میرنیوز

علت گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو و نحوه رفع ایراد

علت گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو و نحوه رفع ایراد 2022-09-20T11:29:31+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرابی یخچال و فریزر از آن مشکلاتی است که در صورت سریع رفع نشدن، افراد را حسابی به دردسر خواهد انداخت. معیوب بودن یا درست کار نکردن قطعاتی مثل کمپرسور یا کندانسور یخچال فریزر، باعث ایجاد مشکلات متعدد و به تبع آنها، خراب و فاسدشدن مواد غذایی می‌شود. از رایج‌ترین مشکلات این وسایل در اکثر برندها، مانند دوو، گرم شدن یخچال یا فریزر است که دلایل مختلفی باعث این مشکل می‌شوند. در این مطلب، با علت‌ها و راهکارهای مشکل گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو آشنا می‌شویم.

دلایل بروز مشکل گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو

در صورتی که حتی یکی از بخش‌های این وسیله با ایراد و خرابی مواجه شوند، پروسه خراب شدن مواد غذایی آغاز می‌شود. این مساله به خصوص در مورد قسمت فریزر که در آن مواد غذایی فاسدشدنی وجود دارند، ایجاد مشکلات شدیدی می‌کند. اما رایج‌ترین دلایلی که باعث گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو می‌شوند، در ادامه این مقاله تهیه شده توسط دیبا پشتیبان بعنوان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو بررسی شده‌اند.

اختلال در جریان هوا در داخل فریزر

عمل چرخش فن و گردش هوا در بخش فریزر، باعث انتقال سرما و تبخیر آب حاصل از سرما در فریزر و در نتیجه خنک شدن و انجماد مواد غذایی می‌شود. هر اختلال و مشکلی در چرخه گردش هوا، از جمله گذاشتن مواد غذایی به مقدار زیاد در داخل فریزر و محدود شدن فضای گردش هوا، می‌تواند چرخه تبخیر را طولانی کند. وقتی چرخه تبخیر بیش از حد طولانی شود، کریستال‌های یخ تشکیل می‌شوند و در نتیجه این یخ‌ها به‌عنوان عایق عمل می‌کنند. این عایق ایجاد شده، باعث می‌شود میزان گردش هوا کاهش یابد و در نتیجه سرمای کافی در فریزر وجود نداشته باشد و مواد غذایی درون فریزر گرم شوند و رو به خرابی بروند. در این صورت باید عمل یخ زدایی را انجام بدهید تا جریان هوای مناسب در فریزر برقرار شود.

معیوب بودن فن خنک‌کننده یخچال فریزر دوو

در یخچال فریزر، یک فن خنک‌کننده وجود دارد که هوای گرم را از داخل آن خارج می‌کند. وقتی که فن خنک‌کننده خراب باشد، هوای گرم نمی‌تواند از یخچال فریزر خارج شود و داخل آن باقی می‌ماند و باعث گرم شدن قسمت فریزر می‌شود. یک موتور فن نامناسب یا تیغه فن معیوب باعث می‌شود که فن خنک کننده به درستی کار نکند. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم موتور فن را تعویض کنید.

خراب شدن کمپرسور از دلایل گرم شدن قسمت فریزر یخچال دوو

خراب شدن کمپرسور

کمپرسور، قلب یخچال فریزر است. هنگامی که کمپرسور به درستی کار نکند، کل پروسه خنک کردن حتی شروع هم نمی‌شود. کار کمپرسور، فشرده‌سازی گاز مبرد از حالت بخار خنک کم فشار به بخار داغ پر فشار است. گاز مبرد، به‌شکل بخار داغ با فشار بالا از طریق کندانسور جریان می‌یابد که در داخل آن به مایع با فشار بالا تبدیل می‌شود. این مایع از طریق چرخه تبخیر جریان می‌یابد، که در آن تبخیر می‌شود و به بخار کم فشار خنک تبدیل می‌شود. هوا به وسیله این چرخه خنک‌کننده، جریان می‌یابد و یخچال را خنک نگه می‌دارد. بنابراین، هنگامی که کمپرسور به‌طور منظم کار نکند، این چرخه در یخچال حتی شروع هم نمی‌شود و در این صورت فریزر هم تحت تأثیر قرار گرفته و گرم می‌شود.

عدم صدور دستور یخ‌زدایی؛ از دیگر دلایل گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو

در فریزرهای بدون برفک، یک سیستم یخ‌زدایی وجود دارد که چرخه فریزر و یخ زدگی را کنترل می‌کند. اجزای سیستم یخ‌زدایی عبارتند از: تایمر دیفراست، المنت و ترمودیسک. تایمر دیفراست جریان بین عمل خنک کردن و حالت یخ‌زدایی را سوئیچ می‌کند. اگر حالت خنک‌کننده درست عمل نکند و یا متوقف شود، باعث ایجاد سرمای بیش از حد در چرخه تبخیر می‌شود، جریان هوا در داخل فریزر را کاهش می‌دهد و باعث گرم شدن آن می‌شود.

