میرنیوز

عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرای مدیریت جدید شرکت شاهد

عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرای مدیریت جدید شرکت شاهد 2021-09-22T13:35:05+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت شاهد به عنوان هلدینگ مادر که دارای ۵ هلدینگ اصلی زیر مجموعه می باشد و در زمینه های پروژه های عمرانی، ساختمانی صنعتی، انرژی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، بازار سرمایه، بازرگانی، نفت و گاز و ... فعالیت می کند پس از تغییرات مدیریتی در آبان ماه سال ۱۳۹۹ و با هدف افزایش بهره وری، جلوگیری از خام فروشی، پروژه محوری، بنگاه داری اقتصادی، ایجاد درآمدهای کیفی، فعالیت در راستای موضوع اساسنامه، ایجاد هم افزایی در شرکت های گروه، اصلاح ساختار و ... اقدام به سیاست گذاری در سطوح کلان جهت نیل به اهداف تعیین شده نمود. بزرگترین و اساسی ترین مشکل و مانع پیش روی مدیریت بابت پیاده سازی و اجرای سیاست ها و برنامه های عملیاتی وجود دعاوی حقوقی متعدد سنواتی در خصوص املاک و دارایی های شرکت بوده که از یک طرف تملک شرکت بر این دارایی ها را زیر سوال برده و از طرفی هم مانع جدی بابت تعریف پروژه بر این دارایی ها می باشد. از آنجایی که بخش اعظم دارایی های گروه شاهد بر پایه املاک و اراضی خود استوار است وجود معارضین و دعاوی حقوقی بر این املاک سبب شده گروه شاهد با مشکلات اساسی نقدینگی مواجه گردد.

مدیریت شرکت شاهد با هدف حل و فصل مشکلات و موانع موجود و رفع و خاتمه دعاوی کلان و خرد حقوقی با عزمی راسخ تمامی تمهیدات لازم را سنجیده و اقدامات و پیگیری های مقتضی در این خصوص را انجام داد.

ارسلان فتحی پور، مدیرعامل شرکت شاهد در گفتگویی در خصوص عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرا مدیریت جدید شرکت شاهد و همچنین تشریح گزارش آخرین وضعیت دعاوی حقوقی، مشکلات و موانع موجود گفت: مهم ترین دعوی حقوقی شرکت شاهد بابت اراضی ملک کن (حدود ۹۰۰۰ متر مربع زیر بنا) است که در سنوات اخیر افراد و گروه هایی آن را متصرف و از تملک شرکت شاهد خارج کرده بودند. با پیگیری های حقوقی و تلاش های شبانه روزی جهت احقاق حق، شرکت توانسته ضمن رفع تصرف، تملک خود را در اراضی مذکور به اثبات برساند. همچنین مذاکرات و جلسات با مسئولین قوه قضائیه و شهرداری منطقه ۵ جهت رفع کامل موانع و مشکلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص اراضی فوق بلافاصله پس از تثبیت مالکیت با بررسی های کارشناسی صورت گرفته توسط کارگروه های تخصصی عمرانی طرح ساخت پروژه مسکونی با فضائی بالغ بر ۶۵۰۰۰ متر مربع پایه ریزی شده است که به حول و قوه الهی عملیات اجرایی آن پس از اتمام بررسی همه جوانب فنی، مهندسی و اقتصادی آغاز خواهد گردید.

فتحی پور با بیان اینکه تعریف و اجرای پروژه فوق سبب ایجاد ارزش افزوده چند برابری(حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان) در اراضی کن می گردد و این سبب عمل به سیاست های شرکت شاهد (جلوگیری از خام فروشی،پروژه محوری و ایجاد درآمد کیفی) می شود، اظهار داشت: دعوی حقوقی پرونده ملک گلچین که در سنوات گذشته بابت تهاتر املاک شاهد با املاک آقای ستاری ایجاد گردیده بود. (املاک واگذار شده توسط آقای ستاری املاک غیر بوده و قابلیت تملک توسط شرکت شاهد را نداشته است) و با پیگیری های حقوقی صورت گرفته حکم تجدید نظر محاکم قضائی به نفع شرکت شاهد صادر گردیده و بر اساس آن آقای ستاری ملزم به پرداخت ضرر و زیان وارده به شرکت شاهد گردیده است. این پرونده جزو دعاوی کلان حقوقی شاهد می باشد که در سنوات گذشته منجر به نتیجه نگردیده بود.

مدیر عامل شرکت شاهد تاکید کرد: در خصوص ملک گلچین شایان ذکر می باشد که مدیریت شرکت شاهد با عنایت به قابلیت تجاری ملک مورد دعوی، تهدید را تبدیل به فرصت نموده و در راستای اجرای طرح و برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد ۵۰۰ واحد فروشگاه زنجیره ای در تمامی استان ها جهت ارائه خدمات به جامعه هدف و ایجاد سود آوری برای شرکت شاهد در محل ساختمان گلچین واقع در بزرگراه امام علی که سالها بلا استفاده بوده اولین فروشگاه زنجیره ای خود را در اواخر سال ۱۳۹۹ با حضور نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح نمود. فروشگاه فوق در همان ابتدای امر با اخذ مجوزات لازم از نهادهای ذیربط اقدام به توزیع کالاهای اساسی بر اساس مقررات ستاد تنظیم بازار نمود و بر همین اساس قرارداد هایی با تولید کنندگان داخلی منعقد گردید.

وی گفت: افتتاح فروشگاه زنجیره ای و آغاز فعالیت عملیاتی در ملک تجاری گلچین که سالیان متمادی درگیر پرونده حقوقی و بلا استفاده بوده سبب ایجاد ارزش افزوده چندین برابری ملک فوق بر مبنای ارزش گذاری قیمت املاک تجاری منطقه گردیده است.

فتحی پور با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کلان ایجاد فروشگاه های زنجیره ای شاهد انجام مذاکرات، هماهنگی و اقدامات اجرائی لازم با سازمان های ذیربط جهت راه اندازی و افتتاح فروشگاه با تکیه بر توان و پتانسیل شرکتهای تابعه در استان های مشهد، قم و... در حال انجام می باشد، افزود: برنامه ریزی و انجام اقدامات فورس ابتدایی بابت تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) استان البرز طبق دستور نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که حدود ۵ سال است غیر فعال بوده و رسانه های معاند تبلیغات منفی وسیعی در این زمینه ارائه نموده بودند.

مدیر عامل شرکت شاهد افزود: با پیگیری های مکرر از سازمان های ذیربط مجوز تخریب و ساخت ملک دفتر مرکزی شاهد که سالیان متمادی بابت آن برنامه ریزی شده بود و لیکن اجرایی نمی شد اخذ گردید و تخریب و ساخت ملک فوق سبب ایجاد فضایی اداری بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع برای شرکت شاهد می شود که موجب ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه ای در اموال و دارایی های شرکت می گردد.

فتحی پور اظهار داشت: برنامه ریزی و پیش بینی های لازم جهت جابه جایی شرکت صورت گرفته و اقدامات لازم جهت انتخاب مدیر پیمان بابت انجام عملیات اجرائی در دست اقدام است و مشکلات تملیک اراضی ۷ هکتاری متعلق به شرکت شاهد واقع در شهرستان ملارد با پیگیری های حقوقی صورت گرفته رفع شد. در سنوات گذشته شهرداری منطقه اراضی فوق را متصرف و مالکیت را از شرکت شاهد سلب نموده بود. در این راستا با پیگیری های حقوقی شرکت و بر اساس دستور استاندار محترم تهران موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده که پس از طی روند اداری به شرکت شاهد اعاده خواهد شد و باید گفت که در راستای انجام اقدامات مقتضی جهت تثبیت تملک شاهد بر دارایی های خود پیگیری های صورت گرفته منجر به اخذ اسناد تک برگی بابت کلیه قطعات اراضی شهرک ناز شد. این اراضی در سنوات گذشته با طرح ادعا از طرف اشخاصی بابت تملک آن مواجه بود.

مشروح این مصاحبه را می توانید اینجا بخوانید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود
2021-10-22T13:55:56+03:30
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع ۴۰ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار پایتخت طی روزهای تعطیل خبر داد.

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد
2021-10-22T11:02:30+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم جهان پایین آمد.

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)