میرنیوز

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن 2021-09-22T14:31:54+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مجاز تعمیرگاه، از متداول ترین خرابی هایی که تکنسین های مرکز تعمیرات مایکروفر مجاز تعمیرگاه با آن مواجه شده اند، خرابی صفحه لمسی آنها می باشد. کنترل و عملکرد مایکروفر بر عهده دکمه های صفحه لمسی میباشد. اگر حساسیت این صفحه از بین برود، ارسال سیگنال ها و پیام ها در مایکروفر متوقف می‌شود. اگر دکمه های صفحه مایکروفر شما خراب شد؛ دانستن مواردی می‌تواند به شما کمک کند تا علت کار نکردن دکمه های مایکروفر را بشناسید.

چگونگی عملکرد دکمه های صفحه لمسی مایکروفر

در واقع صفحه لمسی مایکروفر به لمس کردن حساس نمی‌باشد. این صفحه از غشایی  دو لایه و منعطف و یک حباب ایجاد شده است؛ هر دکمه از مایکروفر دارای همچون ساختار و ترکیبی می‌باشد. با فشردن یکی از دکمه های صفحه، ساختار غشایی با صفحه کلید ارتباط برقرار می‌کند. 
با فشردن ساختار غشایی یک سیگنال الکتریکی به بخش برد کنترل مایکروویو فرستاده می‌شود. این صفحه در واقع مرکز و بخش اصلی مایکروفر است. در گذر زمان این بخش غشایی می‌تواند از بین برود و ارسال پیام الکتریکی و سیگنال ها ضعیف شود. همچنین امکان دارد که علت کار نکردن دکمه های مایکروویو ال جی، وجود مشکل در دریافت جریان و سیگنال الکتریکی باشد.

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن

هنگامی که یک یا چند دکمه مایکروفر ال جی عمل نمی‌کند

اگر یکی از دکمه های کاربردی مایکروفر که همیشه از آن استفاده می‌کنید؛ کار نکند یعنی ممکن است که سوئیچ غشایی در زیر دکمه ها فرسوده شده باشد و یا از بین رفته باشد. اگر پوشش های غشایی از بین بروند، عملکرد دکمه ها نیز کم می‌شوند. اگر نشانه هایی از دریافت سیگنال وجود دارد اما کارکرد مورد نظر انجام نمی‌شود؛ پس در برقراری ارتباط میان سیگنال ها مشکلی وجود دارد.
اگر تنها یکی از دکمه ها کار نمی‌کند و سایر دکمه های اطراف دچار مشکل شده اند؛ به این علت است که بخش غشایی صفحه مایکروفر انعطاف پذیر است و عیب در یک دکمه به سایر دکمه های صفحه منتقل می‌شود. 
برای حل این مشکلات و رفع مشکل کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر ال جی شاید نیاز باشد که بخش سوئیچ غشایی تعمیر و تعویض شود. بجای آنکه بخش غشایی صفحه لمسی را تعویض کنید؛ بهتر است تمام بخش صفحه را تعویض کنید تا جای نگرانی برای ظرافت و دقت در هنگام تعویض بخش غشایی وجود نداشته باشد. اگر سوئیچ غشایی بر اساس کارخانه و مدل اصلی باشد، بهترین عملکرد برای ارسال سیگنال ها را دارد.
برای حذف و تعویض سوئیچ غشایی باید رویه بالایی مایکروفر را بردارید و پیچ ها و روکش های رویی را باز کنید. در این هنگام بخش جلویی مایکروفر در دسترس قرار می‌گیرد. سوئیچ غشایی به یک متصل کننده سیمی شکل نواری تخت متصل میشود؛ که این بخش برای تعویض غشای جدید تغییر می یابد. 

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن

هنگامی که صفحه لمسی مایکروویو چیزی نمایش نمی‌دهد

اگر یکی از دکمه ها را فشار دادید و چیزی نمایش داده نشد؛ ممکن است که مشکل از صفحه کنترل باشد. در این زمان دکمه های صفحه پیام و سیگنال را ارسال می‌کنند؛ اما صفحه نمایش نمی‌تواند پاسخ را منعکس کند. در این حین ممکن است که چیزی در صفحه نمایش داده نشود، یا تصاویر ناقص نمایش داده شوند و یا حتی عملکرد مناسبی انجام ندهند. 
اگر برای دلایل کار نکردن دکمه های مایکروویو ال جی خود چنین علائمی را مشاهده کردید، بدانید که باید صفحه کنترل را بررسی کنید. با کمک مولتی متر و به روش توضیح داده شده فوق، مایکروفر را باز کنید. با بازکردن مایکروفر به بخش برد کنترل برای بررسی آن دسترسی پیدا می‌کنید.  
وقتی صفحه کنترل را یافتید، اتصالات برد صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل کنید. پس از آن برد جدید را جایگزین برد قدیمی بکنید و آن را نصب کنید. با نصب برد جدید مشکل کار نکردن دکمه های مایکروفر ال جی رفع و تعمیر می‌شود. اگر در این صورت مشکل حل نشد؛ بدانید که مشکل شما از سوئیچ های غشایی است که فرسوده شده اند. 

هنگامی که کنترل کننده ها صفحه لمسی مایکروفر پاسخگو نیستند

اینکه یک یا چند تا از دکمه ها کار نکنند و یا صفحه نمایش دچار مشکل باشد، نشانه آن است که می‌توانید مشکل را پیدا کنید. اما اگر این نشانه ها نباشند؛ به مدارک بیشتری برای عیب یابی نیاز دارید.
برای مثال؛ می‌توانید با کمک یک مولتی متر اطلاعات و سیگنال های سوئیچ غشایی را برای هر دکمه دریافت کنید. برای آنکه میزان مقاومت دکمه های صفحه را بررسی کنید ؛ به منبع درون خطی ماتریس حاشیه نیاز دارید. 

اگر برای بررسی صفحه با کمک مولتی متر، سوئیچی غشایی جوابگو نبود؛ آن را تعویض کنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود. اگر سوئیچ مشکلی نداشت به سراغ بررسی برد صفحه بروید. مولتی متر را بر روی برد قرار دهید و ببینید آیا برق به طور صحیح کنترل می‌شود؛ اگر میزان مقاومت صفحه به درستی نمایش داده نشد، آن را تعویض کنید. و اگر با بررسی برد و بخش سوئیچ به نتیجه ای نرسیدید و تغییری ایجاد نشد، بدانید که زمان تعویض مایکروفر فرا رسیده است. 
و در آخر، بدلیل حساس بودن سیستم مایکروویو ها، اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید از دستکاری خودسرانه دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز معتبر تعمیرات ماکروفر ال جی مانند مجاز تعمیرگاه تماس حاصل نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود
2021-10-22T13:55:56+03:30
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع ۴۰ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار پایتخت طی روزهای تعطیل خبر داد.

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد
2021-10-22T11:02:30+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم جهان پایین آمد.

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)