میرنیوز

نکات مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

نکات مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان 2021-09-06T17:11:59+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بزرگمهر، انتخاب دربی زیبا و ایمن برای ورودی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اولین چیزی که پس از نمای ساختمان در نظر بینندگان جلوه می‌کند و باعث ایجاد ارتباط ساکنان با بنا و ساختمان می‌شود، درب می‌باشد. مهم‌ترین پارامترها در انتخاب درب ورودی ساختمان شامل جنس آن، طرح و کیفیت ساخت و قطعات و متعلقات نصب شده بر روی آن می‌باشند. فرقی نمی‌کند درب ورودی ساختمان مسکونی یا اداری یا درب ورودی یک تالار و یا درب حیاط و یا هر درب دیگری در نمای ساختمان باشد، در واقع طرح درب و مدل درب و ظاهر آن، نقش بسزایی در زیبایی نمای بیرونی ساختمان ایفا می‌کند.
اکثر اوقات توجه کافی به خرید درب مناسب برای ساختمان نمی‌شود. در صورتی که درب بخش جدانشدنی از نمای ساختمان است و اهمیت ویژه‌ای در ارائه جلوه بصری زیبا از ساختمان دارد. حتی در مواردی برخی سازندگان از درب‌های با کیفیت پایین استفاده می‌نمایند.

اصول اولیه خرید درب ساختمان 

خرید کردن هم مشابه خیلی موارد دیگر نیاز به رعایت اصولی دارد که هم در هزینه‌ها صرفه جویی شود و هم بتوانیم خرید بهتری داشته باشیم. اگر قبل از خرید کالا دانش و اطلاعات کافی از کالای مد نظر بدست ‌آوریم طبیعتا نتیجه نهایی هم رضایت‌بخش تر خواهد بود. برای خرید درب ساختمان متغیرهای زیادی برای ارزیابی وجود دارد؛ بهترین راه، تهیه یک چک لیست از مواردی که باید زمان خرید مورد بررسی قرار گیرد، است. 

چک لیست خرید درب:

۱-کاربری درب:

درب‌ها علاوه بر تنوع در متریال، در نوع کاربری هم تفاوت‌هایی دارند. و به طور کلی می‌توان به دو دسته درب خارجی و درب داخلی تقسیم بندی کرد  درب‌ ورودی اصلی ساختمان، درب باغ، درب ویلا  جزء دسته درب‌های خارجی محسوب می‌شوند و درب اتاق خواب، درب سرویس بهداشتی از نمونه درب‌های داخلی می‌باشند.

۲-سبک نمای دکوراسیون ساختمان 

چنانچه قصد خرید شما از درب برای به کار بردن در فضای داخلی مانند درب ورودی سالن اداری، درب آپارتمان و...باشد؛ مهم است که دکوراسیون داخلی شما از نوع سنتی است یا مدرن! چرا که طراحی درب داخلی، خود شاخه‌ای هنری می‌باشد و بنا به دکوراسیون داخلی شما انواع مدل‌ها و طرح‌ها وجود دارد.

۳-طرح و جنس درب

۴-طرح و جنس درب بستگی به نوع کاربری آن دارد به عنوان مثال درب‌ها داخلی ساختمان مانند سرویس بهداشتی حتما باید خاصیت ضد آب بودن را دارا باشند. و میزان امنیت و ضد سرقت بودن از نکاتی است که در

ساختار درب‌های اصلی ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد.  

۵-ابعاد و اندازه‌های ورودی ساختمان

در اینجا دو نکته قابل ذکر است؛ اول اینکه آیا ساختمان مورد نظر در حال ساخت است و امکان دست بردن به چهارچوب درب برای کم یا زیاد کردن ابعاد وجود دارد یا خیر؟ در صورتیکه ساختمان در حال احداث باشد، طرح و ایده‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی به لحاظ ابعادی در طراحی و ساخت درب ورودی وجود ندارد. اما در صورتی که ساختمان در مراحل پایانی ساخت باشد و امکان تغییر اندازه ورودی‌ها وجود نداشته باشد و یا هدف تعویض درب کهنه و قدیمی با درب جدید است و امکان تغییر در ابعاد چهارچوب و یا دیوارهای اطراف درب وجود ندارد، در این حالت انتخاب به لحاظ ابعاد و اندازه باید مطابق با شرایط موجود باشد؛ اما به لحاظ ظاهر و طراحی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
درب تک‌لنگه: درب‌هایی که یک لت در چهارچوب آن قرار دارد را درب تک لنگه و یا درب نفر رو می‌نامند. این مدل از درب‌ها، بیشترین کاربری را برای ورودی آپارتمان، درب حیاط، درب ورودی برخی اصناف مانند طلا فروشی و امثالهم دارد. معمولا درب تک لنگه در کنار درب دولنگه قرار می‌گیرد و ورودی نفررو ساختمان را ایجاد می‌نماید.

