میرنیوز

چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟

چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟ 2020-11-21T18:47:13+03:30

به گزارش ایسنا، بنابراعلام جانبی، ضدعفونی کردن وسایلی که همیشه در دسترس هستند، اهمیت بسیاری دارد زیرا وجود میکروب و ویروس ها در نهایت موجب ایجاد انواع بیماری می شود.

به خصوص بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا، گوشی های تلفن همراه از مواردی هستند که ضدعفونی کردن آن ها را به هیچ عنوان نباید پشت گوش اندازید. در این متن قصد داریم روش اصولی برای ضدعفونی کردن گوشی های هوشمند را به شما آموزش دهیم.

گوشی هوشمندتان را به روش اصولی ضدعفونی کنید!

یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران در موضوع ضدعفونی کردن گوشی های هوشمند این است که به طور مستقیم الکل را روی صفحه نمایش گوشی اسپری می کنند.

این مسئله می تواند خسارات جبران ناپذیری را به گوشی هوشمند شما وارد کند. به هیچ عنوان از الکل بالای ۷۰ درصد برای ضدعفونی کردن گوشی هوشمند یا لپ تاپ استفاده نکنید.

موردی که درباره اهمیت نحوه ضدعفونی گوشی باید بدانید این است که احتمال وارد شدن آسیب به گوشیتان در فرآیند ضدعفونی کردن وجود دارد. از این رو سعی کنید با رعایت نکاتی که در این قسمت به آن ها می پردازیم، این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۱. از پارچه های ضخیم استفاده نکنید

صفحه نمایش گوشی به سادگی دچار خش خوردگی می شود. حال در صورتی که برای ضدعفونی کردن موبایل از یک پارچه زبر استفاده کنید، احتمال وقوع این اتفاق بیشتر است. سعی کنید از پارچه نرم و پارچه های مخصوص پاک کردن ال سی دی مانند پارچه میکروفایبر که درون جعبه های عینک وجود دارد استفاده کنید.

۲. زمانی که گوشی بیش از حد داغ است، آن را ضدعفونی نکنید

اگر مدت زمان طولانی گوشی روی هولدر موبایل بوده یا با آن بازی کردید و حسابی داغ شده، وقت مناسبی برای ضدعفونی کردن موبایل نیست. پیشنهاد می شود اجازه بدهید تا گوشی هوشمندتان کمی سرد شود سپس با الکل و دستمال میکروفایبر آن را ضد عفونی کنید.

۳. از اسپری کردن الکل یا آب به صورت مستقیم روی گوشی خودداری کنید

اسپری کردن الکل یا حتی آب می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در موبایل شود. از نمونه این مشکلات می توان به خیس شدن اسپیکرها، میکروفون یا حتی ورود ذرات آب به زیر صفحه نمایش یا پورت رم گوشی اشاره کرد.

چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟

روش اصولی ضد عفونی کردن موبایل چیست؟

تا اینجای متن درمورد نبایدهایی که درباره ضدعفونی کردن باید بدانید، صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم نحوه اصولی ضدعفونی کردن گوشی هوشمند را بررسی کنیم.

برای ضدعفونی کردن موبایل باید یک پارچه بسیار نرم مانند پارچه میکروفایبر را با کمی الکل یا انواع اسپری ضدعفونی کننده (مخصوص وسایل) خیس کنید و آن را روی قسمت های مختلف گوشی بکشید. بهتر است این کار را از قسمت پشتی گوشی شروع کنید تا صفحه نمایش بیش از حد خیس نشود.

سپس سراغ صفحه نمایش و دکمه ها بروید. بهتر است این کار را حدود ۲۰ ثانیه انجام دهید سپس با سمت خشک دستمال یا یک دستمال خشک دیگر، روی قسمت های مختلف گوشی بکشید.

درنظر داشته باشید که با استفاده از پد گوش پاک کن می توانید کناره های دکمه ها و پورت شارژر را ضدعفونی کنید.

چطور گوشیمان را ضد عفونی کنیم؟

نکته ای که حین ضدعفونی گوشی فراموش می شود!

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با گوشی های هوشمند باید بدانید این است که هرچقدر هم گوشیتان را در طول روز ضدعفونی کنید باز هم به سادگی آلوده خواهد شد.

