میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به خاطر دارم سال ۱۳۸۶، وقتی برای اولینبار از زندگی کارمندی خداحافظی کردم و کسب وکار خودم را راهاندازی کردم، اینترنت چندان پیشرفت نکرده بود. از طرفی امکانات اپراتورها بسیار محدود بود و راه های تبلیغاتی به چاپ بنر، بیلبورد، بروشور، تبلیغات تلویزیونی و … محدود می شد. پس تنها راهکار موفقیت هر کسب وکاری ارائه محصولات خوب و باکیفیت بود!
اما با گذر زمان و افزایش منابع و روشهای دسترسی به اینترنت پرسرعت، همهچیز عوض شد و رفتهرفته سوالات زیادی، ذهن صاحبان مشاغل مختلف را به خود مشغول کرد، سوالاتی مانند:
چطور تبلیغ کنیم؟
چطور تبلیغات موفقی داشته باشیم؟
چگونه باید محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم؟
و...
شما هم اگر در بازار رقابت با همکاران خود به مشکل خوردهاید و نمیتوانید وجه تمایزتان را به نمایش بگذارید با ما باشید تا یاد بگیریم کجا تبلیغ کنیم تا بهتر جواب بگیریم.
۷۱ درصد از بازاریابان معتقدند که بازاریابی تلفن همراه هسته اصلی تجارت آنهاست. همچنین اکثر مصرفکنندگان (۴۲.۰۴%) ترجیح میدهند ماهانه ۴ تا ۶ پیام از سوی کسبوکارهای موردعلاقهشان دریافت کنند.
آمار بازاریابی پیامکی همچنین نشان میدهد که تقریباً ۴۰٪ از مشتریان دوست دارند هفتهای دو تا سهبار از محصولات و خدمات برندها مطلع شوند، این درحالی است که تقریباً ۱۹٪ با دریافت پیامک تبلیغاتی یکبار در روز، مشکلی ندارند. بنابراین تبلیغات پیامکی بهترین مسیر برای بازاریابی موفق کسب و کار هاست.
چرا از تبلیغات پیامکی بهتر جواب میگیریم؟
طبق آماری که در بالا به آن اشاره کردیم، تبلیغات پیامکی بهمراتب بیشتر از دیگر روشها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، مابقی مسیر بستگی به این دارد که آیا ترفندهای موفقیت در بازاریابی پیامکی را جدی میگیرید یا خیر که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
فعلاً میخواهیم ببینیم چرا از بین روشهای متنوع بازاریابی، تبلیغات پیامکی بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. اول اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی که تنها از طریق پنل پیامکی امکانپذیر است، نسبت به روشهایی مانند چاپ بنر، بروشور، بیلبورد و… به صرفه تر است.
علاوه بر آن، با توجه به اینکه پیامک مستقیماً بهدست مخاطب میرسد، احتمال دیده شدن آن، خیلی زیاد است. اینکه مخاطب با پیامک شما چه برخوردی داشته باشد، به خلاقیت شما برمیگردد، بهطور کلی مخاطبان در برخورد با پیامهای تبلیغاتی به ۳ شیوه عمل می کنند:
دست هایی بهمحض خواندن چند کلمه اول پیام، آن را راهی سطل زباله میکنند.
دست هایی تا خواندن پایان پیام صبر میکنند و سپس آن را پاک میکنند.
دست هایی پیامک را میخوانند، اما پاک نمی کنند، به امید اینکه روزی بهدرد بخورد.
تا به اینجا کسب وکاری برنده است که مخاطب او در دسته سوم قرار می گیرد، اما باز هم تضمینی برای موفقیت او نخواهد بود؛ چرا؟ زیرا ممکن است بلافاصله بعد از شما، پیامکی از رقیب شما دریافت کند و تصمیم به استفاده از خدمات او را بگیرد! یا اصلاً آیا او زمانی که به خدمات و یا محصولات شما نیاز دارد، پیامکتان را به یاد میآورد؟ و… هزاران احتمال دیگری که میت واند مخاطب را یک قدم از شما دورتر کند.
پس همهچیز به ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی ختم نمیشود و باید نکاتی را قبل و بعد از ارسال مدنظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
ترفندهای موفقیت در بازاریابی پیامکی
راجع به پنل اس ام اس چه میدانید؟ تابه حال از این روش برای تبلیغات استفاده کردهاید؟ فکر میکنید کسی حوصله دریافت پیامکهای تبلیغاتی را دارد؟ چه نوع پیامهایی میتواند جذاب باشد؟
با رعایت یکسری نکات ساده، پاسخ تمام سوالاتتان را میگیرید:
۱. زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب کنید
هیچکس دوست ندارد ساعت ۵ یا ۶ صبح پیام تبلیغاتی دریافت کند! پس اگر از سیستم ارسال خودکار پیامک سامانه ملیپیامک استفاده میکنید، حواستان باشد زمان مناسبی را برای ارسال انتخاب کنید. ساعات اولیه صبح و یا آخر شب، پیشنهاد نمیشود.
علاوه بر آن، با توجه به نوع محصول و یا خدماتی که ارائه میدهید، باید متن جذابی آمده کنید و در زمانهای معین ارسال کنید. برای مثال اگر رستوران دارید، بهترین زمان ارسال پیامک نزدیک ظهر است. زمانی که مخاطب شما گرسنه است و بهمحض دیدن پیام شما، با درصد احتمال زیادی برای خرید اقدام میکند. پس از قابلیت ارسال پیامک زمانبندی شده غافل نشوید.
۲. محتوای ساده، مختصر، مفید و جذابی را انتخاب کنید.
جلب نظر افراد غریبه تنها با چند کلمه کار سختی است، اما جادوی کلماتی مثل تخفیف ویژه، جشنواره فروش فوقالعاده، ارسال رایگان، آخرین مهلت و… تأثیرگذاری پیام شما را دوچندان میکند.
۳. در معرفی کسبوکارتان صداقت پیشه کنید.
این روزها بازار رقابت چنان گسترده شده است که افراد زیادی برای دوام خودشان به کارهایی مانند کلاهبرداری روی آورده اند و همین باعث شد تا مخاطب اعتماد نکند. به همین دلیل پیشنهاد میشود اگر سایت و یا صفحه اینستاگرام دارید، حتماً لینک آنها را در پیامک تبلیغاتی درج کنید تا مخاطب بررسی کند، مطمئن شود و سپس اقدام کند.
۴. تخفیفات ویژه ارسال کنید.
شما باید ارتباط خود را با مخاطب حفظ کنید. اینکار با ارسال پیامک مناسبتی و یادآوری هم امکانپذیر است. کافیست از قابلیت ارسال زماندار پنل پیامکی استفاده کنید و ضمن ارسال پیامکهایی از این دست، پیشنهادهای هیجانانگیز هم بفرستید. برای مثال اگر صاحب کافیشاپ هستید، پیامک زیر ایده خوبی است:
خانم یا آقای...
"امیدوارم هفته خوبی را آغاز کرده باشید"
کافه هما، نوید صبحانهای با ۲۰% تخفیف را به شما میدهد
۵. به مخاطب احترام بگذارید
وقتی یک پیامک تبلیغاتی را باز میکنید که بدون هیچ مقدمهای یک متن معمولی را نوشته است، چه فکری میکنید؟ قطعاً میگوئید حتی فرصت آماده کردن یک متن را هم نداشتند!! این پیامک از آن دست مواردی است که راهی سطل زباله میشود، مثل:
"تایپ، پرینت در منزل
تحویل فوری"
یا
"مهران احمدی عزیز😊
غذای سرد یا غذای گرم؟ شما کدام را انتخاب میکنید؟
۱۰% تخفیف هدیه ما برای اولین خرید شما"
خیلی راحت میتوانید با استفاده از قابلیت «شخصیسازی پیام» در پنل اساماس ملیپیامک، به مخاطب نشان دهید که برای او ارزش قائل هستید.
۶. خلاقیت به خرج دهید
شاید هزاران نفر در این دنیا یک شغل داشته باشند، اما آیا همه آنها به یک اندازه شهرت دارند؟ خیر! کسی موفق است که توانسته است با بهکارگیری روشهای خلاقانه، وجه تمایز خود را به مخاطب نشان دهد، تبلیغ کند و سعی کند خودش را متمایز نشان دهد.
بهکارگیری این ترفندها برای شما سود زیادی دارد، زیرا بازاریابی پیامکی بهطور کلی جز روشهای ارزانقیمت است و بازدهی بالایی دارد. کافیست برای خرید پنل اس ام اس از یک سامانه مطمئن اقدام کنید و به کمک قابلیتهای متنوع آن مانند ارسال خودکار پیامک، ارسال بر اساس کد پستی، نقشه، جنسیت، شغل و… هر چند وقت یکبار پیامهای متنوعی برای مشتریان خود ارسال کنید.
با توجه به آنچه گفته شد، بازاریابی پیامکی، به شرط رعایت نکات فوق، بازدهی خوبی خواهد داشت، اما این یک شرط کافی نیست! شما باید از سامانهای کمک بگیرید تا تمام آنچه گفته شد را برایتان فراهم کند و در نهایت نتیجه را برایتان آنالیز کند. ملیپیامک همه این قابلیتها را باهم دارد، پس اگر با سامانه ملیپیامک تبلیغ کنید حتماً جواب میگیرید.
این شرکت معتبر با ارائه مشاوره تلفنی رایگان نیز به شما کمک میکند تا کمپینهای پیامکی موفقتری را تجربه کنید، کافیست به آدرس melipayamak.com سری بزنید یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگیرید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد؟
معرفی کتابهای تست کنکور تجربی براساس سطح دانش آموزان
ضبط مکالمه در آیفون با iOS ۱۸ ، قابلیت جدید و نحوه استفاده
۴ ویژگی منحصر به فرد وب رمز در طراحی سایت
قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ آذر؛ انس ۲۶۵۵ دلار و ۲۳ سنت
آجیل ممتاز شب یلدا هر کیلوگرم ۷۰۰ هزار تومان
هشت هزار نفر در قرعه کشی خودروهای وارداتی برنده شدند
قیمت طلا امروز ۲۶ آذر ماه؛ انس به ۲۶۵۳ دلار و ۶۹ سنت رسید
حراج شمش طلا به تعویق افتاد/ حراج بعدی ۲۷ آذر
راهنمای خرید انواع هدایای تبلیغاتی سازمانی و مدیریتی
راهنما خرید انواع هدایای تبلیغاتی سازمانی و مدیریتی
فروش انواع لوله مانیسمان اتصالات مانیسمان و لوله گالوانیزه
چگونه رزرو آنلاین هتل به کاهش هزینههای سفر کمک میکند؟
دوره های کوچینگ دانشگاه تهران با رویکرد آکادمیک
چه چیزی باعث زود حرف زدن کودک می شود؟
اینجا خوب بود، شما کدام ایالت ما رو دیدین؟
هدفگذاری تولید حدود ۹۲۳ هزار تن گوشت قرمز در سال جاری
دلار توافقی ۶۵ هزار تومانی تکذیب شد/ نرخ قطعی مشخص نشده است
قیمت طلا ۲۴ آذر ۱۴۰۳؛ نرخ سکه در تلاش برای فتح کانال ۵۴ میلیون تومان
راهنمای خرید و قیمت انواع کاغذ A۴
چمدان چی بخرم؟ راهنمای خرید چمدان مسافرتی
دلار توافق ۶۵ هزار تومانی تکذیب شد/ نرخ قطعی مشخص نشده است
مقایسه هزینههای سفر از اهواز به مشهد؛ قطار، هواپیما یا اتوبوس؟
بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم از دیدگاه مسافران
سفر به کیش با خودرو شخصی؛ نکات و اطلاعات ضروری
تنظیم بازار روغن نباتی نیاز به اصلاح نرخ دارد
زمان برگزاری حراج جدید سکه اعلام شد
حراج شمش طلا یکشنبه برگزار می شود
هفته پرنوسان بازار سکه و طلا؛ سکه ۱.۸ میلیون تومان گران شد
زمان برگزاری حراج شمش طلا