درب یک و نیم لنگه: درب‌هایی که از یک لت استاندارد و یک لت کوچک‌تر تشکیل شده‌اند را درب یک و نیم لنگه می‌نامند. معمولا ساختمان‌ها یا یک ورودی از این نوع درب استفاده می‌نمایند. درب لابی، درب سالن‌های تجاری، درب ورودی ساختمان‌های جنوبی و ... مواردی هستند که در آن‌ها از درب‌های یک و نیم لنگه استفاده می‌شود.

درب دو لنگه: به گونه‌ای از ورودی ساختمان‌ها که دو لت در چهارچوب آن‌ها قرار دارد، درب دو لنگه می‌گویند. این نوع درب عموما برای عبور رو مرور وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به درب‌های ماشین رو نیز معروف‌اند. درب دولنگه مناسب به عنوان درب‌لابی، درب ورودی سالن‌های کنفرانس و سالن‌های اداری، درب‌باغ، درب‌ویلا و درب‌پارکینگ ماشین یا درب‌ماشین رو و درب حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

نکات مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی

خرید لوله پلیکا در شرایط بازار فعلی
2021-09-21T17:45:12+04:30
خرید لوله پلیکا برای سازندگان بسیار مهم است. قیمت لوله پلیکا می تواند در هزینه ساخت بنا تاثیرگذار باشد. انواع لوله پلیکا فاضلابی، ساختمانی و غیره را از مرکز ...

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟

چطور قیمت آجر نما را از کارخانه تولید کننده آجر بگیریم؟
2021-09-21T17:45:10+04:30
پروسه استعلام قیمت انواع آجر نما همواره دارای مشکلاتی بوده است.

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند

پارتیشن‌های اداری مدولار انعطاف‌پذیری زیادی برای تجارت شما به ارمغان می‌آورند
2021-09-21T17:45:09+04:30
برخی دفاتر معمولی امروزی با پلان باز، از ردیفی از میزهای اداری تشکیل شده‌اند که شاید فضای خصوصی کمتری به کارمندان بدهد.

ثبت برند خشکبار

ثبت برند خشکبار
2021-09-21T17:45:08+04:30
چنانچه قصد راه اندازی یک کارگاه یا مغازه خشکبار دارید بایستی بدانید که برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از برند شما بایستی برای ثبت برندتان اقدام کنید...

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟
2021-09-21T17:45:08+04:30
اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای تصاویر و ویدئوهای بی‌نظیر در زمینه کاری خود هستید که ساعت‌ها بر روی تهیه آنها وقت گذاشته‌اید و هم اکنون از بازدید بالایی...

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید

قبل از خرید ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نکات زیر را بدانید
2021-09-21T17:45:07+04:30
ابزارآلات و تجهیزات صنعتی نقش مهمی در روند تولید محصولات پرتیراژ دارند. استفاده از تجهیزات مدرن که فن‌آوری بالایی دارند، می‌تواند بر افزایش کیفیت محصولات تاث...

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت

پوستر دیواری لوکس و ارزان قیمت
2021-09-21T17:45:07+04:30
پوستر دیواری از جمله دیوار پوش‌های قدیمی به شمار می رود، که با گذشت زمان بر تنوع و کیفیت این کالای شیک و زیبا افزوده شده است.

بالابر ویلچر چیست؟

بالابر ویلچر چیست؟
2021-09-21T17:45:06+04:30
از بالابر ویلچر برای جابجایی راحت‌تر معلولان و افراد مسن استفاده می شود.

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان

اجاره خودرو راه حلی ساده برای سفری آسان
2021-09-21T17:45:06+04:30
چه در یک سفر داخلی باشید و چه در یک کشور خارجی، اجاره خودرو راه حلی آسان برای دسترسی راحت به مکان‌های مختلف است. اگر در یک سفر کاری مهم هم باشید، در شهر شلوغ...

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند
2021-09-21T17:45:05+04:30
استفاده مداوم از تلفن هوشمند، جمع‌آوری اطلاعات و فایل‌های بسیاری را به همراه دارد که از راه‌های ارتباطی مختلفی انجام می‌شود.

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟
2021-09-21T15:08:27+04:30
پرده زبرا به دلیل ویژگی هایی که دارد از محبوب ترین انتخاب های مشتریان است. اما چرا این پرده در دکوراسیون منزل جزو انتخاب های اصلی افراد است؟ دلایلش را اینجا ...

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود

ابهامات طرح آزادسازی واردات خودرو/ نظام قیمت گذاری باید اصلاح شود
2021-09-21T15:08:26+04:30
اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر در بیانیه ای ۶ ابهام طرح آزادسازی واردات خودرو را تشریح و تاکید کرد که پیش از هر اقدامی، اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو باید در دس...

