میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شبکه چاپ، چرا که محصولات مشابه با برندهای متفاوتی در بازار هستند که قاعدتا مشتری نمی تواند از هر کدام آن ها تست کند و سپس برای خرید تصمیم گیری نماید.
به همین منظور مشتری در ابتدا به لیبل موادغذایی توجه می کند و چنانچه لیبل موادغذایی نظرش را جلب کرد، اقدام به خرید محصول مورد نظر می نماید. پس یک انتخاب هوشمندانه در طراحی لیبل موادغذایی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در جنگ محصولات مشابه، پیروزمندانه در بازار به تولید خود ادامه دهید.
متنی که پیش روی شما قرار گرفته، فوت و فن ربودن گوی سبقت از دست رقیبانتان را به شما آموزش می دهد. لذا برای دریافت راهنمای طراحی لیبل مواد غذایی، ادامه مطلب را از دست ندهید.
تعریف لیبل مواد غذایی به زبان ساده
به برچسب هایی که در اطراف محصولات غذایی قرار می گیرد تا یک سری اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد، لیبل موادغذایی گویند. لیبل موادغذایی باید با محتوای محصول شما همخوانی داشته باشد و چنانچه هارمونی مورد نظر شکل نگیرد، هیچگاه نمی توانید نظر مشتری را به محصول خود جلب کنید.
برای آشنایی با اصول طراحی مواد غذایی مبحث بعدی را با دقت مطالعه فرمایید.
اصول طراحی لیبل مواد غذایی
۱. رنگ: پیش از چاپ لیبل موادغذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبلتان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.
۲. فونت نوشته: باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل موادغذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد.
لذا سایز و فونت نوشته ها پیش از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و ... درج شود.
۳. خلاقیت: در ابتدای متن عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چرا که ممکن است شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشید (کاری که همتاهای شما قطعا انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید.
مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چرا که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود.
ممکن است برای خودتان هم پیش آمده که در بین کالاهای مشابه، محصولی را انتخاب کرده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده.
پیشنهاد ما به شما این است که پیش از چاپ لیبل موادغذایی، با متخصصین شبکه چاپ تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره ی رایگان، از توصیه هایشان برای چاپ لیبل موادغذایی استفاده نمایید.
۴. مخاطب شناسی: مسلما پیش از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این موضوع مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل موادغذایی را برایتان بازگو نماییم.
پیش از چاپ لیبل موادغذایی به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می دهند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل موادغذایی عمل کنید.
این موضوع در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد بیشتر کودکان محو قالب محصول و لیبل موادغذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.
۵. الهام یا تقلید: لیبل موادغذایی شما به هیچ وجه نباید سمت و سوی تقلیدی به خود بگیرد. اجازه ی الهام گرفتن دارید اما کپی برداری از یک برند دیگر، جرمی نابخشودنی از نظر مشتری خواهد بود.
زیرا او معتقد است به مخاطب بی احترامی شده و حاضر نبوده اید حداقل زمانی را صرف طراحی لیبل مواد غذایی کنید. متاسفانه برخی افراد بخاطر ترس از قیمت طراحی لیبل مواد غذایی دست به کپی برداری می زنند، فارغ از اینکه نمی دانند خساستشان به قیمت بر باد رفتن سرمایهشان تمام خواهد شد.
۶. جنس و سایز: آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم، جنس و سایز لیبل مواد غذاییست. توجه داشته باشید که این مورد باید متناسب با نوع محصول و مدل بسته بندی باشد.
به طور مثال اگر می خواهید محتوای محصول شما قابل مشاهده باشد، می بایست از لیبل مواد غذایی شفاف و روشن استفاده کنید. اگر کالای شما دارای بسته بندی مستحکم است، باید لیبل مواد غذایی ضخیم به کار ببرید.
مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر محصول شما فریز شده است، حتما حتما حتما باید لیبل مواد غذایی ای که استفاده می کنید، ضد آب باشد. مواردی مشاهده شده که یک محصول پس از خروج از فریزر، لیبلش دیگر قابل خواندن نبوده و از بین رفته است. لذا اگر کالایی دارید که با آب و یخ سر و کار دارد، حتما برچسبتان را ضد آب انتخاب نمایید.
صحبت پایانی...
آنچه که گفته شد:
۱. تعریف لیبل موادغذایی
۲. اصول طراحی لیبل موادغذایی
سعی کردیم در این متن از ارزش لیبل موادغذایی در دنیای کسب و کار با شما صحبت کرده و اهمیت طراحی یک لیبل موادغذایی استاندارد و خلاق را برایتان نمایان کنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای