میرنیوز

از تجربه استارت آپ تا دیجیتال مارکتینگ

از تجربه استارت آپ تا دیجیتال مارکتینگ 2022-04-19T13:47:32+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حامد صفری، نویسنده و فعال فضای مجازی متولد ۱۳۷۱ در شهر تبریز است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه تبریز است و در سال ۱۳۹۵ در شهر تبریز اقدام به تأسیس یک استارتاپ بومی با نام تاکسی آنلاین قونقا نمود. این استارت آپ نمونه موفقی از استارتاپ های بومی در ایران بود و بین سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۸ در شهر تبریز فعالیت کرد. در این سال‌ها این استارتاپ علاوه بر موفقیت در بازاریابی اینترنتی منطقه و جذب بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال و جذب بیش از ۶ هزار راننده در آن شهر توانست به صورت مستقیم و غیر مستقیم مجموعاً بیش از ۱۰ هزار شغل در آن استان ایجاد کند. این استارتاپ که نهایتاً در سال ۱۳۹۸ به دلیل مشکلات عدیده و عدم برخی از حمایت‌ها به فعالیت رسمی خود پایان داد ولی توانست کوله باری از تجربه‌ها را برای بنیانگذار آن به جای بگذارد به گفته حامد صفری این اولین تجربه فعالیت استارتاپی و ایجاد کسب و کار آنلاین برای ایشان بود در این مصاحبه به گذشته فعالیت‌های ایشان و نهایتاً کتابی که اخیراً توسط حامد صفری در آمازون با نام "Digital Marketing in Simple Words" نوشته شده و انتشار یافته صحبت خواهیم کرد.

از چند سالگی شروع به فعالیت در حوزه فضای مجازی کردید؟

من از قبل ورود به دانشگاه در اوایل دوران دبیرستان علاقه خودم به اینترنت و این فضا را احساس کردم از همان زمان شروع به فعالیت‌های کوچک در اینترنت نمودم از علاقه‌های من در ابتدا فروش سرویس هاستینگ یعنی فروش فضای اینترنتی برای وب سایت‌ها بود. آن زمان هنوز مثل امروز به این تعداد دیتا سنتر در ایران نبود و ما مجبور بودیم جهت اجاره سرور به شرکت‌های خارجی اقدام کنیم مشکلات عدیده ای من جمله مشکلات پرداخت و پشتیبانی و ارتباطات به دلیل تحریم‌ها، آن زمان گریبان گیر کار ما بود، این اولین فعالیت من در حوزه اینترنت بود که بعدها علاقه بیشتری نسبت به حوزه استارتاپ‌ها پیدا کردم و مطالعات خودم را در مورد شرکت‌های استارتاپی خارجی برای اخذ ایده و نوع راه‌اندازی آنها معطوف نمودم.

ایده تاکسی آنلاین چگونه به ذهن شما خطور کرد؟

حامد صفری افزود: شرکت اوبر هنوز سه یا چهار سال بود که فعالیت خود را به صورت رسمی در آمریکا شروع کرده بود و بعد از آن شرکت لیفت به عنوان رقیب آن فعالیت خود را در همان کشور به صورت گسترده آغاز کرد. در واقع من برای اولین بار با آن شرکت آشنا شدم و شروع به مطالعه بر روی نحوه عملکرد سیستم و نحوه ارتباط مشتری با راننده نمودم. اولین اقدام من که در آن زمان برنامه نویسی تحت وب را شروع کرده بودم، با تشکیل تیمی در تبریز اقدام به اجرای سناریو این نرم افزار جهت بومی سازی و انتقال تکنولوژی به ایران کردم. تیم ما در ابتدا متشکل از دو برنامه نویس تحت وب و یک برنامه نویس موبایل بود البته تمرکز ما بیشتر در روی موبایل‌های اندروید بود به این صورت اولین نسخه استارتاپ ما در سال ۱۳۹۵ به بازار منتشر شد. هنوز آن زمان شرکت‌هایی که در ایران بودند فعالیت گسترده‌ای نداشتند و حتی نام زیادی از آنها در بازار نبود و این اولین باری بود که در شهر تبریز چنین سیستمی روی کار آمد. ما در ادامه با بومی سازی سیستم نقشه و ژِئو متریک با اجرای سیستم کاملاً بومی توانستیم یک سیستم مستقل بومی و دانش بنیان ارائه بدهیم.

از استارت آپ تا دیجیتال مارکتینگ

از کتاب اخیر خود بگویید در چه رابطه‌ای است و در کجا منتشر شده؟

کتاب اخیر من در رابطه با اصول و مبانی دیجیتال مارکتینگ نوشته شده که سعی کرده‌ام تمامی سرفصل‌های دیجیتال مارکتینگ را در این کتاب مورد بررسی و توصیف قرار دهم و سعی کردم تمامی موارد به زبان ساده بیان شود. کتاب من که با نام " Digital Marketing in Simple Words" به زبان انگلیسی نوشته شده در تمامی فروشگاه‌های معتبر خارجی من جمله آمازون در دسترس است.

حامد صفری اذعان داشت این کتاب بر اساس آخرین تاپیک های دانشگاه‌های معتبر خارجی تهیه و تدوین شده و در آن سعی شده تمامی شاخه‌ها و زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی برای افراد مبتدی تدوین گردد.

درحال بازنویسی این کتاب به زبان فارسی با عنوان "دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده" هستم بگونه ای که کاملاً کاربردی و مطابق با شرایط بازار در ایران باشد همچنین امیدوارم که بتوانم به زودی این کتاب را در کشور به چاپ برسانم تا قدمی مثبت برای پیشرفت کاربران کسب و کارهای حوزه اینترنت باشد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

پرداخت تسهیلات وحمایت بانک قرض الحسنه رسالت ازشرکت های دانش بنیان

پرداخت تسهیلات وحمایت بانک قرض الحسنه رسالت ازشرکت های دانش بنیان
2022-05-25T15:30:33+04:30
بانک قرض الحسنه رسالت در قالب تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی و با پرداخت تسهیلات از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

قیمت سکه طرح جدید ۴ خرداد ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید ۴ خرداد ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید
2022-05-25T14:37:17+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایشی شد

نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایشی شد
2022-05-25T10:43:54+04:30
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش و ۲۲ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۱۱ ارز ثابت ماند.

آیا می‌دانید در صورت گم‌ کردن وسایل خود در مترو چه کنید؟

آیا می‌دانید در صورت گم‌ کردن وسایل خود در مترو چه کنید؟
2022-05-25T09:37:16+04:30
اگر وسیله خود را در مترو گم کردید به مدت یک هفته فرصت دارید تا به انتظامات ایستگاه مراجعه کنید و آن را تحویل بگیرید.

کیفیت خودروهای داخلی در حال ارتقاء است

کیفیت خودروهای داخلی در حال ارتقاء است
2022-05-24T16:17:15+04:30
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خودروسازان داخلی تلاش های زیادی کردند و چندسالی است که وارد حوزه طراحی و تولید پلتفرم های جدید شدند و کیفیت خودروهای داخلی ه...

راهنمای خرید انگشتر طلا خاص با قیمت مناسب

راهنمای خرید انگشتر طلا خاص با قیمت مناسب
2022-05-24T16:17:14+04:30
در این گزارش انواع مدل های انگشتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا در فروردین، خودرو کم تولید شد؟

چرا در فروردین، خودرو کم تولید شد؟
2022-05-24T12:30:35+04:30
در فروردین ماه سال جاری خودروسازان طبق دستور دولت، اقدام به تکمیل و تجاری‌سازی محصولات ناقص انباشت شده در پارکینگ های خود کرده اند که همین مساله منجر به کاه...

قیمت سکه طرح جدید ۳ خرداد ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید ۳ خرداد ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید
2022-05-24T12:30:34+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری، یاری‌گر صنعت فولاد است

مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری، یاری‌گر صنعت فولاد است
2022-05-24T11:50:31+04:30
قالیباف با بیان این که ذوب آهن اصفهان کمترین بهره مندی از یارانه انرژی و مصرف گاز طبیعی را دارد،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در جهت تسهیل امور پیش روی صنعت ف...

گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد

گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد
2022-05-24T11:50:31+04:30
با حضور بنیانگذاران آلمانی گروه اسنپ از گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

راهنمای خرید تشک طبی از تشک خوشخواب

راهنمای خرید تشک طبی از تشک خوشخواب
2022-05-24T11:50:30+04:30
در ادامه برخی از موارد کاربردی ذکر شده که می توانید از آنها بهره ببرید.حتما قبل از خرید تشک خوشخواب قیمت تشک خوشخواب را بررسی کنید.

نرخ رسمی ۲۹ ارز افزایشی شد

نرخ رسمی ۲۹ ارز افزایشی شد
2022-05-24T10:03:53+04:30
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ رسمی هفت ارز کاهش و ۲۹ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۱۰ ارز ثابت ماند.

خودروی ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو حذف شد

خودروی ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو حذف شد
2022-05-23T14:10:36+04:30
قائم مقام ایران خودرو با شاره به تولید ۸۴۳۸۵ دستگاه خودرو، از حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید در این گروه صنعتی خبر داد.

آیا راهی برای جلوگیری از قطعی درگاه پرداخت وجود دارد؟

آیا راهی برای جلوگیری از قطعی درگاه پرداخت وجود دارد؟
2022-05-23T14:10:35+04:30
آیا راهی برای جلوگیری از قطعی درگاه پرداخت وجود دارد؟ همراه ما باشید تا به شما بگوییم این موضوع از چه جهاتی اهمیت دارد و چطور می توان آن را رفع کرد.

خرید میلگرد از نزدیک‌ترین کارخانه به پروژه شما

خرید میلگرد از نزدیک‌ترین کارخانه به پروژه شما
2022-05-23T14:10:34+04:30
در این گزارش کمک خواهیم کرد تا با شناسایی نزدیک ترین کارخانه به محل پروژه، بیشترین سود را از پروژه‌هایتان داشته باشید.

قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت

قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت
2022-05-23T11:57:09+04:30
قیمت سکه طرح جدید در معاملات امروز بازار آزاد تهران به نرخ ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود.

جزئیات تازه از افتتاح مجازی حساب ارزی بانک ملی ایران

 جزئیات تازه از افتتاح مجازی حساب ارزی بانک ملی ایران
2022-05-22T13:43:45+04:30
افتتاح حساب پس انداز ارزی بانک ملی ایران به صورت مجازی و در بستر «نشان بانک» طی ۵ مرحله و در کوتاهترین زمان ، ممکن است.

خودرو ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو حذف شد/ ثبت رکورد تولید ۲۷۹۲ خودرو کامل سواری و تجاری در یک روز

 خودرو ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو حذف شد/ ثبت رکورد تولید ۲۷۹۲ خودرو کامل سواری و تجاری در یک روز
2022-05-22T13:43:45+04:30
قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، با اعلام افزایش ۶۵ درصدی تولید خودرو کامل سواری از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تو...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۰۳/۰۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۰۳/۰۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه
2022-05-22T13:43:45+04:30
امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۳۹۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است.

آرامش در بازار روغن نباتی/ تولید روغن نباتی از تقاضا پیشی گرفت

آرامش در بازار روغن نباتی/ تولید روغن نباتی از تقاضا پیشی گرفت
2022-05-22T11:50:35+04:30
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی گفت: با افزایش تولید روغن نباتی، تولید این محصول از تقاضای بازار پیشی گرفته و آرامش در بازار روغن نباتی برقرار شد.

بهترین هتل‌های کاشان در میان خانه های تاریخی و سنتی

بهترین هتل‌های کاشان در میان خانه های تاریخی و سنتی
2022-05-22T11:37:12+04:30
اگر شما هم قصد سفر به کاشان را دارید و به دنبال بهترین هتل های کاشان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیا قیمت پروفیل سبک به تنهایی ملاک درستی برای خرید هست؟

 آیا قیمت پروفیل سبک به تنهایی ملاک درستی برای خرید هست؟
2022-05-22T10:23:51+04:30
آیا قیمت پروفیل سبک به تنهایی ملاک درستی برای خرید هست؟ در پاسخ به این پرسش با قاطعیت می توان گفت خیر.

سرویس سفر و گردشگری اپلیکیشن «اوانو» راه‌اندازی شد

 سرویس سفر و گردشگری اپلیکیشن «اوانو» راه‌اندازی شد
2022-05-22T10:23:51+04:30
سرویس سفر و گردشگری اپلیکیشن «اوانو» راه اندازی شد و کاربران می‌توانند با مراجعه به این سرویس از خدماتی همچون «خرید بلیط» و «رزرو ه...

خرید آهن‌آلات در سایت آهن بورس چگونه است؟

 خرید آهن‌آلات در سایت آهن بورس چگونه است؟
2022-05-22T10:23:50+04:30
یکی از مهمترین صنایع در هر کشوری صنعت آهن و فولاد است، چرا که از اصلی‌ترین فلزات برای ایجاد زیرساخت‌ها آهن و محصولات فولادی هستند.

افتتاحیه‌ای از جنس روابط‌عمومی و سرمایه‌های اجتماعی

 افتتاحیه‌ای از جنس روابط‌عمومی و سرمایه‌های اجتماعی
2022-05-22T10:23:50+04:30
افتتاحیه هفته ملی روابط‌عمومی، به میزبانی هلدینگ ماهور و با حضور استادان، مدیران و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات در سالن‌ همایش‌های طهران برگزار شد.

انواع روش های ساخت کلید را از تهران کلید بیاموزید!

 انواع روش های ساخت کلید را از تهران کلید بیاموزید!
2022-05-22T10:23:50+04:30
کلید سازی شبانه روزی زمانی که شما نمی دانید کلید سازی کجاست...

نشست تخصصی اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات برگزار شد

 نشست تخصصی اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات برگزار شد
2022-05-22T10:23:49+04:30
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ...

برنده قرعه کشی پژو ۲۰۶ بیمه رازی مشخص شد

 برنده قرعه کشی پژو ۲۰۶ بیمه رازی مشخص شد
2022-05-22T10:23:49+04:30
برندگان خوش شانس جشنواره بزرگ بیمه رازی شامل ۱۰۰ عدد تبلت و یک عدد پژو ۲۰۶ مشخص شدند.

انواع سبک دکوراسیون داخلی

 انواع سبک دکوراسیون داخلی
2022-05-22T10:23:49+04:30
افراد زیادی هستند که امروزه قصد دارند به بازسازی دکوراسیون داخلی منزل خود بپردازند...

معرفی ۴ بسته ویژه و استثنایی رومینگ همراه اول در امارات

 معرفی ۴ بسته ویژه و استثنایی رومینگ همراه اول در امارات
2022-05-22T10:23:49+04:30
همراه اول با طراحی چهار بسته جدید و ویژه رومینگ دیتا و مکالمه، نرخ ارتباط با کشور امارات را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)