میرنیوز

فرق روغن زیتون فرابکر با روغن تصفیه چیست؟

فرق روغن زیتون فرابکر با روغن تصفیه چیست؟ 2022-08-15T14:05:18+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انواع روغن زیتون وجود دارد که با هم تفاوت‌های زیادی دارند و برای مصرف باید بهترین نوع آن انتخاب شود. درحال‌حاضر از انواع روغن‌های زیتونی که از خاصیت‌های فوق‌العاده عالی برخوردار هستند و نسبت به سایر روغن‌ها خالص‌تر بوده، می‌توان به روغن زیتون فرابکر اشاره کرد.به‌طورکلی روغن زیتون بر اساس اسیدیته و یا اولئیک اسید دسته‌بندی می‌شود که ازجمله می‌توان به روغن زیتون بکر، روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون معمولی و به‌خصوص روغن فرابکر اشاره کرد.

حال ما در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها و مزایای روغن زیتون فرابکر اشاره کنیم تا اگر قصد انتخاب یک روغن مناسب برای مصرف را دارید، با اطلاعات بیشتری اقدام نمایید.

روغن زیتون فرابکر چیست؟

این روغن زیتون از آن دسته از روغن‌ها است که کاملاً به شکل خالص و تصفیه نشده در دسترس افراد قرار دارد و این موضوع سبب طعم و عطر فوق‌العاده این روغن شده و آن را به یکی از بهترین روغن‌ها برای مصرف خانگی تبدیل کرده است، از ویژگی‌های این روغن زیتون می‌توان به تندی ملایم و خلوص مناسب آن اشاره کرد که تضمین کننده سلامتی است، ضمن اینکه عدم استفاده از موادهای شیمیایی در این روغن، باعث کیفیت فوق‌العاده آن شده و استفاده از آن را به یک اصل برای افزایش کیفیت زندگی تبدیل کرده است، از آنجایی که روغن فرابکر از میوه نارس زیتون بدست می‌آید، می‌توان گفت که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده است و ارزش غذایی غیرقابل قیاسی را به نسبت سایر روغن‌های زیتون به ارمغان آورده است.

بررسی ارزش غذایی روغن زیتون فرابکر

همان‌طور که گفتیم این نوع روغن زیتون از سالم‌ترین روغن‌هایی است که می‌توان از آن برای آشپزی استفاده کرد؛ درواقع میزان ویتامین‌های محلول در چربی این روغن به نسبت سایر روغن‌ها فوق‌العاده بیشتر است که باعث ارزش غذایی عالی چنین روغنی شده است، ضمن اینکه ویتامین‌های E، K و همچنین اسیدهای چرب ضروری غیراشباع از دیگر خواص این روغن محسوب می‌شود که استفاده از آن را الزامی کرده است.

حال اگر بخواهیم محتوای مغذی این روغن زیتون را برای ۱۰۰ گرم روغن ذکر کنیم، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

۸ درصد اسیدهای چرب غیراشباع.

۷۳ درصد چربی تک اشباع نشده. (اسید اولئیک).

۸ درصد امگا ۶ و ۷۶ درصد امگا ۳.

۷۲ درصد ویتامین E.

۷۵ درصد ویتامین K.

به‌طورکلی روغن زیتون فرابکر از ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و استفاده از آن به همه‌ی افراد توصیه می‌شود؛ بنابراین اگر درحال‌حاضر مشغول مصرف دیگر انواع روغن زیتون هستید، حتماً به تهیه روغن فرابکر اقدام کنید تا تأثیرات شگرف آن را مشاهده نمایید.

فرق روغن زیتون فرابکر با روغن تصفیه چیست؟

تفاوت روغن زیتون فرابکر با روغن تصفیه

حال شاید این سوال برایتان پیش آمده است که چه تفاوتی میان روغن فرابکر با روغن تصفیه شده وجود دارد که ما در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم، درواقع این نام‌گذاری‌ها نشان از نحوه و فرآیند تولید این نوع روغن‌ها دارد و در این بین کمترین فرآوری برای روغن فرابکر است.

به‌طورکلی وقتی یک روغن پردازش می‌شود، ممکن است با استفاده از مواد شیمیایی؛ تمیز و سپس گرم شود، این فرآیند به افزایش عمر مفید روغن منجر شده که برای صنایع غذایی، ایده‌آل به نظر می‌رسد اما از طرفی احتمال کاهش طعم روغن و از بین رفتن مزایایی که برای سلامتی دارد، وجود داشته و طبیعتاً هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم؛ چراکه علاقه‌مند به استفاده از ارزش غذایی روغن به صورت کامل هستیم.

تحقیقات نشان می‌دهد روغن زیتون فرابکر دارای پلی فنول بیشتری نسبت به روغن زیتون تصفیه است، این ماده نوعی آنتی اکسیدان بوده و فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد. همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید، وقتی روغن زیتون تصفیه شود همه‌ی ویتامین‌ها، پلی فنول‌ها و حتی سایر مواد طبیعی از بین خواهند رفت که در نتیجه ارزش غذایی روغن به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه طبق تجربه، روغن فرابکر طعم بسیار مطبوع‌تری دارد که بسیار خوشایندتر از دیگر انواع روغن زیتون است.

به‌طورکلی روغن زیتون بدون فرآوری دارای مشخصات زیر است:

دارای کمی طعم میوه است.

طعم کمی تند دارد.

کمی تلخ است.

توجه داشته باشید که در زمان خرید روغن زیتون فرابکر حتماً نوع پرس سرد یا بدون فیلتر آن را انتخاب کنید؛ چراکه به طور حتم مواد شیمیایی با آن ترکیب نشده و کاملاً سالم و طبیعی است.

فرق روغن زیتون فرابکر با روغن تصفیه چیست؟

خواص روغن فرابکر

در این بخش قصد داریم به مزایا و خواص این روغن ایده‌ال بپردازیم و شما عزیزان را با بهترین خصوصیات این روغن آشنا کنیم تا اگر تا به حال تصمیم به استفاده از آن نگرفته‌اید، بلافاصله اقدام نمایید. این خواص‌ها عبارت‌اند از؛

سرشار از مواد ضد التهاب

التهاب مسبب بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، آلزایمر، آرتریت و… است، البته جای نگرانی نیست؛ چراکه اگر از یک روغن مناسب مانند روغن زیتون فرابکر در پخت و پز استفاده کنید، هرگونه التهاب را از بین خواهید برد، ضمن اینکه روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیراشباع، اولئوکانتال و… است که هرکدام نقش موثری در کاهش التهاب دارند.

پیشگیری از سکته قلبی

روغن فرابکر از ویتامین‌های مختلفی تشکیل شده است که ازجمله می‌توان به ویتامین E و K اشاره کرد؛ همچنین دارای مقادیر مناسبی از امگا ۳ و امگا ۶ است که هرکدام از این موارد مواد مغذی برای پیشگیری سکته قلبی هستند، ضمناً ناگفته نماند که طبق آمارها افرادی که از روغن زیتون فرابکر استفاده می‌کنند، کمتر دچار عارضه قلبی می‌شوند که این موضوع فوق‌العاده دارای اهمیت است.

کاهش کلسترول بد خون

همان‌طور که می‌دانید لیپوپروتئین‌های کم‌چگال به دیواره‌های رگ‌های خونی می‌چسبند و در نتیجه انسداد شرائین را منجر می‌شوند که این موضوع حملات قلبی و بیماری‌های مختلف را در پی خواهد داشت اما با مصرف روغن زیتون فرابکر ورژن، کلسترول بد به شدت کاهش یافته و افراد وضعیت سلامت بهتری خواهند داشت.

کنترل دیابت

می‌دانیم افرادی که از دیابت رنج می‌برند، به هیچ عنوان نباید از روغن یا غذاهای ناسالم استفاده کنند؛ چراکه احتمال افزایش ابتلا به دیگر بیماری‌ها در آنها بیشتر می‌شود. حال برای کنترل دیابت باید از یک روغن ایده‌آل بهره برد تا شانس درگیر شدن با مشکلات مختلف نیز کاهش پیدا کند، همان‌طور که گفتیم روغن زیتون فرابکر با کاهش لیپوپروتئین کم‌چگال، باعث بهبود وضعیت جسمی افراد خواهد شد.

افزایش سلامت پوست و مو

همان‌طور که گفتیم این روغن دارای ویتامین E است که فوق‌العاده برای پوست و مو مفید بوده و در نرم شدن و درخشندگی موها عملکرد بالای دارد، ضمن اینکه این ویتامین سلامت چشم را در پی خواهد داشت و به‌طورکلی تغذیه و آبرسان مناسب برای پوست و مو است.

خلاصه مطلب

حال که در این مقاله با روغن زیتون فرابکر آشنا شده‌اید، احتمالاً تصمیم گرفته‌اید که از این روغن استفاده کنید اما دغدغه حال حاضر شما انتخاب یک برند مناسب از این روغن است که پیشنهاد ما استفاده از روغن ورژن است، درواقع از یک جایی به بعد باید شیوه‌ی درست زندگی کردن را پیش گرفت و با توجه به اینکه برای تهیه اکثر غذاها نیاز مبرم به یک روغن مناسب است، لذا توصیه می‌کنیم که حتماً از روغن زیتون فرابکر ورژن استفاده کنید تا طعم و عطر واقعی و طبیعی یک روغن را بچشید؛ بنابراین برای اینکه بتوانید از این روغن مناسب و ایده‌ال استفاده کنید کافی است به مراکز معتبر و مجاز مراجعه نمایید.

روغن فرابکر ورژن

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)