میرنیوز

راهنمای خرید لوستر متناسب با فضا

راهنمای خرید لوستر متناسب با فضا 2021-09-19T12:35:06+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بر هیچکس پوشیده نیست که لوستر به چه اندازه به فضا و دکوراسیون، جلوه و شکوه می‌بخشد. در واقع می‌توان گفت خرید لوستر مناسب و زیبا، تکمیل کننده چیدمان خانه یا به طور کلی تکمیل کنننده هر فضایی است.

چه بخواهید برای سالن پذیرایی خود یک لوستر انتخاب کنید و یا حتی لابی محل کارتان، بدون شک با دنیایی از تنوع و شگفتی رو به رو خواهید شد که قطعاً پا گذاشتن در آن و انتخاب از بین زیبایی‌های بی‌شمار، کار بسیار دشواری است.

اما جای امیدواریست اگر بگوییم انتخاب یک لوستر مناسب چندان هم کار سختی نیست به شرط آن که نکاتی را در خرید لوستر به یاد بسپارید.

آیا این مدل لوستر برای فضای من مناسب است؟ آیا سایز آن بزرگ یا خیلی کوچک نیست؟ روشنایی مناسبی دارد؟ این لوستر با دکوراسیون فضای من هم خوانی دارد؟ سوالاتی از این دست در زمان خرید در ذهن هر خریداری مرور خواهد شد.
سعی داریم برای داشتن یک انتخاب صحیح توجه شما را به نکاتی مهم و کاربردی جلب کنیم.

۱. سایز لوستر

انتخاب و خرید لوستر با اندازه مناسب و روشنایی کارآمد، اهمیت بالایی دارد. لوستری با اندازه کوچک در یک سالن بزرگ، قطعاً انتظارات شما را از روشنایی کافی و مناسب برآورده نکرده و در مقابل لوستری با اندازه بزرگ در یک سالن کوچک، حتماً جلوه مناسب و زیبایی به دکوراسیون شما نخواهد داد.

پس اولین چیزی که در هنگام خرید، باید در نظر گرفت اندازه اتاق و لوستر است. به طور کلی لوستر سقفی با قطر حدوداً ۴۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر وجود دارد که می‌تواند تعداد لامپ‌هایی متغییر داشته باشد.

به طور مثال از لوسترهای کوچک یا سایز مینی می‌توانید برای جلوه بخشیدن به سالن‌ها و راهروهای کوچک استفاده کنید. یا در اتاق‌های غذاخوری بهتر است لوستری با سایز متوسط نصب کنید. این سایز از لوسترها می‌توانند نقطه کانونی نور برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا آشپزخانه نیز باشند.

در نهایت نیز لوسترهایی با سایز بزرگ، لابی یا ورودیِ وسیعی را شکوهمندتر کرده و یا جلوه منحصر به فردی به یک اتاق غذاخوری وسیع می‌دهند. اگر میز غذاخوری بزرگی دارید می‌توانید یک لوستر خطی یا لاینر نیز انتخاب کنید و یا به جای آن دو لوستر با سایز متوسط آویزان کنید تا روشنایی کافی در سر تا سر میز وجود داشته باشد.

اکثر لوسترها، دارای زنجیر یا میله قابل تنظیم هستند، در نتیجه پس از نصب قادر خواهید بود ارتفاع مناسب را تنظیم کنید. این نکته را در نصب لوسترهای آویزی (pendant chandelier) فراموش نکنید؛ لوستر نباید به قدری بلند باشد که برای افراد مزاحمت ایجاد کند یا دید آنها را کور کند.

نکته: اگر لوستری با سایز بزرگ دارای روشنایی ملایم است می‌تواند برای سالن‌های کوچک نیز مناسب باشد اما پیش از نصب از استحکام سقف برای نگهداری آن اطمینان حاصل کنید.

۲. سبک و نمای نهایی لوستر

پس از انتخاب سایز و اندازه لوستر نوبت به انتخاب طرح و سبک مناسب است. انتخاب مدل و استایل لوستر رایج‌ترین ویژگی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. سبکی را انتخاب کنید که دوست دارید و با دکوراسیون شما سازگار است.

لوستر کلاسیک: این سبک از لوسترها ظاهری سنتی، آراسته و مدل‌های گوناگونی دارند. جزئیات و تزئینات بیشتری نیز در آنها مشاهده می‌شود.

لوستر مدرن: طراحی تمیز و مینیمالیستی مشخصه‌ی اصلی لوسترهای مدرن است که سبک ساده آنها بیشتر مورد توجه نسل جدید است.

لوستر تلفیقی: ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی. لوسترهای ترکیبی به شما این امکان را می‌دهند که جزئیات هر دو سبک سنتی و مدرن را در یک لوستر داشته و از نمای منحصر به فرد ایجاد شده بهره‌مند شوید.

لوستر Eclectic یا گلچین شده: اگر می‌خواهید لوستر نمایی متفاوت و خاص داشته باشد و کمی سرگرم کننده نیز باشد، این مدل‌ها امکان شخصی سازی بیشتری به شما خواهند داد.

در کنار سبک مورد علاقه‌تان می‌توانید تم دلخواهتان را از میان تم‌های زیر انتخاب کنید.

لوستر سبک روستایی

لوستر سبک ساحلی

لوستر مجلل

لوستر صنعتی

لوستر فرفورژه

لوستر امروزی

۳. حباب و تزئینات چراغ روشنایی

لوسترها با حباب و تزئینات مختلفی زیباتر می‌شوند. در واقع این حباب‌ها محافظ و پوششی برای لامپ‌های لوستر است. اگر می‌خواهید این تزئینات مطابق سلیقه‌تان باشد، شکل و انواع آنها را بشناسید.
به طور کلی این پوشش‌ها بصورت پارچه‌ای یا شیشه‌ای وجود دارند. لوستر با پوشش شیشه‌ای، محیط را روشن‌تر کرده و لوستر پارچه‌ای نور بیشتری منتشر می‌کند اما لزوماً باعث روشن‌تر شدن محیط نمی‌شود.

حباب شیشه‌ای تکی، حباب شیشه‌ای مات، حباب شیشه‌ای تراش خورده، کریستال‌های مدل بارانی، شیشه مدل تیفانی یا رنگی و پارچه کتانی، نمونه تزئیناتی هستند که در اکثر مدل‌های لوستر مشاهده می‌شوند.

قیمت لوستر

انواع لوستر از نظر ظاهر

با وجود این جزئیات و مدل‌های گوناگون، نقش اصلی لوستر تامین روشنایی محیط است که با انواع مختلفی که وجود دارد به راحتی می‌توانید مدل متناسب با فضای خود را برگزینید. با شناخت انواع لوستر، بهتر می‌توانید یک مدل زیبا برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، حمام یا اتاق غذاخوری انتخاب کنید.

لوستر حبابی

این مدل‌ها رایج‌ترین مدل لوستر هستند. و همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم با پوشش‌های شیشه‌ای یا پارچه‌ای طراحی شده‌اند.

لوستر طبقه‌ای

لوسترهای طبقه‌ای با ظاهر مجلل خود، حضور پر رنگی در دکوراسیون خواهند داشت. با خرید یک لوستر دو طبقه به اتاق غذاخوری ظرافت و اصالت بخشید و یا ورودی و سالنی بزرگ را با یک لوستر چند طبقه شکوهمندتر سازید.

لوستر شمعی

این مدل‌ها دارای لامپ‌هایی به شکل شمع هستند و می‌توان آنها را در دسته لوستر کلاسیک نیز قرار داد.

لوستر کریستالی

لوستر کریستال اغلب همان مدلی‌ست که افراد از لوستر متصور هستند. این لوسترها با ریسه و کریستال‌های تراش خورده و یا ساده تزئین شده‌اند و روشنایی مناسب را به محیط می‌دهند.

لوستر ریسه‌ای

این مدل می‌تواند گزینه‌ای سرگرم کننده محسوب شود و بسته به متریال استفاده شده در آنها ظاهری فانتزی یا معمولی دارند. یک لوستر ریسه‌ای می‌تواند یک تم ساحلی نیز ایجاد کند.

لوستر قابل تنظیم

دارای بازوهایی قابل تنظیم هستند تا بتوانید حباب لامپ را برای روشنایی بیشتر به سمت بالا و یا آن را برای نور پردازی بهتر به سمت پایین هدایت کنید.

خرید لوستر

خرید لوستر از کالکشن روشنایی

اگر لوستر مورد علاقه خود را انتخاب کردید و به وسایل روشنایی دیگری چون آباژور یا دیوارکوب نیاز دارید، حتماً مجموعه‌ای که از آن انتخاب کردید را بررسی کنید تا بتوانید گزینه‌های سازگار با سبک لوستر با طراحی یکسان را برای نقاط مختلف نیز انتخاب کنید.

شرکت پارس نوران شرق، پدیده‌ای در روشنایی است که با ارائه مجموعه لوسترهایی شگفت انگیز از برندهای فرانسوی و ایتالیایی همچون؛

لوستر دی مایو

لوستر باکارا

لوستر مسیرو

لوستر آرت دی مورانو

توانسته شکوه و اصالت را در دکوراسیون ایرانی پر نورتر کند. مجموعه‌هایی خاص، تلفیقی از کیفیت و خلاقیت شیشه‌گران ایتالیایی و فرانسوی که در نمایندگی‌های پارس نوران شرق به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)