میرنیوز

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است؟

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است؟ 2021-09-07T16:05:20+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زیست گستر فناور روناک، این مشکل تنها مخصوص یک باغچه خانگی یا گیاهان کوچک آپارتمانی نیست، بلکه گیاهان مزرعه یا باغ‌های بزرگ هم با این مشکلات مواجه می‌شوند که برای یک کشاورز خطرآفرین است. گاهی این اختلالات در روند رشد گیاه آنقدر شدت می‌گیرند که حتی استفاده از کودهای شیمیایی هم مشکل را حل نمی‌کند؛ از همین رو باید به دنبال راه حلی مطمئن برای سالم و تازه نگه داشتن گیاهان بود.

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است؟

رووت گاردین؛ الگوبرداری از طبیعت

برای درک اینکه چه چیزی مانع رشد گیاهان می‌شود، ابتدا باید دید آنچه باعث رشد آن‌ها می‌شود، چیست؟ در واقع میکروارگانیسم‌هایی در فلور میکروبی‌ خاک وجود دارند که درون بافت یا اطراف ریشه گیاه فعالیت می‌کنند و با تبدیل موارد غیرقابل جذب، به قابل جذب، گیاه را در رشد خود یاری می‌کنند. این میکروارگانیسم‌ها انواع گوناگونی اعم از قارچ و باکتری دارند.به عبارت ساده‌تر آن‌ها تغذیه گیاه را راحت‌تر می‌کنند.
حال، آیا همه خاک‌ها حاوی این میکروارگانیسم‌ها هستند؟ آن‌ها را از کجا می‌توان یافت و در اختیار گیاه قرار داد؟ شرکت زیست فناورگستر روناک دقیقا برای پاسخ به همین سوالات قدم به میدان گذاشته است. 
زیست فناور گستر روناک، تمرکز خود را بر جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم‌های باکتریایی موثر در رشد و افزایش‌دهنده توان مقاومتی گیاه روی آفات و تنش‌های محیطی متمرکز کرده است و در نهایت موفق شده تا یک فرمولاسیون مناسب جهت انتقال این عوامل از آزمایشگاه به مزرعه طراحی کند. 

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است؟

تاثیر کودهای هوشمند بر تقویت رشد گیاهان

ویژگی منحصر به فرد این فرمولاسیون، هوشمند بودن با خاصیت رهایش کنترل‌شده است که  میتواند میکروارگانیسمها  را به آرامی در خاک رهاسازی کند. این کودهای زیستی هوشمند، با نام تجاری «رووت گاردین» در بازار به صورت اختصاصی برای گیاهانی چون توت فرنگی، صیفی‌جات، درختان پسته، گل‌های رز و گل محمدی، گیاهان ذراعی  و سایر گیاهان باغی عرضه می‌شوند. همچنین برای گیاهان آپارتمانی، این کودها نام تجاری «دیمیتر» و «لوان» به خود گرفته‌اند. 
تمامی فرآیند تولید، توزیع و عرضه این محصول، حاصل چندین سال مطالعه دانشگاهی، تجربیات فردی و ابتکارات تیم تحقیق و توسعه روناک بوده است و هیچگونه شبیه‌سازی داخلی یا خارجی در آن دخیل نبوده است. 
شرکت زیست فناور  گستر روناک در سال ۱۳۹۵ به ریاست هیات مدیره دکتر پژمان خدایگان و مدیریت مهندس الهه واثقی خوندابی تاسیس شده و پس از استقرار در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه ولی‌عصر(ع) رفسنجان، کار خود را در زمینه طراحی و تولید محیط کشت‌های اختصاصی میکروبی و برخی از دستگاه‌های آزمایشگاهی از قبیل کود بیولوژیک و تولید ترکیبات آرایشی بهداشتی-گیاهی، آغاز کرد.
این شرکت امیدوار است که در آینده بتواند با عبور از چالش‌هایی چون نوسانات بازار و عدم وجود قوانین حمایتی مناسب، و کسب مجوزهای لازم، محصولات خود را صادر کرده و سهمی در جنبش‌های نوآورانه و فناورانه امروز داشته باشد. 

بهترین راه برای تقویت رشد گیاهان کدام است؟

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

دانلود قسمت دوم سریال میدان سرخ با حجم نیمه رایگان

دانلود قسمت دوم سریال میدان سرخ با حجم نیمه رایگان
2021-09-23T17:58:25+03:30
دانلود قسمت دوم سریال میدان سرخ از ساعت ۸ صبح روز جمعه با کلیک بر روی لینک مستقیم انتهای مطلب امکان پذیر است.

دانلود کامل و قانونی قسمت 2سریال میدان سرخ

دانلود کامل و قانونی قسمت 2سریال میدان سرخ
2021-09-23T16:38:58+03:30
برای دانلود قسمت دوم سریال میدان سرخ به ادامه مطلب مراجعه کنید و این قسمت از سریال را قانونی دانلود کنید.

اینترنت «شاد» امسال هم برای ایرانسلی‌ها رایگان است

اینترنت «شاد» امسال هم برای ایرانسلی‌ها رایگان است
2021-09-23T14:12:09+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰، ایرانسل تعرفۀ اینترنت همراه و ثابت را برای استفاده از سامانۀ آموزش آنلاین شاد، رایگان کرد.

انتخاب و استفاده از میکروفن  USB

انتخاب و استفاده از میکروفن  USB
2021-09-23T14:12:09+03:30
میکروفن های USB میکروفون هایی بسیار آسان و مناسب برای ضبط پادکست هستند که به راحتی به کامپیوتر و لپ تاپ شما متصل می شوند. اما در هنگام تصمیم گیری برای خرید چ...

اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران بیشتر شد

اعتماد مشتریان به بانک ملی ایران بیشتر شد
2021-09-23T14:12:08+03:30
رشد منابع جذب شده از طریق سپرده گذاری در بانک ملی ایران نشان می دهد اعتماد مردم به این بانک با قوت در حال افزایش است.

بهترین قیمت روز انواع آهن آلات ( میلگرد ، نبشی ، ناودانی ، ورق و ... )

بهترین قیمت روز انواع آهن آلات ( میلگرد ، نبشی ، ناودانی ، ورق و ... )
2021-09-23T14:12:06+03:30
آهن آلات ساختمانی در واقع محصولات فولادی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ساختمان کاربرد دارند.

تعاون؛ رمز پیروزی در دفاع مقدس اقتصادی

تعاون؛ رمز پیروزی در دفاع مقدس اقتصادی
2021-09-23T14:12:05+03:30
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پیامی هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

فرش ماشینی خوب و با کیفیت را از کجا بخریم؟

فرش ماشینی خوب و با کیفیت را از کجا بخریم؟
2021-09-23T14:12:05+03:30
فرش یکی از لوازم ضروری منازل ایرانی است.

تکمیل زنجیره ارزش بتن و فناوری‌های نوین آن با محوریت صدرفردا

تکمیل زنجیره ارزش بتن و فناوری‌های نوین آن با محوریت صدرفردا
2021-09-23T14:12:04+03:30
شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا با هدف عالی تکمیل زنجیره ارزش مواد پیشرفته، پس از بررسی پیشرفت‌های روزانه تکنولوژی بتن و فناوری های وابسته و با ارائه خدمات من...

خرید عمده چسب شمال از ایران رنگ

خرید عمده چسب شمال از ایران رنگ
2021-09-23T14:12:03+03:30
چسب شمال از سال ۱۳۶۱ یکی از شناخته‌ شده‌ترین تولید کننده‌های رزین، چسب و محصولات شیمیایی در کشور است. شرکت صنایع شیمیایی رزین و چسب شمال (سهامی خاص) در سال ۱...

طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی

طرز تهیه کیک شکلاتی از نوع ساده تا مجلسی
2021-09-23T14:12:02+03:30
اغلب افراد ترجیح می‌دهند که انواع کیک را در خانه بپزند زیرا معمولا کیکی که تازه در خانه پخته می‌شود، طعم و مزه دیگری دارد. در این میان کیک‌های شکلاتی طرفدارا...

اپلیکیشن اوانو در گوگل‌پلی یک میلیونی شد

اپلیکیشن اوانو در گوگل‌پلی یک میلیونی شد
2021-09-23T14:12:01+03:30
بر اساس جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، تعداد نصب اپلیکیشن اوانو در استور گوگل‌پلی از مرز یک میلیون عبور کرد.

ثبت برند لباس

ثبت برند لباس
2021-09-23T14:12:00+03:30
نیاز بشر به پوشاک و لباس همواره جزء حیاتی‌ترین نیازهای وی به شمار می رود.

قیمت سکه اول مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه اول مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید
2021-09-23T13:02:07+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار اول مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید

قیمت دلار اول مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید
2021-09-23T12:48:30+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه اول مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید.

افت قیمت جهانی طلا پس از اجلاس فدرال‌رزرو

افت قیمت جهانی طلا پس از اجلاس فدرال‌رزرو
2021-09-23T08:48:35+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنجشنبه تحت تاثیر بیانیه فدرال‌رزرو که احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا را بالا برد، افت کرد.

آیا میلگرد ارزان می‌شود؟

آیا میلگرد ارزان می‌شود؟
2021-09-22T17:38:22+03:30
ارزان یا گران شدن قیمت میلگرد به عنوان یکی از مصالح مهم در ساختمان‌سازی می‌تواند پروژه‌های زیادی را تحت شعاع قرار دهد.

هزینه تعویض باتری در مراکز معتبر چقدر است؟

هزینه تعویض باتری در مراکز معتبر چقدر است؟
2021-09-22T17:38:22+03:30
باتری خودرو یک منبع تولیدکننده جریان برق است که نقش کلیدی در راه‌اندازی موتور و استارت خودرو دارد. باتری‌ها تا زمانی که خودرو روشن باشد در حال کار هستند و با...

سنگر ما سنگر بانک صادرات ایران است و باید مانند دوران دفاع مقدس ایثارگرانه کار کنیم

سنگر ما سنگر بانک صادرات ایران است و باید مانند دوران دفاع مقدس ایثارگرانه کار کنیم
2021-09-22T17:38:21+03:30
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: همه ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم و باید برای خدمت به مردم، پاسداشت خون شهدا، تحقق آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری...

هر چند وقت یکبار باید همه وسایل برقی خانه خود را تمیز کنید؟

هر چند وقت یکبار باید همه وسایل برقی خانه خود را تمیز کنید؟
2021-09-22T15:48:25+03:30
ما در این مقاله به شما می‌گوییم که بهتر است هر چند وقت یک بار وسایل برقی خانه خود را تمیز کنید. پس با ما همراه باشید.

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان
2021-09-22T15:08:47+03:30
نحوه استفاده صحیح از رادیاتور در اتاق‌های ساختمان در راستای کاهش مصرف انرژی بسیار مهم است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن

کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه تعمیر آن
2021-09-22T14:31:54+03:30
در این مقاله به بررسی علت کار نکردن دکمه های صفحه لمسی مایکروفر و نحوه برطرف کردن این مشکل می پردازیم.

ارائه خدمات استارتاپ‌های خوش ذوق آموزشی کشور روی پلتفرم شاد

ارائه خدمات استارتاپ‌های خوش ذوق آموزشی کشور روی پلتفرم شاد
2021-09-22T14:31:54+03:30
نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزی یا همان به اختصار شاد، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رونمایی شد.

در خرید اینترنتی موبایل به چه نکاتی باید توجه کنید؟

در خرید اینترنتی موبایل به چه نکاتی باید توجه کنید؟
2021-09-22T14:31:53+03:30
امروزه در عصر دیجیتال، پیداکردن فروشگاه اینترنتی موبایل کار چندان دشواری نیست، اما در این تنوع و کثرت، شاید خرید اینترنتی موبایل از یک فروشگاه معتبر، آسان نب...

خرید بهترین هدایای تبلیغاتی میناکاری و صنایع دستی اصفهان از بازار مینا 

خرید بهترین هدایای تبلیغاتی میناکاری و صنایع دستی اصفهان از بازار مینا 
2021-09-22T14:31:53+03:30
هدایای تبلیغاتی جدید و طرح اقتصادی دو ویژگی بسیار مهمی هستند که همیشه شرکت و سازمان‌های مختلف به دنبال آن هستند.

توان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون افزایش می یابد

توان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون افزایش می یابد
2021-09-22T14:31:52+03:30
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش توان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون خبر داد.

معرفی پمپ و انواع آن

معرفی پمپ و انواع آن
2021-09-22T14:31:52+03:30
پمپ وسیله‌ای مکانیکی است که جهت انتقال سیال از ارتفاع پایین به ارتفاع بالاتر و یا انتقال آن از منطقه کم فشار به منطقه پر فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ...

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست امکان پذیر است؟

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست امکان پذیر است؟
2021-09-22T14:31:52+03:30
شرکت آریا سازه ارتفاع البرز مجری کلیه خدمات کار در ارتفاع بدون داربست و با روش دسترسی با طناب می باشد.

شروع نمایشگاه ایران آگروفود، پر انرژی‌تر از همیشه

شروع نمایشگاه ایران آگروفود، پر انرژی‌تر از همیشه
2021-09-22T14:31:51+03:30
یکی از علت‌های مهم تشکیل نمایشگاه، عرضه و معرفی برندها و کالاهای جدید آنها برای آگاهی مصرف‌کنندگان و فعالان در آن صنعت است.

بانکداری دیجیتال ؛ خدمت نوآورانه و کاربردی بانک ایران زمین

بانکداری دیجیتال ؛ خدمت نوآورانه و کاربردی بانک ایران زمین
2021-09-22T14:31:51+03:30
بانک ایران‌زمین یکی از بانک‌های پیشرو در بانکداری دیجیتال در کشور است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)