میرنیوز

عایق بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد؟

عایق بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد؟ 2021-08-08T13:16:06+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در کنار این مزایا عایق‌بندی در کاهش آلودگی صوتی نیز مفید و ثمربخش است. عایق‌کاری یکی از کارآمدترین راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی در خانه است، زیرا در زمستان خانه را گرم و در تابستان خنک نگه می‌دارد. در این مقاله به سراغ این موضوع رفتیم تا ببینیم عایق‌بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد.

عایق بندی ساختمانی چیست؟ انواع عایق ساختمانی از نظر عملکرد

به‌طور کلی به هر چیزی که مانع عبور جرم و انرژی شود، عایق می‌گویند. عایق‌ها موادی هستند که به صورت پوشش روی سقف، کف و دیوارهای ساختمان به کار می‌روند. عایق‌های ساختمانی استفاده‌های متفاوتی دارند. که شامل موارد زیر است:

عایق صوتی

عایق حرارتی

عایق رطوبتی

عایق حرارتی برای جلوگیری از رد و بدل شدن حرارت یا سرما در ساختمان به کار می‌رود. عایق‌های رطوبتی برای جلوگیری از ورود و خروج آب و رطوبت و عایق‌های صوتی برای کنترل صدا و کاهش آلودگی صوتی در ساختمان، استفاده می‌شوند. یک مهندس و ساختمان‌ساز معتبر در زمان ساخت یک سازه از بهترین مواد و مصالح برای پیشبرد ساختمان بهره می‌برد. عایق‌بندی اصولی ساختمان باید پیش از اتمام کار انجام شود. همان‌طور که ساختمان‌سازان برای مراحل پایانی کار و تکمیل کردن نماهای داخلی به سراغ خرید سنگ دهبید می‌روند، باید مراحل عایق‌بندی ساختمان نیز طی شود.

عایق‌بندی سقف؛ عایق بندی سقف خانه و ساختمان بسیار مهم است

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحب‌خانه یا ساختمان، سلامتی سقف خانه یا ساختمان است تا جلوی بروز هرگونه رطوبت، آب و البته انتقال دمایی را بگیرد. عایق‌کاری سقف، گرمای خانه را به حفظ می‌کند و مانع از خارج شدن آن به بیرون از ساختمان از طریق سقف می‌شود. اگر عایق سقف آسیب دیده یا از بین رفته است، خانه در فصل سرما، سردتر و همچنین در ماه‌های گرم داغ‌تر می‌شود. عایق بام می‌تواند به عنوان ابزاری برای جلوگیری از نشت عمل کند. گرچه عایق ممکن است به‌عنوان یک مورد جزئی خانگی به نظر برسد، اما مستقیماً ارزش یک خانه را افزایش می‌دهد. یک سقف محکم و به روز می‌تواند ارزش خانه را افزایش دهد، به همین ترتیب یک سقف ضعیف می‌تواند ارزش خانه را کاهش دهد.

بنابراین در زمان ساختمان‌سازی قبل از اجرای هرگونه زیباسازی یا ایجاد نما روی بخش داخلی سقف، بهتر است ابتدا به‌فکر عایق‌بندی سقف باشید. اهمیت به نمای داخلی و خارجی ساختمان و نحوه صحیح پوشش این دو قسمت از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن طول عمر سازه خواهده بود. یکی دیگر از قسمت‌های مهم ساختمان که باید قبل از بهره‌برداری به آن توجه کرد اندازه‌گیری ابعاد سنگ نما و انتخاب سنگ مناسب برای آن است. اگر به دنبال خرید سنگ نما برای ساختمان هستید، حتماً درباره استاندارد ابعاد سنگ نما تحقیق کرده و سپس اقدام به‌خرید نمایید.

عایق بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد؟

اتاق‌های زیرشیروانی؛ از سخت‌ترین بخش‌های ساختمان برای عایق بندی

یکی از قسمت‌هایی که بیشترین میزان هدررفت انرژی را دارد، اتاق‌های زیرشیروانی هستند. معمولاً عایق کردن این قسمت هم مشکل تر از سایر قسمت‌های خانه است. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این عایق کاری را انجام دهید، بهترین مکان برای نصب عایق کف است. در صورتی که شما در این محیط از دودکش هم استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که از عایق بخار در کنار آن‌ها استفاده نمایید. در صورتی که ساختمان شما ناتمام است، انتخاب عایق فوم پاششی می‌تواند بسیار مفید باشد که البته باید توسط یک متخصص انجام شود.

