میرنیوز

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟ 2021-09-11T14:32:09+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بوتان شاپ، آب گرم لازمه حمام، آشپزی و بسیاری از فعالیت‌های روزمره است که تنها زمانی که آن را نداشته باشیم، ارزشش را درک می‌کنیم. حال، با توجه به اهمیت آب گرم وسایل گرمایشی بسیار متنوعی طراحی شده‌اند و روز به روز پیشرفت می‌کنند. یکی از این لوازم آبگرمکن است که خود انواع مختلفی دارد؛ در ادامه این مطلب به معرفی انواع آبگرم‌کن و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.
برای درک اینکه چه آبگرمکنی بهتر است، ابتدا باید با نحوه کار آن آشنا شویم.

نحوه کار آبگرمکن

آبی که به صورت لوله‌کشی به خانه‌ها می‌آید، به طور طبیعی، سرد است. اگر زمستان باشد که چه بسا آب درون لوله‌ها یخ بزند و مشکلات را دو چندان کند. اما آبگرمکن‌ها یک منبع انرژی گازی یا برقی دارند که با استفاده از آن دمای آب سرد را افزایش می‌دهند. 
همانطور که گفته شد آبگرمکن‌ها انواع مختلفی دارند، اگر صنعتی و کارخانه‌ای نباشند به دو نوع مخزنی و دیواری برای خانه‌ها و منازل طراحی می‌شوند.
آبگرمکن‌های مخزن‌دار یا منبعی، یک محفظه برای نگهداری آب گرم دارند و با لایه عایق خود، دمای آب را حفظ می‌کنند. این آبگرمکن‌ها در مدل‌های برقی و گازی در بازار موجود هستند.

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟

عملکرد آبگرمکن‌های دیواری و بدون مخزن چگونه است؟

آبگرمکن‌های بدون مخزن معمولاً با نام آبگرمکن دیواری شناخته می‌شوند؛ این آبگرمکن‌ها آب را در تمامی نقاط خانه گرم می‌کنند و هیچ مخزنی برای نگهداری آن ندارند. در عوض هر زمان که به آب گرم نیاز باشد، شروع به بالا بردن دمای آب می‌کنند. یعنی در مرحله اول هم‌زمان با چرخاندن اهرم شیرآلات، آب به سرعت درون لوله‌ها جریان پیدا می‌کند، سپس دمای آن توسط شعله‌های زیر لوله‌ها بالا می‌رود و به تدریج گرم می‌شود.
با این تفاسیر مشخص می‌شود که آبگرمکن‌های دیواری در مقایسه با آبگرمکن‌های مخزنی، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. اما این تکنولوژی جدید مزایای دیگری غیز از کاهش مصرف انرژی دارد.

مصرف انرژی کمتر، طول عمر بیشتر

صرفه جویی در مصرف انرژی اولین و مهمترین مزیت آبگرمکن‌های دیواری بدون مخزن است. در واقع می‌توان گفت این نوع آبگرمکن، حداقل و حداکثر ۵۰ درصد کمتر از آبگرمکن‌های دیگر انرژی مصرف می‌کند؛ چرا که در همان لحظه آب را گرم می‌کند.
ضمن اینکه آبگرمکن‌های قدیمی مخزن‌دار در طول مدت حداکثر ۱۰ سال نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. اما انواع آبگرمکن دیواری دوام بالایی دارد و تا سال‌های سال می‌تواند گرمابخش مطمئن خانه باشد.

تامین آب گرم برای پرجمعیت‌ها

آبگرمکن دیواری می‌تواند مقدار نامحدود آب را گرم کند. آبگرمکن‌های قدیمی تنها تا یک حد مشخص و محدودی توانایی تولید آب گرم را دارند اما این نوع جدید آبگرمکن می‌تواند به اندازه نیاز همه آب گرم کند و پاسخگوی جمعیت های بالا باشد. جدای از آن، فضای کمی اشغال می‌کند. چرا که روی دیوار نصب می‌شود و مثل آبگرمکن‌های مخزنی فضای زیادی از محیط را اشغال نمی‌کنند.

