میرنیوز

آیا به دنبال یک ازدواج موفق هستید؟

آیا به دنبال یک ازدواج موفق هستید؟ 2021-09-25T14:45:32+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام انتخاب نو، باید به این موضوع نیز تاکید شود که برای تدام یک رابطه، تعهد شخصی نیز نیاز است که در مدت آشنایی شکل می گیرد و در طول زندگی مشترک ادامه پیدا می کند. طبق نظر مشاوران مراکز مشاوره تهران متاسفانه اکثر افرادی که تصمیم به ازدواج می گیرند شناخت صحیحی از ازدواج یا برنامه ریزی مشخصی برای زندگی مشترک ندارند و اغلب پس از مدت کوتاهی با مشکلات و تعارض هایی رو به رو می شوند و برای مقابله با آن ها آمادگی و مهارت کافی ندارند. مهم ترین عاملی که به داشتن ازدواج موفق کمک می کند شناختی است که هر یک از زوجین نسبت به خود دارد. این شناخت با تصمیم گیری آگاهانه درباره انتخاب های هر فرد همراه می شود که نتیجه آن پذیرش مسئولیت این انتخاب است. برای این که ازدواج موفقی داشته باشید باید آمادگی های لازم را قبل از ازدواج داشته باشید که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

آمادگی هیجانی:

بر اساس گفته محمد رضا تابع جماعت فردی که دارای آمادگی هیجانی می باشد، در مواجهه با نا کامی، بهترین شرایط را ایجاد می کند و فعالیت هایش را برای غلبه بر موانع هماهنگ می کند یا عوامل اجتناب ناپذیر را  می پذیرد. برای فردی که آمادگی ندارد، نا کامی موقعیتی برای پرخاشگری و کج خلقی است. 

آیا به دنبال یک ازدواج موفق هستید؟

فرد دارای آمادگی هیجانی دارای توانایی دوست داشتن است و همچنین توانایی برای درک احساسات دیگران را دارد. قرار گرفتن در یک رابطه ی عاطفی مستلزم توجه کردن به خواسته ها و نیازهای فرد مقابل است و با این روش رابطه ی آن ها به سمت موفقیت و لذت پیش می رود. همه ی روابط انسان ها نیازمند آمادگی هستند، ولی ازدواج نیازمند آمادگی بیشتری است. افراد متاهل برای مدت طولانی، به اندازه ای نزدیک به یکدیگر زندگی می کنند که عدم آمادگی برای آن ها آسیب زا است. خود محوری در دوره ها یا چرخه های بد زندگی، حالت دفاعی طرف مقابل را تحریک می کند. در ازدواج، چرخه های رفتار به سرعت گسترش پیدا می کنند و فرصت هایی برای سرد شدن از یکدیگر، جدایی و چرخه های شکست ایجاد می شود. فردی که دارای آمادگی هیجانی می باشد می تواند از شکل گیری چرخه های منفی جلوگیری کند. قرار گرفتن در رابطه ی زوجی مستلزم حمایت کردن و حمایت شدن است و به معنی این است که هر فرد باید بتواند نیازهای همسر را مانند نیازهای خود ادراک کند و همچنین مستلزم این است که هر شخص فردیت و هویت منحصر به فرد خود را حفظ کند و برای هویت مستقل دیگری احترام قائل باشد. می توان گفت که ازدواج موفق نیازمند تعادل بین فردیت و با هم بودن و بین استقلال و وابستگی می باشد. برای مشاور تلفنی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

آمادگی اجتماعی:

طبق نظر دکتر نسرین باقری آمادگی اجتماعی یکی از مهم ترین، جنبه های رشد شخصی است و معیار سنجش آمادگی اجتماعی هر فردی، میزان سازگاری او با دیگران است و شامل تمام افرادی می شود که شخص با آن ها در ارتباط است. انسان با کسب تجارب زیاد در می یابد که رضایت در گرو مبادله ی عواطف و احترام به دیگران حاصل می شود و احساس خوشبختی و مفید بودن به میزان آمادگی اجتماعی اش بستگی دارد. 

آیا به دنبال یک ازدواج موفق هستید؟

آمادگی اجتماعی، نه تنها در سازگاری با افرادی که در حال حاضر با آن ها سر و کار دارد موثر است بلکه همیشه در میزان موفقیت شغلی و پیشرفت های آینده ی اجتماعی نیز تاثیر دارد. در حالت کلی می توانیم بگوییم آمادگی اجتماعی یعنی توانایی عملکرد انسان در اجرای رفتار مسئولانه ی اجتماعی، خود آگاهی، همدلی، مقابله با هیجانات و تصمیم گیری می باشد. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید به صورت مشاوره آنلاین در ارتباط باشید.

آمادگی مالی:

باید به این نکته توجه داشت که زوجین قبل از ازدواج به پختگی اقتصادی دست پیدا کنند. حداقل درآمد یک زوج برای کنار آمدن با یکدیگر از یک زوج به زوج دیگر متفاوت است و بستگی به ارزش های آن ها دارد. و هر زوجی، حداقل استانداردی برای زندگی اش دارد. فردی که تصمیم به ازدواج می گیرد باید از حداقل توانایی اقتصادی برخوردار باشد. آمادگی مالی یعنی داشتن شغل مناسب، معاش مناسب و مدیریت مالی مناسب می باشد.

آیا به دنبال یک ازدواج موفق هستید؟

شناخت از خود برای داشتن ازدواج موفق ضروری می باشد و نیازمند آگاهی از عواملی است که بر عملکرد فردی و اجتماعی افراد تاثیر می گذارد. رفتار ها، شناخت ها، هیجان ها، ویژگی های جنسیتی و عوامل اجتماعی از مهم ترین این موارد هستند. هر فردی هر کدام از موارد گفته شده را به صورت آگاهانه و نا آگاهانه وارد زندگی مشترک می کند و به رابطه شان تاثیر می گذارد  افراد با شناخت این عوامل می توانند نقاط قوت و ضعف و علت برخی از رفتارها یا هیجان های خود آگاهی پیدا کنند. در طول جلسات مشاوره پیش از ازدواج در مرکز مشاوره انتخاب نو به افراد کمک می شود تا بتوانند به شناخت نسبی از خود و فردی برسند که برای همسری آینده انتخاب کرده اند و همچنین از میزان آمادگی برای ازدواج، در اختیار قرار دادن اطلاعات واقعی و مناسب با فرهنگ جامعه و اصلاح افکارها، باورها و اعتقادات نادرست و همچنین در صورت لزوم، مهارت های لازم و مورد نیاز برای بهبود عملکرد فردی و زوجی را به آن ها آموزش می دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)