میرنیوز

عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرای مدیریت جدید شرکت شاهد

عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرای مدیریت جدید شرکت شاهد 2021-09-22T13:35:05+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت شاهد به عنوان هلدینگ مادر که دارای ۵ هلدینگ اصلی زیر مجموعه می باشد و در زمینه های پروژه های عمرانی، ساختمانی صنعتی، انرژی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، بازار سرمایه، بازرگانی، نفت و گاز و ... فعالیت می کند پس از تغییرات مدیریتی در آبان ماه سال ۱۳۹۹ و با هدف افزایش بهره وری، جلوگیری از خام فروشی، پروژه محوری، بنگاه داری اقتصادی، ایجاد درآمدهای کیفی، فعالیت در راستای موضوع اساسنامه، ایجاد هم افزایی در شرکت های گروه، اصلاح ساختار و ... اقدام به سیاست گذاری در سطوح کلان جهت نیل به اهداف تعیین شده نمود. بزرگترین و اساسی ترین مشکل و مانع پیش روی مدیریت بابت پیاده سازی و اجرای سیاست ها و برنامه های عملیاتی وجود دعاوی حقوقی متعدد سنواتی در خصوص املاک و دارایی های شرکت بوده که از یک طرف تملک شرکت بر این دارایی ها را زیر سوال برده و از طرفی هم مانع جدی بابت تعریف پروژه بر این دارایی ها می باشد. از آنجایی که بخش اعظم دارایی های گروه شاهد بر پایه املاک و اراضی خود استوار است وجود معارضین و دعاوی حقوقی بر این املاک سبب شده گروه شاهد با مشکلات اساسی نقدینگی مواجه گردد.

مدیریت شرکت شاهد با هدف حل و فصل مشکلات و موانع موجود و رفع و خاتمه دعاوی کلان و خرد حقوقی با عزمی راسخ تمامی تمهیدات لازم را سنجیده و اقدامات و پیگیری های مقتضی در این خصوص را انجام داد.

ارسلان فتحی پور، مدیرعامل شرکت شاهد در گفتگویی در خصوص عملکرد، اقدامات و برنامه های در دست اجرا مدیریت جدید شرکت شاهد و همچنین تشریح گزارش آخرین وضعیت دعاوی حقوقی، مشکلات و موانع موجود گفت: مهم ترین دعوی حقوقی شرکت شاهد بابت اراضی ملک کن (حدود ۹۰۰۰ متر مربع زیر بنا) است که در سنوات اخیر افراد و گروه هایی آن را متصرف و از تملک شرکت شاهد خارج کرده بودند. با پیگیری های حقوقی و تلاش های شبانه روزی جهت احقاق حق، شرکت توانسته ضمن رفع تصرف، تملک خود را در اراضی مذکور به اثبات برساند. همچنین مذاکرات و جلسات با مسئولین قوه قضائیه و شهرداری منطقه ۵ جهت رفع کامل موانع و مشکلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص اراضی فوق بلافاصله پس از تثبیت مالکیت با بررسی های کارشناسی صورت گرفته توسط کارگروه های تخصصی عمرانی طرح ساخت پروژه مسکونی با فضائی بالغ بر ۶۵۰۰۰ متر مربع پایه ریزی شده است که به حول و قوه الهی عملیات اجرایی آن پس از اتمام بررسی همه جوانب فنی، مهندسی و اقتصادی آغاز خواهد گردید.

فتحی پور با بیان اینکه تعریف و اجرای پروژه فوق سبب ایجاد ارزش افزوده چند برابری(حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان) در اراضی کن می گردد و این سبب عمل به سیاست های شرکت شاهد (جلوگیری از خام فروشی،پروژه محوری و ایجاد درآمد کیفی) می شود، اظهار داشت: دعوی حقوقی پرونده ملک گلچین که در سنوات گذشته بابت تهاتر املاک شاهد با املاک آقای ستاری ایجاد گردیده بود. (املاک واگذار شده توسط آقای ستاری املاک غیر بوده و قابلیت تملک توسط شرکت شاهد را نداشته است) و با پیگیری های حقوقی صورت گرفته حکم تجدید نظر محاکم قضائی به نفع شرکت شاهد صادر گردیده و بر اساس آن آقای ستاری ملزم به پرداخت ضرر و زیان وارده به شرکت شاهد گردیده است. این پرونده جزو دعاوی کلان حقوقی شاهد می باشد که در سنوات گذشته منجر به نتیجه نگردیده بود.

مدیر عامل شرکت شاهد تاکید کرد: در خصوص ملک گلچین شایان ذکر می باشد که مدیریت شرکت شاهد با عنایت به قابلیت تجاری ملک مورد دعوی، تهدید را تبدیل به فرصت نموده و در راستای اجرای طرح و برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد ۵۰۰ واحد فروشگاه زنجیره ای در تمامی استان ها جهت ارائه خدمات به جامعه هدف و ایجاد سود آوری برای شرکت شاهد در محل ساختمان گلچین واقع در بزرگراه امام علی که سالها بلا استفاده بوده اولین فروشگاه زنجیره ای خود را در اواخر سال ۱۳۹۹ با حضور نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح نمود. فروشگاه فوق در همان ابتدای امر با اخذ مجوزات لازم از نهادهای ذیربط اقدام به توزیع کالاهای اساسی بر اساس مقررات ستاد تنظیم بازار نمود و بر همین اساس قرارداد هایی با تولید کنندگان داخلی منعقد گردید.

وی گفت: افتتاح فروشگاه زنجیره ای و آغاز فعالیت عملیاتی در ملک تجاری گلچین که سالیان متمادی درگیر پرونده حقوقی و بلا استفاده بوده سبب ایجاد ارزش افزوده چندین برابری ملک فوق بر مبنای ارزش گذاری قیمت املاک تجاری منطقه گردیده است.

فتحی پور با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کلان ایجاد فروشگاه های زنجیره ای شاهد انجام مذاکرات، هماهنگی و اقدامات اجرائی لازم با سازمان های ذیربط جهت راه اندازی و افتتاح فروشگاه با تکیه بر توان و پتانسیل شرکتهای تابعه در استان های مشهد، قم و... در حال انجام می باشد، افزود: برنامه ریزی و انجام اقدامات فورس ابتدایی بابت تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) استان البرز طبق دستور نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که حدود ۵ سال است غیر فعال بوده و رسانه های معاند تبلیغات منفی وسیعی در این زمینه ارائه نموده بودند.

مدیر عامل شرکت شاهد افزود: با پیگیری های مکرر از سازمان های ذیربط مجوز تخریب و ساخت ملک دفتر مرکزی شاهد که سالیان متمادی بابت آن برنامه ریزی شده بود و لیکن اجرایی نمی شد اخذ گردید و تخریب و ساخت ملک فوق سبب ایجاد فضایی اداری بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع برای شرکت شاهد می شود که موجب ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه ای در اموال و دارایی های شرکت می گردد.

فتحی پور اظهار داشت: برنامه ریزی و پیش بینی های لازم جهت جابه جایی شرکت صورت گرفته و اقدامات لازم جهت انتخاب مدیر پیمان بابت انجام عملیات اجرائی در دست اقدام است و مشکلات تملیک اراضی ۷ هکتاری متعلق به شرکت شاهد واقع در شهرستان ملارد با پیگیری های حقوقی صورت گرفته رفع شد. در سنوات گذشته شهرداری منطقه اراضی فوق را متصرف و مالکیت را از شرکت شاهد سلب نموده بود. در این راستا با پیگیری های حقوقی شرکت و بر اساس دستور استاندار محترم تهران موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده که پس از طی روند اداری به شرکت شاهد اعاده خواهد شد و باید گفت که در راستای انجام اقدامات مقتضی جهت تثبیت تملک شاهد بر دارایی های خود پیگیری های صورت گرفته منجر به اخذ اسناد تک برگی بابت کلیه قطعات اراضی شهرک ناز شد. این اراضی در سنوات گذشته با طرح ادعا از طرف اشخاصی بابت تملک آن مواجه بود.

مشروح این مصاحبه را می توانید اینجا بخوانید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)