چرا باید آبگرم‌کن دیواری را جایگزین آبگرم‌کن‌های قدیمی کنیم؟

بدون مخزن، بدون نشتی

از آنجا که آبگرمکن دیواری مخزن ندارد، بدیهی است که نشتی هم نخواهد داشت. زیرا آب از دیواره بدنه آبگرمکن نشت می‌کند. علاوه بر این، در آبگرمکن‌های مخزنی املاح آب ته نشین شده و باعث گرفتگی لوله‌ها و خوردگی بدنه می‌شود که این مسئله نیز امکان نشت آب را بیشتر می‌کند. همچنین به بهداشت آب نیز ضربه می‌زند.
با تمام مواردی که گفته شد، احتمالا به این فکر افتاده‌اید که آبگرمکن‌های قدیمی، فرسوده و مخزن‌دار خود را با یک آبگرمکن دیواری کم مصرف جایگزین کنید. اما باز هم پروسه انتخاب در میان انواع برندها، چالش برانگیز است. 
همچنین، در این روزهای کرونایی، پیداکردن فروشگاهی که محصولاتش را به صورت اینترنتی ارئه دهد، مشکل است. اما بوتان فکر تمام این موارد را کرده است!

خرید آبگرمکن دیواری از فروشگاه محصولات بوتان

در روزهای قرنطینگی، با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، نباید نگران خرید آبگرمکن بوتان بود. سال ۱۳۷۴ فروشگاه محصولات بوتان، در شرق تهران تاسیس شد و در مدت کوتاهی توانست افتخار یکی از پرفروش‌ترین نمایندگی‌های محصولات بوتان را کسب کند. با گذشت سال‌ها و افزایش علاقه مردم به خرید اینترنتی و البته برای خدمات‌رسانی به تمامی نقاط ایران، در سال ۱۳۸۸ فروشگاه اینترنتی محصولات بوتان نیز تاسیس شد. 
حال، مشتریان می‌توانند از طریق وبسایت این فروشگاه، آبگرمکن یا سایر محصولات موردنظر خود را سفارش دهند و آن را درب منزل تحویل بگیرند؛ چه در تهران و چه در شهرستان!
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه محصولات بوتان مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن ۷۷۹۸۵۰۰۰-۰۲۱ با این فروشگاه تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند. 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

گیرندگان وام ودیعه مسکن در آستانه ۱۰ هزار نفری شدن

گیرندگان وام ودیعه مسکن در آستانه ۱۰ هزار نفری شدن
2021-09-17T07:15:00+04:30
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از رسیدن تعدا گیرندگان وام ودیعه به ۹ هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد.

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با لینک مستقیم HD

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با لینک مستقیم HD
2021-09-16T18:31:48+04:30
دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ از ساعت 8 صبح روز جمعه با کلیک بر روی لینک مستقیم انتهای مطلب امکان پذیر است. نسخه های دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با بال...

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ کامل و قانونی

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ کامل و قانونی
2021-09-16T15:38:31+04:30
برای دانلود سریال میدان سرخ قسمت 1 به ادامه مطلب مراجعه کنید و قسمت اول سریال میدان سرخ را قانونی دانلود کنید.

دانلود سریال میدان سرخ – قسمت 1 کامل و قانونی

دانلود سریال میدان سرخ – قسمت 1 کامل و قانونی
2021-09-16T14:58:25+04:30
 برای دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ به ادامه مطلب مراجعه کنید و قسمت 1 سریال میدان سرخ را قانونی دانلود کنید.

آموزش صفر تا صد تعمیر لپ تاپ در آموزشگاه تهران

آموزش صفر تا صد تعمیر لپ تاپ در آموزشگاه تهران
2021-09-16T12:45:08+04:30
خرید لپ تاپ به جای کامپیوتر شخصی به دلیل قیمت متوسط کمتر و کاربری راحت‌تر بین مردم رایج شده است و بسیاری از مردم خرید لپ تاپ را به کامپیوتر ترجیح می‌دهند. ...

مزایای درب های اتوماتیک کشوئی 

مزایای درب های اتوماتیک کشوئی 
2021-09-16T12:31:45+04:30
هنگامی‌که یک درب اتوماتیک برای ورود عابران خود انتخاب می کنید، مهم است که آن‌ها تمام نیازهای شما را برآورده سازند.

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟
2021-09-16T12:18:29+04:30
چیلر یک کلمه کلی برای سیستمی است که با به گردش درآوردن مایعات، دما را کنترل می کند مایعاتی مثل آب که به عنوان مایع خنک کننده عمل کرده و دمای آن را به وسیله ا...

جزییات نرخ رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت

جزییات نرخ رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت
2021-09-16T12:01:48+04:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز اصلی کشورها را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۱۵ ارز افزایش و ۲۰ ارز کاهش یافت.

تشخیص و رفع بوی لوله کشی فاضلاب با سنجاق

تشخیص و رفع بوی لوله کشی فاضلاب با سنجاق
2021-09-16T11:11:51+04:30
گازهای متصاعد شده از فاضلاب در صورت ورود به فضای داخلی منزل می‌توانند بسیار مشکل‌ساز باشند.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
2021-09-16T10:05:08+04:30
طراحی سایت در دنیای کنونی نیازی اجتناب ناپذیر برای هر فعالیت اقتصادی است.

نوسان اندک قیمت جهانی طلا / هر اونس ۱۷۹۵ دلار

نوسان اندک قیمت جهانی طلا / هر اونس ۱۷۹۵ دلار
2021-09-16T09:35:14+04:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه در حالی در محدوده‌ای نزدیک به ۱٫۸۰۰ دلار باقی ماند که پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمری...

جذب ۱۰ هزار همکار جدید در گروه صنعتی انتخاب 

جذب ۱۰ هزار همکار جدید در گروه صنعتی انتخاب 
2021-09-15T16:58:28+04:30
گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی تولید کننده لوازم خانگی کشور ۱۰ هزار نیرو متخصص و مجرب جذب می کند.

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد
2021-09-15T16:28:32+04:30
بانک مرکزی سقف های جدید تسهیلات خرید مسکن را به بانک عامل بخش مسکن از محل اوراق تسهیلات را ابلاغ کرد که رقم آن همراه با وام جعاله ۸۰ میلیون تومانی به ۴۷۰ میل...

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی
2021-09-15T16:18:29+04:30
همواره تیرآهن یکی از مهمترین مصالح ساختمانی بوده است.

نکات ایمنی استفاده از دیسک برش

نکات ایمنی استفاده از دیسک برش
2021-09-15T16:05:07+04:30
نکات ایمنی در استفاده از صفحه برش را در ادامه بدانیم.

برای نهمین سال متوالی بیمه البرز در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

برای نهمین سال متوالی بیمه البرز در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت
2021-09-15T16:05:07+04:30
شرکت بیمه البرز برای نهمین سال متوالی در عالی‌ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت.

اتهام دپوی خودرو به ایران خودرو وارد نیست

اتهام دپوی خودرو به ایران خودرو وارد نیست
2021-09-15T15:48:27+04:30
رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی، گفت: با توجه به بازدید نزدیک از ایران خودرو، می‌توان گفت که اتهام دپوی خودرو در پارکینگ ها به این...

معیارهای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو چیست؟

معیارهای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو چیست؟
2021-09-15T15:48:26+04:30
یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کاشت مو انتخاب کلینیک مناسب و معتبر برای عمل پیوند مو است که در ادامه با یکی از کلینیک های خوب آشنا خواهید شد.

حالِ خوشِ سفر؛ لذت سفر تابستانی با هیجان، بازی و کلی جایزه!

حالِ خوشِ سفر؛ لذت سفر تابستانی با هیجان، بازی و کلی جایزه!
2021-09-15T15:25:16+04:30
تابستان، همیشه فصلِ سفر است؛ به ویژه آخرین ماه تابستان که تعطیلی مدارس و هوای نه چندان گرم، باعث شده شهریور همیشه یادآور خاطره‌ی سفر باشد. این مجموعه تابع مص...

