میرنیوز

مشاوره حسابداری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشاوره حسابداری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ 2024-07-06T09:23:00+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حسابداری از شاخه‌های مختلفی از جمله مالیاتی، حقوق و دستمزد، بهای تمام شده و…. برخوردار است و قوانین حاکم بر هر کدام از این شاخه‌ها به طور مداوم به روزرسانی می‌شود. یکی از دلایلی که کسب و کارها ترجیح می‌دهند از خدمات مالی و حسابداری استفاده کنند این است که خودشان نمی‌توانند به طور منظم با آخرین قوانین آپدیت شوند. در ادامه به ارائه خدمات مشاوره حسابداری و مالیاتی توسط شرکت‌ها می‌پردازیم.

مشاوره حسابداری چیست؟

مشاوره حسابداری دو معنی مختلف دارد.، اولین معنی این است که یک مشاور یا متخصص حسابداری برای شفاف سازی یک موضوع در میان موضوعات متنوعی مانند گزارشگری مالی، حسابداری، دفترداری و رفتارهای مالی در انجام معاملات صادر می‌کند. در معنی دوم مشاوره حسابداری می‌تواند شامل مشاوره‌های مدیریت خدمات باشد، که شرکت‌های حسابداری عمومی به مشتریان مختلف مانند سازمان‌های دولتی، مؤسسات دانشگاهی، تیم‌های ورزشی، مؤسسات خیریه و … ارائه می‌دهند. خدمات مشاوره‌ای شامل هرگونه عملی است که شرکت‌ها جهت رسیدگی به دفاتر حساب خود انجام می‌دهند.

خدمات مشاوره حسابداری شامل چه مواردی است؟

ثبت اسناد و مدارک حسابداری به صورت سیستمی، مکانیزه و همچنین بایگانی

نظارت و کنترل حساب‌ها بصورت مداوم

تهیه، نصب، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری

استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت و پروژه‌ای

تهیه گزارشات مالی میاندوره، سالیانه و تهیه صورتهای مالی

بستن حساب‌ها و تهیه صورتهای مالی

نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری

ساماندهی و بروزرسانی حساب‌های معوق

انجام کلیه امور حسابداری شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های تولیدی و صنعتی

انواع مشاوره حسابداری

وجود یک حسابدار تقریباً در تمامی کسب و کارها ضروری می‌باشد اما بسیاری از مشاغل جهت کاهش هزینه‌ها از حسابدار استفاده نمی‌کنند و با دریافت مشاوره حسابداری اقدام به انجام امور مالی می‌نمایند.شرکت‌های ارائه دهنده ی خدمات مشاوره حسابداری قادر به راهنمایی تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای است، مشاوران حسابداری با توجه به نیاز هر فرد می‌توانند به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

مزایای مشاوره حسابداری چیست؟

از مزایای مشاوره حسابداری می‌توان به بهره بردن از یک شخص مورد اعتماد برای نظارت در هزینه‌های کسب و کار خود اشاره کرد. نگاه تخصصی یک حسابدار بر اوضاع مالی و مالیاتی و هموار شدن مسیر رشد یک کسب وکار از دیگر مزایای استفاده از مشاوره‌های حسابداری است.

یک مشاور حسابداری می‌تواند وضعیت اقتصادی و همچنین صنعتی کسب و کار را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسب را در امور مالیاتی ارائه نماید. صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها از دیگر مزایای استفاده از مشاوره خدمات مالیاتی شرکت‌ها است.

مشاور حسابداری کیست؟

مشاور حسابداری، شخصی است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها در مسائل مالی و حسابداری کمک می‌کند. این شخص معمولاً دارای تحصیلات حسابداری و مالی است و تجربه کاری در این زمینه را دارا است.

مشاور حسابداری به شرکت‌ها و سازمان‌ها در موضوعاتی مانند مالیات، حسابداری مالی، مدیریت مالی، آمار و دیگر موضوعات مربوط حسابداری کمک می‌کند. او می‌تواند به شرکت‌ها در تهیه و ارزیابی گزارشات مالی، تدوین سیاست‌ها و راهبردهای مالی، مدیریت سرمایه، مالیات و دیگر مسائل مالی کمک کند.

یک مشاور حسابداری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا عملکرد مالی خود را بهبود بخشند، هزینه‌های خود را کاهش دهند و افزایش درآمد خود را تسهیل کنند. او می‌تواند با شناسایی مشکلات و پیشنهاد راه‌حل‌هایی که باعث بهبود وضعیت مالی شرکت می‌شود به شرکت کمک کند.

مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی شامل خدماتی است که طی آن فرد حقیقی یا حقوقی از تمام قوانین مالیاتی جدید اطلاع پیدا می‌کند. این نوع مشاوره توسط افراد متخصص و دانش آموخته به افراد مختلف داده می‌شود. صاحب هر شغلی که باشید سالانه باید بابت درآمد خود مبلغ مشخصی را به اداره مالیات بپردازید. اما قوانین و شرایط پرداخت مالیات همواره در حال تغییر هستند. بنابراین لازم است همواره اطلاعات خود را بروز نگه دارید تا مشکلی در زمینه پرداخت مالیات برای شما پیش نیاید.

لازم است بدانیم که استفاده از مشاوره‌ی مالیاتی تقریباً مورد نیاز تمامی مدیران تجاری است که مالیات پرداخت می‌کنند. تهیه گزارش مالی و ارائه آن برای امور مالیاتی با توجه به نیازها و چالش‌های مدیران و صاحبان مشاغل به دلیل قوانین سخت و پیچیده، انبوه بخشنامه‌های مالیاتی و ابهام و تعارض موجود در قوانین، فقط از عهده‌ی افرادی با تخصص و مهارت در این حوزه بر می‌آید.

مشاوره مالیاتی به چه صورت است؟

مودیان مالیاتی کوچک و بزرگ مانند کسبه و صنعتگران برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی در سامانه مودیان و شیوه پرداخت مالیات‌ها، به مشاوره علمی و تخصصی نیاز دارند. مشاوران مالیاتی معمولاً فارغ التحصیلان رشته حسابداری، حسابرسی و حقوق مالی می‌باشند که با استفاده از ابزار علمی و تحلیلی گوناگون، تنظیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت انواع مالیات‌ها را پیگیری می‌کنند. در یک اظهارنامه مالیاتی اطلاعات متعددی از قبیل درآمدها، هزینه‌های انجام شده، مطالبات، بدهکاری‌ها، حقوق مستخدمان و … مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدون تردید بهتر است پیش از انجام هرگونه اقدامی در زمینه تکمیل اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات‌ها با مشاوران مالیاتی تماس داشته باشید.
در کل، مشاوره حسابداری و مشاوره مالیاتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر از صحت و دقت فرآیندهای حسابداری و مالی خود، مطلع باشند و بتوانند اهداف خود را بهتر و با کمترین ریسک ممکن دنبال کنند.

خدمات مشاوره حسابداری

چه زمانی به مشاوره حسابداری و مالیاتی نیاز داریم؟

نیاز به مشاور حسابداری بستگی به وضعیت مالی و حسابداری شخص یا سازمان شما دارد. در کل، اگر شما یک شخص حقیقی یا یک شرکت با فعالیت‌های مالی پیچیده هستید، بهتر است که به یک مشاور حسابداری مراجعه کنید. برای مثال:

در صورتی که شما یک کسب و کار راه اندازی کرده‌اید، می‌توانید به یک مشاور حسابداری مراجعه کنید تا به شما در تدوین سیستم حسابداری، تهیه و بررسی صورت‌های مالی، مشاوره در مالیات و سایر امور حسابداری کمک کند.

در صورتی که شما به عنوان یک شرکت دارای فعالیت‌های بین المللی هستید، نیاز به مشاور حسابداری با تجربه در زمینه مالیات بین المللی، ثبت شرکت و تهیه صورت‌های مالی مطابق با قوانین بین المللی دارید.

در صورتی که شما به عنوان یک شخص حقیقی دارای دارایی‌های مالی یا سرمایه‌گذاری‌های پیچیده هستید، نیاز به مشاور حسابداری دارید تا به شما در بررسی کارایی سرمایه‌گذاری‌های خود، مدیریت بدهی، محاسبه مالیات و سایر مسائل مرتبط کمک کند.

در کل، هر زمان که شما نیاز به مشاور حسابداری دارید، بهتر است که با یک مشاور حسابداری با تجربه و صلاحیت در همان زمینه مراجعه کنید.

کلام آخر

مشاوران حسابداری با توجه به تخصص و تجربه خود در این زمینه، به شرکت‌ها و سازمان‌ها در انتخاب روش‌های مناسب برای تسهیل فرآیندهای مالی و حسابداری، بهبود عملکرد و افزایش سودآوری کمک می‌کنند. به علاوه، مشاوران حسابداری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا با رعایت استانداردهای حسابداری و قوانین مالیاتی، از مخارج غیرضروری جلوگیری کرده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی
2024-09-07T14:56:50+03:30
آیا می‌دانید چه زمانی بهترین فرصت برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی است، تا بتوانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید؟

بورسیه تحصیلی همراه اول در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی همراه اول در مقطع کارشناسی
2024-09-07T14:03:34+03:30
شرکت همراه اول پس از موفقیت دو دوره طرح همراه نخبگان و دو دوره بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، برای ۳۰ دانشجوی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی بورسی...

مزایای یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

مزایای یادگیری زبان فرانسه برای کودکان
2024-09-07T14:03:34+03:30
در این مقاله به بررسی مزایای یادگیری زبان فرانسه برای کودکان پرداخته و توضیح خواهیم داد که چگونه این زبان می‌تواند باعث تقویت مهارت‌های شناختی و اجتماعی کودک...

آنالیز فولادهای تندبر، بررسی تخصصی انواع فولاد تندبر

آنالیز فولادهای تندبر، بررسی تخصصی انواع فولاد تندبر
2024-09-07T14:03:33+03:30
آنالیز فولادهای تندبر برای بررسی مشخصات فنی و ویژگی‌های ساختاری انجام می‌شود تا بتوان در نهایت محصولی را ارائه داد که امکان استفاده برای ساخت ابزارهای برش و ...

از ورق شیت تا ورق آلومینیوم با مهر استیل

از ورق شیت تا ورق آلومینیوم با مهر استیل
2024-09-07T14:03:33+03:30
دو نوع اصلی ورق‌ها، ورق رول و ورق شیت هستند که در این بخش به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک می‌پردازیم.

راهنمای جامع مراکز تجویز و فروش لنزهای تماسی نوع اسکلرال

راهنمای جامع مراکز تجویز و فروش لنزهای تماسی نوع اسکلرال
2024-09-07T14:03:32+03:30
نوعی لنزهای تماسی به عنوان یک نوع پیشرفته و مؤثر از انواع لنزهای تماسی، به‌ویژه برای افرادی که از مشکلات خاص بینایی مانند قوز قرنیه، خشکی شدید چشم یا آسیب‌ها...

چرا سازندگان از درب پلی وود در ساختمان‌های خود استفاده می‌کنند؟

چرا سازندگان از درب پلی وود در ساختمان‌های خود استفاده می‌کنند؟
2024-09-07T14:03:32+03:30
در این مقاله، به تعریف درب پلی وود، ویژگی‌ها، قیمت و انواع آن خواهیم پرداخت.

چه عواملی را پیش از خرید میز و صندلی در نظر بگیریم؟

چه عواملی را پیش از خرید میز و صندلی در نظر بگیریم؟
2024-09-07T14:03:31+03:30
در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید میز و صندلی بدانید، پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونگی خرید وان و جکوزی در پرشین جکوزی

چگونگی خرید وان و جکوزی در پرشین جکوزی
2024-09-07T13:50:13+03:30
در این مبحث، به بررسی نکات کلیدی در خرید وان و جکوزی خانگی با بهترین قیمت خواهیم پرداخت.

خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱.۹ میلیون تن عبور کرد

خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱.۹ میلیون تن عبور کرد
2024-09-07T13:50:12+03:30
مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تن تا صبح شنبه ۱۷ شهریور ماه رسید.

خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱.۹ میلیون تن رسید

خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱.۹ میلیون تن رسید
2024-09-07T13:36:51+03:30
مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تن تا صبح شنبه ۱۷ شهریور ماه رسید.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد
2024-09-07T11:36:49+03:30
هر قطعه سکه طرح جدید امروز (شنبه، ۱۷ شهریور) در بازار طلای تهران در کانال ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

نمایشگاه تجهیزات ورزشی در ایران‌مال

نمایشگاه تجهیزات ورزشی در ایران‌مال
2024-09-07T11:23:28+03:30
نمایشگاه تخصصی ورزش، تندرستی، تناسب اندام، مکمل‌های ورزشی و تجهیزات وابسته در مرکز دائمی نمایشگاههای بین‌المللی ایران‌مال برگزار شده است.

با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک/ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»

با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک/ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
2024-09-07T11:23:27+03:30
آسیاتک جدیدترین بسته خدمات خانگی خود را ارائه کرده است و  شما می‌توانید تنها با پرداخت ماهانه ۹۰ هزارتومان، از بسته‌های ۶ ماهه اینترنت پر سرعت ADSL۲+ استفاده...

نتایج قرعه کشی ایران خودرو تا فردا اعلام می‌شود

نتایج قرعه کشی ایران خودرو تا فردا اعلام می‌شود
2024-09-07T10:30:11+03:30
طبق اعلام قبلی ایران خودرو، نتایج قرعه کشی خودرو از سوی این شرکت امروز یا حداکثر تا فردا ۱۸ شهریور اعلام خواهد شد.

نرخ ارز در مرکز مبادله ایران؛ امروز شنبه ۱۷ شهریور

نرخ ارز در مرکز مبادله ایران؛ امروز شنبه ۱۷ شهریور
2024-09-07T09:36:51+03:30
قیمت تمام ارزها در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۷ شهریور؛ هر اونس ۲۴۹۷ دلار و ۳۱ سنت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۷ شهریور؛ هر اونس ۲۴۹۷ دلار و ۳۱ سنت
2024-09-07T09:10:08+03:30
قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۴۹۷ دلار و ۴۱ سنت رسید.

حراج سکه امروز ساعت ۱۲ برگزار می‌شود

حراج سکه امروز ساعت ۱۲ برگزار می‌شود
2024-09-07T08:30:10+03:30
شانزدهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله طلا و ارز ایران امروز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۶ شهریور؛ طلا سقوط کرد

قیمت جهانی طلا امروز ۱۶ شهریور؛ طلا سقوط کرد
2024-09-06T11:56:50+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۴۸۳ دلار و ۸۲ سنت رسید.

حراج سکه فردا برگزار می‌شود

حراج سکه فردا برگزار می‌شود
2024-09-06T11:16:48+03:30
شانزدهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در روز شنبه مورخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

افزایش قطره چکانی قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران

افزایش قطره چکانی قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
2024-09-05T15:50:08+03:30
قیمت اسکناس دلار امروز در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت به‌ روز کاری گذشته (سه‌شنبه) با افزایش اندک به ۴۹ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور؛ سکه ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد
2024-09-05T14:03:30+03:30
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز بدون هیچ تغییر نسبت به روز کاری گذشته (سه‌شنبه) در کانال ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران چقدر افزایش یافت؟

متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران چقدر افزایش یافت؟
2024-09-05T13:23:31+03:30
بر اساس گزارش بانک مرکزی، بررسی تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران‌ در مردادماه سال‌ ۱۴۰۳ موید تداوم ثبات نسبی است.

متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران چقدر است؟

متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران چقدر است؟
2024-09-05T13:10:08+03:30
بر اساس گزارش بانک مرکزی، بررسی تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران‌ در مردادماه سال‌ ۱۴۰۳ موید تداوم ثبات نسبی است.

قیمت خودرو به ثبات نسبی رسید/ بازار آرام است+ جدول

قیمت خودرو به ثبات نسبی رسید/ بازار آرام است+ جدول
2024-09-05T10:56:50+03:30
با توجه به تعطیلی‌های هفته جاری و ثابت ماندن نرخ دلار، قیمت خودرو در هفته دوم شهریور ماه باثبات گزارش شده است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۵ شهریور؛ هر اونس ۲۴۹۴ دلار و ۵۴ سنت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۵ شهریور؛ هر اونس ۲۴۹۴ دلار و ۵۴ سنت
2024-09-05T10:30:08+03:30
هر اونس طلا بدون تغییر در ۲۴۹۴ دلار و ۵۴ سنت بود. قیمت طلای آمریکا تغییر چندانی نداشت و به ۲۵۲۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

دانلود جوکر بانوان قسمت ۳ کامل (جوکر ۲ فصل ۲ قسمت ۳)

دانلود جوکر بانوان قسمت ۳ کامل (جوکر ۲ فصل ۲ قسمت ۳)
2024-09-05T09:10:09+03:30
دانلود جوکر ۲ فصل ۲ قسمت ۳ (دانلود جوکر بانوان قسمت ۳ فصل دوم)، جوکر بانوان قسمت سوم، فیلم جوکر زنان، دانلود جوکر ۲ فصل دوم قسمت سوم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تولید ۵ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی تا پایان سال

تولید ۵ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی تا پایان سال
2024-09-04T11:43:30+03:30
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: تا پایان سال حدود ۵ هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید می‌شود.

ثبات قیمت دلار و یورو امروز ۱۴ شهریور در مرکز مبادله

ثبات قیمت دلار و یورو امروز ۱۴ شهریور در مرکز مبادله
2024-09-04T10:10:09+03:30
در معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۳۳۱ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۵ هزار و ۵۹۲ توم...

شیوه نامه جدید برگزاری حراج سکه طلای مرکز مبادله اعلام شد

شیوه نامه جدید برگزاری حراج سکه طلای مرکز مبادله اعلام شد
2024-09-04T10:10:09+03:30
در شیوه جدید حراج سکه در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)