میرنیوز

برای انتخاب موضوع فعالیت شرکت بخوانید

برای انتخاب موضوع فعالیت شرکت بخوانید 2021-09-25T16:18:49+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ثبت شرکت، موضوع شرکت مربوط به نوع فعالیتی است که شرکت برای آن منظور تشکیل و ثبت شده است.
برای بعضی از فعالیت ها قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته شده که برای انجام آن تحت عنوان ” موضوع فعالیت شرکت ” بایستی از مراجع مربوطه مجوز لازم گرفته شود و بعد برای ثبت شرکت اقدام نمود.
در این مقاله سعی داریم تا با ارائه انواع موضوع ها ، چه موضوع هایی که برای ثبت آنها نیاز به مجوز داشته باشد چه موضوع هایی که نیازی به مجوز نداشته باشد ، راهنمای کاملی برای شما ایجاد کنیم.

لزوم تعیین موضوع فعالیت شرکت :

یکی از موضوعات مهم در زمینه قانون تحلیلی برای ثبت شرکتها، موضوع فعالیت تجاری است. به عبارت دیگر،  دامنه عملیات شرکت نمی تواند خارج از موضوع فعالیت شرکت ثبت شده باشد.
یکی از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت ، تصمیم گیری برای تعیین موضوع فعالیت شرکت است. تعیین موضوع شرکت با توجه به نظر شرکا انجام شده و حدود فعالیت شرکت را مشخص می نماید. موضوع فعالیت شرکت نشان دهنده هویت شرکت است و اهدافی را تعیین می کند که شرکت برای انجام آن ثبت شده است.
نکته اصلی این است که موضوع شرکت بایستی با ذکر جزییات دقیق و صریح ثبت شود. شخص حقوقی تنها درباره موضوعاتی می تواند فعالیت داشته باشد که در موضوع شرکت به طور واضح و صریح مشخص شده باشد. به همین دلیل، برخی از شرکت ها از عناوین کلی مانند کلیه امور تجاری و اقتصادی و فروش کالاهای بازرگانی استفاده می کنند که در نهایت به کار بردن این عناوین بیشتر باعث سردرگمی می شود.
علت اینکه اساسنامه بر تعیین موضوع فعالیت تاکید دارد این است که هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نتوانند در فعالیت های خارج از موضوع فعالیت سرمایه گذاری کنند.

انواع شرکت های تجاری از نظر موضوع فعالیت شرکت

انواع شرکت های تجاری از نظر موضوع فعالیت شرکت به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

۱. شرکت های شکلاَ تجاری

شرکت هایی که بدون در نظر گرفتن نوع فعالیتشان تنها به این دلیل که در قالب مشخص شده در قانون تجارت تاسیس شوند تجاری به شمار می روند. بدون در نظر گرفتن این که موضوع فعالیت آن ها تجاری باشد یا خیر. مانند شرکت سهامی که شکلاَ تجاری هستند حتی اگر فعالیت تجاری نداشته باشند.

۲. شرکت های موضوعاَ تجاری

شرکت هایی که برای تجاری محسوب شدن ، نیاز دارند تا فعالیت های تجاری انجام دهند یعنی موضوع شرکت باید تجاری در نظر گرفته شده باشد تا آن شرکت تجاری به حساب آید در غیر این صورت تجاری نیست.
به عنوان مثال می توان شرکت تعاونی مسکن را نام برد که با فرض غیرتجاری راه اندازی می شوند تا نیاز اعضا به داشتن مسکن را برطرف نمایند اما ممکن است با ساخت و ساز متعدد و بیش از نیاز اعضا ، تعدادی از واحدهای مسکونی را به افرادی که جزو اعضا نیستند بفروشند که این اقدام معامله تجاری به حساب می آید.
در خصوص نحوه انتخاب موضوع شرکت بایستی به نکات زیر دقت نمود :

 از نمونه فعالیت هایی که طبق قوانین کشور توسط اشخاص ممنوع اعلام شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود :
 ترویج و آموزش علوم غیر اسلامی و غیر دینی، خرید و فروش اشیای عتیقه و میراث فرهنگی و هنری، ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای،  ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر،  ساخت و نگهداری سلاح و مهمات جنگی، ساخت، خرید، فروش و حمل مشروبات الکلی

در صورتی که برای انتخاب موضوع شرکت خود به ابهام برخوردید یا هرگونه سوالی در این خصوص دارید، پیشنهاد می کنیم با شماره تماس  ۰۲۱۴۵۵۱۸ با موسسه حقوقی بازرگان تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)