میرنیوز

اهمیت چیدمان مبلمان اداری در کسب و کار

اهمیت چیدمان مبلمان اداری در کسب و کار 2022-05-17T10:31:46+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با خودمان صادق باشیم، وقتی برای اولین بار وارد یک شرکت یا اداره می‌شویم، میزان موفقیت مجموعه را از روی ظاهر و رنگ و چیدمان مبلمان داخلی آن قضاوت می‌کنیم. قطعاً شرکتی که دارای طراحی داخلی و مبلمان اداری جذاب و مطلوبی باشد، بر روی مراجعان خود اثرگذارتر بوده، و راحت‌تر می‌تواند اعتماد ما را جلب کند. در هر صورت، اکثر ما باور داریم که از کوزه همان برون تراود که در اوست!

بر این اساس، اهمیت طراحی و چیدمان داخلی یک مجموعه، دو چندان می‌شود. در این میان، مبلمان یکی از کلیدی‌ترین عناصری است که در یک محیط کاری به چشم می‌خورد و علاوه بر تحقق نیازمندی‌های کارکردی، در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب از یک کسب و کار نیز، اهمیت بسیاری داراست. به عبارت دیگر، مبلمان اداری به عنوان نمودی از نگرش مدیران یک کسب و کار، می‌تواند میزان حرفه‌ای بودن یک مجموعه را نشان دهد. مثلاً زمانی که شما به عنوان مدیر یک مجموعه، مبل و صندلی راحتی را در محل کارتان تعبیه می‌کنید، فردی به نظر می‌رسید که به راحتی اعضای تیم خودش و همچنین مراجعان خود اهمیت می‌دهد؛ بنابراین، اهمیت طراحی مبلمان اداری را نمی‌توان نادیده گرفت و به همین دلیل است که محیط آرا، از اثربخشی این موضوع برایمان می‌گوید.

تأثیر مبلمان اداری در رشد کسب و کار

می‌توان گفت که مبلمان در مرکز توجه اداره یا شرکت شما قرار دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از صندلی و مبل مناسب در محیط کار، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رشد کسب‌وکار شما داشته باشد. به عنوان مثال، یک مبلمان باپرستیژ به کارمندان شما حس ارزشمندتر بودن می‌دهد. خیلی از شرکت‌های پیشرو دنیا، به کارمندان خودشان اجازه می‌دهند تا نوع صندلی مورد نظرشان را انتخاب کنند و از این طریق، به کارمندان خود انگیزه می‌دهند.

اما قبل از انتخاب هر مبلمانی، در نظر داشته باشید که چه وسایلی قرار است در اداره و شرکت خودتان بچینید. مثلاً، چند رایانه دارید و قرار است روی هر میز چه ابزارهایی قرار بگیرند. آیا میزهای شما قرار است جایی برای گلدان داشته باشند؟ حدوداً هر میز چند کشو داشته باشد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند انتخاب شما را دقیق‌تر و هدفمندتر کند. در ادامه، مهم‌ترین نکات انتخاب مبلمان اداری را بررسی می‌کنیم.

در انتخاب مبلمان اداری مناسب چه ملاحظاتی باید داشت؟

وقتی بحث از مبلمان اداری می‌شود، تنها انگیزه و راحتی در استفاده مسئله ما نیست و باید ملاحظات دیگری را هم در نظر بگیریم. به عنوان مثال، به عنوان یک مدیر، باید به فکر سلامت جسمی همکاران خودتان باشید. کارمندانی که ساعت‌های طولانی قرار است پشت میز و صندلی نامناسب بنشینند، در معرض آسیب‌های فیزیکی جدی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، احساس ناخوشایندی که در نتیجه نشستن روی صندلی‌های نامناسب به کارمندان شما دست می‌دهد، روی عملکردشان هم تأثیر منفی زیادی دارد.

رنگ بندی مبلمان

بنابراین، مبلمانی که انتخاب می‌کنید، علاوه بر کاربردی بودن، باید به حفظ سلامت کارمندان شما هم کمک کنند. همچنین، رنگ و طرح مبلمان هم باید با فضا و برند کسب‌وکارتان هم‌خوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ غالب کسب‌وکار و برند شما طوسی و سفید است، بهتر است از طیف رنگ‌های تیره در چیدمان محل کارتان استفاده کنید. همچنین رنگ مبلمان برخی از اتاق‌های جلسات مشکی است تا حس شیک بودن و جدی بودن را به افراد انتقال دهد.

همچنین، اگر به دنبال ایجاد فضای با نشاط‌تری هستید، می‌توانید از رنگ‌های روشن مثل زرد، سفید و آبی استفاده کنید. در هر صورت، توجه داشته باشید که رنگ‌ها در انتقال حس، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

چیدمان بر اساس فضا

مسئله بعدی که باید در نظر بگیرید، چیدمان مبلمان در فضای کاری شماست. مهم این است که بتوانیم از حداقل فضاها، بیشترین استفاده را ببریم. بنابراین، باید مبلمانی را انتخاب کنیم که با میزان فضایی که در اختیار داریم، متناسب است. یک مدیر توانمند باید پیش‌بینی کند که در آینده، احتمالاً چه تعداد نیرو به تیمش اضافه می‌شوند و بر این اساس دکوراسیون داخلی شرکت را بچیند.

در کنار همه این موارد، قیمت مبلمان هم اهمیت پیدا می‌کند. ما به عنوان مدیر یک مجموعه، باید توجه جدی به هزینه‌ها داشته باشیم و با توجه به منابع موجود، بتوانیم بهترین حالت هزینه‌ای را رقم بزنیم. بنابراین، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید هم در انتخاب شما مؤثر است.

قطعاً دور از واقعیت است که ادعا کنیم می‌شود بهترین مبلمان جهان را با کمترین هزینه ممکن خریداری کرد، اما می‌توان یک انتخاب متعادل داشت که نه سیخ بسوزد و نه کباب! یعنی همچنان می‌توانیم مبلمانی انتخاب کنیم که هم مشکل جسمی برای کارمندانمان ایجاد نکند، هم از نظر رنگ و مورفولوژی با محیط کار سازگار باشد و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

اهمیت چیدمان مبلمان اداری در کسب و کار

تا اینجا از اهمیت انتخاب مبلمان مناسب در ادارات صحبت کردیم. اینجا این نکته را هم اضافه کنیم که شما به عنوان مدیر یک مجموعه، باید میز و صندلی خاص مدیریتی خودتان را داشته باشید. داشتن مبلمان و میز مدیریتی مناسب می‌تواند شما را مدیری مقتدر و با پرستیژ نشان دهد. از ویژگی‌های مبلمان که گفتیم، در ادامه ویژگی‌های یک میز مدیریتی مناسب را هم بررسی می‌کنیم.

یک میز مدیریتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در اتاق مدیر یک مجموعه، اولین چیزی که نظر همه را جلب می‌کند، میز مدیریتی است. برای درک اهمیت میز مدیریتی، اتاقی را تصور کنید که در آن، فردی پشت یک میز ساده کوچک نشسته است. اگر برای اولین بار قرار است با مدیر مجموعه ملاقات کنید، شک می‌کنید فردی که پشت چنین میزی نشسته، واقعاً مدیر است یا نه!

در انتخاب میز مدیریتی خوب هم همانند مبلمان ملاحظاتی را در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال، باید توجه داشته باشیم که میز مورد نظرمان چه تعدادی کشو دارد.

زیرا به عنوان یک مدیر نیاز دارید مدارک یا ابزارهای مختلف را دسته‌بندی کنید و در سریع‌ترین زمان به هر کدام دسترسی داشته باشید.

مسئله بعدی رنگ و طرح میز مدیریتی شماست. در بسیاری از موارد، رنگ میزهای مدیریتی طیفی از قهوه‌ای تیره، روشن، کرم، سفید و مشکی را شامل می‌شود. البته ممکن است برخی میزهای مدیریتی، دارای ترکیب رنگی منحصربفردی نیز باشند. اما نکته مهم این است که رنگ انتخابی شما با سایر عناصر موجود در اتاق‌تان در هارمونی باشد. مسئله بعدی، اندازه و حجم میز شما است که باید با فضای اتاق و نوع کار شما مطابقت داشته باشد.

همچنین با توجه به سایر المان‌ها و عناصری که در مجموعه به کار بردید، لازم است تعیین کنید که میز شما مدرن یا کلاسیک باشد. نکته‌ای که واقعاً مهم است، حسی است که شما پس از نشستن پشت میز پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که قرار است پشت میز خودتان تصمیم‌های بسیار مهم و سرنوشت‌سازی بگیرید. هرگونه ناهنجاری می‌تواند تمرکز شما را بگیرد و در تصمیم‌هایتان تأثیرگذار باشد. بنابراین، اهمیت بسیار زیادی دارد که از میز و صندلی خودتان رضایت کافی داشته باشید.

اهمیت چیدمان مبلمان اداری در کسب و کار

در پایان، اگر به دنبال دریافت خدمات سریع مشاوره و طراحی، نصب و اجرای پارتیشن و انتخاب مبلمان اداری برای کسب و کار خودتان هستید، مجموعه معتبر محیط آرا، را به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در زمینه تولید انواع مبلمان اداری آغاز کرده است و امروز به پشتوانه تجربه و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند، بزرگ‌ترین کارخانه تولید مبلمان اداری در کشور محسوب می‌شود و در طی چند دهه اخیر با بیش از ۲۰۰۰ کسب و کار موفق و پیشرو ایرانی بصورت تخصصی در حوزه مبلمان اداری همکاری پایدار داشته است. برای مشاهده انواع مبلمان اداری محیط آرا و آشنایی با سایر محصولات این مجموعه، از سایت آن به آدرس https://mohitara.com دیدن کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)