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران

نکات مهم رزرو مسافرخانه در تهران
2021-09-21T14:28:26+04:30
برای آن که سفر شما به تهران خاطره‌ای خوش را در ذهنتان حک کند ما در این مطلب قصد داریم به بیان نکاتی مهم و کاربردی بپردازیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین مسافرخان...

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید

قیمت سکه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید
2021-09-21T14:01:50+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ٣٠ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان رسید .

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

چرا از آژانس تبلیغاتی ایران نوین برای خدمات تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟
2021-09-21T12:41:52+04:30
در این مطلب با مرکز تبلیغات در ایران بیشتر آشنا می شوید.

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت

کار در اروپا و ویزای شنگن با راز آسمان پایتخت
2021-09-21T12:18:28+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید
2021-09-21T11:48:30+04:30
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، با حضور دکتر اخلاقی، عضو هیات مدیره بانک سپه و اعضای هیات مدیره این هلدینگ بزرگ معدنی کشور ...

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا

موقعیت ویژه برای تحصیل علاقمندان به رشته داروسازی کالج اویسینا
2021-09-21T11:48:29+04:30
کالج بین المللی اویسینا در بیست ‌و پنجمین سالگرد تاسیس خود شرایط ویژه ای را برای علاقمندان به تحصیل در رشته داروسازی فراهم آورده است.

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟

بهترین ابزارهای پی ال سی کدام‌اند؟
2021-09-21T11:48:29+04:30
در ادامه به انواع plc و همچنین برندهای مختلف و مشهور آن آشنا خواهیم پرداخت.

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد

ایرانسل جایزۀ نوآوری گروه MTN را دریافت کرد
2021-09-21T11:25:08+04:30
ایرانسل در گردهمایی سالانۀ گروه MTN با موضوع راهکارهای سازمانی، موفق شد جایزۀ ویژۀ نوآوری را دریافت کند.

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما

شهر فافا، ۲۲ سال در کنار شما
2021-09-21T11:25:08+04:30
مطمئناً شما نیز مثل دیگر کاربرانی که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، دوست دارید از سرگذشت برخی فروشگاه‌های اینترنتی بدانید اینکه چگونه شروع کرده...

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول

تقدیر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از همراه اول
2021-09-21T11:25:08+04:30
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعطای لوح تقدیر از مدیرعامل همراه اول تقدیر کرد.

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد

به میزبانی بانک سرمایه؛ اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی برگزار شد
2021-09-21T11:25:07+04:30
اولین نشست هم‌اندیشی ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی به پیشنهاد بانک سرمایه با حضور رؤسا ومسئولین ادارات تطبیق مقررات بانک‌های خصوصی کشور، روز دوشنبه 29 ش...

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟

انتقال بیمه شخص ثالث را در پاییز ۱۴۰۰ چگونه انجام دهیم؟
2021-09-21T11:25:07+04:30
تا به حال برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید خودروی خود را به فروش برسانید؟ یا به علت رانندگی خوبی که داشتید، بخواهید تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی جدیدت...

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید

هر آنچه باید درباره بخیه (Suture) بدانید
2021-09-21T11:25:07+04:30
بخیه برای بستن زخم روی پوست یا سایر بافت‌ها توسط پزشک استفاده می‌شود.

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس

رسیدن به نمره ایده آل در آزمون آیلتس
2021-09-21T11:25:07+04:30
یکی از آزمون‌های بین المللی بسیار پر طرفدار و کاربردی در حال حاضر برای زبان انگلیسی ، آزمون آیلتس است. کسانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای دیگر را د...

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی

رزین وینیل استر، بهترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی در برابر خوردگی
2021-09-21T11:25:06+04:30
مخازن یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین سازه های عصر حاضر هستند که بصورت فولادی و یا بتنی و یا ترکیبی از هر دو طراحی و ساخته می شوند. ...

شرایط کلی کار در اروپا

شرایط کلی کار در اروپا
2021-09-21T11:25:06+04:30
پیدا کردن کار یکی از عمده دلایل مهاجرت از کشور است اما اینکه بتوانید کشورهای مناسب کار در اروپا را پیدا کنید مقداری سخت است.

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز

دیوار ماژولار و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز
2021-09-21T11:25:06+04:30
دیوار ماژولار چیست؟ آیا می‌دانستید سال‌هاست چنین دیواری به حوزه ساخت و ساز وارد شده‌است؟

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا

برگزاری دوره آموزشی عارضه یابی برای شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین توسط شتاب دهنده صدرفردا
2021-09-21T11:25:05+04:30
شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا با هدف ارتقای سواد عارضه یابی کارکنان شرکت های تابعه صدرتامین یک دوره آموزشی سه روزه تحت عنوان دوره آموزشی عارضه یابی برگزار خو...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)