میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چندی قبل در سرویس دانش و فناوری اعلام شده بود طبق گزارش مرکز تحقیقاتی ریسرچ اند ماکتس، ارزش بازار محتوای دیجیتال که در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴۸ میلیارد دلار رسیده بود، با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی خواهد داشت و در ۵ سال آینده یعنی سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰۰ درصد افزایش خواهد رسید. اجازه دهید از زاویه دیگری به اهمیت محتوا نگاه کنیم. اولین جایی که خود شما برای مطرح کردن و جستجو کردن پاسخ سوال خود از آن استفاده میکنید کجاست؟ مشتریان شما هم مثل شما از گوگل برای رفع نیازهای روزانه خود استفاده میکنند. هر روز نزدیک به چهار میلیارد جستجو در گوگل انجام میشود. از داستانهای خبری، پستهای اینستاگرام و مطالب وبلاگها تا آموزشهای تصویری نحوه انجام یک کار و… همگی محتوا محسوب میشوند. سوال این است که چگونه محتوا تولید کنیم تا بتوانیم مشتریان بیشتری از طریق گوگل جذب کنیم؟ در این یادداشت به پاسخ این سوال میپردازیم.
شیوههای تولید محتوا
در طول سالهای گذشته، گوگل به روز رسانیهای زیادی در الگوریتمهای خود ایجاد کرده است. در این به روز رسانیها بر اهمیت محتوای منحصر به فرد در یک وب سایت تاکید میشود. توانایی ایجاد محتوای با کیفیت روشی است برای سبقت گرفتن از رقیبان، دریافت رتبه بالاتر در گوگل و جذب بیشتر کاربران. تولید محتوا یکی از ابزارها و فرآیندهای مهم بازاریابی درون گرا است.
بازاریابی محتوایی به یکی از قدرتمندترین روشهای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل در هر اندازهای، تبدیل شده است. تولید محتوا برای صاحبان کسب و کاری که باید به طور مداوم در حال پاسخگویی به مشتریان باشند و به مسائل داخلی کسب و کار خود بپردازند، ممکن است زمان بر باشد و نمیتوانند در دورههای منظم یا روزانه به تولید و انتشار محتوا بپردازند. همانطور که تعداد کاربران در سطح اینترنت افزایش یافته است، تعداد کسب و کارهای اینترنتی و رقبای شما نیز در چند سال گذشته رشد صعودی و سریعی داشته است. در نتیجه اگر محتوای شما در مقابل دید کاربران قرار نگیرد، امکان دارد شما به دست فراموشی سپرده شوید. برای تدوین استراتژی محتوا، باید مشتریان و مخاطبان خود را بشناسید. محتوای با کیفیت، به سرعت یخهای بی تفاوتی مشتری را می شکند و او را تشویق میکند تا تعاملی عمیقتر با شما برقرار کند.
به کدام روش تولید محتوا کنیم؟
روشهای مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد. یک راه این است که مدیر کسب و کار که بیش از هر فرد دیگری بر مفاهیم و فرایندهای کاری سازمان تسلط دارد، شخصاً محتوا تولید کند. اما این روش هزینه بالا و بازدهی پایینی دارد. زیرا معمولاً مدیران ارشد سازمان وقت کافی برای تولید محتوا ندارند. روش دیگر این است که کارمند تمام وقت برای این کار استخدام کنید یا با قراردادهای کوتاه مدت، از همکاری با فری لنسرها یا نیروهای آزادکار بهره مند شوید و کارها را به صورت دورکاری به آنها بسپارید. یک روش هم این است که برنامه ریزی و اجرای برنامه محتوایی خود را از تجزیه و تحلیل و ایده پردازی تا تولید محتوا و بهینه سازی، به شرکتهای تخصصی بازاریابی محتوایی بسپارید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر یک از این روشها میپردازیم.
