میرنیوز

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟ 2021-09-16T12:18:29+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وندور لیست ایران، به علاوه برای تعدیل در دمای انواع وسایل و ابزارهای صنعتی، ابزارآلات آزمایشگاه ها و تجهیزات در یک سطح ثابت و همچنین برای تهویه هوای ساختمان ها و کارخانه ها نیز استفاده می شود.
چیلرهای صنعتی، کاربردهای گوناگونی دارند و در تجهیزات فرایندی که مایعات و آب سرد را به گردش درمی ‌آورد، استفاده می شود. چیلرهای آب معمولا برای خنک نگه‌ داشتن محصولات و ماشین‌آلات به کار می‌ رود و کاربردهای گوناگونی دارد از جمله در قالب‌ گیری تزریق، ابزار و برش قالبی، نگهداری موادغذایی و آشامیدنی‌ ها، نگهداری مواد شیمیایی، لیزرها، ابزارآلات ماشینی، وسایل نیمه رسانا و غیره.

فهرست مطالب این پست وندور لیست ایران

ارتباط با ما

تهران – یوسف آباد، خیابان بیستون، جنب ۲ / ۱ ، پلاک ۶۲ طبقه دوم واحد ۴
شماره مستقیم کارشناس : ۰۹۱۲۲۲۵۰۶۱۷
شماره تماس دفتر : ۰۲۱۸۶۱۲۶۵۰۱
ساعت پاسخ گویی : ۹ الی ۱۸
ایمیل سازمانی : info@vendorlistiran.com 


عملکرد چیلر

عملکرد یک چیلر صنعتی، انتقال گرما از یک مکان( معمولا دستگاه پردازش یا فراورده) به جای دیگر (معمولاَ به هوای بیرون از تجهیزات تولید) است. استفاده از محلول آب یا گلیکول برای انتقال گرما به چیلر یا بیرون از آن رواج زیادی دارد که برای داشتن یک سیستم مخزنی و پمپی، ممکن است نیاز به چیلر پردازنده داشته باشیم. صرف نظر از صنعت و روندکاری شما، اطمینان حاصل کنید که سرمایش کافی دارید چون این موضوع نقش مهمی در تولید و صرفه‌جویی دارد.

چرا از چیلر استفاده کنیم؟ 

هیچکدام از فرآیندها، دستگاه‌ها یا موتورهای صنعتی به خاطر ایجاد گرما در حین تولید، ۱۰۰% مفید نیستند و دلیل کاملاَ مفید نبودنشان هم همین است. و اگر این گرما حذف نشود، باعث کم شدن زمان تولید، توقف تجهیزات و حتی خرابی‌ های ناگهانی تجهیزات می‌شود. به خاطر همین لازم است سرمایش را در طراحی سیستم‌ های فرایندی صنعتی به کار بریم تا از این مسائل اجتناب شود. استفاده از چیلر به منظور تامین سرما، فواید زیادی دارد. مثلا چیلر دما و فشار سازگار و یکدستی برای  فرایند صنعتی شما فراهم می‌ کند، متغیرهای دما و فشار را حذف کرده و توسعه و بهینه ‌سازی پردازش را آسان می‌ کند و تولید محصولات با بالاترین کیفیت را تضمین می ‌کند.

چیلر چگونه کار می‌ کند؟

در بسیاری از دستگاه‌ های سرمایش فرایندی، یک سیستم پمپی، آب سرد یا محلول آب و گلیکون را از چیلر به فرایند به گردش درمی ‌آورد. مایع سرد، گرما را از فرایند حذف می‌ کند و مایع گرم به چیلرها  بر می‌ گردند یعنی به وسیله آب فرایند، گرما از فرایند به چیلر منتقل می ‌شود. چیلرها فرایندی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام ریفریگرانت(ماده سردکننده) است. انواع و کاربردهای مختلفی از ریفریگرانت‌ها وجود دارد و بسته به دماهای متفاوت، از آنها استفاده می ‌شود. ولی تمامی آنها براساس فشار و تغییر فاز ریفریگرانت از مایع به گاز و دوباره به مایع کار می کنند. به فرایند گرمایش و سرمایش ریفریگرانت وتبدیل آن از گاز به مایع و تبدیل دوباره آن به مایع، چرخه ریفریگرانت گفته می شود. چرخه ریفریگرانتی با ترکیبی از گاز و مایع کم فشاری که وارد اواپوریتور(تبخیرکننده) می شود، شروع  می شود. در اواپوریتور گرمای ناشی از آب فرایند یا محلول آب و گلیکول، ریفریگرانت را می‌جوشاند و آن را از مایع کم فشار به گاز کم فشار تبدیل می کند. این گاز کم فشار وارد کمپرسور شده و متراکم شده و تبدیل به گاز پرفشار می شود. گاز پرفشار وارد کاندنسر(چگالنده یا متراکم کننده) می شود جایی که  هوای فراگیر داخل آن  یا آب کاندنسر گرما را برطرف کرده و آن را تبدیل به مایع پرفشار سرد می کند. مایع پرفشار به شیر انبساط که میزان ورودی ریفریگرانت مایع به اواپوریتور را کنترل می کند، منتقل  می شود و بدین صورت چرخه ریفریگرانتی شروع می شود.

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

انواع چیلرها

چیلر، گرمای وسیله را گرفته و آن را خنک می کند. گرمای گرفته شده باید توسط خود چیلر، تماما از بین برود. یکی از روش های از بین بردن گرما همان استفاده از «کلوروفلوروکربن ها» به نام ریفریگرانت ها و روش هایی که شامل گرداننده های آبی هستند که آب را به گردش درآورده و گرما را از بین می برد. انواع مختلفی از روش های خنک کننده وجود دارد از جمله خنک کننده هوایی و خنک کننده آبی.

چیلر تراکمی هوا خنک

نوعی سیستم است که به مبدل گرما، جریان باد ارسال کرده و ریفریگرانت را با هوا خنک می کند. در کنار چیلر یک موتور فن جازساز شده است، نصب آن آسان است ولی چون گرمای تخلیه شونده در آن فضا ایجاد می شود، دستگاه تخلیه باید در یک فضای تنگ باشد. گاز با کمپرسور فشرده شده و به وسیله یک کاندنسر یا رادیاتور، سرد شده و تبدیل به مایع می شود. این نوع چیلر متشکل از چرخه گاز ریفریگرانت و آب گردشی است و گاز ریفریگرانت آن به عنوان یک رابط، گردش آب را خنک می کند.

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

مزایا:

منابع : وبلاگ وندورلیست ایران

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/هر اونس ۱٫۷۹۲ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/هر اونس ۱٫۷۹۲ دلار
2021-10-23T08:42:36+03:30
قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب ( بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تاثیر افت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، افزایش یافت و توانست به رشد هفتگی دست یابد.

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود

هر جمعه ۴۰ تن مرغ گرم در میادین تره بار تهران توزیع می‌شود
2021-10-22T13:55:56+03:30
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع ۴۰ تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار پایتخت طی روزهای تعطیل خبر داد.

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد

افت دلار قیمت جهانی طلا را بالا برد
2021-10-22T11:02:30+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که ارزش دلار در مقابل ارزهای مهم جهان پایین آمد.

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)