میرنیوز

دریچه‌ای طلایی دانایی

دریچه‌ای طلایی دانایی 2020-07-07T14:31:07+04:30

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فدک بوک، دراین‌ بین مطالعه کتاب‌ها و رمان‌هایی که شاید در روزهای دیگر سال و در شرایط عادی برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نباشد می‌تواند راهکاری مناسب برای گذراندن روزها و ساعات فراغت در خانه ماندن برای دور شدن افراد از وسواس‌های فکری و افکار منفی.

این روزها می‌تواند فرصتی باشد تا برخی آثار و کتاب‌های خوب را بخوانیم. در ادامه با سه کتاب‌ داستانی از نویسنده با ذوق یزدی آشنا می‌شویم.

سه کتاب جذاب و خواندنی از آثار برگزیده بنام «محمد حسین پاپلی یزدی» به نام‌های «مذهب عشق، خاطرات شازده حمام، پیله دوز و شاه عباس» را از این نویسنده مورد استقبال قرار گرفته است را به کتاب خوانان معرفی می‌کنند تا کتاب خوانان با آثار این نویسنده مشهور آشنا شوند.

پیش از معرفی این سه کتاب یادآوری می‌شود سایت فدک بوک یک مرکز توزیع و فروش انواع کتاب حقوقی، دانشگاهی، عمومی، روانشناسی، روانشناسی موفقیت، پزشکی، رمان و داستان و غیره به‌صورت اینترنتی و حضوری مورد پذیریش همگان می‌باشد که با سال‌ها تجربه در خدمت متقاضیان کتاب در سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

چکیده‌ایی از زندگی نامه نویسنده

محمد حسین پاپلی یزدی، همان‌گونه که از نامش پیداست جغرافی دان، نویسنده و محقق ایرانی است که متولد اسفند ۱۳۲۷ خورشیدی در شهر یزد می‌باشد.

وی پس از اخذ دیپلم، در مهرماه ۱۳۴۶ به دانشگاه مشهد نقل و مکان نموده و پس از گذراندن دوره‌ای ۴ ساله، با اخذ مدرک لیسانس جغرافیا فارغ‌التحصیل شد. خدمت سربازیش را نیز در گروه جغرافیای دانشگاه مشهد سپری نمود و از دی ماه ۱۳۵۰ به‌طور رسمی در دانشگاه مشهد مشغول به کار شد.

معرفی کتاب خاطرات شازده حمام

دریچه‌ای طلایی دانایی

اگر همیشه دوست داشتید کتابی بخوانید که به بیان خاطرات کودکی، نوجوانی و عاشق شدن‌های خود پرداخته و همچنین سرگذشت انسان‌هایی را به تصویر کشیده که با تلاش و همت خود به همه‌چیز دست‌یافته‌اند و نیز از انسان‌هایی می‌نویسد که در همین دنیا، سزای اعمال زشت و پلیدشان را دیده‌اند. خواندن خاطرات شازده حمام از آثار قلم استاد پایلی یزدی را از دست ندهید.

در قسمتی از این مجموعه ۳ جلدی کتاب خاطرات شازده حمام می‌خوانیم:

سرگذشت واقعی یک دختر یزدی است که از خاکستر سختی‌ها و رنج‌های زندگی به اوج قله‌های موفقیت و پیشرفت می‌رسد.

زری دختر مومنی بود. همیشه نمازش را سر موقع می‌خواند، صد رقم هم دعا بلد بود، همه مفاتیح را حفظ کرده بود. دعای جوشن کبیر، ندبه و چی و چی را بلد بود. آخر آن موقع ها مردم به‌ اندازه حالا دعا نمی‌خواندند.

سالی یکی دو بار آن‌هم بیشتر شبهای احیاء ماه رمضان و روز تاسوعا عاشورا گریه می‌کردند. بقیه سال شادی و خنده بود؛ اما همان موقع هم زری، اهل دعا بود و به من هم دعاهای متعدد از جمله قسمت‌هایی از مفاتیح را یاد داد. زری حدود ۱۴ سال داشت که کم‌کم رنگش زرد شد، شکمش هم باد کرد و گاهی هم بالا می‌آورد.

زن‌های همسایه او را که می‌دیدند پچ پچ می‌کردند. بالاخره کم‌کم چند تا از زن‌های همسایه گفتند که زری حامله است!

آخرین باری که قبل از ماجرا من زری را دیدم یادم می‌آید روز ۲۷ مرداد ۱۳۳۸ بود. توی کوچه به من اشاره کرد که بروم پشت‌بام خانه. نگاهش کردم صورتش زرد بود و نگاهش معصوم. گفت: حسین حرف‌هایی که درباره من می‌زنند را تو هم‌میدانی؟ گفتم: همه می‌دانند. گریه کرد و گفت: به خدا من کار بدی نکرده‌ام. بعد گفت: دلم درد می‌کند. دستم را گرفت و از روی لباسش روی شکمش گذاشت و گفت: ببین شکمم دارد بزرگ می‌شود ولی به خدا من کار بدی نکرده‌ام. چند روز بعد، از خانه آنها سر صدا بلند شد.

برادر ۱۸ ساله‌اش عباس نعره می‌زد که می‌کشمش. من زری را با رفیقِ تخم سگش می‌کشم. باید بگویی که این نامرد حرامزاده که شکمت را بالا آورده کیست.