از این رو در صورتی که در طول روز و با هدف جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا، از انواع ماسک سه لایه استفاده می کنید، باید این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام مکالمه، موبایل را به ماسک صورت نچسبانید. حتی در صورتی که از ماسک سه لایه اسپان باند استفاده می کنید، باز هم بهتر است گوشی را نزدیک دهانتان نبرید.

بهترین راه کار برای استفاده از گوشی و مکالمه با آن در روزهای کرونایی، استفاده از هندزفری بلوتوث است. حتی هندزفری های سیمی هم می توانند انتخاب خوبی باشند تا شما گوشی خود را نزدیک دهانتان نبرید و به صورت نچسبانید.

پیشنهاد می کنیم با مراجعه به فروشگاه های لوازم جانبی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی جانبی، یک هندزفری بلوتوث تهیه کرده و از آن استفاده کنید. جانبی یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه تجهیزات جانبی است که می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی، خریدهایتان را از این سایت انجام دهید.

حتی برای خرید ماسک هم می توانید فروشگاه جانبی را انتخاب کنید زیرا انواع ماسک با کیفیت با بهترین قیمت در این فروشگاه عرضه می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

سرخطی با سرور مجازی بورس

سرخطی با سرور مجازی بورس
2020-12-02T14:53:19+03:30
امروزه افرادی که در بورس فعالیت می کنند دچار ضررهای فراروانی شده اند و همگی دنبال جبران کردن این ضررها هستند.

فروش فوق‌العاده ۶۰ هزار خودرو تا پایان سال

فروش فوق‌العاده ۶۰ هزار خودرو تا پایان سال
2020-12-02T14:50:00+03:30
قرعه کشی مرحله نهم فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد.

قیمت سکه طرح جدید ۱۲ آذر ۹۹ به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید ۱۲ آذر ۹۹  به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2020-12-02T14:49:59+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی در انبار ها چیست؟

فواید و اهمیت استفاده از قفسه بندی در انبار ها چیست؟
2020-12-02T14:40:04+03:30
یکی از بزرگترین چالش ها در کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی، چیدمان کالاها و دسترسی آسان به آنها بدون آسیب وارد شدن به کالاها می باشد. به همین دلیل از س...

اسپات چهارساله شد!

اسپات چهارساله شد!
2020-12-02T14:40:03+03:30
شرکت اسپات چهارمین سالروز تأسیس خود را در تاریخ ۹/۹/۹۹ جشن گرفت. در این مراسم که به دلیل بیماری کرونا امکان گردهم آمدن کلیه پرسنل میسر نبود، واحدهای سازمانی ...

مراحل نصب دوربین هایک ویژن

مراحل نصب دوربین هایک ویژن
2020-12-02T14:26:37+03:30
کمپانی هایک ویژن پیشرو در تولید محصولات نظارت تصویری در جهان، در نوامبر سال ۲۰۰۱ به صورت مستقل تاسیس شد. این شرکت بارها اعتبار خود را در زمینه تولید محصولات ...

سقف کشسان با طعم مدرن سقف در زمستان امسال

سقف کشسان با طعم مدرن سقف در زمستان امسال
2020-12-02T14:09:59+03:30
وقت آن رسیده که شما هم به دنیای زیبایی ها بپیوندید و منزل یا محل کار خود را مدرن کنید. مدرن سقف این افتخار را دارد که در سال های متمادی به عنوان یکی از شرکت ...

با حق بیمه کرونا در آپ، چه چیزهایی می‌شود خرید؟

با حق بیمه کرونا در آپ، چه چیزهایی می‌شود خرید؟
2020-12-02T14:09:59+03:30
حق بیمه کرونا در اپلیکیشن آپ از ۵۶۰۰ تومان در ماه آغاز می‌شود که در سبد خانوارهای ایرانی مبلغ پایینی است  و در بسیاری از نقاط پایتخت فقط می‌شود با آن دو قرص ...

رادیاتور پنلی راهکاری بهینه برای گرمایش ساختمان

رادیاتور پنلی راهکاری بهینه برای گرمایش ساختمان
2020-12-02T13:40:00+03:30
در این مطلب قصد داریم شما را هر چه بیشتر با رادیاتور پنلی ( فولادی ) آشنا کنیم. این نوع رادیاتور هم مثل دیگر وسایل دارای مزایا و معایبی می باشد که در حد امکا...

قیمت هر اسکناس دلار ۱۲ آذر ۹۹ به ۲۵۶۲۰ تومان رسید

قیمت هر اسکناس دلار ۱۲ آذر ۹۹ به ۲۵۶۲۰ تومان رسید
2020-12-02T13:36:42+03:30
قیمت هر اسکناس دلار آمریکا، امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۹۹ برای خرید در صرافی های بانکی به ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان و برای فروش به ۲۵ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

چگونه درباره‌ی مرگ با کودکان صحبت کنیم؟

چگونه درباره‌ی مرگ با کودکان صحبت کنیم؟
2020-12-02T13:13:24+03:30
مرگ جزئی از زندگی ماست. کودکان درباره‌ی مرگ آگاه‌اند و گاه، شاید این موضوع باعث شگفتی‌مان شود.

جزئیات جلسه مهم سازمان بازرسی با خودروسازان/ خودروهای انبارشده تعیین تکلیف می‌شوند

جزئیات جلسه مهم سازمان بازرسی با خودروسازان/ خودروهای انبارشده تعیین تکلیف می‌شوند
2020-12-02T12:43:23+03:30
خودروسازان و برخی دستگاه‌های اجرایی در جلسه‌ای که هم اکنون در سازمان بازرسی در حال برگزاری است درباره تحویل خودروهای انبار شده به مشتریان تصمیم گیری می کنند.

جزئیات جلسه مهم سازمان بازرسی با خودروسازان / خودروهای انبارشده تعیین تکلیف می‌شوند

جزئیات جلسه مهم سازمان بازرسی با خودروسازان / خودروهای انبارشده تعیین تکلیف می‌شوند
2020-12-02T12:16:44+03:30
خودروسازان و برخی دستگاه‌های اجرایی در جلسه ای که هم اکنون در سازمان بازرسی در حال برگزاری است درباره تحویل خودروهای انبار شده به مشتریان تصمیم گیری می کنند.

فروش سهام عدالت از طریق بانک یا کارگزاری های بورس؟

فروش سهام عدالت از طریق بانک یا کارگزاری های بورس؟
2020-12-02T12:06:44+03:30
بازگشت رونق به بازار سهام پس از یک دوره رکود و ریزش قیمت ها، بار دیگر انگیزه فروش و عرضه سهام عدالت را در مالکان این سهم تقویت کرده است. ...

عرضه ۶۰ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

عرضه ۶۰ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
2020-12-02T11:53:37+03:30
تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در جلسه معاملاتی سه شنبه ۱۱ آذر ماه، میزبان عرضه ۶۰ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‎ نیروگاهی تجارت فارس- نیروگاه سی...

دمای بدن خود را با مدل پورشه دیزاین هوآوی Mate ۴۰ RS کنترل کنید

دمای بدن خود را با مدل پورشه دیزاین هوآوی Mate ۴۰ RS کنترل کنید
2020-12-02T11:53:34+03:30
مدل پورشه دیزاین آخرین پرچمدار هوآوی یعنی Mate ۴۰ RS از ویژگی هوشمندانه‌ دماسنج برخوردار است که در برهه کنونی کارایی بسیاری دارد. یک پتنت ثبت‌شده‌ی جدید هم ن...

فوت و فن طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

فوت و فن طرز تهیه سبزی پلو با ماهی
2020-12-02T11:00:05+03:30
سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار بر سر سفره ما ایرانی‌­هاست که در بسیاری از مناسبت­‌های بزرگ و خاص مثل عید نوروز این غذا را انتخاب می ‌کنیم. ای...

ابر آروان بازه‌ زمانی حمایت از استارت‌آپ‌ها را یک سال افزایش داد

ابر آروان بازه‌ زمانی حمایت از استارت‌آپ‌ها را یک سال افزایش داد
2020-12-02T10:43:24+03:30
ابر آروان که تا پیش از این در یک‌سال نخست فعالیت استارت‌آپ‌ها به آن‌ها خدمات زیرساختی رایگان اعطا می‌کرد، با توجه به کرونا و آسیب‌پذیری کسب‌وکارها این بازه‌ی...

آنر چگونه به یک برند با ارزش تبدیل شد؟

آنر چگونه به یک برند با ارزش تبدیل شد؟
2020-12-02T10:43:24+03:30
فعالان حوزه فناوری دست به کار شده و یک انقلاب دیجیتال به پا کرده‌اند. در ادامه این مسیر، هوآوی با هدف بازاریابی و فروش محصولات آنلاین و پس زدن سایر رقبای ا...