مزیتهای استخدام کارمند تمام وقت تولید محتوا
* زمان بندی مشخص برای انجام کارها
* هزینه ثابت
* ریسک کمتر
* استفاده از نیروی کار در موارد دیگر
* انتخاب بهترین فرد با توجه به رزومه
* دسترسی در ساعات کاری
* آشنایی با محیط و سلیقه و چشم انداز شرکت
مشکلات استخدام کارمند تمام وقت تولید محتوا
* هزینه بالای حقوق ثابت
* مسائل حقوقی نیروهای ثابت (بیمه، فرهنگ سازمانی و …)
* کاهش علاقه و خلاقیت فرد در طول زمان
* محدودیتهای جغرافیایی
نیروهای آزادکار یا فریلنسر
طی یک دهه گذشته، آغاز «فریلنسینگ» معنای جدیدی را به نحوه و شیوه انجام کارها داد. این شیوه کار به خصوص در زمینه سئو و خدمات بازاریابی دیجیتال بیشتر از هر جای دیگر خود را نشان داد. البته این حالت برد برای هر دو سمت بود. فریلنسرها میتوانستند به طور دلخواه وقت خود را تنظیم کنند و کارفرمایان نیز هزینه کمتری پرداخت میکردند. انعطاف پذیری به وجود آمده کمک کرد تا افراد بیشتر در کنار خانوادههایشان باشند و بتوانند همزمان کار کنند. همکاری با فریلنسرها، مزایا و معایبی دارد که برخی از آنها را با هم مرور میکنیم؛
مزایای همکاری با فریلنسرها برای تولید محتوا
* کاهش هزینه تا ۲۰ الی ۳۰ درصد
* زمان آزاد و دسترسی بیشتر
* عدم محدودیت جغرافیایی
* خلاقیت بالا
* امکان تعویض در هر زمان
* تنوع بالا
معایب تولید محتوا توسط فریلنسر
* عدم تمرکز فری لنسر بر یک پروژه
* نداشتن آشنایی کافی با شرکت شما
* نداشتن حس تعلق
* کیفیت متغیر محتوا
* عدم یکپارچگی در سبک
شرکتهای تخصصی بازاریابی محتوایی
شرکتهایی که خدمات تولید محتوا ارائه میدهند، در واقع پلی قوی و مهم میان صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان محتوا هستند. این شرکتها از یک سو تلاش میکنند تا اهداف و ویژگیهای سازمان شما را بهتر بشناسند و از سوی دیگر بر کیفیت کار نیروهای دروکار نظارت کنند. این ۲ کارکرد باعث اطمینان و سهولت بیشتر در بازاریابی محتوایی سازمان شما میشود. برای نمونه شهر محتوا یک شرکت و آژانس بازاریابی درون گرا است که ابتدا کسب و کار شما و رقبای شما را تجزیه و تحلیل کرده و استراتژی محتوای کسب و کارتان را تدوین میکند. پس از آنالیز سئو سایت متناسب با استراتژیهای تدوین شده، فرایند تولید محتوا از ایده پردازی تا تولید و بهینه سازی، برای شما انجام خواهد شد.
فواید همکاری با شرکتهای تخصصی تولید محتوا
در کنار روشهایی مثل «تولید محتوا توسط مدیر سازمان»، «استخدام کارمند تمام وقت تولید محتوا» و «همکاری با نویسندگان دورکار»، یک روش مؤثر که میتواند خیال شما را از تولید محتوا راحت کند، همکاری با شرکتهایی است که در زمینه کانتنت مارکتینگ و اینباند مارکتینگ، تخصص و تجربیات زیادی دارند. این شرکتها تعهد و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به فریلنسرها در خصوص کیفیت کارها دارند، هزینه کمتری نسبت به کارمندان تمام وقت برای شما ایجاد میکنند و میتوانند در جایگاه یک مشاور، راهکارهای مؤثر برای موفقیت در این مسیر را به شما نشان دهند. پیشنهاد میکنیم همین الان عبارت «شهر محتوا» را در گوگل جستجو کنید و سری به این سایت بزنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی
صادرات ۹۵ هزار تنی تخم مرغ در ۷ ماه؛ قیمت ثابت است