میرنیوز

مدیرعامل دانش پارسیان: شراکت بدون شفافیت پایدار نیست

مدیرعامل دانش پارسیان: شراکت بدون شفافیت پایدار نیست 2020-11-28T12:10:06+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ابراهیم ابراهیم بای‌، مدیرعامل شرکت دانش پارسیان و مؤسس شبکه‌ی هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات «بایا»، گفت: ما تأمین‌کننده‌ها را شریک تجاری خودمان می‌دانیم. شراکت بدون شفافیت پایدار نخواهد بود. پس باید روشن و شفاف و با تعامل پیش برویم. این شراکت درازمدت خواهد بود. پس همه‌ی فرایندها، درآمدها، هزینه‌ها، امتیازبندی‌ها، و همه‌ی مواردی که در یک شراکت تجاری شکل می‌گیرد، باید شفاف باشد.

«بایا» چطور پدید آمد؟

۱۸ سال پیش شرکت دانش پارسیان، به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان تأسیس شد و از همان ابتدا بر اجرا و پشتیبانی پروژه‌های آی‌تی تمرکز کرد. در سال ۱۳۸۲ با کمک به اجرای طرح تکفا، پروژه‌ای مبنی بر توسعه‌ی کاربری فناوری اطلاعات که در سال ۱۳۸۱ تصویب شده بود، سهم مهمی در حوزه آموزش مهارت‌های کاربری فناوری اطلاعات ایفا کرد.

آنطور که مدیرعامل این شرکت می‌گوید، همزمان منابع کاربری زیادی تولید و مراکز آزمون‌های الکترونیکی در سطح وسیع کشوری راه‌اندازی کردند. علاوه بر این، این شرکت پروژه‌های ملی زیاد در سطح کشور تاکنون اجرا کرده است. از جمله اجرای پلتفرم سنجش آزمون عملی مهارت‌های فناوری اطلاعات کارکنان دولت، سیستم‌های سنجش آزمون‌های دانشگاه پیام نور، بورس اوراق بهادار، سامانه‌ی ملی مشاغل ایران، سیستم تراکنش بانکی، پرونده‌ی الکترونیک سلامت بخش بهداشت کشور با پوشش بیش از ۷۵ میلیون نفر از جمعیت کشور، در بخش دیگر و در همکاری با وزارت بهداشت اجرای کمپین فشار خون با پوشش ۳۰ میلیون نفری در کمتر از دو ماه و در بحث مبارزه با کرونا نیز اجرای سه مرحله‌ای غربالگری سلامت مبارزه با کرونا با پوشش بالغ بر ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور و راه‌اندازی امور الکترونیک بیش از ۱۲۰۰ کلینیک سرپایی و همچنین آزمایشگاه‌های مربوطه در سطح کشور، ثبت‌نام واحدهای صنفی، کارگاهی، تولیدی و خدماتی و اعلام دستورالعمل بهداشتی و اختصاص بارکد دوبُعدی کیو.آر به واحدهای مربوطه؛ و ده‌ها پروژه‌ی ملی دیگر در سطح کشور.

همچنین شرکت دانش پارسیان شرکت برتر حوزه‌ی تولید نرم‌افزار به انتخاب وزارت صمت و شرکت برتر دانش‌بنیان به انتخاب معاونت علمی رئیس‌جمهوری و دارای رتبه‌ی یک انفورماتیک است و بارها از سوی مشتریان و متولیان امور مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته است.

مدیرعامل دانش پارسیان: شراکت بدون شفافیت پایدار نیست

از دل این تجارب و تجربه‌های دیگر ایده‌ی راه‌اندازی «بایا» در سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و اکنون در سال ۱۳۹۹ به مرحله‌ی اجرایی رسیده است. ابراهیم بای در این باره توضیح می‌دهد: «خوشبختانه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نیروی انسانی و زیرساخت عرضه و تقاضا در کشور وجود دارد. خصوصاً بخش فروش تجارت الکترونیکی در ایران آینده‌ی خوبی دارد. ما نیز تیم پرتوانی داریم. پروژه‌های کلان‌داده (بیگ‌دیتاهای) زیادی در کشور اجرا کرده و همچنان هم در حال اجرا هستیم. پروژه‌ی بایا نسبت به دیگر پروژه‌هایی که در دست اجراست، به‌لحاظ حجم فنی و پیچیدگی‌های کاری پایین‌تر ولی در حوزه‌ی تعداد مشتریان گسترده‌تر است.»

فرق بایا با دیگران

تعداد پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین کالا در ایران اندک است. شاید به همین دلیل است که مدیرعامل بایا می‌گوید رقابت فعلاً معنادار نیست. «بازار تا اشباع شدن راه زیادی در پیش دارد. بعد از بایا هم پلتفرم‌های دیگری باید بیایند. حجم تجارت الکترونیکی در کشور متأسفانه کم است و با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که وجود دارد، باید حجمش را زیاد کنیم. حداقل پنج تا شش شرکت بزرگ دیگر در این حوزه باید وارد شوند. بنابراین هنوز بازار اشباع نشده است که در پی آن پلتفرم‌ها باهم رقابت کنند. بلکه پلتفرم‌ها فعلاً باید خلاء بازار را پر کنند. ما فعلاً تمرکزمان به‌سمت توسعه‌ی بازار است، نه اینکه بخواهیم حجم بازار را از باقی همکاران بگیریم. هرچند که وجود وجوه مشترک باعث رقابت می‌شود و رقابت برای کشور و بازار مفید است.»

پشتوانه‌ی مالی

«هیچ کار بزرگی بدون اطلاع‌رسانی خوب موفق نمی‌شود.» این را مدیرعامل بایا می‌گوید و در توضیح پشتوانه‌های مالی شرکت متبوعش می‌گوید: ۱۸ سال است که در حوزه‌ی آی‌تی پروژه‌های ملی گسترده‌ای انجام داده‌ایم. بخشی از توان مالی در بخش تبلیغات و بازار کار هم به استفاده از سایر منابع موجود به خصوص تأمین مالی (که ابزار مناسبی برای توسعه است) بازمی‌گردد که مسلماً ما هم از این منابع موجود حداکثر استفاده را می‌کنیم تا این توان را افزایش دهیم یا به هم‌افزایی برسیم. منابع ما روشن و مشخص است. مشتریان ما این فرصت را به ما داده‌اند که ما رشد کنیم و یاد بگیریم و تجربه کنیم. بخش زیادی از اندوخته‌ی فنی و تجربی و دانشی ما از آن مشتریانی است که به ما کمک کرده‌اند تا بالنده شویم.

اما بودجه از کجا تأمین شده؟ ابراهیم بای می‌گوید: بخشی از هزینه‌های پلتفرمی و نیروی انسانی و هزینه‌ی شعبی که در سراسر کشور داشتیم از محل اجرای پروژه‌های پیشین تأمین شده. هزینه‌ی تبلیغات هم بر اساس داشته‌هایمان و البته خطرپذیری که انجام دادیم تأمین شده که البته آن را برای آینده در نظر گرفته‌ایم. مشارکتی هم با شرکای تجاری و تبلیغاتی‌مان کرده‌ایم. بخشی از هزینه تأمین شده و بخشی دیگر از محل پروژه تأمین خواهیم کرد. ولی در کل همه‌ی هزینه‌هایی که کرده‌ایم از منابع داخلی شرکت بوده.

او درباره‌ی حجم گسترده‌ی تبلیغات هم این‌چنین توضیح می‌دهد: برای یک شرکت بزرگ و ۱۸ ساله در حوزه فناوری که در حال حاضر از شتاب توسعه‌ی بالایی برخوردار است، ما باید خطرپذیر باشیم چرا که مبنای کار جدید و بزرگ خطرپذیری است. حجم زیادی از توان و بودجه را برای همین کار گذاشته‌ایم که امیدواریم موفق شویم.

پرداخت هزینه‌ی کارشناسی بر مبنای شفافیت

استقبال تأمین‌کنندها از «بایا» فراتر از انتظار مؤسسان است. ثبت‌نام‌ها بین شش تا هفت برابر پیش‌بینی‌های اولیه‌ی بایا بوده. مدیرعامل شرکت دانش پارسیان می‌گوید: هزینه‌ی بررسی، کارشناسی و برخی از بازدیدها بیش از این رقم بود. بر اساس نفر-ساعت و تعرفه‌های مصوب سازمان نظام صنفی رایانه بررسی کردیم و هزینه‌ی کارشناسی حدود ۳۲۱ هزار تومان برآورد شد. اما چون درصدهای سهم بایا در بخش کالا و خدمات پایین است (در بخش کالا یک تا سه درصد و در بخش خدمات سه تا پنج درصد) به همین دلیل نمی‌توانستیم هزینه‌ی کارشناسی را از محل کمیسیون‌های تأمین‌کنندگان تأمین کنیم. تصمیم گرفتیم در ابتدا بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها را بایا تقبل کند. از سوی دیگر قرار بر شفافیت در بایا است. بنابراین هر بخشی به‌طور مشخص و جداگانه باید هزینه‌هایش را مشخص و اعلام کند. همچنین شرکت ما از ابتدا تصمیم داشت میزبان تأمین‌کنندهایی باشد که واقعاً مایل به مشارکت در بایا هستند و این هزینه‌ی کارشناسی دیتای واقعی به دست ما می‌دهد.

حمایت از مناطق محروم

اکنون به لحاظ زیرساختی، دسترسی مناطق محروم و روستایی در کشور به اینترنت در موقعیت مناسبی قرار دارد. از سوی دیگر شتاب مصرف تکنولوژی در کشور نیز بسیار بالاست.

ابراهیم بای‌سلامی معتقد است: منابع خوبی در مناطق کم‌برخوردار وجود دارد که مهم‌ترینش منابع انسانی است. به همین دلیل سعی کرده‌ایم هم مشاغل خانگی و هم مشاغل دانش‌بنیان و هم مشاغل روستایی را در این مناطق پشتیبانی کنیم.

البته بایا به حوزه‌های بوم‌گردی و گردشگری و صنایع دستی هم فکر کرده ولی حوزه‌ی بوم‌گردی با توجه به شرایط پاندمی کرونا فعلاً فعال نیست. «امیدواریم با گذر از این شرایط شتاب موثر و مفیدی در حوزه‌ی گردشگری و بوم‌گردی خصوصاً در مناطق محروم شکل بگیرد. همکاری ما با سازمان‌های خیریه و مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی در این بخش تنگاتنگ بوده. به‌همین دلیل در بایا محله‌ی مهربانی را تأسیس کرده‌ایم که امیدواریم مهر و عطوفت ایرانیان را در بایا به‌عنوان یک تسهیلگر، در سراسر مناطق محروم توزیع کنیم.»

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)