تعمیر یخچال در محل در تهران

تعمیر یخچال در محل در تهران
2020-12-02T10:43:23+03:30
در صورت خرابی یخچال می توانید هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با ریک سرویس تماس بگیرید. تکنسین ریک سرویس در کمتر از ۱ ساعت و قبل از اینکه سرمای یخچال فریزر از...

معرفی بهترین سرگرمی‌های قرنطینه؛ با کرونا هم میشه تفریح کرد

معرفی بهترین سرگرمی‌های قرنطینه؛ با کرونا هم میشه تفریح کرد
2020-12-02T10:43:23+03:30
کرونا همیشگی نیست. اما اگر دوران قرنطینه و خانه‌نشینی را به‌درستی استفاده نکنیم، پس از پایان اپیدمی این بیماری احساس خوبی نخواهیم داشت. چراکه یک فرصت عالی را...

جدیدترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی را می شناسید؟!

جدیدترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی را می شناسید؟!
2020-12-02T10:33:26+03:30
خرید جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی تاثیر زیادی بر ارائه خدمات رستوران های مختلف و کارخانه ها خواهد داشت.

ناگفته‌هایی از کره‌شمالی در آژانس کتاب

ناگفته‌هایی از کره‌شمالی در آژانس کتاب
2020-12-02T10:06:44+03:30
کره شمالی نمونه واقعی یک کشور عجیب است که توسط یک شخص عجیب و با قوانین عجیب تر اداره می شود.

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۶ ارز کاهش یافت

جزئیات قیمت رسمی انواع ارز/ نرخ ۶ ارز کاهش یافت
2020-12-02T09:36:43+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه، اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و ۶ ارز کاهش یافت.

قیمت طلا ۲ درصد جهش کرد و از پایین‌ترین سطح ۵ ماهه بازگشت

قیمت طلا ۲ درصد جهش کرد و از پایین‌ترین سطح ۵ ماهه بازگشت
2020-12-02T06:03:22+03:30
قیمت جهانی طلا با سقوط دلار تحت تاثیر امید به بسته کمک مالی جدید آمریکا بیش از ۲ درصد جهش کرد.

پرداخت تسهیلات تا سقف یک‌میلیارد ریال بزودی از طریق اپلیکیشن ایوا

پرداخت تسهیلات تا سقف یک‌میلیارد ریال بزودی از طریق اپلیکیشن ایوا
2020-12-01T18:56:41+03:30
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد از پرداخت تسهیلات به مشتریان بانک ملی تا سقف یک میلیارد ریال از طریق اپلیکیشن ایوا خبر داد.

صفر تا صد آموزش آنلاین آیلتس

صفر تا صد آموزش آنلاین آیلتس
2020-12-01T16:46:41+03:30
امروزه با توجه به رشد روزافزون تقاضا برای اخذ مدرک آیلتس و نیز محدودیتهای زمانی این دسته از افراد برای گذراندن سریع دوره های آیلتس که در شرایط پاندمیک کرونا ...

تابستان داغ مسکن در تهران/ افزایش ۹۲ درصدی معاملات زمین در پایتخت

تابستان داغ مسکن در تهران/ افزایش ۹۲ درصدی معاملات زمین در پایتخت
2020-12-01T15:36:41+03:30
مرکز آمار گزارش داد: قیمت زمین در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶.۵ درصد رشد کرده و تعداد معاملات نیز ۹۲.۲ درصد افزایش یافته است.

تفاوت میان دیوارکشی با انواع بلوک

تفاوت میان دیوارکشی با انواع بلوک
2020-12-01T15:26:39+03:30
در این متن سعی بر آن است تا تفاوت میان دیوارکشی با بلوک پیش ساخته بتونی با دیوارهای بتونی قالب ریزی شده مورد بررسی قرار گیرد.

تقدیر از همراه اول توسط وزیر ارتباطات و استاندار زنجان

تقدیر از همراه اول توسط وزیر ارتباطات و استاندار زنجان
2020-12-01T15:13:22+03:30
وزیر ارتباطات و استاندار زنجان از انجام صد درصدی تعهدات همراه اول در این استان تقدیر کردند.