میرنیوز

پتینه دیوار؛ هنری امروزی با ریشه‌ای کلاسیک!

پتینه دیوار؛ هنری امروزی با ریشه‌ای کلاسیک! 2022-12-18T12:18:04+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پتینه دیوار و نقاشی ساختمان با پتینه کاری از روش‌های مدرن و امروزی برای دکوراسیون فضای داخلی ساختمان است که ریشه و دیرینه‌ای اصیل و کلاسیک و ردپایی هنری دارد. این روش که در گذشته صرفاً به کهنه نما کردن دیوارها محدود می‌شد، امروزه از تنوع بالایی برخوردار بوده و علاوه بر منازل در سازه‌های تجاری و اداری نیز پتینه کاری حرفه‌ای کاربرد دارد.

انجام حرفه‌ای و تخصصی پتینه دیوار به‌حدی مؤثر است که می‌توان از آن برای دگرگون کردن فضای دکوراتیو و دیزاین ساختمان به‌خوبی بهره برد. در ادامه به معرفی پتینه دیواری پرداخته و از ویژگی‌های اجرای حرفه‌ای آن در ساختمان‌های مدرن خواهیم گفت.

همچنین می‌خوانیم:

پتینه دیوار: از هنر تا اصالت!

نقاشی ساختمان با پتینه کاری و تأثیر آن در نمای بناهای مدرن!

پتینه کاری حرفه‌ای و ارزش آن

با ما در مطالعه این مطلب همراهی کنید.

پتینه دیوار: هنری امروزی با ریشه‌ای کلاسیک!

پتینه (Patina) واژه‌ای با ریشه ایتالیایی به‌معنای رسوب کردن و از رنگ و رو رفتن سطوح است که به یکی از روش‌های اجرای نوعی پوشش خاص بر روی دیوارها نیز اشاره دارد. هدف اصلی در این روش از پتینه کاری حرفه‌ای و کهنه دادن دیوار و اشیا است، به‌نحوی که بتوان ریشه‌های اصالت هنری کلاسیک را در آن یافت و به نمایش گذاشت.

نقاشی ساختمان با پتینه کاری و هنر پتینه دیوار به اجرا روی دیوارها محدود نبوده و اجرای آن در اشیا زینتی و سقف‌ها نیز گسترش یافته و به خلق آثاری زیبا، جذاب و تماشایی منجر می‌شود.

اجرای هنری این شیوه توسط هانیه سلیم نمونه‌ای از ترکیب هنر و خلاقیت است که اهالی ذوق و عاشقان هنر را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.

در ادامه مطلب شما را با هنر پتینه دیوار، از دیگر انواع پتینه کاری حرفه‌ای و نیز نقاشی ساختمان با پتینه کاری و کاربردهای آن در نمای داخلی مدرن ساختمان آشنا می‌کنیم.

پتینه دیوار: آمیزه هنر و معماری!

هنگامی که از پتینه کاری حرفه‌ای و به‌ویژه نقاشی ساختمان با پتینه کاری، پوشش دیوارها و تأثیر آن بر نمای داخلی ساختمان سخن می‌گوئیم، ضروری است به بازتاب آن در روحیات افراد ساکن یا مشغول به کار در این فضاها نیز توجه داشته باشیم. اجرای پتینه دیوار یکی از این موارد است که در عین زیبایی و اصالت، نقش مهمی نیز در تغییر ذائقه هنری افراد نسبت به فضای ساختمان دارد. این شیوه فضا را از یکنواختی رها کرده و بافتی متفاوت را برای القای حس متمایز پدید می‌آورد.

اما این موارد تنها مزایای کاربردی این شیوه پوشش دیوارها نیستند و می‌توان مزایای پتینه دیواری را در موارد زیر مرور کرد:

دوام طولانی و صرفه اقتصادی: این نوع پوشش دیواری در میان انواع پتینه کاری حرفه‌ای و نقاشی ساختمان با پتینه کاری از دوام بالا برخوردار است. دلیل آن را می‌توان بافت خاص و نمای متمایز این پوشش به‌شمار آورد. شیوه‌ای که مانع از دیده شدن کهنگی یا تغییر شکل در سطح شده و خود نمای کهنه را برای پوشش فضا مورد استفاده قرار داده است و تا سال‌ها پس از اجرای نقاشی ساختمان با پتینه کاری نیاز به ترمیم ندارد.

پتینه کاری حرفه ای

قابلیت تمیز کردن آسان: دیوارهای پوشیده شده از پتینه با روش نقاشی ساختمان با پتینه کاری را می‌توان به راحتی نگهداری نموده و اثر گرد و غبار را از روی آن‌ها پاک کرد. لکه‌ها نیز در پتینه دیوار به این سبک به چشم نمی‌آیند و برخی نمونه‌های آن نیز دارای قابلیت شست و شو هستند.