چگونه نمونه‌های چمن مصنوعی را باهم مقایسه کنید

چگونه نمونه‌های چمن مصنوعی را باهم مقایسه کنید
2021-09-15T15:25:15+04:30
سعی برای انتخاب صحیح و درست چمن مصنوعی، سختی‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد، مخصوصاً زمانی که می‌خواهید نمونه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ویژگی آن‌ها ر...

چه مواردی به چمن مصنوعی آسیب می زنند؟

چه مواردی به چمن مصنوعی آسیب می زنند؟
2021-09-15T15:11:48+04:30
چمن مصنوعی می تواند بهترین انتخاب به جای چمن های طبیعی باشد، زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد، به حداقل تلاش ممکن برای مراقبت و رسیدگی نیاز دارد و می تواند گزینه ...

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل
2021-09-15T13:55:38+04:30
چه خانه‌دار باشید چه فروشگاه‌دار، یا مالک ابزارفروشی و سرپرست تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه، یا صاحب طلافروشی و عطاری و بقالی، روزی سر و کارتان به خرید ترازو خوا...

قیمت دلار ٢۴ شهریور ١۴٠٠ به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید

قیمت دلار ٢۴ شهریور ١۴٠٠ به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید
2021-09-15T13:55:38+04:30
قیمت دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ٢۴ شهریور ١۴٠٠ در صرافی های بانکی به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید .

قیمت سکه ٢۴ شهریور به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید

قیمت سکه ٢۴ شهریور به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید
2021-09-15T13:55:37+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ٢۴ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید .

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟
2021-09-15T13:45:46+04:30
توصیه می‌شود که هر ۶ ماه تا یک سال یک‌بار، آبگرمکن را از آب خالی کنید تا آبگرمکن دیرتر خراب شود.

قیمت بلیت پروازهای اربعین نهایی شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان

قیمت بلیت پروازهای اربعین نهایی شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان
2021-09-15T13:15:23+04:30
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین از مبداء تهران، ۵ میلیون تومان، یک سره ۳.۲ میلیون تومان، رفت و برگشت از مبداء مشهد ۶ میلیون تومان و...

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار ۱۰  روز رایگان

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار ۱۰  روز رایگان
2021-09-15T13:05:36+04:30
شما در آنلاین آموزان می توانید دوره های آنلاین (کلاس آنلاین)، وبینار و آموزشگاه آنلاین بصورت رایگان ایجاد کرده و با پنل اختصاصی خود دوره های آموزش آنلاین خود...

آغاز همکاری مجتمع فولاد کویر کاشان و اصفهان‌آهن در فروش آنلاین محصولات فولادی

آغاز همکاری مجتمع فولاد کویر کاشان و اصفهان‌آهن در فروش آنلاین محصولات فولادی
2021-09-15T13:05:36+04:30
روز دوشنبه، مورخ ۱۵شهریور ۱۴۰۰، جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فولاد کویر و اصفهان‌آهن، در محل شرکت اصفهان‌آهن برگزار شد.

مزایای استفاده از ترانس برای یخچال و فریزر چیست؟

مزایای استفاده از ترانس برای یخچال و فریزر چیست؟
2021-09-15T13:05:35+04:30
لوازم خانگی برقی از جمله یخچال و فریزر، در آشپزخانه، جایگاه بسیار مهمی دارند و خراب شدن و آسیب دیدن هر یک از این لوازم، مشکلات زیادی را برای یک خانواده، ایجا...

چرا استفاده از سایت کدال اهمیت دارد؟

چرا استفاده از سایت کدال اهمیت دارد؟
2021-09-15T13:05:35+04:30
فعالیت در بازار بورس محاسن بسیاری دارد و افراد می‌ توانند از این طریق درآمدهای بالایی کسب کنند و با دانش و تجربه خود به نوعی در حوزه تجارت فعالیت نمایند. ...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)