میرنیوز

مروری بر قابلیت‌های مدرن چیپ‌ست Kirin ۸۱۰، قلب تپنده Huawei Nova ۷i

مروری بر قابلیت‌های مدرن چیپ‌ست Kirin ۸۱۰، قلب تپنده Huawei Nova ۷i 2020-07-11T09:59:08+04:30

به گزارش ایسنا، بنابراعلام هوآوی، چیپ‌ست‌های سری Kirin هوآوی همواره بر پایه جدیدترین فناوری‌ها توسعه پیدا می‌کنند. پس از چیپ‌ست‌های پرچمدار سری Kirin ۹ که عملکرد فوق‌العاده را به نمایش گذاشتند و همچنین با تجربه سری Kirin ۷ که گزینه‌ای با قیمت مناسب و حفظ عملکرد سطح بالا به‌حساب می‌آید، هوآوی توسعه Kirin ۸۱۰ را آغاز کرده است.

این محصول، اولین چیپ‌ست این شرکت به‌حساب می‌آید که با معماری Da Vinci توسعه یافته است. Kirin ۸۱۰ از نظر ارائه عملکرد قدرتمند، از سری Kirin ۹ پیروی می‌کند. بهینه‌سازی مصرف انرژی، تمرکز روی قابلیت‌های ارتباطی، توجه به عکس‌برداری، المان‌های توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی و به‌کارگیری الگوریتم‌های جدید در پردازش‌ها در دستور کار قرار گرفته‌اند.

با به‌کارگیری معماری Da Vinci هوآوی، Kirin ۸۱۰ به سیستم HiAI جدید مجهز شده که در سناریوهای مختلف و به شکلی فراگیر قابل استفاده است. Kirin ۸۱۰ فناوری ۷ نانومتری هوآوی را در تولید چیپ‌ست هشت هسته‌ای به نمایش می‌گذارد که توانی تا ۲۰ درصد بیشتر را در مقایسه با نمونه‌های ۸ نانومتری ارائه می‌کند.

استفاده از ترکیب ۶+۲ هسته پردازشی، شرایطی را فراهم کرده تا دو هسته Cortex-A۷۶ با تمرکز روی عملکرد سطح بالا در کنار شش هسته Cortex-A۵۵ با تمرکز روی بهینه‌سازی مصرف انرژی قرار گیرند.

پردازشگر گرافیکی یا GPU هم به Mali-G۵۲ ارتقا یافته که با به‌کارگیری فناوری Kirin Gaming+، عملکرد روانی را هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی به همراه خواهد داشت.

Kirin ۸۱۰ از قدرت بالایی در بخش عکس‌برداری و پردازش تصویر برخوردار است تا با کاهش نویز و ایجاد جزئیات دقیق، واحدهای به روز شده‌ پردازش پیکسل را کنار الگوریتم پیشرفته تنظیم خودکار نور سفید، ماژول DE و سیستم کاهش نویز قرار دهد.

مروری بر قابلیت‌های مدرن چیپ‌ست Kirin ۸۱۰، قلب تپنده Huawei Nova ۷i

علاوه بر این، Kirin ۸۱۰ همچنان از قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌ موجود در تراشه‌های پرچمدار هوآوی پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال، پشتیبانی از دو سیم‌کارت یا سیستم Dual VoLTE، امکان در اختیار داشتن قابلیت‌های ارتباطی پایدار و با سرعت بالا را در محیط‌های مختلف فراهم خواهد کرد.

معماری داوینچی با قابلیت‌های بهبودیافته هوش مصنوعی

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی تاثیر قابل‌توجهی در تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند داشته است. افزایش قابلیت‌های توسعه یافته بر پایه هوش مصنوعی باعث شده نیاز بیشتری به روزرسانی سخت‌افزاری تراشه‌ها جهت ایجاد محصولاتی سازگارتر و با انعطاف‌پذیری بالاتر وجود داشته باشد.

Kirin ۸۱۰ به‌عنوان اولین چیپ‌ست توسعه یافته برپایه فناوری داوینچی هوآوی، دست‌یابی به قابلیت‌های پیشرفته و مدرن را امکان‌پذیر می‌کند.

معماری داوینچی با توجه به استفاده از موتور پردازشی ۳D Cube با عملکرد سطح بالا به‌منظور سرعت‌دهی به محاسبات ماتریسی، متفاوت از محاسبات دو بعدی سنتی است. این پردازنده منحصر به فرد، به طور قابل‌توجهی بهره‌وری محاسباتی در بخش هوش مصنوعی را تقویت می‌کند.

در آزمون بنچمارک‌های ETH، واحد پردازش عصبی Kirin ۸۱۰ موفق به ثبت امتیاز فراتر از ۳۲۰۰۰ شده که به مراتب بالاتر از امتیاز ۶۵۵۶ برای اسنپ دراگون ۷۱۰، امتیاز ۱۳۰۰۰ برای اسنپ دراگون ۷۳۰ و امتیاز ۲۷۰۰۰ برای اسنپ دراگون ۸۵۵ است.

استفاده از تکنولوژی ۷ نانومتری

جهت افزایش و تقویت عملکرد، Kirin ۸۱۰ برپایه فناوری ۷ نانومتری تولید شده و دومین تراشه ۷ نانومتری هوآوی لقب گرفته است. بهینه‌سازی مصرف انرژی در این چیپ‌ست حدود ۲۰ درصد بهتر است.

