میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شبکه چاپ، چرا که محصولات مشابه با برندهای متفاوتی در بازار هستند که قاعدتا مشتری نمی تواند از هر کدام آن ها تست کند و سپس برای خرید تصمیم گیری نماید.
به همین منظور مشتری در ابتدا به لیبل موادغذایی توجه می کند و چنانچه لیبل موادغذایی نظرش را جلب کرد، اقدام به خرید محصول مورد نظر می نماید. پس یک انتخاب هوشمندانه در طراحی لیبل موادغذایی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در جنگ محصولات مشابه، پیروزمندانه در بازار به تولید خود ادامه دهید.
متنی که پیش روی شما قرار گرفته، فوت و فن ربودن گوی سبقت از دست رقیبانتان را به شما آموزش می دهد. لذا برای دریافت راهنمای طراحی لیبل مواد غذایی، ادامه مطلب را از دست ندهید.
تعریف لیبل مواد غذایی به زبان ساده
به برچسب هایی که در اطراف محصولات غذایی قرار می گیرد تا یک سری اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد، لیبل موادغذایی گویند. لیبل موادغذایی باید با محتوای محصول شما همخوانی داشته باشد و چنانچه هارمونی مورد نظر شکل نگیرد، هیچگاه نمی توانید نظر مشتری را به محصول خود جلب کنید.
برای آشنایی با اصول طراحی مواد غذایی مبحث بعدی را با دقت مطالعه فرمایید.
اصول طراحی لیبل مواد غذایی
۱. رنگ: پیش از چاپ لیبل موادغذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبلتان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.
۲. فونت نوشته: باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل موادغذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد.
لذا سایز و فونت نوشته ها پیش از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و ... درج شود.
۳. خلاقیت: در ابتدای متن عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چرا که ممکن است شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشید (کاری که همتاهای شما قطعا انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید.
مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چرا که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود.
ممکن است برای خودتان هم پیش آمده که در بین کالاهای مشابه، محصولی را انتخاب کرده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده.
پیشنهاد ما به شما این است که پیش از چاپ لیبل موادغذایی، با متخصصین شبکه چاپ تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره ی رایگان، از توصیه هایشان برای چاپ لیبل موادغذایی استفاده نمایید.
۴. مخاطب شناسی: مسلما پیش از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این موضوع مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل موادغذایی را برایتان بازگو نماییم.
پیش از چاپ لیبل موادغذایی به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می دهند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل موادغذایی عمل کنید.
این موضوع در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد بیشتر کودکان محو قالب محصول و لیبل موادغذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.
۵. الهام یا تقلید: لیبل موادغذایی شما به هیچ وجه نباید سمت و سوی تقلیدی به خود بگیرد. اجازه ی الهام گرفتن دارید اما کپی برداری از یک برند دیگر، جرمی نابخشودنی از نظر مشتری خواهد بود.
زیرا او معتقد است به مخاطب بی احترامی شده و حاضر نبوده اید حداقل زمانی را صرف طراحی لیبل مواد غذایی کنید. متاسفانه برخی افراد بخاطر ترس از قیمت طراحی لیبل مواد غذایی دست به کپی برداری می زنند، فارغ از اینکه نمی دانند خساستشان به قیمت بر باد رفتن سرمایهشان تمام خواهد شد.
۶. جنس و سایز: آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم، جنس و سایز لیبل مواد غذاییست. توجه داشته باشید که این مورد باید متناسب با نوع محصول و مدل بسته بندی باشد.
به طور مثال اگر می خواهید محتوای محصول شما قابل مشاهده باشد، می بایست از لیبل مواد غذایی شفاف و روشن استفاده کنید. اگر کالای شما دارای بسته بندی مستحکم است، باید لیبل مواد غذایی ضخیم به کار ببرید.
مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر محصول شما فریز شده است، حتما حتما حتما باید لیبل مواد غذایی ای که استفاده می کنید، ضد آب باشد. مواردی مشاهده شده که یک محصول پس از خروج از فریزر، لیبلش دیگر قابل خواندن نبوده و از بین رفته است. لذا اگر کالایی دارید که با آب و یخ سر و کار دارد، حتما برچسبتان را ضد آب انتخاب نمایید.
صحبت پایانی...
آنچه که گفته شد:
۱. تعریف لیبل موادغذایی
۲. اصول طراحی لیبل موادغذایی
سعی کردیم در این متن از ارزش لیبل موادغذایی در دنیای کسب و کار با شما صحبت کرده و اهمیت طراحی یک لیبل موادغذایی استاندارد و خلاق را برایتان نمایان کنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند