میرنیوز

انواع صمیمیت از دیدگاه مشاوران بهترین مراکز مشاوره ازدواج

انواع صمیمیت از دیدگاه مشاوران بهترین مراکز مشاوره ازدواج 2021-09-08T10:52:01+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام انتخاب نو، طبق نظر مشاوران بهترین مراکز مشاوره ازدواج شیوه ابراز صمیمیت زوج، از نیازها و انتظارات آن ها که ممکن است نشات گرفته از خانواده اصلی شان، سبک شخصیتی، سبک ارتباطی و.... متفاوت باشد و این تفاوت ها منجر به شیوه های متفاوت ابراز صمیمیت می شود و فقدان روابط صمیمانه می تواند به روابط استرس زا و حتی در صورتی که زوج به این موضوع توجه نکنند و به راه حل موثری دست پیدا نکنند، به ختم رابطه منجر می شود.

صمیمیت در ازدواج چه نقشی دارد؟

در بزرگسالی فرد باید بتواند صمیمیت، همدلی، احترام و قدردانی را نسبت به اطرافیانش به ویژه با جنس مخالف که در نقش همسر فرد ظاهر می شود، تجربه کند و به عمل در آورد. عشق و صمیمیت در فرایند ازدواج موفق، وجود دارند اما این موضوع به این معنی نیست که فرد خود را انسانی عاشق و صمیمی نشان دهد و هیچ تلاش دیگری برای بهبود زندگی مشترک خود انجام ندهد و انتظار یک زندگی موفق و بدون تنش را داشته باشد. سعی در تحکیم ازدواج امری است که بدون هیچ استثنایی باید با مهربانی، صمیمیت و عشق همراه باشد. بر اساس آمارهایی که از مراکز مشاوره خانوادگی خوب به دست آمده، همسرانی که نمی توانند در قالب ارتباط صمیمی، احساستشان را برای یکدیگر بروز دهند، احتمالا در جنبه های مختلف زندگی مشترکشان با مشکل مواجه خواهند شد و یا زوج هایی که نتوانند با یکدیگر توافق کنند و مشکلاتشان را حل کنند، اغلب گرفتار چرخه ای از گرفتاری های تمام نشدنی می شوند که سال ها ادامه خواهد داشت. در ادامه برای آشنایی بیشتر انواع صمیمیت را مطرح می کنیم که عبارت اند از:

صمیمیت عاطفی:

به یکدیگر احساس نزدیکی می کنید و از نظر عاطفی احساس می کنید که همسرتان شما را مورد حمایت و توجه قرار می دهد. ناراحتی ها و خوشحالی تان را با هم در میان می گذارید و در واقع احساسات مثبت مثل شادی  و منفی مثل ترس، خشم و گناه و... را با یکدیگر سهیم می شوید  و این حس را به یکدیگر می دهید که به سلامت و احساس خوب داشتن دیگری علاقه مند هستید.

صمیمیت  معنوی:

افکارها و باورها و تجربه ها درباره ی موضوعات مذهبی و متافیزیکی و اخلاقی و معنای زندگی و رابطه با خدا و جهان بعد از مرگ و... را با همسرتان در میان می گذارید.

صمیمیت فکری و ذهنی:

این نوع صمیمیت، شامل به اشتراک گذاشتن نظریه ها، عقاید، افکار و باورها می باشد. عنصر اصلی در ایجاد و نگهداری صمیمیت فکری و ذهنی توانایی نقش گزینی یعنی توانایی دیدن جهان از دریچه چشمان همسر، می باشد. وقتی از نظر ذهنی و فکری با هم صمیمی هستید، با یکدیگر صحبت می کنید و موضوع صحبتتان، فراتر از گفت و گوی سطحی است و به همسرتان و نظرات او احترام می گذارید و خواستار این هستید که عقایدتان را با او در میان بگذاید.

صمیمیت تفریحی و اجتماعی:

در بسیاری از فعالیت های تفریحی، با هم به صورت اجتماعی، خانوادگی و یا دو نفره مشارکت می کنید، از آن ها لذت می برید و علایق متعددی دارید.

صمیمیت زمانی:

صمیمیت زمانی یعنی افراد چقدر دوست دارند در فعالیت های صمیمانه برای هم وقت بگذارند. برخی از افراد ۱۵ دقیقه در روز را اختصاص می دهند و برخی دیگر نیاز به زمان بیشتری دارند.

انواع صمیمیت از دیدگاه مشاوران بهترین مراکز مشاوره ازدواج

دلایل ترس از صمیمیت چیست ؟

ترس از طرد شدن، رها شدگی و احاطه شدن:

طبق نظر روانشناسان مرکز مشاوره ایران ترس از طرد شدن یعنی به معنی از دست دادن شخص دیگر می باشد و می توان گفت که افرادی که ترس از رها شدگی دارند دائم در این نگرانی به سر می برند که شریک زندگیشان آن ها را ترک خواهد کرد و این ترس ریشه در اتفاقات دوران کودکی فرد دارد و ترس از احاطه شدن یعنی ترس از مورد هجوم قرار گرفتن، کنترل شدن و از دست دادن هویت خود. همه ی ما یاد گرفته ایم که در هنگام اختلاف و مشاجرات، رفتارهای کنترلی مختلف از عصبانیت گرفته تا گوشه گیری و مقاومت از خود نشان دهیم، و در نتیجه طرد شدن و یا احاطه شدن ایجاد می شود و اگر میزان آن افزایش پیدا کند، فرد ممکن است به این نتیجه برسد باقی ماندن در این رابطه فقط باعث آسیب دیدن است و در نتیجه از صمیمیت اجتناب می کند و این اجتناب از روابط منجر به احساس تنهایی و بسیاری از مشکلات دیگر می شود.

اختلال شخصیت اجتنابی:

افراد دارای این اختلال شخصیت به سبب هراس از انتقاد، عدم تایید یا طرد، از فعالیت هایی که نیاز به تعامل با افراد زیادی داشته باشد، اجتناب می کند. و به سبب احساس شرم و یا ترس از تمسخر، از بیان دنیای درون خودش خودداری می کند و به همین دلیل چنین افرادی از ایجاد رابطه وصمیمیت هراس دارد.

انواع صمیمیت از دیدگاه مشاوران بهترین مراکز مشاوره ازدواج

زنان و مردانی که قابلیت ایجاد صمیمیت با دیگران را ندارند، در روابط خود با دوستان، خانواده و همکاران دچار مشکل می شوند و با مشکلات عاطفی بیشتری نسبت به آن هایی که قابلیت ایجاد صمیمیت با دیگران را دارند، مواجه می شوند و ممکن است که به دلیل ترس از صمیمیت در مقابل فرد اضطراب زیادی را تجربه کنند و در نتیجه تسلیم ترس خود می شوند. برای حل کردن ترس از صمیمیت و داشتن رابطه ای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره انتخاب نو که توسط دکتر محمد رضا تابع جماعت و دکتر نسرین باقری تاسیس شده است، در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی
2021-09-21T17:45:12+04:30
خرید لوله پلیکا برای سازندگان بسیار مهم است. قیمت لوله پلیکا می تواند در هزینه ساخت بنا تاثیرگذار باشد. انواع لوله پلیکا فاضلابی، ساختمانی و غیره را از مرکز ...

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟
2021-09-21T17:45:10+04:30
پروسه استعلام قیمت انواع آجر نما همواره دارای مشکلاتی بوده است.

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند
2021-09-21T17:45:09+04:30
برخی دفاتر معمولی امروزی با پلان باز، از ردیفی از میزهای اداری تشکیل شده‌اند که شاید فضای خصوصی کمتری به کارمندان بدهد.

ثبت برند خشکبار

ثبت برند خشکبار
2021-09-21T17:45:08+04:30
چنانچه قصد راه اندازی یک کارگاه یا مغازه خشکبار دارید بایستی بدانید که برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از برند شما بایستی برای ثبت برندتان اقدام کنید...

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟
2021-09-21T17:45:08+04:30
اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای تصاویر و ویدئوهای بی‌نظیر در زمینه کاری خود هستید که ساعت‌ها بر روی تهیه آنها وقت گذاشته‌اید و هم اکنون از بازدید بالایی...

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید
2021-09-21T17:45:07+04:30
ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نقش مهمی در روند تولید محصولات پرتیراژ دارند. استفاده از تجهیزات مدرن که فن‌آوری بالایی دارند، می‌تواند بر افزایش کیفیت محصولات تاث...

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت
2021-09-21T17:45:07+04:30
پوستر دیواری از جمله دیوار پوش‌های قدیمی به شمار می رود، که با گذشت زمان بر تنوع و کیفیت این کالای شیک و زیبا افزوده شده است.

بالابر ویلچر چیست؟

بالابر ویلچر چیست؟
2021-09-21T17:45:06+04:30
از بالابر ویلچر برای جابجایی راحت‌تر معلولان و افراد مسن استفاده می شود.

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان
2021-09-21T17:45:06+04:30
چه در یک سفر داخلی باشید و چه در یک کشور خارجی، اجاره خودرو راه حلی آسان برای دسترسی راحت به مکان‌های مختلف است. اگر در یک سفر کاری مهم هم باشید، در شهر شلوغ...

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند
2021-09-21T17:45:05+04:30
استفاده مداوم از تلفن هوشمند، جمع‌آوری اطلاعات و فایل‌های بسیاری را به همراه دارد که از راه‌های ارتباطی مختلفی انجام می‌شود.

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟
2021-09-21T15:08:27+04:30
پرده زبرا به دلیل ویژگی هایی که دارد از محبوب ترین انتخاب های مشتریان است. اما چرا این پرده در دکوراسیون منزل جزو انتخاب های اصلی افراد است؟ دلایلش را اینجا ...

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود
2021-09-21T15:08:26+04:30
اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر در بیانیه ای ۶ ابهام طرح آزادسازی واردات خودرو را تشریح و تاکید کرد که پیش از هر اقدامی، اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو باید در دس...

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران
2021-09-21T14:28:26+04:30
برای آن که سفر شما به تهران خاطره‌ای خوش را در ذهنتان حک کند ما در این مطلب قصد داریم به بیان نکاتی مهم و کاربردی بپردازیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین مسافرخان...

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید
2021-09-21T14:01:50+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید .

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟
2021-09-21T12:41:52+04:30
در این مطلب با مرکز تبلیغات در ایران بیشتر آشنا می شوید.

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت
2021-09-21T12:18:28+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید
2021-09-21T11:48:30+04:30
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، با حضور دکتر اخلاقی، عضو هیات مدیره بانک سپه و اعضای هیات مدیره این هلدینگ بزرگ معدنی کشور ...

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا
2021-09-21T11:48:29+04:30
کالج بین المللی اویسینا در بیست ‌و پنجمین سالگرد تاسیس خود شرایط ویژه ای را برای علاقمندان به تحصیل در رشته داروسازی فراهم آورده است.

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟
2021-09-21T11:48:29+04:30
در ادامه به انواع plc و همچنین برندهای مختلف و مشهور آن آشنا خواهیم پرداخت.

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد
2021-09-21T11:25:08+04:30
ایرانسل در گردهمایی سالانۀ گروه MTN با موضوع راهکارهای سازمانی، موفق شد جایزۀ ویژۀ نوآوری را دریافت کند.

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما
2021-09-21T11:25:08+04:30
مطمئناً شما نیز مثل دیگر کاربرانی که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، دوست دارید از سرگذشت برخی فروشگاه‌های اینترنتی بدانید اینکه چگونه شروع کرده...

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول
2021-09-21T11:25:08+04:30
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعطای لوح تقدیر از مدیرعامل همراه اول تقدیر کرد.

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد
2021-09-21T11:25:07+04:30
اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی به پیشنهاد بانک سرمایه با حضور رؤسا ومسئولین ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی کشور، روز دوشنبه 29 ش...

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟
2021-09-21T11:25:07+04:30
تا به حال برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید خودروی خود را به فروش برسانید؟ یا به علت رانندگی خوبی که داشتید، بخواهید تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی جدیدت...

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید
2021-09-21T11:25:07+04:30
بخیه برای بستن زخم روی پوست یا سایر بافت‌ها توسط پزشک استفاده می‌شود.

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس
2021-09-21T11:25:07+04:30
یکی از آزمون‌های بین المللی بسیار پر طرفدار و کاربردی در حال حاضر برای زبان انگلیسی ، آزمون آیلتس است. کسانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای دیگر را د...

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی
2021-09-21T11:25:06+04:30
مخازن یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین سازه های عصر حاضر هستند که بصورت فولادی و یا بتنی و یا ترکیبی از هر دو طراحی و ساخته می شوند. ...

شرایط کلی کار در اروپا

شرایط کلی کار در اروپا
2021-09-21T11:25:06+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز
2021-09-21T11:25:06+04:30
دیوار ماژولار چیست؟ آیا می‌دانستید سال‌هاست چنین دیواری به حوزه ساخت و ساز وارد شده‌است؟

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا
2021-09-21T11:25:05+04:30
شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا با هدف ارتقای سواد عارضه یابی کارکنان شرکت های تابعه صدرتامین یک دوره آموزشی سه روزه تحت عنوان دوره آموزشی عارضه یابی برگزار خو...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)