آن بی‌پدر، پدرسوخته‌ای که شکم تو را بالا آورده کیست. عباس نعره می‌زد: مادر، من خودم را می‌کشم. من نمی‌توانم توی محل راه بروم، نمی‌توانم سربلند کنم. اول این دختره را می‌کشم، بعد فاسق پدرسوخته اش را، بعد خودم را.

ادامه کتاب شازده حمام را می‌توانید با مراجعه به سایت فدک بوک سفارش دهید.

معرفی کتاب مذهب عشق

دریچه‌ای طلایی دانایی

کتاب مذهب عشق یکی دیگر از قلم‌های نوشته‌شده از دکتر محمد حسین پاپلی یزدی به چاپ و سفارش نشر پاپلی می‌باشد. این کتاب سرگذشت عشقی پا گرفته میان دو انسان با دو دین مختلف است؛ دو عاشق که برای رسیدن به وصال سختی‌ها و رنج‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و از موانع زیادی که هر یک قوی‌تر از دیگری بوده، عبور کرده‌اند. موانعی چون اختلاف طبقاتی، ادیان متفاوت، سخت‌گیری‌های جامعه، بیماری و… که همگی با وجود حضور قدرتمند عشق به گوشه‌ای رانده‌شده و رنگ‌باخته‌اند.

ماجرا از پیش از جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا بعد از آن ادامه دارد. مذهب عشق تنها تصویرگر یکی از هزاران عشق پا گرفته میان انسان‌ها و بیانگر این نکته است که هر مشکلی با تلاش، ایستادگی، امید و عشقی راسخ نابود شدنی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

آذردخت می‌گفت: نمی‌خواهم در بمبئی باشم. من شهر شلوغ را دوست ندارم. یزد صفا دارد. بهرام بیخ گوش خواهرش گفت، یزد الیاس دارد. آذر دخت گفت: بله. تو می‌خواهی آنجا بمانی که زنت هست. من هم می‌خواهم آنجا بمانم که عشقم هست.

سال ۱۳۱۲ بود. هنوز هند مستقل نشده بود. هند، پاکستان و بنگلادش به‌عنوان یک واحد سیاسی مستعمره انگلیس بودند. آذر دخت نمی‌خواست در بمبئی بماند. او اعتراض کرد. سروصدا کرد. گریه کرد. بدوبیراه گفت، فایده نکرد که نکرد. پدرش گفت...

کتاب مذهب عشق را می‌توانید به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان از فروشگاه اینترنتی فدک بوک سفارش دهید.

معرفی کتاب پینه دوز و شاه عباس

دریچه‌ای طلایی دانایی

دکتر محمد حسین پاپلی یزدی، در ابتدای این اثر از دوران کودکی‌اش می‌گوید، دورانی که از هیاهوی مدرنیسم خبری نبود و هیچ سرگرمی‌ بیشتر از شنیدن قصه‌های مادر بزرگ در شب‌های بلند زمستان و زیر گرمای کرسی لذت‌بخش‌تر نبود. ماجرای شاه عباس و پینه دوز هم یکی از همان قصه‌هایی است که مادر بزرگِ دکتر، دریکی از همان شب‌ها برایش تعریف کرده است:

سر شب رفتم پشت‌بام لحاف را پهن کردم که خنک شود. آفتاب گرم یزد، لحاف‌های پشت‌بام را طوری گرم می‌کرد که باید دوساعتی قبل از خواب آن‌ها را پهن می‌کردیم که کم‌کم خنک شود.

آن شب مادربزرگم خانه ما بود. ولی می‌خواست زود به خانه خودشان برود. من دامن او را گرفتم و گفتم مادربزرگ امشب باید یک قصه بگویی و بروی. از من اصرار و از او انکار. بالاخره راضی شد. فوری حسن و حسین، نورسته و ملوکه بی بی هلی همسایه خوبمان را صدا زدم و گفتم بچه‌ها بیایید که مادربزرگم می‌خواهد قصه بگوید. همه رفتیم پشت‌بام. تشک و لحاف ولرم بود ولی می‌شد روی آن نشست.

نسیم خنک شبانگاهی کویری آغازشده بود، بساط چای مادربزرگ را هم از پایین خانه به پشت‌بام آورده بودم. بچه‌ها آماده شنیدن قصه بودند و مادربزرگ شروع کرد.

یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ‌کس نبود؛ و اما قصه امشب ما.

شبی از شب‌ها، شاه عباس لباس درویشی خود را پوشید، با ریش مصنوعی چهره خود را تغییر داد و آهسته بدون آن‌که با هیچ‌کس حرفی بزند و یا خبر بدهد از در مخفی عالی قاپو به کوچه‌های پشت قصر آمد. مدح گویان به کوچه‌پس‌کوچه‌های محله قدیمی و فقیرنشین جویباره اصفهان رسید.

دو ساعت از شب گذشته بود و همه‌جا تاریک بود و بیشتر مردم در خواب بودند. او همین‌طور که به مدح و ثنای حضرت علی (ع) سرگرم بود متوجه شد که در چوبی منزلی نیمه باز است و چراغ یکی از اتاق‌های آن خانه روشن است.

در زد و بلند گفت:... ادامه این کتاب داستان شیرین را می‌توانید با چند کلیک از fadakbook.ir تهیه کنید.

جهت سفارش آنلاین به جدیدترین کتاب‌های دانشگاهی، حقوقی، رمان و داستان، روانشناسی، در سایت فدک بوک مراجعه نمایید.

کانال تلگرام سایت فدک بوک (باغ کتاب) را  به نشانی https://telegram.me/bagheketanb۲۴ دنبال کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)