میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به طور کلی اگر قصد ورود به دنیای کسب و کارهای اینترنتی را دارید باید مراحل معین و تجربه شدهای را طی کنید. فرقی نمیکند که کسب و کار مورد نظر شما کوچک باشد یا بزرگ؛ در هر حال طی کردن این مراحل و تدارک دیدن ابزارهای مورد نیاز برای ورود به عرصهی تجارت الکترونیک برای شما اجتنابناپذیر خواهد بود. در این مقاله تلاش خواهیم کرد به شکلی مختصر و مفید مهمترین مراحل راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی را بازگو نماییم.
در جستوجوی نیاز بازار
تجارت در فرمت کلاسیک مترادف است با ارائهی محصولات و خدماتی با کیفیت و سپس بازاریابی برای فروش. اما استارتآپهای کنونی که در بستر اینترنت فعالیت میکنند، باید در نخستین اقدام پیش از ورود به عرصهی تجارت الکترونیک، بر مبنای تواناییهای خود نیازی را در بازار جستوجو کنند و پس از ارزیابی و شناخت کامل آن نیاز، دست به کار شوند. در واقع یک کسب و کار اینترنتی، نخست بازار هدفاش را تعیین میکند و سپس بر مبنای آن بازار هدف ایدهپردازی مینماید. در نهایت نیز محصولات و خدمات خود را در بازار مورد نظر عرضه خواهد کرد.
آموزش و تحقیق دو عامل حیاتی
جمعآوری اطلاعات در تمام وجوه بازار هدف کسب و کارهای اینترنتی، مانند اطلاعات دقیق از رقبا، میزان فروش محصولات و خدمات مشابه، نقاط قوت و ضعف روشهای تجربه شده و شناخت طیف مشتریان موجود در بازار، در نقطهی شروع امری بسیار حیاتی است. این اطلاعات که به کمک تحقیقات مدون به دست خواهد آمد، چشمانداز روشنی را برای صاحبان کسب و کارها تعیین خواهد کرد که بر اساس آن میتوانند گامهای بعدی را در مسیر روشنتری بردارند. اما عامل حیاتی بعدی در آغاز ورود به عرصهی تجارت الکترونیک آموزش است. یادگیری ترفندهای فروش بیشتر در بستر اینترنت، یادگیری ترفندهای جلب اعتماد مشتریان، یادگیری استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی و مشورت با افراد موفق فعال در این عرصه به شکل قابل توجهی از همان نقطهی شروع، سبب توسعه و رونق کسب و کار شما خواهد شد.
بهرمندی از ابزارهای نوین پرداخت
استارتآپهای موفق در ابتدای ورود به عرصهی تجارت الکترونیک، وبسایت خود را به جدیدترین ابزارهای کاربردی در این فضا مجهز مینمایند. در واقع برای پیشرفت و توسعه راهی جز بهروز شدن ندارید. برای نمونه بهتر است از همان آغاز فعالیت، کسب و کار خود را در بستر اینترنت به یکی از سرویسهای معتبر پرداخت آنلاین مجهز کنید. از دید کاربران مرحلهی پرداخت همواره مرحلهای مهم و حساس بوده است. بنابراین توصیه میکنیم با تجهیز سایت خود به درگاه پرداخت آنلاین از همان ابتدا خیال خود و مشتریانتان را از این بابت آسوده کنید. علاوه بر آن استفاده از این سرویس نوین قابلیتها و مزایای بسیاری برای کسب و کار نوپای شما خواهد داشت. ساخت درگاه پرداخت اینترنتی؛ روشی آسان برای وبسایتها و فروشگاههای اینترنتی است که کسب و کارهای مختلف را به شبکهی پرداخت آنلاین متصل میکند.
با این وصف بهتر است در گام نخست و پیش از راهاندازی سایت فروشگاهی خود، برای دریافت یک درگاه پرداخت معتبر اقدام نمایید. برای ساخت درگاه پرداخت و اطلاعات بیشتر میتوانید به اینجا مراجعه نمایید.
برنامهریزی و ساخت برند
حتی اگر ایدههای درخشانی برای آغاز یک کسب و کار مجازی داشته باشید، بدون برنامهریزی مدون در عرصهی تجارت الکترونیک موفق نخواهید شد. بنابراین بهتر است از همان بدو ورود به این فعالیت اقتصادی برنامهای مدون طراحی کنید. در این برنامه ابتدا هدف و یا اهداف کوتاهمدت و بلندمدت کسب و کارتان را تعیین نمایید. سپس تمام راهکارهای موجود برای رسیدن به آن اهداف را طی مراحلی مدون زمانبندی کرده و به آنها عمل کنید. همچنین برای تضمین موفقیت کسب و کار نوپای خود در بستر بازارهای مجازی، توصیه میکنیم لوگو و برند مخصوص به خودتان را بسازید. مهم نیست که شما درآغاز، کسب و کار کوچکی محسوب میشوید، زیرا شلوغی بازارهای مجازی ایجاب میکند که برای کسب موفقیت، برند ویژهای داشته باشید و از طریق لوگوی مخصوص، همواره خود را به مخاطبانتان بشناسانید. در واقع فقط در این صورت است که امکان رقابت با رقبایتان را خواهید داشت.
انتخاب بهترین ابزارها و راهکارها
پس از انجام مراحل متنوعی که برای راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز است و در متن این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم، نوبت به تجزیه و تحلیل امکانات و شرایط موجود میرسد. در واقع استارتآپهای موفق در همان ورودی به بازار کسب و کارهای مجازی، تلاش میکنند با بررسی وضع موجود، پیشبینی کنند بهتر است با چه سرعتی و در چه مسیری حرکت کنند تا کمترین احتمال خطا را داشته باشند.
پس برای رسیدن به چنین هدفی بهتر است بهترین ابزارهای ممکن را انتخاب کنید و کسب و کار خود را به آنها مجهز نمایند. برای نمونه بسته به نوع محصول و یا خدماتی که قرار است ارائه شود، بهتر است پلتفرم مناسبی انتخاب کنید.
مثلاً کسب و کارهایی که برای بازاریابی نیاز به تولید محتوای متنی دارند مناسب پلتفرم اینستاگرام نیستند و به عکس اگر کسب و کار مورد نظر شما به کمک تولید محتوای ویدیویی و تصویری فرآیند بازاریایی بهتری خواهد داشت، بهتر است اینستاگرام را برای فعالیت انتخاب کنید. به عنوان نمونهای دیگر توصیه میکنیم همانطور که پیشتر نیز گفته شد به دلایل متنوع، کسب و کار خود را در کنار روشهای قدیمیتر به سرویسهای درگاه اینترنتی نیز مجهز کنید. در این زمینه شرکتهای معتبر گوناگونی ارائه دهندهی سرویس درگاه پرداخت هستند. در اینجا به یک نمونه از سرویسهای معتبر سرویس پرداخت آنلاین اشاره میکنیم که استارتآپ های نوپا میتوانند از قابلیتهای فوقالعادهی آن بهرمند شوند. درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی با بهرهگیری از سرویسهای مانیتورینگ خودکار و روشهای هوشمند انتخاب گیت، بیشترین درصد موفقیت پرداخت را برای شما به ارمغان میآورد. این ویژگی یکی از چندین قابلیت کاربردی استفاده درگاه پرداخت اینترنتی است. با این وصف قابل درک است که استفاده از ابزارهای نوین تا چه حد میتواند به پیشرفت کسب و کارهای نوپای اینترنتی کمک کند.
تولید محتوا شاهکلید موفقیت
در نهایت نیز به عنوان یکی از عوامل مهمی که در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی تاثیر بسزایی دارد، فرآیند تولید محتوا را معرفی خواهیم کرد. در واقع کیفیت و کمیت تولید محتوا است که کسب و کارهای گوناگون را از هم منفک کرده و نوع مواجههی کاربران با آنها را تعیین خواهد کرد. از طرف دیگر موتورهای جستجو به گونهای طراحی شدهاند که وبسایتهای مختلف را بر اساس امتیازبندی کیفیت تولید محتوا، ردهبندی میکنند.
بنابراین در عرصهی تجارت الکترونیک، عامل پیش برنده در رقابت دیده شدن، تولید محتوای با کیفیت و مدون است. هر چهقدر برای تولید محتوای کسب و کار خود بر اساس الگوریتم معین پلتفرم مورد نظرتان وقت بگذارید، نتیجهی مطلوبتری در فرآیند فروش خواهید گرفت. بنابراین تولید محتوا را از همان آغاز کار جدی بگیرید. علاوه بر اینها تولید محتوا، شاهراه بازایابی کسب و کارهای اینترنتی است. بازاریابی از طریق تولید محتوای ویدیویی، بازاریابی از طریق تولید محتوای ایمیلی، بازاریابی از طریق تولید محتوای متنی و غیره، از جمله برخی روشهایی است که در این زمینه میتوان نام برد.
به عبارت بهتر تولید محتوا اصل اساسی توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی است و توجه به آن از ابتدای ورود به عرصهی بازارهای مجازی، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
برای دریافت اطلاعاتی مفید و کاربردی از سرویسهای پرداخت اینترنتی، به سایت www.rayanpay.com مراجعه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی، میتوانید از مسیرهای زیر در ارتباط باشید.
ایمیل: info@rayanpay.com
واتس اپ: ۰۹۰۲۲۲۳۳۱۰۸
تلفن: ۰۲۱۸۹۷۱۹۹۷۵
آدرس: تهران - خیابان ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی – کوچه لاله - پلاک ۱۰
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی
صادرات ۹۵ هزار تنی تخم مرغ در ۷ ماه؛ قیمت ثابت است