میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابراعلام چاپ آقا، این بازاریاب جذاب اگر با طراحی زیبا و چاپ با کیفیت همراه باشد بدون شک شما را در نگاه مشتریانتان حرفهای نشان داده و باعث جذب هرچه بیشتر آنها میشود.
اصول طراحی بروشور
همانند سایر محصولات چاپی بروشور نیز باید بر اساس نکات و استانداردهای چاپ، طراحی شود. ما در این بخش به بررسی مهمترین نکات مربوط به طراحی یک بروشور میپردازیم.
از همان ابتدای طراحی در محیط نرمافزار، رزولوشن سند خود را Dpi ۳۰۰ در نظر گرفته و از مد رنگی CMYK که مد رنگی مناسب چاپ است استفاده کنید.
حاشیه امن را فراموش نکنید. این حاشیه همان فاصله معروف نیم سانتیمتری از لبههای کاغذ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تصاویر و نوشتههای بروشور در زمان برشِ پس از چاپ است.
طراحی بروشور شما باید متناسب با نوع کسبوکارتان باشد. این بدان معنا است که تمامی تصاویر، طرح و رنگی که در طراحی آن استفاده میکنید باید با نوع تجارت شما همخوانی داشته باشد و بتواند در همان نگاه اول بخشی از پیام شما را به مخاطبان انتقال دهد.
در طراحی بروشور اطلاعات تماس خود را در محلی مناسب و در معرض دید مخاطبان قرار دهید.
موضوع بروشور
همانطور که بیان شد موضوع بروشور شما تعیینکننده تعداد صفحات و لتهای بروشور خواهد بود. اصولا محتوای یک بروشور شامل مجموعهای از تصاویر و توضیحات در مورد تجارت، خدمات و کالای شما است.
البته توجه داشته باشید که از توضیح بیش از حد در طراحی بروشور بپرهیزید چراکه این محصول چاپی صرفا برای آشنایی مخاطبان با شما و تجارتتان است. پس آن را با کاتالوگی که بهطور مفصل در مورد کالا و تجارت شما اطلاعرسانی میکند اشتباه نگیرید.
بنابراین خیلی ساده و در کوتاهترین حالت ممکن همراه با فونت مناسب پیام خود را در هر بخش و در معرض دید مشتریان قرار دهید.
انواع و نمونه بروشور
شکل و ظاهر یک بروشور و همچنین کاربرد آن، باعث ایجاد انواع مختلفی از بروشورها شده است. اگر بخواهیم با توجه به شکل ظاهری یک بروشور آن را دستهبندی کنیم میتوانیم به بروشور دو لت، بروشور سه لت و بروشور چهار لت اشاره کنیم.
هرکدام از این بروشورها دارای ابعاد مختلف و متنوعی نیز هستند که منظور از لت در بروشور همان صفحات پشت و رویی است که به طرق مختلف (به صورت معمولی، دروازهای و آکاردئونی) در کنار هم قرار میگیرند.
اما دستهبندی بروشورها به ظاهر آنها ختم نمیشود. در خیلی موارد منوط به نحوه استفاده، هدف و مخاطبانی که بروشور خود را به آنها ارائه میدهید میتواند انواع مختلفی از بروشورها را در اختیار شما قرار دهد.
بهطور مثال بروشورهایی که به عنوان منو در رستورانها و کافیشاپها استفاده میشوند، بروشورهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی، بروشورهای لوکس و خاص و در نهایت بروشورهای مخصوص همایش، رویداد و نمایشگاهها که بیشتر جنبه معرفی تجارت شما به دیگران را دارند.
بروشور سه لت
در میان تمامی بروشورها، بروشور سه لت را میتوان یکی از پرکاربردترین و رایجترین بروشورها دانست. این بروشور شامل ۶ صفحه است و به راحتی فضای کافی برای انتقال پیام، معرفی خدمات و محصولات همراه با تصاویر زیبا و توضیحات کامل را در اختیارتان قرار میدهد.
بروشور خلاقانه
در کنار تمامی بروشورهای ساده و معمولی نوع دیگری از بروشورها هستند که طراحی و قالبهای متفاوتی دارند. این بروشورها مخصوص کسانی هستند که میخواهند پیام خود را خلاقانهتر به مشتریان خود انتقال دهند. هرچه طراحی و چاپ بروشور شما متفاوتتر باشد بدون شک توجه بیشتری را به خود جلب میکند.
چاپ بروشور خاص
اگر ظاهر یک بروشور برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد ما به شما بروشورهای لوکس و خاص را پیشنهاد میکنیم فرق این بروشورها با سایرین در نحوه طراحی و چاپ آنها است.
مثلا میتوانید طرحی شبیه به کسبوکار و یا لوگوی تجاری خود انتخاب کنید تا پس از چاپ به همان صورت برش داده شود. همچنین استفاده از جلوههای ویژه پس از چاپ مانند طلاکوب، نقرهکوب، مسکوب و یووی موضعی بر روی بخشهایی از طرح میتواند تمایز و زیبایی خاصی را برای بروشورتان ایجاد کند.
نحوه چاپ بروشور
اهمیت چاپ بروشور به قدری بالا است که اگر به درستی انجام نشود، میتواند طراحی زیبای آن را زیر سوال ببرد. به همین دلیل بهتر است چاپ بروشور خود را به یک چاپخانه مجهز بسپارید.
چاپخانههای مجهز دارای دستگاههای چاپی پیشرفته و ناظران چاپ مجرب هستند. همچنین همیشه از مواد اولیه با کیفیت مانند کاغذ با جنس مرغوب، ضخامت مناسب و رنگهای با کیفیت و مخصوص چاپ استفاده میکنند.
طراحی و چاپ بروشور در چاپ آقا
چاپ آقا یک مجموعه پیشرو در صنعت چاپ و طراحی به صورت آنلاین است که توانسته با استفاده از دستگاههای چاپ دیجیتال و چاپ افست در چاپخانه مجهز خود محصولات چاپی مختلفی همچون بروشور را در بالاترین کیفیت به مشتریانش در سراسر کشور عرضه کند.
همچنین این مجموعه برای جلب رضایت هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز، علاوه بر ارائه خدمات طراحی توسط گرافیستهای حرفهای، در وبسایت www.chapagha.com بستر آنلاینی را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا ایجاد کرده که توسط آن شما میتوانید در هر لحظه و هرجا یکی از طرحهای جذاب و متنوع بروشور را انتخاب کرده و با سلیقه شخصیتان به تکمیل طراحی آن بپردازید.
همچنین پس از اتمام شخصیسازی بروشور دلخواه خود، میتوانید آن را در مسیر چاپ توسط این مجموعه قرار دهید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای