میرنیوز

ورق فلزی چیست؟

ورق فلزی چیست؟ 2022-12-24T03:45:34+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ورق‌هایی که جنس آنها فلزی باشد به ورق‌های فلزی معروف هستند. ورق‌های فلزی انواع و اقسام مختلفی دارند. تفاوت در نوع فلز به کار رفته در این ورق‌ها، مواد مصرفی در آنها و روش ساخت آنها باعث ایجاد تنوع در ورق‌های فلزی می‌شود. کاربرد ورق‌های فلزی نیز متفاوت است. بنابر ویژگی‌های متفاوتی که هر کدام دارند در صنایع مختلفی نیز به کار می‌روند.

انواع ورق‌های فلزی، کاربرد و مهمترین مشخصات آنها

در کارخانه‌های فولاد انواع و اقسام ورقهای فلزی تولید می‌شود. افرادی که قصد خرید این ورق‌ها را دارند، دوست دارند که از ویژگی‌های ورق‌های تولیدی هر کارخانه و قیمت روز آنها مطلع شوند. این موضوع باعث می‌شود که آنها بتوانند با مقایسه قیمتها، بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشند.

این افراد می‌توانند با پلتفرم آهن اسپات که یک پلتفرم بسیار معتبر و فعال در زمینه استعلام قیمت ورق و بررسی قیمت روز انواع آهن آلات و محصولات فولادی است به هدف خود دست یابند. پلتفرم آهن اسپات می‌تواند روشن‌ترین تجزیه و تحلیل بازار آهن آلات را به افراد ارائه کند. این امر موجب می‌شود تا درصورتی که افراد قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند با آگاهی بیشتری وارد این حوزه شوند.

انواع ورق‌های فلزی از قرار زیر هستند.

ورق سیاه

ورق سیاه از جمله ورق‌های فولادی پرکاربرد است. اگرچه نام این ورق، سیاه است اما اثری از رنگ سیاه در این ورق وجود ندارد و نامگذاری آن صرفاً به این دلیل بوده که این ورق صیقلی و براق نیست. تولید ورق فلزی سیاه با روشی که نورد گرم نام دارد انجام می‌شود.

در این روش بهوسیله حرارتدادن شمش فولادی در دمایی بیشتر از ۹۳۰ درجه سانتیگراد از سختی آن کم می‌کنند. سپس آن را خمیری شکل می‌کنند تا بتوانند به وسیله‌ی غلتک های مخصوص رفته رفته از ضخامت آن بکاهند و آن را به ورق تبدیل کنند. هنگام استفاده از این روش دما به حدی افزایش می‌یابد که برای خنک کردن مسیر فرایند تبدیل شمش به ورق، از آب استفاده می‌کنند. از این ورق در ساختمانسازی، مخزنسازی، تانکرسازی، کشتی سازی، سوله سازی و … استفاده می‌شود.

ورق روغنی

به دلیل سطح صاف و صیقلی که این ورق‌ها دارند به آنها ورق‌های روغنی می‌گویند. این ورق با روش نورد سرد تولید می‌شود. اگر چه روش نورد سرد نسبت به نورد گرم پیچیده‌تر و پرهزینه تر است اما محصول نهایی روش نورد سرد از کیفیت بیشتری برخوردار است. همچنین در این روش ورقه‌ها با ضخامت کمتری تولید می‌شوند. از این ورق‌ها برای تولید لوازم خانگی مانند اجاق گاز، تولید لوله و … استفاده می‌شود.

ورق اسیدشویی

در فرایند نورد گرم مسیر فرایند به دلیل حرارت بالا مدام با آب خنک می‌شود. ریزش آب روی ورق‌ها باعث تشکیل اکسیدآهن برروی آنها می‌شود. اکسیدآهن تشکیل شده روی ورق‌ها طی فرایندی به نام اسیدشویی از بین می‌روند. عبور ورق از مخزن اسید باعث تولید ورق‌های اسیدشویی می‌شود. ساخت رینگ و شاسی ماشین، لوله‌های نفت و گاز و … از موارد کاربرد این ورق است.

ورق گالوانیزه

یکی از مهمترین عوامل در تولید ورق، مقاومت آن در برابر زنگزدگی و خوردگی است. گالوانیزه کردن ورق‌ها یکی از روش‌هایی است که به صورت کاملاً اقتصادی می‌توان مقاومت ورق را در برابر زنگزدگی و خوردگی افزایش داد. از ورقهای روغنی برای تولید ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند. قراردادن ورق‌های روغنی در وان‌هایی پر از روی باعث می‌شود که روی بر سطح ورق قرار گیرد و ورق‌ها به ورق‌های گالوانیزه تبدیل شود. این ورق‌ها برای ساخت مخازن نگهداری آب، سقف سوله و … کاربرد دارد.

ورق رنگی

پوشاندن ورق‌های گالوانیزه با یک پوشش رنگی الکترواستاتیک باعث ساخت ورق رنگی می‌شود. ورق‌های رنگی با تنوع ۱۵ رنگ در بازار موجود است. تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، آلاچیق و شیروانی و … از موارد کاربرد این ورق‌ها است.

ورق فلزی چیست؟

برای خرید ورق رنگی در آهن اسپات کافیست به وبسایت این مجموعه به آدرس ahanspot.com مراجعه نمائید.

ورق‌های آجدار

ورق‌های سیاه و ورق‌های روغنی از ورق‌های پایه برای تولید ورق‌های آجدار هستند. پس از تولید ورق، آنها را وارد دستگاه آجزنی می‌کنند. آجدار کردن ورق‌ها باعث می‌شود که از صیقلی و صاف بودن ورق‌ها که باعث افزایش سرخوردگی بر روی آنها می‌شود کاسته شود. از این ورق‌ها برای ساخت پله‌های اظطراری، کف عرشه کشتی و … استفاده می‌شود.

ورق‌های آلیاژی

ترکیب کردن دو یا چند فلز با هم و تولید ورق از آنها باعث تولید ورقهای آلیاژی می‌شود. ورقهای آلیاژی انواع مختلفی مانند: ورق آلیاژی برنز، برنج، پیوتر و … دارند. هر دو روش نورد گرم و نورد سرد برای ساخت این ورق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ورق‌های آلیاژی در صنعت کشتی سازی، هواپیماسازی، پتروشیمی و… استفاده می‌کنند.

ورق پانچ

ورق‌هایی که حفره‌های منظمی روی سطح خارجی خود دارند را ورق‌های پانچ گویند. این ورق‌ها پس از انجام مرحله نورد به صورت دستی و یا با کمک دستگاه CNC حفرهگذاری می‌شوند. ورق‌های فلزی معمولی پایه ساخت ورق‌های پانچ هستند. ساخت ماشین آلات صنعتی، پارتیشن، نیمکت پارک و … از موارد کاربرد این ورق‌ها هستند.

ورق استنلس استیل

آهن فلز پایه در ورق‌های فولادی استنلس استیل است. کربن در این ورق‌ها میزانی کمتر از %۲ دارد. افزایش میزان کربن این ورق‌ها باعث افزایش سختی و مقاومت آنها می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های این ورق‌ها می‌توان به روکشدار بودن، ضداسید بودن و نسوز بودن آنها اشاره کرد. کاربرد این ورق‌ها در ساخت بدنه ماشین و هواپیما، قطعات کشتی سازی و … است.

ورق آلومینیوم

مهمترین خصوصیت این ورق که آن را به ورقی پرمصرف تبدیل کرده سبک بودن آن است. این ورق با روش نورد گرم تولید می‌شود. از این ورق در صنعت داروسازی و حمل و نقل و همچنین ساخت انواع لوازم خانگی و مخازن نگهدارنده سوخت و … استفاده می‌کنند.

به جز ورق‌های پرکاربردی که از آنها نام بردیم ورق‌های دیگری مانند ورق ضدسایش، ورق استیل، ورق قلع اندود و شادولاین نیز وجود دارند که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

ورق فلزی چیست؟

نحوه خرید ورق از بهترین تولید کننده

افرادی که قصد خرید ورق‌های تولیدی در ایران را دارند و یا می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند در جستجوی بهترین تولیدکننده هستند تا بتوانند ورق‌های باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنند. برای دستیابی به این مهم افراد می‌توانند از سایت آهن اسپات استفاده کنند تا بتوانند از بروزترین اطلاعات و قیمت‌ها در حوزه آهن آلات بهره ببرند.

به روزرسانی این سایت به صورت روزانه باعث می‌شود که کوچک‌ترین تغییرات در حوزه آهن آلات در سایت ثبت شود. این سایت امکان مقایسه قیمت بهروز تولیدکنندگان مختلف و استفاده از جدول وزنی را برای افراد فراهم می‌کند.

برای استعلام قیمت روز آهن در Ahanspot به وبسایت آهن اسپات به ادرس ahanspot.com مراجعه کنید تا خریدی به صرفه را تجربه نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)