میرنیوز
به گزارش ایسنا بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی حرفهای، فروش گستر فروشگاه های اینترنتی نیز یکی از این برنامه ها محسوب میشود که از زمان روی کار آمدن تا به امروز دستخوش تحول و دگرگونی های فراوانی قرار گرفته و این روند در آینده نیز به طور قطع ادامه خواهد یافت، چرا که هر روزه فناوری های جدیدی ابداع و به پلتفرم ها افزوده می شود. در اینجا ما قصد داریم به پیشرفت ها و تحولاتی که در آینده در فروشگاه های اینترنتی اتفاق می افتاد بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
مزایای فروشگاه های آنلاین برای مشتریان و صاحبان کسب و کار عبارت است از:
● در دسترس بودن برای کاربران در هر زمان و هر مکان
● امکان فعالیت در آن به صورت تمام وقت برای صاحبان کسب و کار
● ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم
● کم بودن هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی به نسبت راه اندازی فروشگاه های حضوری و فیزیکی
● عدم اتلاف وقت در بازارهای شلوغ و ترافیک
● راحتی در خرید
● کاهش یافتن هزینههای مرتبط با بازاریابی
● عدم قرار گیری در معرض آلودگی هوا و انواع بیماری های حاصل از محیط
با پیشرفت فناوری ها و شیوه ارتباطات، افراد بیشتر تمایل پیدا نموده اند که محصولات و اجناس مورد نیازشان را به صورت آنلاین خریداری نمایند. از طرفی نیز صاحبان کسب و کار و سرمایه با طراحی سایت فروشگاهی و ارائه خدمات و کالاهایشان در آن به مخاطبان بیشتر میخواهند به بازارهای جهانی گسترده تری دسترسی پیدا کنند. آمارها حاکی از این است که به احتمال تا سال ۲۰۴۰ میلادی میزان خرید های اینترنتی نسبت به خرید های حضوری افزایش ۹۵ درصدی خواهد داشت. از ویژگی های فروشگاه آنلاین در آینده می توان به موارد یاد شده در زیر اشاره نمود:
شخصی سازی بر حسب سلیقه مشتریان: در فروشگاه های اینترنتی بر خلاف فروشگاه های حضوری فروشنده ای وجود ندارد که ضمن تعامل با مشتریان نیازها و سلایق آن ها را شناخته و مطابق آن اجناس و محصولات را ارائه دهد، به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی و آنلاین برای برطرف نمودن این مشکل راهکاری را جهت فروش خدمات بر حسب نیاز مشتری و شخصی سازی سایت در نمایش محصولات ارائه می دهند. در این شخصی سازی فروشگاه های اینترنتی با به کارگیری سوابق جستجوی هر کاربر، سوابق خرید مشتریان، نحوه تعامل آن ها با سایت ها، رده بندی سنی، جنسیت و به هر فردی صفحه مخصوص خود را که کالا های مورد نیاز و مطابق سلیقه اش در آن نشان داده می شود را برای خرید و دسترسی بهتر به محصولات نمایش می دهد.
به کارگیری فناوری هوش مصنوعی در فروشگاه های اینترنتی: هوش مصنوعی در فروشگاه های اینترنتی در واقع ربات هایی هستند که طراحی شده اند تا با جمع آوری اطلاعات مربوط به هر کاربر آنها را در خریدش یاری نمایند. این ربات ها می توانند کارهایی نظیر پاسخگویی به سوالات کاربران در رابطه با محصول، ثبت و بررسی شکایات مشتریان و ایجاد تعامل با کاربران را انجام دهند. تا سال ۲۰۱۷ میلادی طبق آمار ارائه شده ۳۷ درصد کاربران به آسانی توانسته بودند با این ربات ها ارتباط برقرار کنند و از روی کار آمدن این ربات ها رضایت داشتند. البته هوش مصنوعی تنها به کارگیری ربات ختم نمی شود. در آینده برای جلوگیری از سردرگمی ها و کمک به خرید موثر و باکیفیت کاربران می توانند به کمک هوش مصنوعی و دادن اطلاعاتی به سیستم و سایت های فروشگاهی نظیر جنسیت، قد و وزن، مدل ها و رنگ های مورد علاقه خود و... محصولاتی را متناسب با ظاهر و سلیقه شان مشاهده و اقدام به انتخاب نمایند.
ارتباط یکپارچه سایت فروشگاهی با سیستم حسابداری و انبار: در آینده با پیشرفت در سایت های فروشگاهی شاهد اینجاد شبکه ای یکپارچه و تکامل یافته در سیستم و اجزای تشکیل دهنده فروشگاه های اینترنتی نظیر سیستم حسابداری و انبارداری خواهیم بود و می بینیم که فروشگاه های سنتی با وارد شدن به این عرصه و کمک به فروشگاه های آنلاین موجب گسترش کسب و کارهای اینترنتی و ارتقاء آن میشوند.
به وجود آمدن اتاق های پرو مجازی در فروشگاه های آنلاین: در آینده در فروشگاه های اینترنتی امکاناتی نظیر پرو محصولات و لباس به صورت مجازی افزوده خواهد شد که با بهرهگیری از تکنولوژی بهبود حفظ رضایت مشتریان در خرید و انتخاب مناسب کمک می کند. در این مدل مشتریان پس از انتخاب لباس بر حسب سلیقه و سایز به صورت مجازی آن را به تن می نمایند تا ببینند محصول مورد پسند شان است یا خیر و سپس اقدام به خرید می نمایند. عدم پرو و امتحان محصولات در فروشگاه های اینترنتی جزوه معایب مهم آن محسوب می شود که با روی کار آمدن و دسترسی به این مکان در آینده بر طرف خواهد شد.
در این میان با پیشرفت هایی که فروشگاه های اینترنتی در آینده خواهند داشت بهتر است صاحبان کسب و کارها برای ارتقاء تجارت خود و پیدا کردن ارتباط موثر با امکانات و افزوده های جدید به سایت های فروشگاهی اقدام به آموختن طراحی وب سایت و آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی به نیروهای خود کنند. این کار می تواند هدایت فروشگاه ها را به سمت مسیر درست ساده و هموارتر نمایند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
چرا نرم افزار حسابداری آنلاین، امروزه یک ضرورت است؟
شرایط ابطال گارانتی خودرو اعلام شد
راهنمای کامل برای استایل اسپرت مردانه
قیمت دلار به ۵۲۹۲۴ تومان رسید
جوجهریزی امسال نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