میرنیوز
به گزارش ایسنا بنابر اعلام زی بوم، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این خصوص گفت: تغییر وضعیت از مدلهای کسب و کار خطی به مدلهای کسب و کار پلتفرمی، یک گزینه انتخابی نیست؛ بلکه یک تحول استراتژیک است. پلتفرم لجستیکی اکوسیستم زیبوم با هدف تغییر وضعیت کسبوکارهای لجستیکی از مدل خطی به مدل پلتفرمی و فعالیت یکپارچه ارائهدهندگان خدمات لجستیکی کشور رونمایی شده است. مدلهای پلتفرمی که اغلب بهعنوان عامل جهش بعدی در صنایع تولیدی و خدماتی معرفی میشوند، یک اکوسیستم خلق میکنند که ترویج دهنده ارزش مشترک است و عامل تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت این کسب و کارها، سطح اعتمادی است که از سایر ذینفعان موجود در شبکه بهویژه مشتریان جلب میشود.
وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی نیز در زمینه خدمات آموزشی و بهمرسانی نیازهای صنعتی به صاحبنظران و دانشگاهیان، از قابلیتهای این پلتفرم بهرهمند خواهد شد.
در ادامه، مجتبی نصیری مدیرعامل اپراتور دوم پست نیز افزود: در اکوسیستم زیبوم که بر مشارکت دادهها و استفاده از یک پلتفرم مشترک متکی است، تیم مدیریتی، شیوه چیدمان اعضا و تعیین روابط بین بازیگران، با حفظ منافع قانونی طرفهای حاضر در زیست بوم، مهمترین موضوع این پدیده است و فارغ از بعد تکنیکی کار، یک دانش، مهارت و تجربه خاص برای مدیریت این کار نیاز است.
وی، استفاده از ظرفیتهای بالفعل و بالقوه و جلوگیری از دوباره کاریها، موازیکاریها و در نتیجه کاهش زمان اجرای پروژهها و سود مناسب را مهمترین دستاورد این همکاری، تعامل و به اشتراک گذاری منابع دانست و افزود: یک رقیب خوب و یک رقابت خوب و سازنده باعث رشد و تعالی سازمان میشود و اعضا با فعالیت در یک اکوسیستم میتوانند همدیگر را با رقابت درست توسعه دهند و از هدر رفت سرمایهها جلوگیری کنند.
مهرداد مهربد، مدیرعامل شرکت سریع ترابر ماهان (ماهکس) نیز درخصوص اینکه پلتفرم لجستیکی اکوسیستم زی بوم چقدر میتواند در ایجاد تعامل میان ارائهدهندگان خدمات لجستیکی موفق عمل کند، گفت: به نظر من، این پلتفرم اگر قرار است بهعنوان یک راهکار برای کاهش مشکلات ساختاری حوزه لجستیک عمل کند، به بررسیهای بیشتری نیاز دارد؛ از آن جهت که همه ما بهعنوان بازیگران این حوزه، هنوز بسیاری از تعاملات از جمله تعامل رقبا با هم در یک اکوسیستم منسجم را تمرین نکردهایم.
مهربد در بیان راهکار برای رفع این معضل، افزود: اعتقاد من بر این است که ابتدا باید در ابعاد کوچک و کنترل شدهای به این سیستم ورود کرد و با ایجاد زیرساختهای فرهنگی لازم، کم کم آن را توسعه داد.
در ادامه، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل «پادرو» در پاسخ به این سؤال که پیوستن بازیگران مختلف حوزه لجستیک به یک اکوسیستم و فعالیت یکپارچه آنها، چگونه میتواند منجر به خلق ارزش افزوده شود و در این فرایند، چگونه میتوان برای ایجاد رفاقت در کنار رقابت، فرهنگ سازی کرد؟ گفت: پلتفرمها، علاوه بر اینکه عرضه و تقاضا را تجمیع میکنند، یک وظیفه ذاتی نیز بر عهده دارند و آن، فرهنگسازی در محدوده خدمات ارائه شده در آن پلتفرم است تا از این طریق، بتوان ارتباط میان اجزای پلتفرم را بهصورت برد-برد تعریف کرد. ابراهیم درستی، مدیر لجستیکِ باسلام با اشاره به اینکه پلتفرم لجستیکی اکوسیستم زیبوم قرار است بستر مناسب برای فعالیت و تعاملات همه بازیگران اکوسیستم لجستیکی کشور را ایجاد کند، گفت: نتیجهای که از تجمیع این بازیگران حاصل میشود، بدون شک، ارائه سرویسهای یکپارچه و استاندارد به مشتریان، توسعه و تسهیل تعاملات کسب وکارها وارتقاء دسترسی پذیری مشتریان به کالاها و خدمات مورد نیاز، با مناسبترین کیفیت، زمان و قیمت خواهد بود.
درستی، گفت: اگرچه ممکن است خدماتی که «هلدینگ فاخر» به عنوان توسعه دهنده اکوسیستم زی بوم در رابطه با این پلتفرم معرفی کرده است، هم اکنون همه نیازهای ما را پوشش ندهد، اما اکثر نیازها از جمله ارسال درون شهری، بین شهری، انبارداری، سیستمهای لاکر و غیره در این پلتفرم پیشبینی شده و مهمتر از آن، این است که همه سرویسهای مورد نیاز میتواند روی این پلتفرم سوار شود. قطعاً با یک مدیریت صحیح، سایر نیازها نیز تأمین خواهد شد و این، برای همه فعالان حوزه تجارت الکترونیکی یک مزیت خواهد بود.
یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون، با تأکید بر اینکه اینشورتکها به عنوان خروجی تحول دیجیتال صنعت بیمه، اکنون در حال ارائه خدمات بیمهای به فعالان صنعت لجستیک هستند، وی خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته میان بیمه تعاون با هلدینگ فاخر، درحال تدوین و پیادهسازی فرایندی در چارچوب اکوسیستم زیبوم هستیم که بر اساس آن بتوان برای بازیگران اکوسیستم در حوزه بیمه، ارزش افزوده ایجاد کرد و براین اساس، به بازیگرانی که وارد اکوسیستم زیبوم میشوند این نوید را میدهیم که با برنامههای در دست تدوین، هزینههای بیمهای آنها کاهش خواهد یافت.
در همین رابطه، حمیدرضا محمودی، مدیرعامل شرکت «فست کلیک» با تأکید بر این نکته که «رسانهها» یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در ایجاد زیرساختهای فرهنگی و یکی از اجزای مهم و اثرگذار در اکوسیستمهای کسبوکاری هستند، گفت: بررسی اکوسیستمهای بالغ در مناطق توسعه یافته جهان نشان میدهد که مشارکت و نقشآفرینی مؤثر رسانهها در این محیط، بر پویایی و موفقیت سایر اجزا بسیار اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه هلدینگ فاخر و شرکت تیپاکس، جزء برندهای ملی و فراملی کشور هستند، گفت: ورود بازیگران به اکوسیستم زیبوم، نیازمند طی مراحل بررسی، مذاکره و تحلیل وضعیت بازیگران است و هلدینگ بر این مهم تأکید دارد که شرکتها بر اساس ممیزیها و برمبنای استانداردهای خاص به اکوسیستم بپیوندند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای