میرنیوز

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور، برد دیپسی و فیلتر دیزل ژنراتور

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور، برد دیپسی و فیلتر دیزل ژنراتور 2023-08-28T14:04:26+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بطور کلی دیزل ژنراتور را می‌توان از جمله اختراعات بسیار مهم و کاربردی در صنعت برق بشمار آورد که بوجود آورنده تحولات عظیمی در این صنعت بوده است. این دستگاه به عنوان یک تولیدکننده برق نقش پر رنگی در صنایع مختلف ایفا می‌کند. اگر بخواهیم به زبانی ساده تعریفی از دیزل ژنراتور، که با نام موتور برق نیز شناخته می‌شود داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم منبعی برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی است.که عموماً به عنوان منبع تغذیه جایگزین، جهت تولید برق در موارد بحرانی و اضطراری کاربرد دارد.

دیزل ژنراتور

دستگاه‌های دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و یک ژنراتور ‌الکتریکی (آلترناتور) هستند که در هر مکانی ازجمله ادارات، کارخانجات، صنایع کشاورزی، بیمارستان، فروشگاه ها و… در توان‌های اضطراری، دائم یا مداوم در نبود برق شبکه استفاده می‌گردند.

دیزل ژنراتورها از جمله ابزارهای پشتیبان حیاتی هستند که اغلب به دلیل غیرقابل اعتماد بودن عملکرد شبکه برق و یا رویدادهای طبیعی مانند طوفان که موجب قطعی برق می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از اینرو، دیزل ژنراتورها به طور گسترده در رویدادهای خارج از منزل، ساخت و سازها، بیمارستان‌ها، صنایع مهم و موارد اضطراری استفاده می‌شوند. بنابراین، در هنگام خرید دیزل ژنراتور باید به تعدادی از عوامل مانند شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، نیازهای برق خاص و بودجه موجود، توجه کرد.

به بیان دیگر دیزل ژنراتور تجهیز بسیار مفید و کاربردی است که با مصرف سوخت دیزل، برق مورد نیاز را تولید می‌کند. این تجهیز، معمولاً به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در کاربردهای صنعتی، مسکونی و غیره در هنگام قطعی برق و مواقع اضطراری استفاده‌ می‌شود. همچنین، ویژگی و مشخصات دیزل‌ژنراتور به نحوی‌است که امکان استفاده از آن در مناطق روستایی و دوردست، وجود دارد. ساخت دیزل ژنراتورها، با توجه به کاربردشان، در محدوده توان‌های متفاوتی صورت می گیرد. به عنوان مثال ژنراتورهای مورد استفاده برای مصارف تجاری بین ۸ تا ۲۰۰۰ کیلووات هستند، در حالیکه، ژنراتورهای مصارف خانگی بین ۸ تا ۳۰ کیلووات هستند.

برندهای مطرح در زمینه ساخت دیزل ژنراتور شامل پرکینز، کامینز، ولوو، کاترپیلار، MTU، لوول ، بادووین و موتورسازان است.

برد دیپسی

برد کنترل دیزل‌ژنراتور در واقع اصلی‌ترین بخش دیزل ژنراتوراست و آن را می‌توان قلبِ یک مجموعه ژنراتور دانست. چرا که این قطعه امکان روشن و یا خاموش شدن ژنراتور به صورت خودکار را ارائه‌می‌کند. وقتی که قطعه «سوئیچ خودکار انتقال» احتیاج به روشن کردن ژنراتور داشته باشد، پیام را به برد کنترل دیزل ژنراتور ارسال می‌کند و این قطعه نیز دستور شروع به کار ژنراتور را صادر می‌کند.

دیپسی از سال ۱۹۷۵ اقدام به طراحی، تولید و عرضه انواع برد کنترل موتور دیزل، دیزل ژنراتور، و بردهای اتوماتیک ترانسفر سوئیچ و شارژرهای باتری کرده است. کلیه محصولات دیپسی در کارخانه ۱۵.۰۰۰ متر مربعی این شرکت واقع در یورکشایر انگلستان توسط مهندسین متخصص با تجهیزات مدرن با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. کلیه محصولات شرکت دیپسی الکترونیک در سراسر جهان از جمله آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و خاورمیانه توسط شبکه گسترده ای از کارمندان پشتیبانی می‌شود. شرکت DSE خود را متعهد به ارائه بالاترین خدمات و پشتیبانی می‌داند و به‌طور مرتب دوره‌های آموزشی درسطح سایت و خارج از سایت را برای همه مشتریان فراهم می‌کند.

مهمترین و پر کابردترین بردهای کنترلی دیپسی عبارتند از:

DSE۸۶۱۰ MKII

DSE۶۱۲۰ MKII

DSE۷۴۵۰

DSE۴۵۲۰ MKII

DSE۴۶۱۰

DSE۷۳۲۰

DSE۷۳۲۰ MKII

DSE۷۳۱۰ MKII

DSE۸۶۶۰ MKII

DSE۸۶۲۰ MKII‌

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور، برد دیپسی و فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر سبب رسیدن مواد خالص روغن، سوخت، آب و هوا به موتور دیزل ژنراتور می‌شود. در واقع فیلتر به عنوان یک صافی برای دیزل ژنراتور عمل می‌کند که سبب گرفته شدن ناخالصی ها و آلودگی‌های مواد ورودی به موتور دیزل می‌شود. فیلترهای متفاوتی در دیزل ژنراتور وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلترهای روغن، فیلتر هوا، فیلتر آب و فیلتر سوخت اشاره نمود.

انواع فیلتر:

فیلتر هوا

فیلتر روغن

فیلتر سوخت

فیلتر آبگیر سوخت

فیلتر هیدرولیک

فیلتر هوای دیزل ژنراتور:

این فیلتر با تصفیه هوای آلوده باعث کاهش مصرف سوخت شده و به افزایش طول عمر و بازدهی دیزل ژنراتور منجر می‌شود. همچنین تعویض به موقع فیلتر هوا باعث از بین رفتن مشکلاتی از قبیل: گرم شدن بیش از حد دیزل ژنراتور در هنگام کار کردن، خاموش شدن دیزل ژنراتور در زیر بار، شکستگی سوپاپ ها کرنک سوپاپ ها و … می‌شود.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور:

به طور کلی نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور دیزل است و یکی از فاکتور های مهم عمر بیشتر روغن، پاکیزگی آن است. به عنوان مثال برای آلودگی های روغن می توان به آلودگی های ناشی از عملکرد زیاد موتور نام برد. همچنین دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار از سایر آلاینده های روغن موتور به حساب می آیند. این آلاینده ها در طول زمان می تواند مسیر روغن رسانی به موتور را مسدود کرده و خسارت های سنگینی به خودرو وارد کنند.

فیلتر آبدیزل ژنراتور:

از فیلتر آب دیزل ژنراتور به منظور جداسازی ذرات ناخالصی موجود در ماده خنک کننده ای که برای خنک کردن موتور دیزل به آن اضافه می کنیم، استفاده می شود. چون منافذ این فیلتر نسبت به سایز ناخالصی های موجود در مایع کوچکتر هستند. ناخالصی ها از فیلتر عبور نکرده و نمی توانند وارد موتور دیزل شوند. از لحاظ اتصال فیلتر آب دیزل ژنراتور به صورت مستقیم به موتور دیزل ژنراتور متصل می شود.و دارای یک کنتاکت هستند که در بالای فیلترآب قرار گرفته و به صورت الکتریکی عمل می کند. در این حالت فیلترآب وظیفه جداسازی آلودگی ها و ناخالصی های موجود در مایع ورودی به فیلتر را به عهده دارد. این نوع فیلترها با توجه به کارایی در اندازه های مختلفی طراحی می شوند و دارای ظرفیت های مختلفی نیز است.

فیلتر سوختدیزل ژنراتور:

این فیلترها با تصفیه گازوئیل مصرفی از آلاینده‌های جامد و مایع باعث رفع مشکلاتی از قبیل افت فرکانس در هنگام زیر بار رفتن، استارت نشدن دستگاه، جام کردن موتور دیزل ژنراتور و … جلوگیری می‌کند.

فیلتر هیدرولیک دیزل ‌ژنراتور:

با توجه به حساسیت سیستم های هیدرولیکی که عموماً وظیفه تأمین فشار را به عهده دارد و با وجود حساسیت متخلفات مجموعه هیدرولیک ذرات و ناخالصی می توانند آسیب جدی به مجموعه وارد نمایند که باید با دقت بالایی عمل فیلتراسیون صورت پذیرد. از طرفی با توجه به هزینه های بالا در بخش هیدرولیک، لازم است فیلترهای هیدرولیک در زمان مناسب خود تعویض گردد.

برندهای معتبر فیلتر دیزل ژنراتور در سطح جهانی:

فیلیتگارد – ولوو – کاترپیلار – پرکینز – دویتس – ام تی یو – لوول – میتسوبیشی

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور، برد دیپسی و فیلتر دیزل ژنراتور

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)