میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سامسونگ، با وجود فضای تجاری پرچالشی که در نتیجه همهگیری بیماری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۰ به وجود آمد، سامسونگ شاهد ۲% افزایش در ارزش برند خود از ۶۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶۲.۳ میلیارد دلار در سال جاری بود. سامسونگ که در سال ۲۰۱۷ به رتبه ششمین برند جهان رسیده بود، در مدت سه سال توانست به مقام پنجمین برند جهان ارتقا پیدا کند.
از زمان آغاز انتشار این لیست توسط شرکت اینتربرند در سال ۲۰۰۰ که سامسونگ را در مقام چهلوسومین برند جهان قرار داده بود، سامسونگ با رشدی مداوم به کار خود ادامه داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به جمع ۱۰ برند برتر جهان وارد شده و با رشدی مداوم در سال ۲۰۱۷ به ششمین برند پر ارزش جهان و نهایتا در سال ۲۰۲۰ به پنجمین برند برتر جهان تبدیل شد. رشد مداوم سامسونگ در میان ۱۰۰ برند برتر جهان ناشی از نوآوریهای مداوم در حوزه محصولات و فعالیتهای گسترده بازاریابی در سراسر جهان است.
واکنش به کووید۱۹، فعالیتهای مسئولیت اجتماعی، نوآوری در محصولات و سرمایهگذاری مداوم برای آینده، محورهای اصلی افزایش ارزش برند سامسونگ است.
بر اساس گزارش اینتربرند، عوامل اصلی که نقشی مهم در رشد سامسونگ ایفا کردند، عبارتند از
· واکنش سریع به بیماری کووید۱۹ از طریق فعالیتهای مسئولیت اجتماعی و کمپینهای جهانی منسجم
· فعالیتهای فراگیر در حوزه حفظ محیط زیست در کل شرکت
· نوآوری مداوم در معرفی محصولات از جمله گلکسی فولد، تلویزیون Terrace و یخچال BESPOKE
· سرمایهگذاری مداوم برای توسعه فناوریهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی، ۵G و اینترنت اشیا
سامسونگ در واکنش به گسترش بیماری کووید۱۹ کمکهای متعددی را متناسب با نیازهای خاص در هر کشور انجام داده است. سامسونگ همچنین با موفقیت یک کمپین جهانی را به نام «با هم عبور میکنیم» در رسانههای اجتماعی و بیلبوردهای شهری در مکانهایی مانند میدان تایمز نیویورک، میدان پیکادیلی لندن، دومو دیمیلانو در ایتالیا و ساختمان انترتینمنت هنگکنگ به راه انداخت تا بتواند در این شرایط دشوار با مصرفکنندگان ارتباط و تعامل داشته باشد. به منظور تقویت بازخورد مثبت این کمپین، سامسونگ با استفاده از تصاویر و فیلمهایی که از این کمپین دریافت کرده بود، تبلیغاتی را برای شاد کردن روحیه مشتریان خود در سراسر جهان تولید کرد. کمپینهای کووید۱۹ در سراسر جهان بصورت هماهنگ با دیگر کمپین مسئولیت اجتماعی سامسونگ به نام «قوی باشیم» و انواع برنامههای آموزشی برای نسلهای آینده مانند «حل مشکلات فردا»، «مدارس هوشمند» و «کمپ نوآوری» اجرا شد.
تعهد سامسونگ به حفظ محیط زیست در تمامی جوانب مدیریت تجاری هم توانست به افزایش ارزش این برند کمک کند که نمونه آن را میتوان در بسته بندی تلویزیونها و گوشیهای هوشمند سامسونگ به شکل سازگار با محیط زیست مشاهده کرد که از مواد بازیافتی استفاده میکند.
مهمتر از همه، تلاشهای بی وقفه سامسونگ برای ادامه نوآوری با وجود چالشهای ایجاد شده توسط بیماری کووید۱۹ از جمله مهمترین عوامل دخیل در رسیدن این شرکت به رتبه پنجم بود.
بخش موبایل سامسونگ توانست رهبری خود در حوزه ۵G را تثبیت کرده و با فعالیتهای بازاریابی مانند کمپین «عالی» سری A خود را به خوبی در میان نسل Z معرفی کند. این شرکت همچنین با خلق یک گروه جدید با معرفی گلکسی Z Flip توانست ادامه نوآوریهای خود را اثبات کند. سامسونگ با پیشتازی در بازارهای جدید و توسعه همکاری با شرکتها در بازارهای کلیدی مانند آمریکا و ژاپن، جایگاه رهبری خود در ۵G را هم حفظ کرد.
در بخش نمایشگر نیز شرکت سامسونگ توانست با معرفی محصولاتی پیشرفته مثل سری Sero و Terrace که بر سبک زندگی مصرفکنندگان تاثیرگذار هستند، رهبری این بخش را حفظ کند. سامسونگ همچنین تلاشهای خود در زمینه آینده پایدار در این حوزه ادامه داده و ضمن معرفی قابلیتهایی برای دسترسی بهتر افراد دارای معلولیت یا مشکل کوررنگی، پروژه بستهبندیهای سازگار با محیط زیست را هم اجرا کرد.
سامسونگ در حوزه لوازم خانگی هم به نوآوری در محصولات خود متناسب با سبک زندگی مشتریان ادامه داده و یخچالهای BESPOKE و ماشین لباسشویی Grande AI را معرفی کرد. کمپینهای سامسونگ برای موضوعات مرتبط با سبک زندگی مشتریان مانند آشپزی، ورزش، طراحی داخلی و مراقبت از حیوانات خانگی هم به ارتباط نزدیکتر با مشتریان کمک کرد.
سامسونگ بصورت ویژه در حوزه حافظه هم توانست برنامه Vision ۲۰۳۰ را معرفی کرده و به برترین شرکت در این حوزه تبدیل شود. سامسونگ اولین شرکت جهان بود که حافظه های EUV-based DRAM را تولید کرده و بصورت مداوم روی مواردی مانند HBM۲E Flashbolt، کاربردهای هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، قطعات خودران و ۵G سرمایه گذاری کرده است. توسعه دورکاری باعث افزایش تقاضا برای خدمات سروری و ابری و در نتیجه افزایش فروش چیپهای DRAM و NAND شد. در حوزه نیمههادیها هم سامسونگ با ادامه نوآوری و سرمایهگذاری روی اگزینوس و ایزوسل، همکاری خود با شرکایی مانند آئودی را هم توسعه داد.
وایاچ لی، مدیر اجرایی سامسونگ میگوید «ما به عنوان چهلوسومین برند دنیا با ارزش ۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ شروع کردیم. امسال جزو پنج برند برتر با ارزش ۶۲.۳ میلیارد دلار هستیم که دستاوردی بزرگ است. بدون حمایت مشتریانمان در سراسر جهان نمیتوانستیم به این هدف برسیم. ما برای تقویت این جایگاه همچنان به تعامل و ارتباط با مشتریان ادامه خواهیم داد».
شرکت اینتربرند ارزش برندها را بر اساس تحلیلی فراگیر از عوامل مختلف از جمله عملکرد مالی، تاثیر برند بر خرید و رقابت پذیری، برندها را رتبهبندی میکند.
رشد سامسونگ در ارزش برند
درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس الهامبخش دنیاست و آینده را با ایدههای نو و فناوریهای خلاقانه و کاربردی اش شکل میدهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بیوقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاههای پوشیدنی، تبلت ها، دوربین ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستمهای شبکه و قطعات نیمهرسانا و نمایشگرهای حرفهای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، میتوانید به وبسایت http://news.samsung.com مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
نویان مقام اول مدیریت نوین رستورانداری کشور شد
شیراز، نگین گردشگری ایران و هتلهایی برای خاطرهسازی
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
راهنمای جامع خرید پردازنده سرور HP
تعمیر توربو شارژ دنا رو دست متخصصش بسپار
نوبتدهی آنلاین آسان و سریع با دکتریاب
بلیط هواپیما چارتر چه کمکی به کنترل هزینههای سفر میکند؟
گامی دیگر دربازآفرینی برند بیمه تجارتنو؛ پاسخگویی و ایفای تعهدات
چگونه برند خود را در ذهن مشتریان جاودانه کنیم؟
حضور شرکت به پرداخت ملت در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت
عملیات بازسازی هتل جهانگردی جلفا به ایستگاه پایانی نزدیک میشود
ساده ترین روش طراحی سایت فروشگاهی در ۲۰۲۴
معرفی کامل اقامتگاههای لوکس و هتلهای معروف کیش
معرفی بهترین هتلهای شهر مشهد
شروط مهم واردات خودرو در آیین نامه جدید دولت
قیمت جهانی طلا ۵ آذر؛ هر اونس ۲۶۹۵ دلار و ۶ سنت
آیین نامه جدید واردات خودرو ابلاغ شد
چرا نرم افزار حسابداری آنلاین، امروزه یک ضرورت است؟
شرایط ابطال گارانتی خودرو اعلام شد
راهنمای کامل برای استایل اسپرت مردانه
قیمت دلار به ۵۲۹۲۴ تومان رسید
جوجهریزی امسال نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران