میرنیوز

شناخت ورق های ژئوممبران

شناخت ورق های ژئوممبران 2021-09-13T13:42:02+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ژئوممبران‌ها مواد نازک و انعطاف‌پذیری هستند که در کارخانه‌ها در محیط کنترل شده تولید می‌شوند. ژئوممبران‌ها می‌توانند نفوذپذیر یا غیرقابل‌نفوذ باشند. ژئوممبران غشای پلیمری است که یک ماده انعطاف‌پذیر و ضد آب با ضخامت نیم میلی‌متر یا بیشتر را تشکیل می‌دهد. تولید ژئوممبران با طیف وسیعی از پلیمرها انجام می‌شود. انواع پلیمرهای مورداستفاده می‌تواند شامل پلاستیک، الاستومر و مخلوطی از پلیمرها باشد.

ژئوممبران‌ها با ایجاد یک مانع نفوذناپذیر، از نشت آلاینده‌های مضر یا مواد شیمیایی خطرناک به محیط اطراف جلوگیری می‌کند. همچنین به طور منظم به‌عنوان موانع مهار آب آشامیدنی و ذخیره‌سازی آبیاری برای جلوگیری از نشت استفاده می‌شود.

ژئوممبران به همراه سایر محصولات ژئوسنتتیک برای کنترل حرکت سیالات و مهار در پروژه‌های مربوط به معدن، تصفیه فاضلاب و ساخت کانال استفاده می‌شود.

کاربردهای ژئوممبران

کاربرد روزافزون ژئوممبران در صنایع مختلف به دلیل تنوع محصول قابل‌توجه است. کاربردهای ژئوممبران در صنایع مختلفی مانند معدن، دریایی، شهری، تصفیه آب و حمل‌ونقل است. برخی از برنامه‌های کاربردی این محصولات در زیر توضیح داده شده است.

هنگام کار با کانال‌ها، مخازن، حوضچه‌های ذخیره‌سازی، سدها و تونل‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد.

ژئوممبران‌های نفوذناپذیر اغلب به‌عنوان یک مانع آب در سازه‌های برق‌آبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، درحالی‌که ژئوممبران‌های نفوذپذیر برای عبور آب تراوش بدون برداشتن خاک استفاده می‌شود.

اگر یک ژئوممبران با یک ژئوتکستایل همراه باشد، آن را "ژئوکامپوزیت" می‌نامند. از سال ۱۹۵۹ ژئوممبران در سدها مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از آنها در سازه‌های برق‌آبی استفاده‌های فراوانی دارند.

کاربردهای ورق ژئوممبران

نصب ژئو ممبران

کار با ژئو ممبران هنگام ساخت انواع سدها بسیار مفید است. کنترل نشت تنها یک استفاده برای ژئو ممبران است. در اروپا از ژئو ممبران بیشتر برای تعمیر سدهای قدیمی بتنی و بنایی استفاده می‌شود.

در قدیم، ژئو ممبران‌ها در قسمت بالادست سازه‌ها با میخ یا چسب نصب می‌شدند. اخیراً، لنگرهای فولادی ضدزنگ برای این منظور استفاده می‌شوند.

این نوع سیستم از دو لنگر عمودی U شکل استفاده می‌کند. یک لنگر بزرگ‌تر از دیگری است. لنگر کوچک‌تر ابتدا به‌صورت سازه محکم می‌شود.

سپس لنگر بزرگ‌تر بر روی کوچک‌تر قرار می‌گیرد و به هم متصل می‌شود. این باعث ایجاد دو حفره برای پرشدن با ژئو ممبران می‌شود.

مشکلات کار با ژئو ممبران

ممکن است مشکلاتی در دامنه‌های جانبی مجاور نواحی باز آب در اثر باد و موج بر روی هر قسمت در معرض ژئو ممبران ایجاد شود.

حرکت موج می‌تواند کمی ژئو ممبران را بالا بکشد و سپس آن را به‌صورت تکراری به پایین بکوبد. اگر ژئو ممبران به طور مستقیم با خاک تماس داشته باشد، این می‌تواند باعث شل شدن ذرات شود که در زیر شیب زیر ژئو ممبران به سمت پایین حرکت می‌کنند.

سرانجام، صخره‌ای در خط آب همراه با برآمدگی زیر این سطح ایجاد می‌شود که می‌تواند بیش از حد بر ژئو ممبران و خاک فشار وارد.

شناخت ورق های ژئوممبران

در صورت ایجاد مشکل چه باید کرد؟

در صورت خرابی موضعی پارگی یا درز در ژئو ممبران، ژئوتکستایل به ثابت نگه‌داشتن خاک کمک می‌کند و انتشار خرابی را محدود می‌کند.

اگرچه نقش اصلی ژئوتکستایل اغلب جداسازی ژئو ممبران از خاک است، اما همچنین ممکن است به‌عنوان دریچه‌ای برای انتشار گاز محبوس یا تولید شده در خاک زیرین، یا تقویت یا حمایت از ژئو ممبران عمل کند.

قیمت‌های ژئوممبران

به‌طورکلی، قیمت‌های متفاوتی از شرکت‌ها برای قیمت خطوط ژئو ممبران وجود دارد. این قیمت‌ها بسته به محصولات و برنامه‌های کاربردی متفاوت است.

هنگام خرید ژئوممبران، شرکت‌ها قیمت را در بازار تعیین می‌کنند. قیمت‌ها باتوجه‌به انواع غشایی مانند غشای شنی، غشای ورقه‌ای و ابعاد آن تعیین می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئو ممبران

ژئوممبران ورقه‌های پلاستیکی هستند که در خاک به‌عنوان یک مانع ضد آب استفاده می‌شوند. ژئو ممبران‌ها در زمان استفاده همیشه تماس نزدیکی با مواد زیرین ندارند.

ژئوممبران غشاء غول‌پیکر نفوذناپذیری است که از مواد پلیمری (غیر) تقویت شده ساخته شده و برای تثبیت زمین و ایمن‌سازی محل دفن زباله‌ها و حصول اطمینان از مهار زباله‌های خطرناک شهری و شیرابه‌های آنها استفاده می‌شود.

عملکردها متنوع ژئوممبران

آسترهای پایه، سیستم‌های درپوش، لایه‌های بالشتک، تقویت لایه‌ها برای تقویت خاک، آسترهای مهار، غشاهای ضد آب

در بسیاری از این کاربردها، ژئو ممبران با یک ژئوتکستایل یا زیرخط ژئوگرید همراه است که از ژئو ممبران در برابر تماس مستقیم با سنگ، شن و سایر مواد آسیب‌رسان محافظت می‌کند.

در مورد محل‌های دفن زباله و سایر ذخیره‌سازی زباله‌ها، ژئوتکستایل یا ژئوگرید می‌تواند گازها و شیرابه‌های تولید شده توسط زباله‌های خاص را تخلیه کند.

ژئوممبران‌ها و ژئوتکستایل‌های مرتبط نیز برای بازسازی کانال‌ها، تونل‌ها، مخازن و غیره استفاده می‌شود و از نظر اقتصادی قابلیت اطمینان کامل برای ضد آب و جلوگیری از اتلاف مایعات را فراهم می‌کند.

ژئوتکستایل چیست؟

ژئوتکستایل پارچه‌هایی هستند که برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

تثبیت یا تقویت خاک برای جاده‌ها، راه‌آهن، فرودگاه‌ها، خاکریزها، سازه‌های حائل، مخازن، کانال‌ها، سدها، حفاظت از بانک‌ها و مهندسی سواحل،

محافظت از ژئو ممبران در برابر تماس مستقیم با سنگ، شن و سایر مواد آسیب‌رسان،

لایه‌های مختلف خاک را در کاربردهای مهندسی عمران جدا کنید، فیلتر یا تخلیه خاک در کاربردهای مهندسی عمران، محل‌های دفن زباله و غیره.

ژئوممبران‌ها باید در برابر موارد زیر مقاوم باشند:

سوراخ، فشرده‌سازی، تنش کششی، پارگی، خزش...

جذب عناصر از محیط: آب، مواد شیمیایی...

نکات مهم انتخاب آستر ژئوممبران

هنگام انتخاب آستر ژئوممبران، مهم است که ماده‌ای را انتخاب کنید که به‌اندازه کافی قوی باشد تا بتواند در طولانی‌مدت در برابر قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب‌وهوایی شدید، و همچنین انبساط و انقباض حرارتی محافظت کند.

باید دارای دوام و ضخامت کافی باشد تا در برابر سوراخ شدن یا پارگی و همچنین فشار محفظه ذخیره اولیه مقاومت کند.

از همه مهم‌تر، آستر نباید پس از تماس طولانی‌مدت با سوخت‌ها یا مواد شیمیایی سمی، قابل اشتعال، قابل احتراق یا خورنده واکنش نشان دهد یا خراب شود.

شناخت ورق های ژئوممبران

مناطق استفاده از ژئو ممبران PVC کدام‌اند؟

آنها برای ایجاد پروفیل‌هایی مانند درها و پنجره‌ها، پوشش و کاربردهای نمای وینیل، کلیه محصولات و کاربردهای لوله و لوله‌کشی، کابل‌های برق، کارهای ساختمانی یا روکش، داروهای شیمیایی در مناطق غذا و داروخانه‌ها و برنامه‌های ضد آب با لوله‌های فاضلاب استفاده می‌شوند.

دفن زباله

به منظور حفاظت از محیط‌زیست، محل‌های دفن زباله به قوی‌ترین حفاظت ممکن نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که نشتی وجود ندارد که بتواند آب‌های زیرزمینی زیر آن را آلوده کند.

راه‌ها و بزرگراه‌ها

استفاده از آسترهای ژئو ممبران برای جاده‌ها و بزرگراه‌ها چند مزیت زیست‌محیطی دارد. آنها می‌توانند به‌عنوان یک مانع ضد آب در زیر جاده‌های آسفالته عمل کنند.

آسترهای ژئو ممبران همچنین می‌توانند از آلودگی ناشی از نمک مورد استفاده در یخ‌زدایی جاده‌های زمستانی جلوگیری کنند.

موانع بخار

آسترهای ژئو ممبران می‌توانند نقش مهمی در ساخت‌وساز نیز ایفا کنند. هنگامی که رطوبت به دیوارها، سقف‌ها یا فونداسیون ساختمان نفوذ می‌کند، می‌تواند آسیب‌های ساختاری شدیدی را در طول زمان ایجاد کرده و ایجاد کند.

آسترهای ژئو ممبران به‌عنوان یک مانع عمل می‌کنند و از نفوذ رطوبت به دیوارها و فونداسیون ساختمان جلوگیری می‌کنند.

این به نوبه خود از رشد کپک و قارچ جلوگیری می‌کند. آسترهای ژئو ممبران همچنین می‌توانند از نشت مواد شیمیایی خطرناک به خاک یا آب‌های زیرزمینی زیر فونداسیون ساختمان جلوگیری کنند.

مزایای مواد غشای PVC

این عایق از اتلاف حرارت جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. همچنین ویژگی خاموش‌کننده را در مواردی مانند احتراق ارائه می‌دهد.

ژئو ممبران سبک‌تر از آلومینیوم است. عایق صدا است، از آلودگی صوتی جلوگیری می‌کند و در زمینه‌های ساختمانی و فنی استفاده می‌شود. قابل بازیافت و استفاده مجدد نیز هست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)