عملکرد قابل‌توجه CPU و GPU

Kirin ۸۱۰ نیازهای کاربران برای در اختیار داشتن سرعت بالاتر و عملکرد روان‌تر را رفع می‌کند. این امر، با در نظر گرفتن کلیه مشخصات مورد نیاز برای جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد دستگاه انجام می‌شود. Kirin ۸۱۰ از فناوری برنامه‌ریزی مدولاسیون فرکانسی برپایه هوش مصنوعی در کنار معماری ۶+۲ برای هسته‌های پردازشی استفاده کرده است.

به این ترتیب، منابع CPU به طور انعطاف‌پذیر در سناریوهای مختلف نیازمند توان پردازشی عمل می‌کند. برای مثال در اجرای بازی‌های ویدئویی به شکلی قدرتمند و در سناریوهای سبک‌تر نظیر وب‌گردی با توانی کمتر فعالیت کرده و حتی امکان تخصیص بخشی از توان کاری خود به هر کدام از این فعالیت‌ها را نیز دارد.

در تست‌های GeekBench ۴.۲ امتیاز پردازش تک‌هسته‌ای برای Kirin ۸۱۰، ۱۱ درصد بالاتر از امتیاز ثبت شده برای اسنپ دراگون ۷۳۰ است. در بخش پردازش چندهسته‌ای نیز امتیازی به مقدار ۱۳ درصد بالاتر از اسنپ دراگون ۷۳۰ برای این چیپ‌ست هوآوی به ثبت رسید.

در بخش GPU، چیپ‌ست Kirin ۸۱۰ به گزینه شخصی‌سازی شده‌ توسط مهندسان هوآوی یعنی Mali-G۵۲ مجهز شده که از Kirin Gaming+ پشتیبانی می‌کند. این ترکیب هم با استفاده از هوش مصنوعی، عملکرد ارائه شده برای کاربر را در بخش اجرای بازی‌های ویدئویی به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد داد.

گوشی‌های گیمینگ سطح بالا، برای اجرای هرچه بهتر بازی‌های ویدئویی به هر دو گزینه سخت‌افزار و سیستم‌عامل متکی هستند. در همین راستا، GPU Turbo هوآوی باعث شده عملکرد پردازشی در بخش CPU و GPU به طور قابل‌توجهی بهبودیافته و تجربه بهتری داشته باشیم.

عملکرد ISP و الگوریتم‌هایی برای عکس‌برداری هرچه بهتر

عکس‌برداری در شب یا نور محدود، چالشی جدی برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. Kirin ۸۱۰ برای رفع این چالش از ISP استفاده کرده و همچنین از الگوریتم‌های پیشرفته عکس‌برداری نیز بهره گرفته است.

استفاده از ماژول DE به‌منظور بهبود پردازش تصویر و کاهش نویز نیز باعث شده عکس‌های به ثبت رسیده در نور محدود، کیفیت بالاتری داشته باشند.

مروری بر قابلیت‌های مدرن چیپ‌ست Kirin ۸۱۰، قلب تپنده Huawei Nova ۷i

استفاده از DMAP در Kirin ۸۱۰ باعث شده شاهد عملکرد چشم‌نواز در عکس‌برداری از مناظر یا عکس‌برداری پرتره باشیم. بهبود افکت بوکه نیز قابل‌توجه است.

در بخش الگوریتم‌ها، پردازش ISP در Kirin ۸۱۰ تا ۱۰۰ درصد بهبودیافته و با توجه به بهبود عملکرد در بخش تشخیص سوژه و عکس‌برداری از سوژه‌های متحرک، خروجی‌ شفاف‌ و دقیق‌تری دارد.

تجربه یکپارچه در پشتیبانی از دو سیم‌کارت

Kirin ۸۱۰ مشابه با دیگر چیپ‌ست‌های پرچمدار، قابلیت‌های ارتباطی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. به‌عنوان نمونه، می‌توان به پشتیبانی از قابلیت ۴G روی دو سیم‌کارت و همچنین Dual-VoLTE اشاره کرد. امری که باعث شده قابلیت‌های ارتباطی با سرعت بالاتر و پایدارتری در دسترس باشند.

HiAI ۲.۰ مدرن و بهبودیافته

هوآوی تمرکز خاصی روی توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی دارد. Kirin ۸۱۰ از فرمت عملگرهای واسطه پشتیبانی می‌کند. امری که پشتیبانی بیش از ۲۴۰ اپراتور (عملگر) را به همراه داشته تا این چیپ‌ست را به پیشتاز بازار تبدیل کند.

پشتیبانی چیپ‌ست از تعداد بالای عملگرها، معماری باز و کیت‌های ابزاری قدرتمند، امکان توسعه و تبدیل به‌منظور استفاده از فریم‌ورک‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. نتیجه کار، بهبود پلتفرم محاسباتی همراه Huawei HiAI است.

در مجموع، با توجه به توان محاسباتی قابل‌توجه برپایه هوش مصنوعی، عملکرد مناسب و بهینه‌سازی مصرف انرژی، کنار قابلیت‌های ارتباطی و عکس‌برداری بهبود یافته، Kirin ۸۱۰ را باید چیپ‌ستی در سطح پرچمدار اما با قیمت مناسب به‌حساب آورد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)