میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پرداخت الکترونیک سداد، معاون توسعه کسب و کار سداد چهار رویکرد اصلی را چنین نام برد: نخست ارایه خدمات عمومی و معمول پرداخت، دوم تامین منابع ارزان قیمت و با کیفیت برای مهمترین شریک تجاری خود یعنی بانک ملی ایران و گسترش خدمات نوین و بروز پرداختی برای این شریک راهبردی، سوم حضور در بازارهای نو ظهور و ایفای نقش در آنها و چهارم خلق بازارهای جدید با حرکت در زمینه تکنولوژی های جدید.
عملکرد پرداخت الکترونیک سداد در حوزه کسب و کار چگونه است و آیا تفاوت ماهوی با سایر پی اس پی ها دارد؟
برای پاسخ به این سوال سعی خواهم کرد چهار رویکرد اصلی در کسب و کار شرکت سداد را که در نهایت به شکلگیری یک چرخه اثربخش میانجامد را توضیح دهم. رویکرد نخست ما را میتوان در زمینه فعالیتها و روالهای عمومی ارایه خدمات پرداخت مشاهده کرد. میتوان گفت ما به عنوان یک شرکت پرداخت بنا به شاخصهای ویژهی خودمان به جرات سودآورترین شرکت پرداخت هستیم، زیرا از ورود به شیوههای ناسالم جذب مشتری و صرف هزینههایی نامعقول برای بدست آوردن سهم بازار خودداری کردهایم. با حفظ استانداردهای خاص خودمان در اداره کسب و کار در شاخصهای عملکردی و عملیاتی رشد قابل توجهی داشتهایم. به عنوان مثال در آذرماه امسال رشد فوقالعادهای در تراکنشهایمان را تجربه کردیم و شاخص هایمان همیشه مسیر رو به رشدی را پیموده است.
سداد کاملترین سبد کانالهای پرداختی کشور شامل کارتخوان، درگاه اینترنتی، اپلیکیشن پرداخت و ussd را ارایه می کند. با وجود آن که ممکن است هر یک از این کانال ها به تنهایی مقرون به صرفه نباشند، توانستهایم با یکپارچه کردن محصولات حوزه پرداخت، به راه حلهای متفاوتی در این عرصه برسیم که هم رضایت مشتریان را بدست آوریم و هم از تمام قابلیتهای این کانالها بهره ببریم.
دکتر داودیان تصریح کرد: در حال حاضر ما به واسطه سرویسهایمان در بزرگترین فرنچایزهای کشور اعم از دولتی و غیردولتی ارایه خدمت میکنیم. همچون مجموعه پلیس یعنی پلیس + ۱۰، راهنمایی و رانندگی و نیز قوه قضائیه، اداره ثبت احوال و اداره ثبت اسناد در سراسر کشور که هر کدام از آنها در چندهزار نقطه از کشور در حال ارائه سرویس هستند و از خدمات پرداخت ما استفاده میکنند. در حوزه خدمات الکترونیکی غیرحضوری بزرگترین تامینکننده های تاکسیهای اینترنتی و فروشگاههای اپهای موبایلی با ما کار می کنند. در واقع با نشانه گرفتن بزرگترینها و کسانی که قطب کسب و کار در صنعت خود هستند نشان دادهایم به خوبی میتوانیم در عرصههای یاد شده ارایه خدمت کنیم. این خدمات به زودی شامل حوزه خدمات شهری نیز خواهد شد.
باید اشاره کرد که طی دو سال گذشته تا به حال پیش نیامده که از سوی بانک ملی در حوزه پرداختی به ما مشتری ارجاع شود و ما نتوانیم درخواست مورد نظر را ارائه دهیم، یعنی یا با آیندهنگری خدمت را از قبل پیش بینی و آن را عملیاتی کرده یا با سرعتی بالا آن خدمت را ایجاد کردهایم که نشان دهنده توان ما در شخصی سازی خدمات است.
پرداخت الکترونیک سداد در پی تامین منابع ارزان قیمت و با کیفیت برای مهمترین شریک تجاری خود یعنی بانک ملی ایران و گسترش خدمات نوین و بروز پرداختی برای این شریک راهبردی است.
داودیان در این خصوص گفت: این رابطه به گونهای است که منفعت حقیقی بانک ملی ایران را در پی دارد، زیرا مهمترین عنصر و معیار هر بانکی برای انتخاب یک شرکت پرداخت دو شاخصه هست که یکی آن است که شرکت پرداخت بتواند در کسب و کارهای ارجاعی از سوی بانک برنده باشد و شاخص دوم آن است که در صورت برنده شدن، این برد به قیمت و بهای مناسبی باشد. سداد در این زمینه عملکردی بسیار عالی داشته است به نحوی که هزینه تمام شده پول توسط ما برای بانک از هزینه تمام شده پول توسط شعبه پائین تر است .
وی در ادامه تاکید کرد: این نقطه عطفی در عملکرد سداد است که بانکی همچون بانک ملی پالایش پذیرندگان خود را به او سپرده است. زیرا ما به عنوان یک شرکت پرداخت رابطه نزدیکتری با مشتریان خرد داریم و این رابطه یک رابطه قوی و مستحکم است. تمام تلاش ما این است که یک زنجیره ارزش با بانک ملی ایجاد کنیم.
پرداخت الکترونیک سداد چه برنامهی جهت حضور در بازارهای نوظهور دارد؟
معاون کسب و کار پرداخت الکترونیک سداد مهم ترین بخش از دستاوردهای کسب و کاری شرکت را حضور در بازارهای نوظهور دانست و گفت: در این صنعت پیش بینی روالهای کسب و کار و بازارهایی که در آینده شکل میگیرند از اهمیت بسیاری برخوردار است و شامل پیشبینی این امر است که چه خدماتی در بازار وارد حوزه پرداخت الکترونیکی میشوند، نظیر خدماتی که قبلا در حوزه پرداخت الکترونیکی قرار نداشتهاند یا خدمات الکترونیکی که به صورت حضوری انجام میشدهاند. در این خصوص ما هرسال یک پیشبینی برای سال آینده ارائه میدهیم. در سال گذشته و در همایش بانکداری یکی از پیشبینیهای ما این بود که کیف پولها حضور قدرتمند و پررنگی در حوزه پرداخت خواهند داشت. پیش بینی دیگر در زمینه پرداختهای خرد و شکلگیری بازارهای جدید در قالب سوپرمارکتهای آنلاین و امثال آن بود. موضوع دیگری که آن را پیشبینی کرده بودیم ادغام کسب و کارهای جدید با یکدیگر برای شکلگیری نوع جدیدی از ارائه خدمات در قالب سوپراپها بود.
وی همچنین افزود: توان پیشبینی ما در خصوص بازارهای نوظهور و کسب و کارها در آینده نشان دهنده توانمندی و عملکرد موفق در شناخت بازار و کسب و کار است که راهنمای سداد به سوی حوزه های جدید تکنولوژی است.
داودیان با بیان اینکه پیش بینی ما در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نه به عنوان یک بنگاه تحقیقاتی بلکه به عنوان یک بنگاه تجاری فعال در صنعت انجام میشود، افزود: بنابراین به آنچه پیشبینی میکنیم باور داریم و به آن حوزه ورود میکنیم. همانند موضوع کیف پول که با فاصلهی کمتر از یکسال از طرح آن، امروز آماده بهرهبرداری ست و درگام نخست برای چند میلیون کاربر اپلیکیشن ایوا فعال شده و به زودی میتوان آن را خارج از شبکه سداد و در بسترهای دیگر نیز مشاهده کرد. سداد جنگ کیف پول را در سال ۹۷ پیشبینی کرد و اکنون یکی از پیشتازان این حوزه است.
حرکت در حوزه تکنولوژی و ایجاد یک بازار نوظهور
داودیان عنوان کرد: در واقع اگر مجموعه سداد را به عنوان گروه تکنولوژی بانک ملی در نظر بگیریم که شامل تمام شرکت های هلدینگ سداد می شود، این مجموعه روی لبه تکنولوژی پرداخت ایران در حرکت است. محصولات به موازات رقبا و یا حتی در گامی جلوتر از آنها در حال عرضه هستند.
مثلا راهحلهای مورد استفاده ما در حوزه پرداخت قبض که همراستا با حدف قبوض کاغذی بود سبب شده تا سازمان ها بتوانند مخاطبان خود را به صورت استعلام شده و مستقیم در مسیر پرداخت قرار دهند که اطمینان و راحتی بیشتر مشتریان و نرخ بالاتری از تبدیل اطلاعرسانی به پرداخت قبض را ایجاد میکند، که طبیعتا برای شرکتهای اینترنتی و خدمات عمومی بسیار جذاب است.
وی افزود: در واقع در اینجا است که اتصال یک حلقه چهارگانه شکل میگیرد. نکته با اهمیت این است که فعالیتهایمان را به اتکای سهم بزرگ شاپرکی انجام نمیدهیم. ما این کار را با رویکرد صد در صد عقلایی و منطقی به بازار پرداخت انجام میدهیم یعنی منابعمان را در جای درست مصرف میکنیم و به کار میگیریم، در نتیجه در لبه تکنولوژی حرکت میکنیم بدون آن که منابعمان را هدر دهیم یا از بازار عقب بمانیم و یا وارد رقابت مخرب در بازار بر علیه کلیت صنعت شویم. و به عنوان شرکت پرداخت بانک ملی، امنیت تامین مالی و صرفه و صلاح تامین مالی بانک و حفظ و نگهداری مشتریان بانک را بیش از صد در صد رعایت میکنیم.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی