میرنیوز

بهترین قیمت روز انواع آهن آلات (میلگرد، نبشی، ناودانی و سپری)

بهترین قیمت روز انواع آهن آلات (میلگرد، نبشی، ناودانی و سپری) 2021-09-18T15:21:45+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از سال‌های دور تا به امروز مصالح و مواد مختلفی در ساختمان‌سازی به کار گرفته شده‌اند. در ساخت سازه‌ها و ساختمان‌ها از محصولات متعددی استفاده می‌شود که به مجموعه آن‌ها آهن‌آلات گفته می‌شود. این مجموعه به دسته‌بندی مختلفی تقسیم شده و هر کدام کاربرد، جنس و ویژگی‌های متفاوتی دارند. مصالح و آهن‌آلات به منظور تشکیل فونداسیونی مناسب جهت ساخت سازه‌های مقاوم طراحی و ساخته شده‌اند. با توجه به اهمیت کیفیت و نوع محصولات ساختمانی، در این محتوا به معرفی و قیمت روز آهن‌آلات می‌پردازیم.

انتخاب مصالح ساختمانی

توجه به کیفیت و نقاط قوت مصالح و آهن‌آلات ساختمانی، در استحکام و مقاومت یک سازه نقش مهمی دارد. در حال حاضر تولیدکنندگان و برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. به همین جهت قبل از تهیه مصالح ساختمانی و محصولات مورد نیاز باید به نوع برند و کیفیت محصول دقت داشته باشیم. برای این منظور می‌توانیم از متخصصین این امر کمک بگیریم.

قدم بعدی در نظر گرفتن بودجه کلی برای ساخت یک ساختمان است. هر سازه با توجه به متراژ، موقعیت مکانی و قابلیت‌های آن به بودجه مشخصی نیاز دارد. نکته مهم در این خصوص مطلع شدن از قیمت روز آهن‌آلات است. قیمت انواع آهن‌آلات و مصالح ساختمانی با توجه به نرخ ارز و بازار روز، همواره در حال نوسان است. به همین جهت قبل از استارت زدن برای پی‌ریزی ساختمان باید آگاهی کافی نسبت به نرخ روز بازار داشته باشیم.

انواع مصالح

ساخت یک ساختمان نیاز به ترکیبی گروه‌های متفاوتی از مصالح دارد. این دسته‌بندی را می‌توان به بخش‌های مختلفی از جمله مصالح پیش ساخته یا آماده مانند سنگ یا کاشی، مصالح ساده مانند شن و سیمان، مرکب مانند بتن یا ایزوگام تقسیم کرد. به این ترتیب برای ساخته شدن یک سازه با کاربری مسکونی، اداری یا تجاری باید از تمام این محصولات بر اساس کاربردشان استفاده کرد.

انواع آهن‌آلات

میلگرد

یکی از بهترین مصالح ساختمانی که امنیت بالایی در ساخت سازه‌ها ایجاد می‌کند، بتن است. با این حال در این صنعت ما نیاز به مصالحی داریم که استحکام و مقاومت بتن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. برای این منظور مهندسان و متخصصین از میلگرد برای تقویت عملکرد بتن استفاده می‌کنند.

برای مطلع شدن از قیمت روز آهن‌آلات مانند میلگرد باید به شکل و ساختار آن توجه کنیم. به عنوان مثال فولاد ضدزنگ یکی از گران‌ترین انواع میلگرد محسوب می‌شود. میلگردهایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند به سه نوع ساده، آجدار و آجدار پیچیده تقسیم می‌شوند.

نبشی

در صنعت ساختمان‌سازی، پروفیل‌هایی وجود دارند که در سازه‌ها و پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهمترین پروفیل‌ها، نبشی است که به شکل دو ضلع یا دو خط عمود بر هم طراحی شده و این دو ضلع در یک تقاطع به یکدیگر متصل شده‌اند.

انواع نبشی با توجه به نوع و شکل ظاهری قیمت‌گذاری می‌شوند. در حال حاضر این پروفیل به دو شکل بال مساوی و بال نامساوی در بازار موجود است. قیمت روز آهن‌آلات بر اساس کاربرد مصالح تعیین می‌شود. به همین جهت شما می‌توانید با توجه به کاربرد این پروفیل در سازه یا پروژه‌های مختلف، هزینه خرید آن را محاسبه کنید. انواع نبشی بهترین گزینه برای متصل کردن تیرآهن و پل‌ها به ستون‌های یک سازه است.

نبشی

ناودانی

یکی دیگر از پروفیل‌های کاربردی در صنعت ساخت و ساز، ناودانی است. این پروفیل به شکل حرف U انگلیسی بوده و در سازه‌های ساختمانی و پروژه‌های صنعتی کاربردهای متفاوتی دارد. قیمت این محصول به صورت شاخه‌ای محاسبه شده و همچنین جنس آن نیز بر روی قیمت نهایی تأثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر انواع ناودانی از جنس آلومینیوم، استیل، فولاد کربن و... در بازار موجود است.

ناودانی

مهمترین کاربرد این پروفیل در ساختمان‌سازی به تقویت اتصالات مربوط می‌شود. متریال به کار رفته در ناودانی، استقامت و استحکام آن را افزایش داده و به همین دلیل در ساخت بسیاری از سازه‌های فلزی از آن استفاده می‌شود. جهت بررسی قیمت آهن‌آلات روز باید کاربرد، نوع، سایز و جنس آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سپری

شاید نام این محصول را با عنوان پروفیل T شنیده باشید. بر اساس شکل ظاهری این مصالح که شبیه به حرف T انگلیسی است، آن را نامگذاری کرده‌اند. سپری نیز جزء مصالح کاربردی در ساختمان‌سازی بوده که قطر آن از ۹/۰ تا ۵/۲ میلی‌متر متغیر است.

در سازه‌هایی که به واحدهای مسکونی، تجاری یا اداری تبدیل می‌شوند، از پروفیل T برای اتصالات، ستون‌ها، اسکلت، سقف‌ها، درب و پنجره استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای سپری می‌توانیم به ساخت گاردریل، کلاف بندی، سدسازی، نماکاری و... اشاره کنیم.

همان‌طور که اشاره کردیم برای تعیین قیمت روز آهن‌آلات باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنیم. به عنوان مثال انواع سپری از جنس استیل، مس، برنج، آهن، آلومینیوم و... در بازار موجود است. به همین جهت هنگام خرید، جنس و همچنین روش تولید آن بر روی قیمت تأثیر مستقیم دارد. انواع پروفیل تی به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند. در حال حاضر فروش سپری به روش نورد گرم رایج‌تر بوده و هزینه آن نیز مقرون‌به‌صرفه است.

قیمت روز آهن‌آلات

محصولات ساختمانی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم از مهمترین و کاربردی‌ترین مصالح قابل استفاده در این صنعت هستند. قیمت روز آهن‌آلات در کنار مواد اولیه از نرخ روز ارز و هزینه‌های جانبی مانند هزینه حمل تبعیت می‌کند. با توجه به اینکه هر پروژه عمرانی و ساختمانی به نسبت وسعت و میزان مصرف مواد و مصالح تعریف می‌شود، تعیین بودجه نهایی نیز بر این اساس محاسبه می‌شود. در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین قیمت‌ها به صورت روزانه تغییر کرده و بروزرسانی می‌شود.

شرکت اسنپ فلز از معتبرترین تامین کننده های انواع مقاطع فولادی می باشد. برای آگاهی از قیمت محصولات با شماره تلفن ۶۶۳۰۳۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به سایت www.snappfelez.com مراجعه فرمایید.

جمع بندی

در ابتدای شروع یک پروژه ساختمانی، نقشه ساختمان گویای همه چیز خواهد بود. در واقع نقشه ساختمان، طرح و ایده اصلی را مشخص کرده و بر این اساس دیگر موارد مهم در پروژه بررسی می‌شوند. نقشه ما را از هزینه و بودجه‌ای که صرف پروژه می‌شود، مطلع می‌کند. برای شناخت بهترین مصالح و آهن‌آلات باید از شرکت‌های پیمانکاری و افراد متخصص کمک بگیریم.

کیفیت مصالح و قطعات به کار رفته در ساختمان، از اسکلت اصلی گرفته تا بخش‌های مهم مانند تیرآهن همگی در نتیجه نهایی تأثیرگذار هستند. برای ساخت یک ساختمان تنها به طرح و نقشه عالی احتیاج نداریم. تهیه مواد اولیه و مصالح ساختمانی مرغوب از مهمترین فاکتورها در شروع پروژه‌های مختلف و رسیدن به نتیجه‌ای بی‌نقص و مطلوب است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)