار و فروشنده در دفتر زیارتی حاضر شوند و مدارک خود را تحویل دهند. مدارک لازم شامل شناسنامه و کارت ملی طرفین و نیز اصل فیش مورد معامله است. فیش مورد نظر ممکن است به نام شخص فروشنده نباشد. این امر در مواردی اتفاق می‌افتد که برای مثال مالک اصلی فوت کرده باشد و فروشنده وارث وی باشد و یا فروشنده وکالت نامه مالک فیش را در دست داشته باشد. بعد از ثبت اطلاعات اولیه، اصل مدارک و برگه درخواست مجوز انتقال، به طرفین معامله تحویل داده می‌شود. مرحله بعدی با مراجعه طرفین به دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد. سازمان حج و زیارت مسئول بررسی و تایید مدارک و مجوز درخواست است. پس از تایید سازمان و صدور نامه معرفی به دفترخانه، لازم است که خریدار و فروشنده در دفتر اسناد رسمی، سندی تحت عنوان صلح نامه تنظیم و امضا کنند و به دفتر زیارتی تسلیم نمایند. در مرحله آخر پس از ثبت سیستمی صلح نامه، ثبت نهایی مدارک خریدار و فروشنده توسط این نهاد انجام شده و فیش جدید صادر می‌شود. فیش قبلی توسط بانک ملی باطل می‌شود.

البته هزینه کاروان که هر ساله اولویت‌های فیش حج تمتع و هزینه مربوطه از طریق سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود؛ ارتباطی به قیمت فیش حج نداشته و جداگانه بایستی پرداخت شود.

کلاه برداران را بشناسید

در خرید و فروش فیش حج، اطلاعات صحیح و کافی طرفین حرف اول را می‌زند. اگر شخص بدون آگاهی از قیمت روز و شرایط انتقال فیش اقدام به انجام آن نماید، ممکن است در دام کلاهبرداران بیفتد. بسیاری از این بازار داغ و بی اطلاعی مردم سوء استفاده می‌کنند و با یک دفتر بدون مجوز و تبلیغات فراوان، کار خود را گسترش می‌دهند. این افراد مبلغ‌هایی را به عنوان هزینه ثبت نام از افراد دریافت می‌کنند، یا فیش‌ها را به قیمت پایین خریده و با قیمت بالایی به خریداران می‌فروشند. توجه داشته باشید که انتقال فیش تنها در صورت حضور دو طرف معامله و از طریق دفاتر زیارتی با مجوز رسمی سازمان حج و زیارت انجام می‌شود. همچنین ثبت نام فیش حج سال‌ها است که انجام نمی‌شود. فیش‌هایی که با این روش‌ها خرید و فروش شده‌اند، اعتبار و امتیاز خود را به طور کامل از دست می‌دهند. بنابراین گول ظاهر آراسته و چرب زبانی کلاهبرداران را نخورید و هیچ عملی را خارج از چهارچوب و بدون استعلام گرفتن انجام ندهید.

سخن پایانی

امنیت در مراحل مختلف و پیشبرد روند خرید و فروش بسیار مهم است. برای خرید و فروش فیش حج می‌توانید از خدمات سایت‌های ثبت رایگان فیش حج و مشاوره رایگان آن بهره مند شوید. این سایت‌ها، آگهی‌های فروش شما را به صورت رایگان ثبت کرده و در دسترس خریداران قرار می‌دهند و خریداران می‌توانند به راحتی و سرعت از طریق سایت، فیش حج مورد نظر خود را پیدا کنند. با توجه به اینکه فیش و انتقال نام آن باید با استان شخص خریدار یکی باشد، این خدمات بسیار ارزنده هستند و کار را بسیار آسان‌تر می‌کنند. به این ترتیب از دام‌های کلاه بردارها نیز در امان می‌مانید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها مصوب اما ابلاغ نشده است

قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها مصوب اما ابلاغ نشده است
2024-09-16T16:25:05+03:30
بنا به گفته رئیس اتحادیه گاوداران مبلغ ۱۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری‌ها در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد. حال باید دید این قیمت،...

قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان شد

قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان شد
2024-09-16T16:25:04+03:30
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز در بازار طلای تهران با کاهش ۸۹ هزار تومانی نسبت به دیروز به ۴۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.

تغییر قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها مصوب اما ابلاغ نشده است

تغییر قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها مصوب اما ابلاغ نشده است
2024-09-16T15:31:45+03:30
بنا به گفته رئیس اتحادیه گاوداران مبلغ ۱۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری‌ها در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد. حال باید دید این قیمت،...

با دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار صاحب شغل دوم شو

با دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار صاحب شغل دوم شو
2024-09-16T15:18:24+03:30
با استفاده از دستگاه جوجه کشی می توانید به یک راه مطمئن و آسان برای درآمد زایی  دستیابی پیدا کنید

آغاز فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو برای طرح مادران از فردا

آغاز فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو برای طرح مادران از فردا
2024-09-16T15:05:05+03:30
شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو از طریق ثبت نام در سامانه ثبت درخواست خرید برای طرح جوانی جمعیت از فردا سه شنبه فعال خواهد شد.

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی؛ در مسیر توسعه گردشگری پایدار

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی؛ در مسیر توسعه گردشگری پایدار
2024-09-16T13:58:25+03:30
«گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی» به عنوان بزرگترین گروه زنجیره ای خدمات اقامتی و پذیرایی کشور توانسته در دوره جدید با توسعه کمی و کیفی خدمات، در مسیر توسع...

معرفی منابع کنکور انسانی به توصیه رتبه‌ برترها

معرفی منابع کنکور انسانی به توصیه رتبه‌ برترها
2024-09-16T13:45:04+03:30
تا انتها با ما همراه باشید تا با منابع کنکور انسانی منتخب رتبه برترها و ویژگی‌های این منابع آشنا شوید. 

خرید یخ در بهشت ساز ایرانی با گارانتی

خرید یخ در بهشت ساز ایرانی با گارانتی
2024-09-16T13:45:03+03:30
قبل از ثبت سفارش دستگاه‌های یخ در بهشت باید با کارشناسان فروش مشورت کنید. کارشناسانی که فروش دستگاه‌های یخ در بهشت را بر عهده دارند استانداردهای دقیق دستگاه ...

پشت پرده‌ تفاوت قیمت سرفیس پرو ۹

پشت پرده‌ تفاوت قیمت سرفیس پرو ۹
2024-09-16T12:38:25+03:30
فروشگاه‌های معتبر مانند مایکروپل، دیجی‌کالا، یاسین رایان و تکنولایف به‌عنوان گزینه‌های اصلی برای خرید این دستگاه معرفی شده‌اند.

اجاره ویلا؛ کلبه رویایی شما در دل طبیعت

اجاره ویلا؛ کلبه رویایی شما در دل طبیعت
2024-09-16T12:11:50+03:30
برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی اجاره ویلا، امکانات لوکس آن‌ها و زمان‌های مناسب برای سفر، با ادامه این مطلب همراه باشید.

سفر کودک با قطار؛ راهنما جامع از نکات سفر تا قوانین خرید بلیط

سفر کودک با قطار؛ راهنما جامع از نکات سفر تا قوانین خرید بلیط
2024-09-16T12:11:50+03:30
در این مطلب به شما خواهیم گفت مناسب‌ترین قطار برای سفر با کودک کدام‌ است و فهرست وسایل موردنیاز برای سفر با کودک در قطار شامل چه چیزهایی می‌شود.

شهری با ۲میلیون کاربر؛ داستان رشد یک لندتک نوپا در کمتر از ۲سال

شهری با ۲میلیون کاربر؛ داستان رشد یک لندتک نوپا در کمتر از ۲سال
2024-09-16T12:11:49+03:30
دیجی‌شهر، یک پلتفرم نوپای ایرانی در حوزه لندتک است که به پشتوانه حمایت بانک شهر، در مدت زمان کمتر از دو سال توانسته است به دستاوردهایی چشمگیر دست یابد.

روش‌های جراحی کلیه در مشهد

روش‌های جراحی کلیه در مشهد
2024-09-16T12:11:49+03:30
در ادامه با روش‌های جراحی کلیه بیشتر آشنا خواهید شد.

کدام میلگردها در بورس سهم بیشتری دارند؟

کدام میلگردها در بورس سهم بیشتری دارند؟
2024-09-16T12:11:48+03:30
در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کدام میلگردها در بورس سهم بیشتری دارند.

عارف قیمت های جدید خودرو را تایید کرد

عارف قیمت های جدید خودرو را تایید کرد
2024-09-16T11:58:30+03:30
گزارش مربوط به اصلاح قیمت خودرو (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) مورد تأیید معاون اول رییس جمهور قرار گرفته و به زودی برای اخذ تاییدیه نهایی به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

نهاده دامی مورد نیاز عشایر تامین است

نهاده دامی مورد نیاز عشایر تامین است
2024-09-16T11:05:08+03:30
سرپرست پشتیبانی امور دام در راستای تأمین به موقع درصدی از گوشت قرمز مورد نیاز و مصرفی جامعه، در خصوص هر گونه همکاری در زمینه تأمین نهاده دامی مورد نیاز عشایر...

دهک‌های یک تا سه خانه‌دار می‌شوند

دهک‌های یک تا سه خانه‌دار می‌شوند
2024-09-16T10:38:32+03:30
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: راهبرد ما شناسایی و تامین مسکن برای دهک...

نرخ ارز در مرکز مبادله ایران؛ رشد دلار ادامه دارد

نرخ ارز در مرکز مبادله ایران؛ رشد دلار ادامه دارد
2024-09-16T09:31:47+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار نیز با افزایش ۱۱۰ تومانی نسبت به روز قبل به ۴۶ هزار و ...

آشنایی با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش

آشنایی با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش
2024-09-15T14:31:44+03:30
در ادامه شما را با انواع انتقال وجه از طریق شبا و سقف هر تراکنش آشنا خواهیم کرد.

واردات خودرو به مرز ۲۰ هزار دستگاه رسید

واردات خودرو به مرز ۲۰ هزار دستگاه رسید
2024-09-15T14:31:44+03:30
ترخیص قطعی انواع خودروی سواری وارداتی از گمرکات سراسر کشور از ابتدای سال‌جاری تا روز گذشته به مرز ۲۰ هزار دستگاه رسید.

تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش آنلاین؛ سلطنت رباتی یا دگرگونی یادگیری

تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش آنلاین؛ سلطنت رباتی یا دگرگونی یادگیری
2024-09-15T13:51:48+03:30
در ادامه می‌خواهیم به همه تاثیرات هوش مصنوعی بر آموزش آنلاین اشاره کنیم.

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت چیست؟
2024-09-15T13:51:47+03:30
اگر علاقمندید بدانید پوشش میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۵ شهریور؛ کاهش ۳۵۵ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت طلا و سکه امروز ۲۵ شهریور؛ کاهش ۳۵۵ هزار تومانی قیمت سکه
2024-09-15T13:38:25+03:30
هر قطعه سکه طرح جدید امروز با کاهش حدود ۳۵۵ هزار تومانی نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها با قید فوریت اعلام شود

قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها با قید فوریت اعلام شود
2024-09-15T11:51:46+03:30
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواهان اعلام قیمت جدید شیر خام درب دامداری‌ها با قید فوریت شد.

مراحل و نحوه شکایت سرقت از منزل

مراحل و نحوه شکایت سرقت از منزل
2024-09-15T11:38:25+03:30
سرقت از منزل بیشترین فراگیری را در بین سرقت ها دارد و در این مقاله قصد داریم تا شمارا با نحوه پیگیری این جرم آشنا کنیم.

نقش مشاوره فناوری اطلاعات در تحول دیجیتال شرکت‌ها

نقش مشاوره فناوری اطلاعات در تحول دیجیتال شرکت‌ها
2024-09-15T11:38:24+03:30
نقش مشاوره فناوری اطلاعات در تحول دیجیتال، به عنوان یک عامل کلیدی در تسهیل و تسریع این تغییرات شناخته می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایای نمای کامپوزیت

ویژگی‌ها و مزایای نمای کامپوزیت
2024-09-15T10:18:28+03:30
نمای کامپوزیت یکی از بهترین نماهای ساختمانی و پرکاربردترین آنهاست با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با مزایای این نمای ساختمانی آشنا کنیم

انواع گاز کمپرسور که قبل خرید باید بشناسید

انواع گاز کمپرسور که قبل خرید باید بشناسید
2024-09-15T10:18:27+03:30
در این مطلب به بررسی انواع گاز کمپرسور می‌پردازیم و نکات کلیدی که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید را بیان می‌کنیم.

مشتریان عزیز ایران‌مال! بفرمایید دنا و ۲۰۷  

مشتریان عزیز ایران‌مال! بفرمایید دنا و ۲۰۷  
2024-09-15T10:18:27+03:30
کمتر از یک ماه دیگر همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (ع) قرعه کشی باشگاه مشتریان ایران‌مال برای مشخص شدن برندگان  دو خودرو  برگزار خواهد شد.

مبل‌شویی در منزل؛ چگونه از شر لکه‌های مبل راحت شویم؟

مبل‌شویی در منزل؛ چگونه از شر لکه‌های مبل راحت شویم؟
2024-09-14T15:19:34+03:30
در این مطلب این ۲ راه‌حل پیشنهادی برای مبل شویی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)