میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابراعلام کارگزاری فارابی، فاز توسعه مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با نشان «تماس» با حضور علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران و جمعی از مدیران و فعالان بازار سرمایه آغاز به کارکرد.
افزایش نفوذ بازار سرمایه در اقتصاد ایران
مدیرعامل کارگزاری فارابی در مراسم آغاز به کار مرکز پاسخگویی «تماس» گفت: با گسترده شدن حجم بازار سرمایه و ورود چند ده میلیونی افراد به این بازار، نفوذ و عمق بازار سرمایه در اقتصاد ایران افزایش یافته است.
رحمان بابازاده با بیان این مطلب افزود: طی دو سال اخیر شاهد اتفاقات مهمی در بازار سرمایه هستیم. تا چند سال پیش تعداد فعالان بازار چند دههزارنفری بود - اما امروز با استقبال مردم - تبدیل به بازاری چند میلیون نفری شده است. این تحولات در دو سال اخیر باعث شده تا عمق بازار افزایشیافته و متعاقبا جایگاه و نفوذ بازار سرمایه در اقتصاد کشورمان نیز ارتقاء یابد.
وی اظهار کرد: تحولاتی که به آن اشاره کردیم، ضرورت کارکردهای دقیقتر در بازار سهام را یادآور میشود و ما نیز در کارگزاری فارابی در تلاش هستیم تا فعالیتهایمان در این بازار همراه با رضایت مشتریان باشد.
مدیرعامل کارگزاری فارابی خاطرنشان کرد: با «تماس» ما اولین کارگزاری ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته خواهیم بود و به این ترتیب طی شبانهروز مشتریان هر سوالی که داشته باشند میتوانند با این مرکز مطرح کنند و ما درصدد هستیم تا با استفاده از ارائه اطلاعات به مخاطبان، مسائل و مشکلات مردم را پاسخ دهیم.
به گفته بابازاده، برای پاسخگویی هر چه بهتر به مخاطبان، در این مرکز تماس قرار است از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده شود.
وی درباره این مرکز جدید توضیح داد: «تماس» اولین و مجهزترین ارتباط بینقص بازار سرمایه در صنعت کارگزاری خواهد شد. همانطور که اشاره شد، ما با تماس بهزودی به اولین کارگزار ۲۴*۷ بازار سرمایه تبدیل خواهیم شد و پاسخگوی نیاز مشتریان خواهیم بود.
«صد تحلیل» مانع سوء استفادههای رایج بر بستر شبکههای اجتماعی
مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه برنامههای متنوعی برای سهامداران عدالت برای نگهداری سهام و آشنایی آنها با بازار سرمایهدارند، توضیح داد: «برنامهای داریم که اگر سازمان بورس و رگولاتور ما را همراهی کنند، سامانه شبکه اجتماعی بانام «صد تحلیل» - که مانع بسیاری از سواستفادههای بر بستر شبکههای اجتماعی است - را راهاندازی کنیم. ما آمادگی این را داریم که بهسرعت این خدمت را در راستای پالایش بازار به سمت درست ارائه کنیم.»
افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد مالی
علی صحرایی نیز در مراسم آغاز به کار مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه بازار سرمایه از پایان سال پیش تغییر جهت اساسی داده و مورد توجه عموم قرارگرفته است، توضیح داد: «بازار سرمایه در یک سال گذشته تغییر جهت اساسی داده است و ورود به بازار سرمایه موردتوجه جامعه قرارگرفته است، اگر در ابتدای سال ۹۸ روزانه ۳۵۰ هزار نفر در بازار سرمایه فعال بودند، اکنون این تعداد به ۸۵۰ هزار نفر افزایش یافته که با احتساب دارندگان سهام عدالت این تعداد افزایش خواهد داشت.
با توجه به این موضوع نیاز هست که سرویسهای جدیدی بر بستر تکنولوژی به افرادی که بهتازگی وارد این حوزه شدهاند، داده شود که هم پاسخگویی مناسب و هم شفافیت در این حوزه وجود داشته باشد.
همچنین با توجه به اینکه نسل جدیدی از افراد وارد بازار سرمایه شدهاند، خدمات متفاوتی را نسبت به گذشته نیاز دارند. کارگزاری فارابی نیز در این راستا مرکز پاسخگویی خود را راهاندازی کرده است.»
صحرایی گفت: امید است از این مرکز سرویسهای آموزش به مشتریان ارائه شود که افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد مالی را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: «ایجاد زیرساختها، شفافسازی، پاسخگویی و آموزش موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالشها در بازار سرمایه است که باید برای آن برنامهریزی شود.»
مدیرعامل شرکت بورس تهران تصریح کرد: «افزایش عمق، سواد و دانش سهامداران و مانایی آنها در بازار سرمایه از اهمیت ویژهای برخوردار است. نسل جدید و جوانان اکنون به بازار سرمایه ورود پیداکردهاند و متناسب بادانش خود به خدمات مناسبتری نیز نیاز دارند.»
صحرایی خاطرنشان کرد: «با ایجاد زیرساختهای تکنولوژی باید فضای حضور سهامداران را داغ نگه داشت و صنعت کارگزاری با ارائه خدمات مناسبی مانند سامانه پاسخگویی موجب میشود تا مقامهای ناظر نیز حمایت خود را از سهامداران داشته باشند.»
استفاده از تکنولوژی و هوشمند سازی در کارگزاری فارابی
احسان طباطبایی مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی نیز در این مراسم درباره اقدامات این مرکز تماس گفت: در مرحله اول سعی میکنیم مشکل رایجی که افراد دارند را شناسایی کنیم تا تعداد تماسها برای یک موضوع تکراری کمتر شود.
در واقع سعی میکنیم به سوالات رایج و احتمالی افراد قبل از اینکه منجر به تماس شود، پاسخ دهیم. همچنین در حال حرکت به سمت سرویسدهی ۲۴*۷ هستیم و در اولین روز کاری نیز بهصورت دو شیفت و تا ساعت ۲۰ پاسخگو مشتریان بودیم.
علاوه بر این، در حال استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی هستیم. در واقع میخواهیم مخاطبان خود را با استفاده از فناوریها شناسایی کنیم که ممکن است چه سوالاتی داشته باشند و در ادامه پاسخگو نیاز آنها باشیم.
همچنین در این رابطه از ابزارهای مختلف پاسخگویی مانند رباتها و شبکههای اجتماعی نیز استفاده خواهیم کرد.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
راهنمای کامل برای استایل اسپرت مردانه
قیمت دلار به ۵۲۹۲۴ تومان رسید
جوجهریزی امسال نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد