میرنیوز
به گزارش ایسنا به نقل از مدیااد، تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان چیست، چرا مهم است، چگونه کار میکند و چگونه از تبلیغات همسان مدیااد برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.
دن گرینبرگ، بنیانگذار و مدیرعامل Sharethrough، تبلیغات همسان را اینگونه تعریف میکند: «نوعی از تبلیغات پولی که با شکل و عملکرد تجربه کاربر در سایت یا پلتفرمی که در آن قرار گرفتهاند، مطابقت دارد. بهطور خلاصه، آنها تبلیغات مناسبی هستند. تبلیغات نیتیو را میتوان در همهجا یافت، از سایتهای موردعلاقه شما گرفته تا شبکههای اجتماعی مورد علاقه شما..
بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟
در این بخش آموزش ساخت کمپین تبلیغاتی همسان (نیتیو) در ۹ مرحله ارائه داده میشود:
تعین هدف در تبلیغات همسان اولین و مهمترین مرحله است. آیا میخواهید سرنخ ایجاد کنید؟ آیا میخواهید آگاهی از برند ایجاد کنید؟ مانند هر نوع تبلیغات دیگری، مهم است که ابتدا یک هدف یا یک سری اهداف تعیین کنید. هنگامی که اهداف خود را در ذهن ترسیم کردید، تعیین کنید که کدام KPI برای اندازهگیری موفقیت بهترین عملکرد را دارد.
اکنون که میدانید چرا میخواهید مردم محتوای شما را بخوانند، یک پیام مناسب به آنها بدهید. به این سوالات پاسخ دهید که چه کسی محتوای شما را ببیند؟ میخواهید چه چیزی را ببینند یا بخوانند؟ پاسخ به این سؤالات باعث میشود که محتوای شما شکل بگیرد.
برای ایجاد پیام مناسب، در مورد مخاطبان هدف خود و آنچه آنها نیاز دارند بهخوبی فکر کنید. رفتار، ترجیحات و علایق آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا محتوا و تبلیغات موردعلاقه آنها را شناسایی کنید.
مردم از پلتفرمها به روشهای مختلفی استفاده میکنند. نحوه استفاده از محتوا در لینکدین احتمالاً با دیگر پلتفرمها متفاوت است. یا مثلاً در یوتیوب مردم همه به دنبال ویدیو هستند و این فرمتها بسته به پلت فرم متفاوت است. بازاریابان باید بهخوبی بدانند که فرمت محتوای پلت فرم انتخابی آنها است.
اکنون زمان آن است که با توجه به اقدامات بالا محتوای خود را تولید کنید. هنگام ایجاد محتوا به مخاطبین هدف و نیازهای آنها فکر کنید و سعی کنید بهترین محتوا را برای آنها تولید کنید.
نکات زیر را در تولید محتوای تبلیغات همسان به خاطر بسپارید:
از محتوای چندرسانهای استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها مخاطبان بیشتری را جذب میکنند و عملکرد قویتری دارند.
محتوا هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. محتوای مختصر در تبلیغات همسان بهترین عملکرد را دارد.
از زبان دومشخص بنویسید. از زبان "شما" برای خطاب به مخاطبان خود و حفظ لحن گفتگو استفاده کنید.
پیشنهادی بدهید که نمیتوانند رد کنند. به مخاطبان خود آنچه میخواهند بدهید. همچنین محتوای شما شامل فراخوانی برای اقدام باشد.
وقتیکه محتوا را به بهترین شیوه تولید کردید، وقت آن است آن را برای مخاطبان پس کنید. ممکن است در نتیجه این محتوا فالوورهای بیشتری در شبکههای اجتماعی کسب کنید یا سایت شما ترافیک بیشتری کسب کند. حداقل دو هفته اجازه دهید که تبلیغات شما بهصورت ارگانیک در پلت فرم بماند.
در این مرحله از ایجاد تبلیغات همسان، شما باید به فکر ارتقای این تبلیغات باشید تا افراد بیشتری آنها را ببینند. با حمایت مالی از پستها و محتوای همسان خود، موفقیت آنها را بیشتر افزایش دهید. این کار میتواند به شما کمک کند تا اگر در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنید فالوورهای بیشتری کسب کنید. اگر هم در وبسایت فعالیت میکنید این کار موجب بک لینکهایی میشود که برای سئوی وبسایت شما خوب به نظر میرسد.
تحلیل نتایج در تبلیغات همسان بسیار مهم است. نتایج خواه بازدید از صفحه، تبدیل، تعامل، زمان ماندن در صفحه، نمایشها یا هر معیار دیگری که دنبال میکنید، مهم است و باید آنها را تحلیل کنید.
هنگام انتخاب معیارهایی که میخواهید اندازهگیری کنید، دوباره بررسی کنید که آنها با اهدافی که در مرحله 1 مشخص کردهاید مرتبط باشند. این کار به شما بینش بیشتری در مورد چگونگی پیشرفت در جهت دستیابی به اهدافتان میدهد.
تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی یکباره نیست. برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را برای سازمان شما دارد، به آزمایش و بهینهسازی عناصر مختلف تبلیغات همسان خود بپردازید. یک تیتر جدید را امتحان کنید. دعوت به اقدام خود را بهروز کنید. یک تصویر جدید آپلود کنید. برای هر یک از آزمونهای خود، بهترین روشهای تست A/B را امتحان کنید.
یکی دیگر از راههای تقویت عملکرد تبلیغات همسان، استفاده از هدفگذاری مجدد است. پس از اینکه مخاطبان شما رفتارهای معناداری را انجام دادند (مثلاً بازدید از یک صفحه خاص در وبسایت یا کلیک کردن بر روی یک تبلیغ خاص)، آنها را با یک تبلیغ خاصتر و مرتبطتر بر اساس تعامل قبلی آنها برای تقویت رابطه، هدف قرار دهید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند