میرنیوز

داشتن یا نداشتن واحد مدیریت منابع انسانی؛ مسئله این است! 

داشتن یا نداشتن واحد مدیریت منابع انسانی؛ مسئله این است!  2021-09-01T15:14:51+04:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اقیانوس آبی، برخی از مدیران به ویژه در شرکت های کوچک و متوسط، فکر می کنند نبود بخش منابع انسانی مهم نیست و خودشان می توانند مسائل مربوط به کارمندانشان را حل و مدیریت کنند. خب حق هم دارند، چون مدیریت منابع انسانی یک حوزه خیلی فنی مثل نقشه کشی یا مدیریت فرآیند تولید نیست. اینطور هم نیست که واحد منابع انسانی برای ادامه کار یک سازمان ضروری باشد. حالا سوال اینجا است که آیا کسب و کار کوچک شما اصلاً به واحد مدیریت منابع انسانی نیاز دارد یا نه؟

مدیریت منابع انسانی تا چه اندازه ضرورت دارد؟ 

مدیران اکثر کسب و کارها این طرز فکر را دارند که اهمیت مدیریت منابع انسانی چندان زیاد نیست، واحدهای منابع انسانی (واحد (HR در حال حذف شدن هستند و وظایف مدیریت منابع انسانی توسط خود مدیر سازمان انجام می شود.
بگذارید همین جا خیالتان را راحت کنیم که این طرز فکر و اهمیت ندادن به اصول مدیریت منابع انسانی برای کسب و کار شما بسیار خطرناک است. بدون واحد HR مشکلاتی به وجود می آید که در نهایت می تواند کل کسب و کار شما را مختل کند. اگر باور نمی کنید بگذارید یک مثال از یک شرکت خارجی معروف برای شما بزنیم.

مثالی از اهمیت مدیریت منابع انسانی 

اتفاقی که برای شرکت Uber افتاد، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

( Uber یک شرکت آمریکایی است که خدمات آن شامل حمل و نقل، تحویل غذا، تحویل بسته، پیک، حمل و نقل بار و اجاره دوچرخه برقی و اسکوتر موتوری است؛ تقریبا شبیه اسنپ)
شرکت Uber اولین متخصص HR خود را در سال ۲۰۱۴ استخدام کرد، در حالی که بیش از ۵۰۰ کارمند داشت و محدودیت مالی نیز برای استخدام یک متخصص منابع انسانی نداشت. شرکت Uber بعد از ایجاد واحد منابع انسانی، وظیفه استخدام را در اولویت قرار داد و برای دیگر وظایف مهم مثل رعایت اخلاق، انگیزش منابع انسانی، پرداخت پاداش ها و مهم تر از همه ارزیابی دقیق عملکرد کارمندان اهمیتی قائل نبود. اولویت نداشتن این مسائل برای مدیریت Uber در نهایت موجب ایجاد مشکلات پیچیده و استعفای مدیرعامل آن شد.
داده ها نشان می دهند که در بیش از ۸۵% از انواع کسب و کارهای امریکایی، مشکلات و انتقادات عمده کارمندان تنها با انجام درست وظایف مدیریت منابع انسانی حل می شود.

داشتن یا نداشتن واحد مدیریت منابع انسانی؛ مسئله این است! 

در نبود واحد مدیریت منابع انسانی چه مشکلاتی پیش می آید؟ 

۱. سازمانی ۱۰۰ کارمند دارد و آن ها می خواهند به تعطیلات تابستانی بروند. تایید و بررسی مرخصی ها از وظایف مدیریت منابع انسانی است. حال اگر خود مدیر مجموعه بخواهد یکی یکی مرخصی ها را تایید کند، به طوری که مجموعه با کمبود کارمند مواجه نشود و کارها روی زمین نماند، می توانید تصور کنید که چقدر از زمان با ارزش مدیر که می تواند صرف کارهای مهم تر شود هدر می رود؟
۲. حالا سازمانی را در نظر بگیرید که خیلی سریع به نیرو احتیاج دارد و می خواهد استخدام کند. استخدام یک فرآیند مرحله ای است و هر کدام از آنها که به درستی انجام نشوند، استخدام خوبی صورت نخواهد گرفت. یک استخدام بد می تواند میلیون ها تومان به کسب وکارتان ضرر بزند و اعتبار برند شما را لکه دار کند، زیرا کارمندان سفیران برند شما هستند. می توان گفت که تنها به همین دلیل، سازمان های کوچک نیز به واحد منابع انسانی نیاز دارند، حتی اگر فقط یک نفر در آن بخش کار کند.

اگر امکان ایجاد واحد مدیریت منابع انسانی وجود نداشته باشد، چه باید بکنید؟ 

انجمن مدیریت منابع انسانی توصیه می کند زمانی که تعداد کارمندان یک شرکت به ۱۵ تا ۲۵ نفر می رسد، حتما باید فردی به عنوان مسئول واحد منابع انسانی استخدام شود. اگر این امکان برای شرکت شما وجود ندارد و یا می خواهید یکی از کارمندانتان را که هیچ سابقه منابع انسانی ندارد انتخاب کنید، چند راهکار وجود دارد:

۱.موقع بروز مشکلات حساس، از مشاور منابع انسانی کمک بگیرید.

اصول مدیریت منابع انسانی مانند ارزیابی عملکرد یا مرخصی را هر فردی می تواند انجام دهد. اما وقتی مسائل حساسی مانند ادعای آزار و اذیت جنسی پیش می آید، بهتر است از یک متخصص منابع انسانی کمک بگیرید.

۲.قوانین مربوط به مدیریت منابع انسانی را یاد بگیرید.  

همواره با یک متخصص منابع انسانی و یا یک وکیل مشورت کنید تا از قوانین این حوزه اطلاع پیدا کنید. آشنا نبودن با قوانین، همیشه به ضرر شما تمام میشود.

۳.از نرم افزارها برای کنترل منابع انسانی استفاده کنید.
 

تمام فرآیندهای منابع انسانی مثل استخدام، حقوق و دستمزد، مزایا و... را تا آنجا که میتوانید سیستمی کنید تا بهینه بودن عملکرد افراد را حفظ و کنترل کنید.

۴.به مدیران آموزش منابع انسانی بدهید. 

 بسیاری از کارمندان بدون هیچگونه آموزشی در زمینه مدیریت افراد، حل تعارض یا استخدام به سمت های مدیریتی ارتقا پیدا می کنند. این که مدیران شما به اندازه کافی برای وظایف خود آموزش ببینند و مهارت پیدا کنند، به جلوگیری از مشکلات منابع انسانی کمک زیادی خواهد کرد.

داشتن یا نداشتن واحد مدیریت منابع انسانی؛ مسئله این است! 

نتیجه گیری 

اشتباهات مربوط به حوزه مدیریت منابع انسانی Human Resources Management می تواند تأثیر بیشتری بر مشاغل کوچک و متوسط داشته باشد تا مشاغل بزرگ. به منابع انسانی زمان و منابع مورد نیاز را اختصاص دهید، چون موفقیت کسب و کار شما مستقیما به مدیریت درست منابع انسانی مرتبط است.
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با لینک مستقیم HD

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با لینک مستقیم HD
2021-09-16T18:31:48+04:30
دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ از ساعت 8 صبح روز جمعه با کلیک بر روی لینک مستقیم انتهای مطلب امکان پذیر است. نسخه های دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ با بال...

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ کامل و قانونی

دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ کامل و قانونی
2021-09-16T15:38:31+04:30
برای دانلود سریال میدان سرخ قسمت 1 به ادامه مطلب مراجعه کنید و قسمت اول سریال میدان سرخ را قانونی دانلود کنید.

دانلود سریال میدان سرخ – قسمت 1 کامل و قانونی

دانلود سریال میدان سرخ – قسمت 1 کامل و قانونی
2021-09-16T14:58:25+04:30
 برای دانلود قسمت اول سریال میدان سرخ به ادامه مطلب مراجعه کنید و قسمت 1 سریال میدان سرخ را قانونی دانلود کنید.

آموزش صفر تا صد تعمیر لپ تاپ در آموزشگاه تهران

آموزش صفر تا صد تعمیر لپ تاپ در آموزشگاه تهران
2021-09-16T12:45:08+04:30
خرید لپ تاپ به جای کامپیوتر شخصی به دلیل قیمت متوسط کمتر و کاربری راحت‌تر بین مردم رایج شده است و بسیاری از مردم خرید لپ تاپ را به کامپیوتر ترجیح می‌دهند. ...

مزایای درب های اتوماتیک کشوئی 

مزایای درب های اتوماتیک کشوئی 
2021-09-16T12:31:45+04:30
هنگامی‌که یک درب اتوماتیک برای ورود عابران خود انتخاب می کنید، مهم است که آن‌ها تمام نیازهای شما را برآورده سازند.

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

چیلر چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟
2021-09-16T12:18:29+04:30
چیلر یک کلمه کلی برای سیستمی است که با به گردش درآوردن مایعات، دما را کنترل می کند مایعاتی مثل آب که به عنوان مایع خنک کننده عمل کرده و دمای آن را به وسیله ا...

جزییات نرخ رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت

جزییات نرخ رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت
2021-09-16T12:01:48+04:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز اصلی کشورها را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۱۵ ارز افزایش و ۲۰ ارز کاهش یافت.

تشخیص و رفع بوی لوله کشی فاضلاب با سنجاق

تشخیص و رفع بوی لوله کشی فاضلاب با سنجاق
2021-09-16T11:11:51+04:30
گازهای متصاعد شده از فاضلاب در صورت ورود به فضای داخلی منزل می‌توانند بسیار مشکل‌ساز باشند.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
2021-09-16T10:05:08+04:30
طراحی سایت در دنیای کنونی نیازی اجتناب ناپذیر برای هر فعالیت اقتصادی است.

نوسان اندک قیمت جهانی طلا / هر اونس ۱۷۹۵ دلار

نوسان اندک قیمت جهانی طلا / هر اونس ۱۷۹۵ دلار
2021-09-16T09:35:14+04:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه در حالی در محدوده‌ای نزدیک به ۱٫۸۰۰ دلار باقی ماند که پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمری...

جذب ۱۰ هزار همکار جدید در گروه صنعتی انتخاب 

جذب ۱۰ هزار همکار جدید در گروه صنعتی انتخاب 
2021-09-15T16:58:28+04:30
گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی تولید کننده لوازم خانگی کشور ۱۰ هزار نیرو متخصص و مجرب جذب می کند.

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد
2021-09-15T16:28:32+04:30
بانک مرکزی سقف های جدید تسهیلات خرید مسکن را به بانک عامل بخش مسکن از محل اوراق تسهیلات را ابلاغ کرد که رقم آن همراه با وام جعاله ۸۰ میلیون تومانی به ۴۷۰ میل...

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی
2021-09-15T16:18:29+04:30
همواره تیرآهن یکی از مهمترین مصالح ساختمانی بوده است.

نکات ایمنی استفاده از دیسک برش

نکات ایمنی استفاده از دیسک برش
2021-09-15T16:05:07+04:30
نکات ایمنی در استفاده از صفحه برش را در ادامه بدانیم.

برای نهمین سال متوالی بیمه البرز در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

برای نهمین سال متوالی بیمه البرز در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت
2021-09-15T16:05:07+04:30
شرکت بیمه البرز برای نهمین سال متوالی در عالی‌ترین سطح توانگری مالی قرار گرفت.

اتهام دپوی خودرو به ایران خودرو وارد نیست

اتهام دپوی خودرو به ایران خودرو وارد نیست
2021-09-15T15:48:27+04:30
رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی، گفت: با توجه به بازدید نزدیک از ایران خودرو، می‌توان گفت که اتهام دپوی خودرو در پارکینگ ها به این...

معیارهای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو چیست؟

معیارهای انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو چیست؟
2021-09-15T15:48:26+04:30
یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کاشت مو انتخاب کلینیک مناسب و معتبر برای عمل پیوند مو است که در ادامه با یکی از کلینیک های خوب آشنا خواهید شد.

حالِ خوشِ سفر؛ لذت سفر تابستانی با هیجان، بازی و کلی جایزه!

حالِ خوشِ سفر؛ لذت سفر تابستانی با هیجان، بازی و کلی جایزه!
2021-09-15T15:25:16+04:30
تابستان، همیشه فصلِ سفر است؛ به ویژه آخرین ماه تابستان که تعطیلی مدارس و هوای نه چندان گرم، باعث شده شهریور همیشه یادآور خاطره‌ی سفر باشد. این مجموعه تابع مص...

چگونه نمونه‌های چمن مصنوعی را باهم مقایسه کنید

چگونه نمونه‌های چمن مصنوعی را باهم مقایسه کنید
2021-09-15T15:25:15+04:30
سعی برای انتخاب صحیح و درست چمن مصنوعی، سختی‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد، مخصوصاً زمانی که می‌خواهید نمونه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ویژگی آن‌ها ر...

چه مواردی به چمن مصنوعی آسیب می زنند؟

چه مواردی به چمن مصنوعی آسیب می زنند؟
2021-09-15T15:11:48+04:30
چمن مصنوعی می تواند بهترین انتخاب به جای چمن های طبیعی باشد، زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد، به حداقل تلاش ممکن برای مراقبت و رسیدگی نیاز دارد و می تواند گزینه ...

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل

یک ترازوی خوب چه ترازویی است؟ فروشگاه اسکیل
2021-09-15T13:55:38+04:30
چه خانه‌دار باشید چه فروشگاه‌دار، یا مالک ابزارفروشی و سرپرست تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه، یا صاحب طلافروشی و عطاری و بقالی، روزی سر و کارتان به خرید ترازو خوا...

قیمت دلار ٢۴ شهریور ١۴٠٠ به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید

قیمت دلار ٢۴ شهریور ١۴٠٠ به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید
2021-09-15T13:55:38+04:30
قیمت دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ٢۴ شهریور ١۴٠٠ در صرافی های بانکی به ٢۶ هزار و ٧۶١ تومان رسید .

قیمت سکه ٢۴ شهریور به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید

قیمت سکه ٢۴ شهریور به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید
2021-09-15T13:55:37+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ٢۴ شهریور ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٨۴٠ تومان رسید .

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟
2021-09-15T13:45:46+04:30
توصیه می‌شود که هر ۶ ماه تا یک سال یک‌بار، آبگرمکن را از آب خالی کنید تا آبگرمکن دیرتر خراب شود.

قیمت بلیت پروازهای اربعین نهایی شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان

قیمت بلیت پروازهای اربعین نهایی شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان
2021-09-15T13:15:23+04:30
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین از مبداء تهران، ۵ میلیون تومان، یک سره ۳.۲ میلیون تومان، رفت و برگشت از مبداء مشهد ۶ میلیون تومان و...

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار ۱۰  روز رایگان

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار ۱۰  روز رایگان
2021-09-15T13:05:36+04:30
شما در آنلاین آموزان می توانید دوره های آنلاین (کلاس آنلاین)، وبینار و آموزشگاه آنلاین بصورت رایگان ایجاد کرده و با پنل اختصاصی خود دوره های آموزش آنلاین خود...

آغاز همکاری مجتمع فولاد کویر کاشان و اصفهان‌آهن در فروش آنلاین محصولات فولادی

آغاز همکاری مجتمع فولاد کویر کاشان و اصفهان‌آهن در فروش آنلاین محصولات فولادی
2021-09-15T13:05:36+04:30
روز دوشنبه، مورخ ۱۵شهریور ۱۴۰۰، جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فولاد کویر و اصفهان‌آهن، در محل شرکت اصفهان‌آهن برگزار شد.

مزایای استفاده از ترانس برای یخچال و فریزر چیست؟

مزایای استفاده از ترانس برای یخچال و فریزر چیست؟
2021-09-15T13:05:35+04:30
لوازم خانگی برقی از جمله یخچال و فریزر، در آشپزخانه، جایگاه بسیار مهمی دارند و خراب شدن و آسیب دیدن هر یک از این لوازم، مشکلات زیادی را برای یک خانواده، ایجا...

چرا استفاده از سایت کدال اهمیت دارد؟

چرا استفاده از سایت کدال اهمیت دارد؟
2021-09-15T13:05:35+04:30
فعالیت در بازار بورس محاسن بسیاری دارد و افراد می‌ توانند از این طریق درآمدهای بالایی کسب کنند و با دانش و تجربه خود به نوعی در حوزه تجارت فعالیت نمایند. ...

قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان

قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص شد/ رفت و برگشت ۵ میلیون تومان
2021-09-15T13:02:09+04:30
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین از مبداء تهران، ۵ میلیون تومان، یک سره ۳.۲ میلیون تومان، رفت و برگشت از مبداء مشهد ۶ میلیون تومان و...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)