میرنیوز

نکاتی مهم برای صرفه‌جویی در هزینه اجاره ویلا در شمال

نکاتی مهم برای صرفه‌جویی در هزینه اجاره ویلا در شمال 2023-05-10T13:33:52+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، احتمالاً در بهترین خاطرات کودکی همه ما ایرانیان، سفری با خانواده به شمال وجود دارد. این سفر با دیدنی‌های جذاب، بوی دریا، بازی در ساحل، جنگل‌های بی‌نظیر، جاده‌های مه‌آلود و باران ناگهانی گره خورده است. اما همیشه یکی از پرچالش‌ترین موضوعات در سفر به شمال، انتخاب مکان اقامت است. تورم و شرایط اقتصادی هم این مسافرت را پیچیده کرده است. در شمال مسافرخانه‌ها، مهمان‌سراها، کلبه‌های روستایی، خانه معلم و خانه‌های اجاره‌ای، ویلاها و هتل‌های زیادی وجود دارند. ما می‌توانیم با انتخاب فصول کم مسافر، پیدا کردن ویلاهایی دورتر از دریا و جستجو در تخفیف‌های لحظه آخری، هزینه اجاره ویلا را کاهش دهیم؛ در ادامه مطلب، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

فصل مسافرت به شمال بسیار مهم است

خطه شمالی کشور تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های بسیار سردی دارد. به همین دلیل، بهترین فصل برای سفر به شمال از نظر آب‌وهوایی، اوایل بهار (فروردین) و اواخر تابستان (شهریور) است. اما به علت وجود تعداد زیاد گردشگران در این زمان، هزینه اجاره یک شب ویلا نیز بسیار بالا می‌رود.

در فصل تابستان و زمستان، تعداد مسافرانی که استان‌های شمالی کشور را برای مقصد انتخاب می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند. اگر سرمای هوا شما را اذیت نمی‌کند و گرمای تابستان را دوست دارید، مسافرت به شمال در این فصول بسیار مقرون به ‎صرفه است.

اما یک زمان مناسب دیگر نیز برای اجاره ویلا در شمال با هزینه کمتر وجود دارد. ماه مهر که مدارس به تازگی باز شده‎اند و اردیبهشت‌ماه که هنوز تعطیلات تابستانی شروع نشده‌اند، شهرهای شمالی خلوت هستند.

تعداد نفرات را در نظر بگیریم

هر چند سفرهای دو نفره به شمال حال و هوای خاص خودش را دارد، اما خیلی‌ها سفر گروهی را بیشتر می‌پسندند. صاحبان ویلاهای شمال، محدودیت تعداد نفرات را اعلام می‌کنند. اگر نگاهی به قیمت‌ها نیز بیندازیم، متوجه می‌شویم که با بالا رفتن تعداد مهمانان، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابند؛ بنابراین اگر قصد سفر گروهی به شمال را دارید، توصیه می‌کنیم برای کاهش هزینه‌ها از قبل برنامه‌ریزی کنید.

در صورت رزرو برای اجاره ویلا، ۲۰ تا ۳۰ روز قبل از تاریخ مسافرت می‌توانید ویلاها را با هزینه بسیار کمتری رزرو کنید.

امکانات ویلا چگونه است؟

ویلاهای شمال در محدوده وسیعی از نظر امکانات قرار می‌گیرند. ویلاهای لوکس دوبلکس و تریبلکس با امکاناتی مانند استخر سرپوشیده، میز بیلیارد، سونا و جکوزی هزینه‌های بسیار بالاتری را از مهمانان دریافت می‌کنند. اما در کنار اینها، ویلاهایی نیز وجود دارند که بسیار تمیز هستند؛ اما امکانات کمتری دارند.

با گشتی در سایت جاباما می‌توانید به راحتی این ویلاها را پیدا و با هزینه کمتر اجاره کنید.

اجاره ویلا لحظه آخری ارزان‌تر است

اگر از نظر زمانی، محدودیتی ندارید یا عاشق برنامه‌های از پیش تعیین نشده هستید، می‌توانید در تخفیف‌های ویژه لحظه آخری جستجو کنید. صاحبان برخی از ویلاها در صورت داشتن جای خالی، قیمت‌ها را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

شما باید ساک سفر خود را در گوشه‌ای از خانه آماده داشته باشید؛ زیرا ممکن است با فاصله یک روز بعد بتوانید ویلا رزرو کنید. البته اگر کار شما به صورتی است که تنها چند روز مشخص را در سال می‌توانید به مسافرت بروید، این روش توصیه نمی‌شود. زیرا امکان پر شدن ویلاها وجود دارد.

