میرنیوز

چرا هر خانواده‌ای باید ماست کلسیویتای کاله در یخچال داشته باشد؟

چرا هر خانواده‌ای باید ماست کلسیویتای کاله در یخچال داشته باشد؟ 2022-06-14T11:06:42+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مدتی است بحث پوکی استخوان و اثرات مخرب آن بر سلامت جامعه موضوع بحث محافل علمی و پزشکی شده است و با توجه به این که این روند نه به عنوان پاندمی؛ بلکه به عنوان اپیدمی، آرام و ریشه‌ای عمل می‌کند، کارشناسان ضمن تاکید بر ضرورت تنظیم بهینه رژیم غذایی خانواده‌ها بر حضور دائمی ماست و لبنیات در سفره مردم تاکید دارند.

خوشبختانه کشور ما از جمله کشورهایی است که در صنعت مواد غذایی یکی از جوامع توسعه یافته است. برخی از برندهای تولید مواد غذایی در آستانه نزدیک شدن به یک قرن فعالیت خود هستند و برخی دیگر با روزآمدسازی فرایندهای تولید و فرآوری محصولات خود، همپای کشورهای پیشرفته به پیش می‌روند.

خطوط توسعه یافته تولید ماست و لبنیات که توسط برندهای بزرگ کشور مانند کاله به طور مستمر توسعه داده می‌شوند و توسعه گروه‌های محصولی بر مبنای نیاز جامعه، یکی از دستاوردهای بزرگ صنایع غذایی کشور منطبق با دانش روز و کشفیات دانشمندان جهان در خصوص ارتباط تغذیه با برخی از بیماری‌ها از جمله پوکی استخوان است.

کلسیویتای کاله غنی شده با کلسیم؛ معجون سلامتی

در زمینه توسعه محصولات «سلامت محور» و پیشگیری کننده از برخی از بیماری‌های خطرناک، برند کاله یکی از پیشروترین نشان‌های تجاری در صنایع غذایی کشور است. از میان دستاوردهای مهم و تازه این برند می‌توان به ماست کلسیویتا که برای جلوگیری از پوکی استخوان با دو ماده مهم کلسیم و ویتامین دی به میزان کافی غنی شده‌اند اشاره کرد.

کلسیم، عامل اصلی تحکیم استخوان و ویتامین دی تسهیل کننده هضم و ذخیره سازی بهینه کلسیم در بدن و جلوگیری از دفع آن توسط کلیه‌هاست.

توسعه دهندگان این محصول علاوه بر توجه به غنای کلسیم (به عنوان ماده اصلی) در این محصول به غنای ویتامین دی در آن نیز توجه ویژه ای داشته اند.

ذکر این نکته لازم است که مصرف یک پیاله ماست کلسیویتای کاله دو برابر ماست معمولی کلسیم به بدن ما می‌رساند و ویتامین دی باعث جذب حداکثری کلسیم فوق در بدن می‌شود.

منابع معتبر جهانی درباره مصرف ماست و کلسیم چه می‌گویند؟ ‌

دانشگاه خصوصی مایو کلینیک Mayo Clinic که مدت ۱۳۳ سال است در زمینه فعالیت‌های پزشکی و تحقیقات سلامت در ایالت مینه سوتای آمریکا فعالیت می‌کند، در یادداشتی با عنوان «نکاتی درباره سلامت استخوان‌ها» که در سایت خود منتشر کرده، ضمن برشمردن مواردی که برای سلامت استخوان‌ها مفید و مواردی که برای این منظور مضر است، در یک راهنمایی ساده مواردی را قید می‌کند که مصرف روزانه کلسیم از منبع ماست را یکی مهمترین عوامل بر می‌شمرد: در این مقاله با ذکر این جمله که «شما می‌توانید چند گام ساده را برای جلوگیری یا کاهش سرعت تحلیل استخوان بردارید»، در ادامه این موارد را ذکر می‌کند که در اینجا به صورت فهرست وار ذکر می‌کنیم:

کلسیم زیادی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای بزرگسالان ۱۹ تا ۵۰ ساله و مردان ۵۱ تا ۷۰ ساله، مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ۱۰۰۰ میلی گرم (میلی گرم) کلسیم در روز است. این توصیه برای زنان ۵۱ سال و بالاتر و برای مردان ۷۱ سال و بالاتر به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز افزایش می‌یابد.

منابع خوب کلسیم شامل محصولات لبنی، بادام، کلم بروکلی، کلم پیچ، ماهی آزاد کنسرو شده با استخوان، ساردین و محصولات سویا مانند توفو است. (ناگفته پیداست که در ایران ماست کلسیویتا عمده ترین محصول ارزان و سهل الوصول برای دریافت کلسیم است.)

به ویتامین D توجه کنید بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارد.

لازم به ذکر است که این موسسه یکی از معتبرترین کلینیک‌های علوم پزشکی، تحقیقاتی و ترویجی در جهان است.

مطالعه همه این موارد، ما را خیلی سریع به محصولی راهنمایی می‌کند که به سادگی جایگزین مناسبی برای این راه‌های پیچ در پیچ و پرهزینه است و به سادگی میزان کافی کلسیم را به بدن ما می‌رساند.

در واقع به اذعان متخصصین، دو ماده ویتامین دی و کلسیم اضافه شده به محصول «کلسیویتای» کاله همه این کارها را یکجا برای بدن ما انجام می‌دهد.

کافی است به طور مستمر این محصول مفید را در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی خانواده بگنجانیم.

یک پیاله ماست کلسیویتاحاوی دو برابر کلسیم موجود در ماست‌های معمولی و ۱۸۰ واحد ویتامین D۳ است که مصرف آن علاوه بر ایجاد تراکم استخوانی به تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از آلزایمر و بیماری‌های اعصاب و روان نیز کمک می‌کند.

ذکر این نکته در این جا کاملاً ضروری است که در مقابل پیشنهادهای مقاله فوق که بعضاً بسیار دور از دسترس و گران قیمت هستند، از آنجا که ماست کلسیویتا به راحتی در دسترس عموم است، یک منبع بسیار مناسب و کم هزینه برای جبران کمبود کلسیم است و این مساله از منظر مسئولیت اجتماعی برند کاله نیز بسیار حائز اهمیت است.

به عبارت دیگر ماست کلسیویتا به خاطر این که حاوی میزان مناسبی از کلسیم است در نتیجه مصرف آن حتی به عنوان یک مکمل غذایی درجلوگیری از پوکی استخوان در سنین جوانی و جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در سالمندان نقش مهمی ایفا می‌کند.

ماست خورها، بیشتر از پوکی استخوان در امان هستند

از سوی دیگر، یک مقاله منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز نیز نتایج یک مشاهده میدانی را در ایرلند نشان می‌دهد که توسط Osteoporosis International انجام شده و براساس آن محققان ۴ هزار و ۳۱۰ بزرگسال ۶۰ ساله را به وسیله پرسشنامه و سایر منابع اطلاعاتی مرتبط با رژیم خوراکی روزانه آن‌ها مورد بررسی قرار دادند و سپس تراکم یا زوال استخوان را در آن‌ها به وسیله اشعه ایکس و M.R.I اندازه‌گیری کردند. نتیجه این مطالعه به صورت فهرست‌وار این گونه بود:‌

در مقایسه با افرادی که «ماست‌خوار» نبودند، افرادی که روزانه ماست می‌خوردند ۳ تا ۴ درصد افزایش تراکم استخوان داشتند.

مصرف روزانه ماست در مقایسه با افرادی که ماست نمی‌خوردند، با ۳۹ درصد کمتر خطر پوکی استخوان در زنان و ۵۲ درصد کمتر در مردان مرتبط بود.

کسانی که ماست مصرف می‌کنند در تست‌های آمادگی جسمانی نیز عملکرد بهتری داشتند.

نویسنده مقاله حاصل این مطالعه، به نام Eamon J. Laird که یکی از محققان کالج ترینیتی دوبلین است، می‌گوید: «پیام اصلی، این است که ماست منبع خوبی از کلسیم، ریزمغذی‌ها، ویتامین D، ویتامین‌های Bو همچنین پروتئین و پروبیوتیک‌هاست. ما فکر می‌کنیم که ترکیبی از این چیزها می‌تواند تأثیر مفیدی داشته باشد.»

نتیجه این مقاله با عنوان «ماست بخور تا استخوان‌هایت سالم بمانند» در نیویورک تایمز به چاپ رسیده است.

خلاصه و یک فهرست جالب

از سوی دیگر سایت yogurt nutrition نتیجه همین تحقیق را بازنشر داده و به طور مشخص نتایج این مطالعه را در قسمت‌هایی که مربوط به مصرف ماست است به این شکل برجسته کرده است که به بخش‌های مختصری از آن اشاره می‌کنیم:‌

خوردن ماست با استخوان‌های سالم‌تر و عملکرد فیزیکی در افراد بالای ۶۰ سال ارتباط دارد.

تشویق نسل مسن‌تر به خوردن بیشتر ماست می‌تواند یک استراتژی ارزشمند برای سلامت عمومی برای حفظ استخوان‌های قوی باشد.

در میان سالمندان، کسانی که بیشتر ماست می‌خورند نسبت به کسانی که به ندرت ماست می‌خورند عملکرد فیزیکی بهتری دارند.

محصولات لبنی یکی از غنی‌ترین منابع کلسیم و مواد مغذی هستند که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند.

در میان زنان، آنهایی که اغلب ماست می‌خوردند (بیش از یک بار در روز) استخوان‌های قوی‌تری داشتند.

در مردان، مصرف‌کنندگان زیاد ماست، ۱۲.۹ درصد میانگین غلظت ویتامین D بیشتری نسبت به غیر مصرف‌کنندگان داشتند.

هربار افزایش یک وعده در هفته مصرف ماست با ۳۹ درصد کاهش خطر پوکی استخوان در زنان و ۵۲ درصد کمتر در مردان مرتبط بود.

افزایش مصرف ماست می‌تواند یک استراتژی کم‌هزینه و نسبتاً کم خطر برای بهبود سلامت استخوان باشد که همراه با درمان استخوان استفاده می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)