میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برآیند یک پژوهش علمی دانشگاهی که اخیراً روی طیف جمعیتی ۲۰ تا ۴۰ ساله و ۴۰ تا ۶۰ ساله در شیراز انجام شده بیانگر آن است که هر دو طیف میان سال و جوان و نوجوان با کمبود محسوس ویتامین D روبرو هستند و کارشناسان مصرف محصولات غنی شده با ویتامین D را بهترین رویکرد برای جبران این کمبودها میدانند.
نتایج این پژوهش روز چهارشنبه در نشست رونمایی از محصولات «سان» شرکت فرآوردههای لبنی رامک در دو گروه ماست با نام «سان ماس» و پنیر با نام «سان چیز» با حضور اصحاب رسانه تبیین شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با بیان اینکه ناکافی بودن ویتامین D در جامعه جهانی و در کشور ما یک چالش جدی است افزود: بر اساس نتایج این پژوهش طیف جوان و نوجوان در جامعه هدف شیراز که انتظار میرفت مشکلی در دریافت ویتامین D نداشته باشند با ۴۷ درصد کمبود ویتامین D روبرو هستند.
دکتر مرضیه اکبرزاده ادامه داد: ۳۲ درصد از طیف جمعیتی جوان و نوجوان در این پژوهش ویتامین D ناکافی دریافت میکنند و فقط ۲۰ درصد در شرایط طبیعی دریافت آن هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: همچنین بر اساس نتایج این پژوهش در طیف جمعیتی میان سال ۲۲ درصد کمبود ویتامین D دارند ، ۴۸ درصد ویتامین D ناکافی دریافت میکنند و ۲۹ درصد در شرایط طبیعی دریافت آن هستند.
اکبرزاده در ادامه با بر شمردن زیانهای ناشی از کمبود ویتامین D گفت: پوکی استخوان تنها زیان ناشی از کمبود ویتامین D نیست، هر چند جامعه ما نام پوکی استخوان را با کمبود ویتامین D در ذهن تداعی میکند، اما زیانهای ویتامین D بسیار فراتر از پوکی استخوان است. سلولهای مغزی، بافتهای عضلانی و سیستم ایمنی بدن همه گیرنده ویتامین D دارند و نقش این ویتامین در کنترل سلولهای سرطانی اثبات شده، بنابراین نقشی که ویتامین D در سلامت زندگی ایفا میکند بسیار فراتر از چیزی است که مردم میپندارند.
این استاد دانشگاه در ادامه به کنترل بیماریهای خود ایمنی مانند ام اس و دیابت با استفاده از ویتامین D اشاره کرد و گفت: کاهش بیماریهای قلبی و عروقی، درمان پرفشاری خون، کنترل سکته، درمان و کاهش افسردگی ارتباط مستقیم با مصرف ویتامین D دارد، اکنون در برنامه پزشک خانواده با استفاده از مکمل درمانی مصرف ویتامین D در جامعه افزایش پیدا کرده است اما این موضوع برای جبران کمبود ویتامین D کافی نیست.
اکبرزاده به غنی سازی لبنیات با ویتامین D به عنوان راهکاری در جهت جبران دریافت این ویتامین در بدن پرداخت و گفت: استفاده از ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D میتواند تا حدودی این کمبودها را جبران نماید، کمبود ویتامین D در جامعه ما اکنون تبدیل به یک همه گیری شده و میبایست با گنجاندن برنامه مصرف محصولات غنی شده با ویتامین D در سبد خوراکی این کمبودها جبران شود.
دکتر محمد صادق عرب مدیر تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت شرکت فرآوردههای لبنی رامک نیز در این نشست از تولید گروه محصولات غنی شده با ویتامین D۳ با نام «سان رامک» توسط این شرکت خبر داد و بیان کرد: متاسفانه جامعه ما زمانی برای درمان بیماریهای ناشی از کمبود ویتامین D اقدام میکند و به فکر فرو میافتد که کار از کار گذشته و آسیبها وارد شده است. اثرات محصولات لبنی ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D امروزه اثبات شده و تلاش شده تا غنی سازی پنیر و ماست تولیدی تاثیری روی طعم محصولات نداشته باشد.
مهندس بابک مازندرانی، معاونت اجرایی شرکت فرآوردههای لبنی رامک نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این شرکت علی رقم تمام چالشهای پیش رو در مسیر تولید همواره در راستای سلامت جامعه گام برداشته، اعلام کرد که گروه محصولات سان رامک با نامهای «سان ماس» و «سان چیز» در راستای ماموریت همیشگی شرکت رامک تهیه و به صورت غنی شده با ویتامین D۳ در دسترس عموم مصرف کنندگان عزیز در سراسر کشور قرار گرفته است.
مهندس ابراهیم ترابی مدیر کارخانجات شرکت فرآوردههای لبنی رامک نیز در این نشست ابراز کرد: امروزه تنوع محصولات لبنی در بازار بسیار زیاد شده است که در این بین محصولات غنی شده سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که در جامعه ما بیشتر در نمک، محصولات لبنی، غلات و ماکارونی دیده میشود. اکنون با تولید ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D۳ توسط شرکت فرآوردههای لبنی رامک، انتظار میرود که جامعه نیز بیش از پیش با این محصولات آشنا شود.
در ادامه این نشست، مدیر بازاریابی شرکت فرآوردههای لبنی رامک با اشاره به توانمندیهای انسانی و تجهیزاتی این شرکت افزود، در عرضه سان ماس وسان چیز معیار اصلی کیفیت، ذائقه مصرف کنندگان بوده و شعار سان به سان خورشید نیز با همین رویکرد انتخاب شده است.
مهندس هاشم پور یادآور شد که لزوم اطلاع رسانی صحیح و آگاه سازی جامعه از عوارض کمبود ویتامین D در کنار اهمیت تامین این ویتامین از طریق محصولات غذایی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در کمپین سان رامک تلاش شده تا این موضوع در اولویت تیم بازاریابی رامک قرار گیرد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند