میرنیوز

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل 2021-09-15T13:55:38+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ترازو وسیله‌ای است که در هر شغل و مکانی بالقوه می‌تواند وجود داشته باشد. این وسیله به قدری به زندگی امروز ما گره خورده است و معامله‌های خرد ما را راه می‌اندازد، که دیگر به چشم نمی‌آید! از همین رو اگر در هر یک از جایگاه‌هایی باشید که گفته شد، و قصد خرید ترازو داشته باشید، با چه متر و معیارهایی به سراغ آن خواهید رفت؟ آیا می‌دانید یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ آیا می‌دانید انواع ترازو کدام‌اند؟ آیا قابلیت‌های آنها را می‌شناسید؟ پیش از همه اینها، از کجا ترازو بخرید؟ برای پاسخ دادن به این سوال‌ها و اینکه بدانید یک ترازوی خوب چه ترازویی است، این یادداشت را مطالعه کنید.

انواع ترازوها

بهتر است برای پاسخ دادن به سوال این یادداشت، تصوری کلی از انواع ترازو داشته باشیم. به این ترتیب باید بدانیم انواع ترازو کدام‌اند. ترازوها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند: ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی صنعتی، ترازوی فروشگاهی و ترازوی پزشکی. هر یک از این دسته‌ها به انواع کوچک‌تری نیز تقسیم می‌شوند. برای مثال در دسته ترازوی فروشگاهی ترازوی علمک‌دار یا بدون علمک، ترازوی پرینتردار و ترازوی بدون پرینتر از انواع ریزتر در این دسته‌بندی هستند. یا در دسته‌بندی ترازوی پزشکی می‌توان سراغ ترازوی قد و وزن، ترازوی نوازاد یا ترازوی ویلچری و غیره را گرفت.

حال بدیهی است که بنا به نیاز و زمینه استفاده دست به انتخاب ترازو بزنیم. اکنون برای خرید ترازو باید دانست اگر خانه‌دار باشید و نیازمند ترازو، باید در جست‌وجوی ترازوی آشپزخانه یا ترازوی زیرپایی باشید. اگر میوه‌فروش هستید، ترازوی فروشگاهی چاره کارتان است. و اگر طلافروش، ترازوی طلاکشی یا ترازوی گرمی به نیازتان پاسخ خواهد داد. اکنون یک قدم به سوی خرید ترازوی خوب پیش رفته‌اید. پس از شناسایی انواع ترازو و اطمینان از خرید ترازو از دسته‌ای مشخص، باید قابلیت‌های ترازوها را شناخت تا هرچه بیشتر به نیاز و خواسته خود از ترازویی که می‌خواهیم، نزدیک شویم.

ترازوها چه دارند؟

در دنیای ترازوها قابلیت‌ها دائماً در حال تکامل‌اند. نیازهای هر روزه و شکل‌های جدید خرید و معامله سبب می‌شود قابلیت‌های نو در انواع ترازو ظهور کنند. به این ترتیب باید دانست امروزه ترازوها از چه قابلیت‌ها و فناوری‌هایی برای پاسخ دادن به نیازهای مشتریان برخوردارند. اگرچه به علت سرعت ورود تکنولوژی‌ها، چنین یادداشت‌هایی پس از مدتی قدیمی جلوه خواهند کرد، با این حال گزیری از شناخت آنها نیست.

نمایشگر

از ابتدایی‌ترین چیزهایی که هنگام خرید انواع ترازو توجه را جلب می‌کند، نمایشگر است. نمایشگر در هر نوعی از ترازو وجود دارد. ممکن است نمایشگری از نوع LCD یا LED باشد یا نمایشگری لمسی با امکان نمایش تصویر و ویدئو برای تبلیغ. فهمیدن تفاوت LCD از LED ممکن است قدری سخت باشد و شاید تنها نشانه رنگی بودن اعداد در نمایشگرهای LED است. اما مهم‌تر از آن، این است که مطمئن شوید نمایشگر نور پس‌زمینه داشته باشد. فقدان نور پس‌زمینه (به‌خصوص در نمایشگرهای LCD) می‌تواند در نور کم استفاده از هر ترازویی را دشوار کند. علاوه بر اینها، لازم است برای نمایشگر هر ترازویی بدانید که سگمنت‌های نمایشگر چقدر است. حتماً نام نمایشگر ۷ سگمنت یا ۸ سگمنت را شنیده‌اید. این اعداد به توانایی نمایشگر در نمایش اعداد بزرگ اشاره دارد. یعنی یک نمایشگر ۷ سگمنت می‌تواند عددی ۷ رقمی را نمایش دهد، و نمایشگر ۸ سگمنت عددی ۸ رقمی.

همواره هنگام خرید ترازو به یاد داشته باشید که ترازو را در حالت روشن ببینید و به نمایشگر آن توجه کنید. این کار چند فایده دارد. نمایشگر بیشتر قابلیت‌هایی را که ترازو دارد با شکل‌های مشخص نمایش می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید علت نمایش شکل‌ها را بدانید یا از فروشنده بپرسید. مثلاً نمایشگری که میزان باقی مانده باطری یا ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد، امکاناتی کاربردی را برای شما فراهم کرده است. یا هنگام فشردن دکمه‌ای خاص احتمالاً شکلی خاص روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. به این ترتیب مشاهده دقیق آنچه در نمایشگر به نمایش درمی‌آید، راهنمای بسیار خوبی برای پی بردن به خوب بودن ترازو خواهد بود.

ترازو

بدنه

بدنه ترازوها بر حسب کاربری تفاوت دارد و بهتر است خریدار بداند چه جنسی برای کدام ترازو بهتر است. برای مثال ترازوی صنعتی باید بدنه‌ای محکم‌تر از ترازوی فروشگاهی یا ترازوی آزمایشگاهی داشته باشد. آلومینیومی بودن یا فلزی بودن ترازوهای صنعتی مرسوم است. بدنه در ترازوی فروشگاهی اغلب از جنس پلاستیک فشرده است و در ترازویی مانند زیرپایی، جایش را به شیشه نشکن می‌دهد. به همین خاطر انتظار این را نداشته باشید که هر ترازویی فلزی باشد، چون فلز محکم‌تر است!

دقت

وزن کردن اصلی‌ترین کار هر ترازو است. پس هر ترازویی باید این کار را به دقیق‌ترین شکل انجام دهد. به این ترتیب به دقت هر ترازو هنگام خرید توجه کنید. اما دقت در همه ترازوها یکی نیست. و ترازوی خوب ترازویی نیست که در همه حوزه‌ها فی‌المثل با دقت ۱ گرم وزن کند. دقت در ترازوها بسته به کاربری، تعریف‌های گوناگونی دارد. یک ترازوی فروشگاهی دقیق ترازویی است که قادر باشد با دقت ۵ تا ۱۰ گرم وزن کند. حال اگر ترازویی با دقتی بیشتر (مثلاً ۲ گرم) وزن کند، ترازویی بهتر است. با این حال دقت ۵ گرم دقتی مرسوم در میان ترازوهای فروشگاهی است. در انواع ترازوی آزمایشگاهی این مقدار دقیق‌تر می‌شود و به ۱ گرم، ۰.۱ گرم، ۰.۰۱ گرم و اعشارهای بیشتر میل می‌کند. البته میزان دقت هرچه بیشتر باشد، کاربری ترازوی آزمایشگاهی نیز متفاوت‌تر و تخصصی‌تر می‌شود. و اینگونه نیست که فروشگاه عطاری نیاز به ترازویی با دقت ۰.۰۱ گرم داشته باشد. یک ترازوی خوب برای عطاری می‌تواند ترازویی با دقت ۰.۱ یا ۱ گرم باشد. اما طلا فروش حتماً باید ترازویی با دقت ۰.۰۱ گرم یا بیشتر بخرد. از طرف دیگر دقت ۵۰ گرم تا ۱۰۰ گرم برای ترازوی زیرپایی یا نفرکش دقتی مطلوب است. به همین خاطر به ترازوی نفرکشی که می‌تواند با ۵۰ گرم دقت وزن کند، ترازوی خوب می‌گویند.

قابلیت‌های جانبی

شکی نیست که ترازویی بهتر است که قابلیت‌های جانبی بیشتری داشته باشد. البته اگر این قابلیت‌ها نیاز شما را برآورده کند و همزمان سبب افزایش سرسام‌آور قیمت ترازو نیز نشود. امکان اتصال به دستگاه‌های جانبی مانند کامپیوتر یا لپ تاپ و گوشی همراه، حوزه کاربری هر ترازویی را در هر دسته‌ای به شکلی رضایت‌بخش افزایش خواهد داد. و بخت بیشتری برای خریده شدن و انتخاب ترازویی خوب خواهد داشت. در یک ترازوی فروشگاهی یا ترازوی آزمایشگاهی امکان اتصال به شبکه وای‌فای یا اتصال به کامپیوتر یقیناً مهم است. اما ممکن است چنین ضرورتی برای ترازوی صنعتی قطعه‌شمار مطرح نباشد. ترازوی آشپزخانه نیاز چندانی به اتصال به دستگاه‌های جانبی ندارد، هنگامی که مواد وزن شدنی با آن آرد و لوبیا و عدس است. اما اگر ترازوی زیرپایی بتواند مقدار BMI بدن را محاسبه کند، ترازوی بهتری برای خرید است. چرا که اطلاعاتی مهم را در اختیار شما می‌گذارد.

ترازو

در پایان باید اشاره کرد که یک ترازوی خوب بستگی بسیاری به نیاز و انتظار شما از یک ترازوی خوب دارد. اگرچه تعریف ترازوی خوب در بازار چیز دیگری باشد و با معیارهای دیگری تعریف شود. پس شما کسی هستید که معیار ترازوی خوب را معین می‌کنید. چراکه می‌دانید به چه نیاز دارید و کدام ترازو آن نیازها را برآورده می‌کند.

https://scale.ir/

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)