قابل اجرا در طرح‌های متنوع: طراحی پتینه برای دیوار و اجرای نقاشی ساختمان با پتینه کاری با آزادی عمل بالایی همراه است. بسته به نوع فضا و کاربری آن و نیز سلیقه کاربران می‌توان از طرح‌های مختلفی نظیر طرح سنگ و آجر، موتیف، ابر و باد، فرشته و بسیاری موارد دیگر در این زمینه استفاده کرد. انتخاب این طرح‌ها نیز با توجه به سبک فضا و مدرن یا سنتی بودن آن شکل می‌گیرد.

قابلیت اجرا بر روی انواع متریال و مناسب برای فضاهای مختلف: پتینه دیوار را می‌توان روی فضاهایی از جنس فلز، گچ و دیگر متریال کاربردی و نیز در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

پتینه کاری حرفه‌ای

اجرای پتینه بر روی دیوار و نقاشی ساختمان با پتینه کاری مانند سایر هنرهای تزئینی در سطوح مختلف انجام می‌شود. پتینه کاری حرفه‌ای و ارتباط آن را با سطح هنری کار افزایش داده و آن را از یک عملیات ساختمانی معمولی متمایز می‌کند.

اجرای سبک‌های مختلف پتینه بر روی دیوار و نقاشی ساختمان با پتینه کاری مانند کاربرد ورق‌های طلا و نقره، اجرای طرح سنگ، آجر و ترک و دیگر شیوه‌های مرسوم در پتینه کاری حرفه‌ای نیازمند داشتن تخصص در این زمینه بوده و قابلیت استفاده در فضاهای مجلل و لاکچری را داراست.

هانیه سلیم از مجریان مسلط و توانمند این سبک هنری و پتینه کاری حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند. نمونه‌های پتینه مدرن بر روی دیوار، سقف هتل، اشیا هنری و بسیاری موارد دیگر از این هنرمند، در قالب مجموعه هنری سلیم به هنردوستان تقدیم می‌شود.

نقاشی ساختمان با پتینه کاری

تأثیر نمای داخلی و جلوه فضای دکوراتیو به‌ویژه در بخش پوشش دیوارها و پتینه کاری حرفه‌ای بسیار عمیق بوده و امروزه بر کسی پوشیده نمانده است. از رنگ و نمای دیوارها در پتینه دیوار تا تأثیری که بافت آنها بر افراد و روحیات آنها به‌جای می‌گذارد، هر یک به‌عنوان بخشی از هنر دکوراسیون و دیزاین داخلی ساختمان مطرح بوده و توجه و نگاه صاحب‌نظران را به خود جلب می‌کند.

در این میان نوگرایی و استفاده از شیوه‌های مدرن برای بازسازی و ایجاد تغییرات دکوراتیو از نقش و اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

نقاشی ساختمان با پتینه کاری با توجه به اقبال بالایی که از آن صورت گرفته این روزها به بخشی از هنر مدرن دیزاین ساختمان بدل شده است. توجه به نکات ظریف و حرفه‌ای و در این بخش به‌حدی بالاست که می‌توان آن را به‌عنوان شیوه‌ای ترکیبی از نقاشی و طراحی دانست و به‌راحتی از دیوارهایی با این سبک به‌منزله تابلوهای هنری در ساختمان نیز بهره برد.

این مزیت کاربرد پتینه دیوار را در نمایشگاه‌های هنری و سازه‌های تجاری با رویکرد هنری بسیار معمول و متداول نموده است.

نقاشی ساختمان با پتینه کاری

سخن آخر

نمای پوشش دیوارها در هر ساختمان بیانگر شرایط و ویژگی‌های ساختمان و نیز سلیقه افرادی است که در آن به کار یا سکونت مشغولند. اجرای پتینه کاری حرفه‌ای و به‌ویژه نقاشی ساختمان با پتینه کاری به‌خوبی نشانگر این ویژگی بوده و اصالت هنر مدرن را در قالب شیوه‌ای کلاسیک به نمایش می‌گذارد.

برای دسترسی به مجریان حرفه‌ای پتینه دیوار می‌توانید به سایت‌های معتبر و حرفه‌ای نقاشی ساختمان و هنرهای تزئینی مراجعه نمائید. هم‌چنین انجام مشاوره در این زمینه فرصت خوبی برای انتخاب بهینه سبک مورد نظر و نیز ارزیابی قیمت و دیگر ویژگی‌های اجرایی این کار هنری است.

هانیه سلیم، فارغ التحصیل رشته گرافیک رایانه دانشگاه امیرکبیر و مجری دوره‌های دکوراسیون داخلی دانشگاه الزهرا با دارا بودن توانمندی و ذوق هنری بالا و ۱۴ سال سابقه آموزش در حرفه پتینه و نقاشی مشغول به فعالیت است.

هم‌چنین از پرونده هنری وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آغاز فعالیت کاری در زمینه پتینه کاری حرفه‌ای و مدرن ساختمان (۱۳۸۶)

فعال در شرکت مهندسی ویان عقیق (۱۳۹۰)

همکاری با شرکت js decor (۱۳۹۵)

فعالیت در زمینه نقاشی و پتینه دیواری، تکستچر دیواری، پتینه مبلمان، نقاشی روی چینی لعاب‌دار، نقاشی روی پارچه و تکنیک‌های برنز و چرمی چوب و...

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)