میرنیوز

پروتئین وی اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

پروتئین وی اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟  2021-09-22T14:31:50+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داروخانه۲۴، افراد ورزشکار در کنار ورزش‌های مقاومتی جهت بهبود ترکیب پروتئینی عضله و همچنین افزایش رشد توده عضلانی به مصرف پودرهای پروتئینی روی‌ می‌آورند و به همین علت خرید پروتئین وی این‌قدر طرفدار دارد.

اما دقیقا این پروتئین از چه موادی تشکیل شده است و مزایای استفاده از این پودر چیست؟

شیر اساسا از دو پروتئین تشکیل شده است، کازئین و وی. پروتئین وی (whey) را در حین پروسه پنیر سازی از پروتئین کازئین می‌توان جدا کرد.
در واقع این پروتئین بخشی از شیر است که از دلمه یا کشک شیر جدا می‌شود. این پروتئین شامل یک مجموعه کامل از انواع نه اسید آمینه بدنسازی ضروری می‌شود. اما محتوای لاکتوز آن بسیار اندک است.

امروزه سه نوع مکمل از این پروتئین وجود دارد که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:

یکی از تفاوت این انواع مختلف این پروتئین میزان لاکتوز موجود در آن‌ها است. لاکتوز شیر از دو نوع وی کنسانتره و ایزوله جدا شده است و آن‌ها برای افرادی مناسب هستند که معده حساس به لاکتوز شیر حساس دارند و قادر به هضم این ماده نیستند.

پروتئین وی اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

تفاوت پروتئین وی ایزوله با انواع غیر ایزوله آن

پروتئین وی ایزوله از محصولات جانبی پنیری است که از شیر گاو تهیه می‌شود. این محصول کاملا فیلتر شده است و چربی و لاکتوز موجود در آن به‌طور کامل حذف شده‌اند.
این نوع پروتئین به دلیل خالص بودن، محبوب‌ترین نوع پودر پروتئین بین ورزشکاران حرفه‌ای است. بنابراین طبیعی است افراد زیادی پروتئین وی را در یک داروخانه آنلاین معتبر مانند داروخانه ۲۴ جستجو کنند.
پودر پروتئین whey دارای ۱۰ الی ۱۵ درصد پروتئین، ۶۵ الی ۸۰ درصد لاکتوز و ۱ الی ۲ درصد چربی شیر است. در مقابل پودر نوع ایزوله آن حاوی بیش از ۹۰ درصد پروتئین خالص و تنها حدود ۰.۵ درصد چربی است.
به دلیل حرف کامل لاکتوز و مواد حساسیت زا، این نوع پودر مناسب افراد ورزشکاری است که به منابع اصلی پروتئین مثل تخم نرغ، سویا، شیر و … حساسیت دارند.

مزایای خرید پروتئین وی

پروتئین وی به دلیل مزایای ارزشمندی که دارد یک مکمل بدنسازی پرطرفدار است و پژوهشگران به‌طور مداوم در حال پی بردن به مزایای جدید این پروتئین هستند. 

کمک به کاهش وزن

در یک تحقیق روی ۱۵۸ نفر، افرادی که در آزمایش به آن‌ها پروتئین وی داده شده بود، توده چربی بیشتری را از دست داده بودند و همچنین رشد عضله‌های آن‌ها تحریک شده بود.

کمک به وزن‌گیری و ثبات وزن در افراد با بیماری‌های خاص خود ایمنی

در افراد با بیماری‌های خود ایمنی نظیر ام اس، ایدز و … به دلیل ضعف سیستم عضلانی بدن فرد دچار کاهش وزن شدید می‌شود. پروتئین وی منبع غنی از پروتئین مورد نیاز این افراد است.

جگوگیری از اگزما

بسیاری از افراد نسبت به شیر و پروتئین‌های درون آن حساسیت نشان می‌دهند. بعضی از انواع این پروتئین به دلیل حذف لاکتوز، برای مصرف این دسته از افراد مناسب هستند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات

مصرف پروتئین وی به دلیل بالا بردن سطح آنتی اکسیدان‌های گلوتاتیون، می‌تواند در مبارزه و همچنین پیشگیری از سرطان پروستات بسیار موثر واقع شود.

کاهش نیاز بدن به پروتئین و کربوهیدرات

بعضی پودرهای پروتئین وی منبع غنی از قندهای کربوهیدراتی مثل لاکتوز هستند که برای بدن ضروری است.

کمک به رشد عضله

دلیل اصلی مصرف این پروتئین محبوب توسط افراد ورزشکار و بدنساز، کمک به ساخت عضله است. این پروتئین به دلیل داشتن آمینواسیدهای ضروری برای روند رشد عضله، حجم توده‌های عضلانی بدن را افزایش می‌دهد.
البته مصرف انواع ایزوله آن بستگی به ساعت و میزان فعالیت شما در روز دارد.

عوارض استفاده از پودرهای پروتئین وی

معمولا دوزهای معقول و توصیه شده توسط پزشک مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. بلکه دوزهای بسیار بالا هستند که عوارض جانبی از خود به جای می‌گذارند که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پروتئین وی اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

پروتئین وی اصل را از کجا تهیه کنیم؟ 

برای استعلام قیمت پروتئین وی می‌توانید به یک داروخانه‌ آنلاین مورد اعتماد مثل داروخانه۲۴ مراجعه کرده و با مناسب‌ترین قیمت این پودرها را خریداری کنید. خرید آنلاین دارو هزینه رفت و آمد شما را کاهش می‌دهد و همچنین وقت کمتری از شما می‌گیرد.


انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/هر اونس ۱٫۷۹۲ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/هر اونس ۱٫۷۹۲ دلار
2021-10-23T08:42:36+03:30
قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب ( بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تاثیر افت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، افزایش یافت و توانست به رشد هفتگی دست یابد.

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود
2021-10-22T13:55:56+03:30
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع ۴۰ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار پایتخت طی روزهای تعطیل خبر داد.

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد
2021-10-22T11:02:30+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم جهان پایین آمد.

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)