میرنیوز

معرفی تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها؛ از جعبه تا کپسول آتش نشانی

معرفی تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها؛ از جعبه تا کپسول آتش نشانی 2022-02-16T10:56:13+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تجهیزات مورد استفاده در انواع مختلف ساختمان‌های مسکونی، تجاری، کارگاهی و تولیدی و … دارای اهمیت بسیاری است. هر ساختمان با توجه به کاربرد و کارکرد خود می‌بایست دارای انواع گوناگونی از این گونه تجهیزات بوده تا بتواند در صورت بروز خطرات احتمالی، اثرات مالی و جانی را به حداقل خود برساند. از همین رو میزان ایمنی و وسایل ساختمانی همواره دارای اهمیت بوده و می‌بایست علاوه بر آن که این نوع تجهیزات در ساختمان‌ها تعبیه شده باشند، نحوه استفاده و عملکرد آنها نیز به تمامی افراد آموزش داده شود.

بهترین تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

وجود تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از حادثه‌های ناگوار و افزایش شدت آنها جلوگیری کرده و جان بسیاری از افراد را در مقابل خطرات گوناگون حفظ نماید.

آتش سوزی یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین خطراتی است که به دلایل مختلف در انواع ساختمان‌ها اتفاق می‌افتاد. کپسول و جعبه آتش نشانی دو نمونه از تجهیزاتی است که با استفاده از آنها می‌توان از بروز صدمات مالی و جانی جلوگیری نمود.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی از جمله پرکاربرد ترین و مهم‌ترین تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به شمار می‌آید. تمامی ساختمان‌های مسکونی و اداری بدون تعبیه کپسول‌های آتش نشانی در ساختمان‌ها، امکان دریافت مجوز ساخت نخواهند داشت و هر طبقه ساختمان می‌بایست دارای یک کپسول آتش نشانی باشد. اما در مقابل افراد نیز می‌بایست آموزش کامل از نحوه استفاده از کپسول‌های آتش نشانی را دیده باشند تا بدین ترتیب بتوانند در زمان وقوع آتش سوزی، آتش را مهار کرده و مانع شدت گرفتن آن شوند.

کپسول‌های آتش نشانی دارای کاربردهای خاصی هستند. در ساختمان‌های اداری و مسکونی از کپسول‌های آتش نشانی CO۲ و کپسول‌های آتش نشانی پودری استفاده می‌شود.

کپسول‌های آتش نشانی CO۲ جهت خاموش کردن آتش‌هایی استفاده می‌شوند که دارای منشأ الکتریکی هستند از همین رو بهتر از است از آنها جهت خاموش کردن آتش سوزی‌هایی که دارای منشأ برق هستند، استفاده نشود. هر ساختمان می‌بایست دارای کپسول‌های آتش نشانی متعدد و مخصوص به خود باشد. برای مثال در کنار کنتور برق موجود در موتورخانه‌ها، آسانسورها و پارکینگ‌ها می‌بایست کپسول آتش نشانی قرار بگیرد.

https://www.kapsool۱۲۵.com/categories/۱۶-fire-extinguisher

نحوه استفاده از کپسول‌های آتش نشانی

در ابتدا و پیش از هرگونه اقدامی می‌بایست آرامش خود را حفظ کرده و مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید تا بدین ترتیب بتوانید به بهترین شکل آتش سوزی را خاموش کرده و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی این مراحل خواهیم پرداخت:

اهرم متصل به کپسول را آزاد کرده و با نیروی کافی کپسول را نگه دارید (توجه داشته باشید که مواد با فشار زیادی از آن خارج می‌شوند از همین رو برای نگه داشتن آن نیازمند نیروی بیشتری خواهید بود)

در فاصله مناسب با آتش قرار بگیرید (همیشه می‌بایست پشت به آتش قرار بگیرید و یک راه فراری را نیز برای خود در نظر بگیرید تا هنگام خاموش کردن آتش بتوانید از محل فرار کنید)

ابتدا از جلوی پای خود شروع به خفه کردن آتش کنید

مواد محفظه را کاملاً بر روی مواد قابل اشتعال نشانه گیری کنید و کم کم پیش بروید

پس از آن که کارتان تمام شد می‌بایست کپسول را شارژ کنید و هرگز محفظه کپسول‌های آتش نشانی را خالی نگه ندارید.

کپسول آتش نشانی

جعبه‌های آتش نشانی (فایرفاکس)

از جعبه‌های آتش نشانی جهت افزایش ایمنی ساختمان استفاده می‌شود. فایر فاکس‌ها به طور معمول قرمز رنگ بوده و دارای ابزارهایی جهت کنترل آتش سوزی است. از جمله ابزارهای موجود در جعبه‌های آتش نشانی می‌توان به شیلنگ آتش نشانی، قرقره و … اشاره کرد. برخی اوقات جعبه‌های آتش نشانی دارای کپسول آتش نشانی نیز می‌باشند. به طور معمول جعبه‌های آتش نشانی در زمانی که آتش سوزی سنگین اتفاق می‌افتاد استفاده شده و تعبیه شدن آنها در ساختمان‌ها می‌تواند به شدت ایمنی را افزایش داده و از بروز حوادث جانی و مالی جلوگیری کند.

جعبه‌های آتش نشانی دارای انواع مختلفی بوده و همانطور که گفتیم ممکن است در آنها کپسول‌های آتش نشانی نیز قرار بگیرد و از همین رو قرارگیری آنها در جعبه الزامی نمی‌باشد. این گونه جعبه‌ها اغلب دارای کپسول‌های آتش نشانی پودری و یا CO۲ می‌باشند.

جعبه آتش نشانی

https://www.kapsool۱۲۵.com/categories/۴۰-firebox

سیستم اعلام و اطفا حریق

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق نیز از دیگر تجهیزات مؤثر جهت ایمنی ساختمان در زمان آتش سوزی است. وجود این نوع سیستم اتوماتیک در ساختمان‌های بزرگ مسکونی و اداری می‌تواند به میزان قابل چشم گیری از خسارات گوناگون جلوگیری کند.

در زمان آتش سوزی در ساختمان‌های بزرگ به دلیل وجود طبقات متعدد، امکان آن که اغلب طبقات متوجه حادثه به وجود آمده نشوند بسیار زیاد است و در این شرایط سیستم اعلام و اطفا حریق می‌تواند به صورت اتوماتیک و با مکانیسم افزایش دود و دما، حادثه را تشخیص داده و عملیات اطفا به سرعت فعال می‌شود. در این شرایط تمامی افراد از بروز حادثه باخبر شده و می‌توان از شدت و گسترش یافتن آن جلوگیری کرد.

ضرورت وجود کپسول آتش نشانی در ساختمان‌ها

جهت افزایش میزان ایمنی ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌های نوساز، وجود کپسول‌های آتش نشانی الزامی است. در گذشته در هنگام آتش سوزی در ساختمان‌ها، افراد می‌بایست صبر کرده و منتظر آتش نشانان می‌مانند تا آنها حریق را خاموش کنند. در فاصله‌ای که افراد متوجه آتش شده و به آتش نشانان اطلاع دهند و همچنین زمانی که آتش نشانان خود را به محل حادثه برسانند، احتمال آسیب‌های بیشتر به محیط ساختمان و بروز خطرات جانی برای افراد بسیار بیشتر می‌شد. اما هم اکنون افراد می‌توانند در این فاصله از کپسول‌های آتش نشانی استفاده کرده و علاوه بر کاهش میزان شدت آتش، خطرات جانی را نیز کاهش دهد.

در چه شرایطی می‌بایست از جعبه‌های آتش نشانی استفاده کرد؟

۱. ساختمان‌هایی که حداکثر ارتفاع آنها سه طبقه بوده و هر طبقه دارای یک واحد می‌باشد. اما ساختمان‌هایی که ارتفاع آنها ۳ طبقه تا ۵ طبقه و زیر بنای آنها ۱۴۰ تا ۲۳۰ متر مربع می‌باشد، باید سیستم لوله کشی مخصوص جعبه آتش نشانی را با لوله دارای قطر ۱.۵ اینچ انجام داده و از طرفی به صورت یک طبقه درمیان باید جعبه آتش نشانی را نصب کنند.
۲. ساختمان‌هایی که ارتفاع آنها بین ۳ تا ۵ طبقه است و زیر بنای آنها بیشتر از ۲۳۰ متر می‌باشد باید از لوله ۱ تا ۲ اینچ برای سیستم آب رسانی آتشنشانی استفاده کنند و در هر یک از طبقات یک جعبه آتش نشانی برای شرایط اضطراری نصب کنند.
۳. ساختمانی‌هایی که ارتفاع آنها بیشتر از ۵ طبقه است، باید در تمام طبقات جبعه آتش نشانی نصب شود و زیر بنا در این جا اهمیتی ندارد. جهت انتخاب لوله آب رسانی و سیستم لوله کشی نیز باید کارشناس آتش نشانی سایز لوله‌های مورد استفاده را محاسبه و اعلام کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)