متراژ ویلا چقدر است؟

منطقی به نظر می‌رسد که هزینه در نظر گرفته شده برای یک ویلای بزرگ، بسیار بیشتر از یک واحد کوچک باشد؛ بنابراین اگر قصد سفر مقرون‌به‌صرفه را دارید، در زمان رزرو حتماً به این نکته توجه کنید.

ویلای ساحلی اجاره کنیم یا جنگلی؟

اجاره ویلا ساحلی و ویلای جنگلی دو گزینه پرطرف‌دار برای علاقه‌مندان به سفر شمال هستند. هر دو این موارد، مزایای خود را دارند. شما ممکن است عاشق بیدارشدن با صدای موج دریا باشید یا از طرف دیگر، ویلای جنگلی را به علت آرامش آن ترجیح دهید.

به شکل کلی، هزینه‌های یک شب اقامت در ویلای جنگلی از ویلای ساحلی کمتر است. یکی از دلایل آن شاید دور بودن ویلاهای جنگلی از شهرها باشد. البته این امر برای کسانی که قصدشان از مسافرت دورشدن از فضای پرتلاطم و پر سروصدای شهرها است، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

در اجاره ویلا در رامسر دستتان باز است! در این شهر هم ویلاهای ساحلی و هم جنگلی با امکانات عالی وجود دارند.

نکاتی مهم برای صرفه‌جویی در هزینه اجاره ویلا در شمال

اجاره اینترنتی بهترین گزینه است

برای اجاره ویلا بهتر است از قبل برنامه‌ریزی داشته باشیم. بخشی از این برنامه‌ریزی مربوط به اقامتگاه شما در سفر است. با اجاره اینترنتی ویلا شما این امکان را دارید که گزینه‌های مختلفی را با یکدیگر مقایسه کنید و از بین آنها بهترین قیمت را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از تخفیف‌های متنوعی که وجود دارد، استفاده کنید.

فاصله ویلا از ساحل چقدر است؟

ویلاهایی که در کنار ساحل دریای خزر قرار دارند، از لحاظ قیمتی بسیار بالا هستند. در این ویلاها، شما می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز، تنها با خروج از ویلا در کنار ساحل باشید و در آن قدم بزنید. اما در مورد ویلاهایی که با فاصله از دریا قرار دارند، حتی گاهی اوقات نیاز است که برای رفتن به ساحل از ماشین استفاده کنید.

به همین دلیل، هزینه اجاره ویلا نیز با دور شدن از خط ساحلی کاهش می‌یابند.

کدام منطقه شمال را برای مسافرت انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از شمال رفتن به میان می‌آید، منظور ما سه استان شمالی کشور یعنی استان گیلان، مازندران و گلستان است. هر سه این استان‌ها، دیدنی‌های زیبا و منحصربه‌فردی دارند که باید کشف شوند. از بین آنها، حجم مسافری که به دو استان مازندران و گیلان می‌روند، به علت نزدیکی آنها به استان تهران، بیشتر است.

همین امر، هزینه اجاره ویلا شمال را در این استان‌ها افزایش داده است. استان گلستان نیز بهشتی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز است. دفعه بعد که قصد رفتن به شمال را داشتید، این شهر را برای سفری مقرون به‌صرفه‌تر در نظر بگیرید

اجاره ویلا اطراف تهران

اجاره ویلا اطراف تهران به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای گذراندن تعطیلات و استراحت از شهر، بسیار جذاب است. با توجه به اینکه اجاره ویلا در مناطق اطراف تهران به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیاد، بسیار پرطرفدار است، برای رزرو و اجاره بهتر است قبل از سفر ویلای مورد نظرتان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

جمع‌بندی

بدون شک هر وقت صحبت مسافرت شمال به میان می‌آید، محل اقامت از مهم‌ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه اقامت در ویلاهای شمال با وجود شرایط تورم اقتصادی افزایش پیدا کرده است. اما راه‌هایی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانیم در هزینه اجاره ویلا صرفه‌جویی داشته باشیم. در این مقاله به شکل کامل این موارد را توضیح دادیم.

در سایت جاباما می‌ توانید به راحتی ویلاهای شمال را با یکدیگر مقایسه کنید و از بین آنها مناسب ‌ترین گزینه را برای سفر برگزینید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)