کمبود گاز مبرد در یخچال دوو

یکی دیگر از دلایل گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو، کمبود گاز مبرد در آن است. اگر کمپرسور، قلب یخچال باشد، گاز مبرد مانند خون برای چرخه خنک کردن آن عمل می‌کند. نشت گاز مبرد یا کمبود آن نیز در خنک‌سازی یخچال فریزر تأثیرگذار است و باعث گرم شدن قسمت فریزر می‌شود.

خرابی فن اواپراتور

در یخچال فریزرها، هوای سرد از فریزر به بخش‌های دیگر داخل یخچال می‌رود. هنگامی که فن اواپراتور خراب باشد، نمی‌تواند هوای سرد را در داخل بخش مواد غذایی پخش کند. در نتیجه این فرآیند، سرما در فریزر تولید شده، اما به بخش مواد غذایی منتقل نمی‌شود.

کثیف بودن کندانسور یخچال فریزر

مبرد فشار بالا در کندانسور، در جریان تبدیل، مقدار زیادی گرما را آزاد می‌کند. اما وقتی کندانسور کثیف باشد، گرما از طریق آن به‌خوبی دفع نمی‌شود و گرما داخل یخچال فریزر می‌ماند و به قسمت فریزر منتقل شده و فرایند خنک‌سازی داخل دستگاه با اختلال روبه‌رو می‌شود. کندانسور همواره باید تمیز باشد.

معیوب بودن رله راه‌انداز موتور

رله راه‌انداز یک قطعه کوچک واقع در کنار کمپرسور است. این قطعه، به کمپرسور در راه‌اندازی آن کمک می‌کند. اگه رله راه‌انداز خراب باشد، کمپرسور شروع به کار نخواهد کرد. بنابراین فرآیند خنک کردن یخچال فریزر صورت نمی‌گیرد. در این حالت، به مرور قسمت فریزر در یخچال دوو گرم‌تر می‌شود.

ایراد داشتن خازن راه‌انداز

خازن راه انداز هم مانند رله، به کمپرسور کمک می‌کند تا کار خود را شروع کند. اگر این خازن سوخته باشد، ممکن است کمپرسور شروع به کار نکند و چرخه سرد کردن در یخچال فریزر صورت نگیرد. در این حالت خازن حتماً باید توسط تعمیرکار متخصص از مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های تعمیرات لوازم خانگی دوو مانند دیبا پشتیبان daewooposhtiban.com تعویض شود.

معیوب بودن ترمیستور یا سنسور دما

ترمیستور یک سنسور یا حسگر دمایی است که دمای هوا را در داخل یخچال دوو کنترل می‌کند و شروع و توقف چرخه خنک‌کننده را بر عهده دارد. اگر ترمیستور معیوب یا خراب باشد، یخچال فریزر اصلاً خنک نمی‌شود و با کار مداوم هر دو قسمت گرم می‌شوند و یا به‌طور مداوم خنک نمی‌کنند.

فضای گرم و عدم تبادل حرارتی مناسب؛ از دلایل گرم شدن قسمت فریزر

همانطور که پیشتر اشاره شد وظیفه کندانسور، دفع حرارت و گرما از داخل یخچال فریزر به بیرون است و اگر این عمل دفع به خوبی صورت نگیرد، گرما داخل دستگاه می‌ماند و باعث گرم شدن قسمت فریزر و یخچال می‌شود. حال اگر اطراف دستگاه، فضا بسته باشد و یا یک چشمه حرارتی به کندانسور گرما دهد، داخل یخچال و فریزر گرم‌تر هم می‌شود.

فرسودگی لاستیک‌های دور درب یخچال فریزر

لاستیک‌هایی که دور درب یخچال فریزر قرار دارند، مانند عایقی برای آن عمل می‌کنند. این لاستیک‌ها، از دستگاه حفاظت می‌کنند تا سرمای آن به بیرون منتقل نشود و یا هوای گرم به داخل دستگاه وارد نشود که باعث ایجاد برفک شود. در طول زمان و استفاده مداوم از یخچال فریزر، ممکن است این لاستیک‌ها آسیب ببینند و فرسوده شوند. در این صورت، ورود گرما از طریق آنها صورت می‌گیرد و باعث گرم شدن قسمت فریزر در یخچال دوو می‌شود. در این حالت، باید نوارهای دور درب را عوض کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)