این روزها در زمینه مصالح و مواد مصرفی صنعت ساختمان تنوع بسیار زیادی به وجود آمده است و همین تنوع عامل این همه دگرگونی و زیبایی در ساختمان‌های امروزی است. همان‌طور که باید به سطح ایمنی و عایق‌بندی ساختمان توجه کرد، با کمک انواع سنگ‌ها می‌توان نمای داخلی و خارجی سازه را به بهترین نحو تزئین کرد. اگر به‌دنبال خرید سنگ مناسب برای طراحی ساختمان خود هستید حتماً به سراغ خرید سنگ تراونیکس رفته و با انوع آن آشنا شوید.

عایق بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد؛ زیرزمین، محلی برای هدر رفتن انرژی

زیرزمین جایی است که می‌تواند تا ۲۵ درصد از گرمای خانه را هدر دهد. بنابراین چه خانه شما تمام شده باشد چه نشده باشد، از عایق کردن آن غافل نشوید. یکی از عایق‌هایی که می‌تواند برای زیرزمین مناسب باشد، استفاده از عایق پتویی است. این نوع عایق هم می‌تواند به‌صورت عمودی و هم به صورت افقی نصب شود. توجه به محل عبور لوله‌ها و دودکش و سایر مجاری، باید قبلاً در دیوار زیرزمین پیش‌بینی شود. لوله‌های آب‌گرم و شوفاژ و دودکش، نباید مستقیماً در تماس با عایق قیری قرار بگیرند، چون ممکن است آن را ذوب کرده و کیفیت آن دچار اشکال شود.

عایق بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد؟

عایق بندی سرویس‌های بهداشتی؛ ایزوگام یا قیر گونی!

یکی از اولین بخش‌های خانه که باید در زمان عایق‌بندی به آن توجه شود، سرویس بهداشتی است. در صورت عدم عایق‌بندی یا نداشتن عایق مناسب، امکان بروز انواع دردسرهای رطوبتی و دمایی وجود خواهد داشت. عایق‌کاری سرویس‌بهداشتی به دلیل احتمال ریزش و تجمع آب در کف حمام و دستشویی، امری ضروری است. عایق‌کاری سرویس‌بهداشتی به دو صورت انجام می‌گیرد و از دو روش ایزوگام یا قیرگونی برای این کار استفاده می‌شود.

معمولاً برای عایق‌کاری سرویس‌بهداشتی از قیرگونی به دلیل چسبندگی و ضخامت زیاد آن استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات کارفرما بدین منظور که قیمت ایزوگام از قیر گونی پایین‌تر است، روش نصب ایزوگام را برای عایق‌کاری سرویس‌بهداشتی ترجیح می‌دهد.

خرید سنگ دهبید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از نگین ارم

در این مقاله موضوع عایق‌بندی چه بخشی در ساختمان اهمیت بیشتری دارد را مورد بررسی قرار دادیم و هرکدام از مهم‌ترین بخش‌ها را به شما معرفی کردیم. عایق‌بندی ساختمان باید برای بخش‌های مختلف انجام شود تا از اتلاف انرژی به شکل‌های مختلف جلوگیری کند. اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هنگام تکمیل کردن ساختمان به آن توجه کرد، خرید سنگ مناسب برای بخش‌های مختلف خانه یا ساختمان است. سنگ دهبید بهترین انتخاب برای تکمیل فرایند ساختمان‌سازی و عایق‌بندی است. این نوع از سنگ علاوه برا زیبایی از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است و باید از فروشنده معتبر خریداری شود.

محصولات ارائه شده توسط گروه تولیدی معدنی نگین ارم شامل انواع سنگ دهبید است. سنگ‌های دهبید از زیباترین سنگ‌های ساختمانی هستند که در بخش‌های مختلف یک بنا به کار می‌روند. سنگ مرمریت یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع سنگ دهبید به شمار می‌رود. سطح صاف و یکدست، صیقل‌پذیری بالا، کیفیت استثنایی، موفقیت در صادرات و تنوع رنگی بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ‌های دهبید به شمار می‌روند. شما با تماس از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۲۲۲۲۷۸۹۹ می‌توانید انواع مختلف سنگ‌های مرمریت را با قیمت مناسب و کیفیت عالی سفارش دهید. همکاران ما در واحد فروش نگین ارم آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)