میرنیوز

نکات شگفت انگیز ثبت علائم تجاری

نکات شگفت انگیز ثبت علائم تجاری 2021-07-14T14:08:07+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در سال‌های اخیر شاهد این بوده ایم که کسب و کارهای مختلفی روی کار آمده اند و هر یک از آن‌ها برای درآمد بیشتر ایده‌ای خاص هم دارند. ثبت برند یا نام تجاری از آن مواردی است که کمک بسیاری برای درآمد بیشتر به شما می‌کند، پس اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت علائم تجاری و مراحل آن هستد، ادامه مطالب را از دست ندهید.

ضرورت ثبت برند و علائم تجاری

اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم، ضرورت ثبت برند است که اصلاً شما چرا باید برندی داشته باشید. به دلیل اهمیت این موضوع در همین قسمت ابتدایی آن را بررسی می‌کنیم.

برند در واقع نام تجاری شما است که به ثبت رسیده و فقط برای خود شما ست. تصور کنید که نامی تجاری خاص را برای خود انتخاب کرده اید و مشغول به فعالیت هستید. هیچ یک از ما نمی‌خواهیم که کسب و کاری دیگر هم از آن نام استفاده کند، به خصوص کسب و کارهایی که مشابه هستند.

ثبت برند به شما این اطمینان را می‌دهد که نامی منحصر به فرد انتخاب کرده اید و البته در آینده هم همین نام برای شما خواهد ماند و شخص یا شرکت دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند. این موضوع در بعضی از موارد حساسیت زیادی پیدا می‌کند.

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

از آنجایی که ثبت برند اهمیت بالایی دارد، در ادامه مراحل لازم برای این کار را شرح می‌دهیم تا با این موضوع آشنایی بیشتری داشته باشید. البته به این نکته دقت داشته باشید که ثبت برند کار ساده ای نیست و باید از تخصص و مهارت یک کارشناس برای این کار کمک بگیرید.

انتخاب نام

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت یک برند انتخاب نامی مناسب است. ثبت نام تجاری یا همان برند را اداره مالکیت معنوی انجام می‌دهد و کارشناس‌های این اداره هم حساسیت زیادی بر روی انتخاب نام دارند، از این رو لازم است که نکات مهمی را در رابطه با انتخاب نام در نظر بگیرید.

نام انتخابی شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در زمینه فعالیتی شما تا به حال برندی با این نام به ثبت نرسیده باشد. این موضوع به حدی حساسیت دارد که حتی نام انتخابی شما نباید مشابه با برند ثبت شده ای در زمینه فعالیتی شما باشد.

از نام اشخاص نمی‌توانید برای برند خود استفاده کنید. نام برند شما می‌تواند چند سیلابی هم باشد، اما به شما پیشنهاد می‌دهیم که نامی تک سیلابی و منحصر به فرد را برای خود انتخاب کنید، در این حالت چنین نامی بیشتر و بهتر در یاد مشتری‌ها می‌ماند.

جمع آوری مدارک

همانطور که می‌دانیم ثبت برند یک کار اداری به حساب می اید و مانند بسیاری از کارهای اداری دیگر به یک سری مدرک خاص نیاز دارد. اگر چه در ادامه لیستی از این مدارک را بیان می‌کنیم، اما به طور کلی دقت داشته باشید که شما باید قبل از اقدام برای ثبت برند مدارک را جمع اوری کنید.

تکمیل فرم

برای ثبت یک برند در ابتدا باید به صورت اینترنتی و غیر حضوری فرم‌های مربوط به آن را تکمیل کنید. برای این کار باید به وب سایت رسمی اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق تکمیل کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل کنید، اشتباه در اطلاعات وارد شده می‌تواند زمان را برای شما به عقب بی اندازد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست.

نوع برند خود را مشخص کنید

یک برند می‌تواند به دو صورت ثبت شود. در حالت اول مالک برند یک شخص حقیقی است و در حالت دوم مالک برند یک شخص حقوقی یا شرکت است. نوع برند شما به کسب و کاری که دارید مرتبط است، از این رو برای انتخاب آن باید به فعالیت‌های خود دقت داشته باشید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که معمولاً مشتری‌های شما از نوع مطلع نمی‌شوند، پس تاثیری بر روی معروف شدن برند شما ندارد.

تعداد طبقات برند را مشخص کنید

قصد دارید در چه زمینه‌هایی فعالیت کنید؟ تعداد طبقه‌های برند هم موضوعی است که در قبل از ثبت باید به آن دقت داشته باشید.

بارگذاری مدارک

بعد از تکمیل اطلاعات باید مدارک خواسته شده را به در وب سایت بارگذاری کنید. به این موضوع دقت داشته باشید که متناسب با موضوع فعالیت شما مدارک می‌تواند متفاوت باشد. در بعضی از موارد شما برای فعالیت به مجوز هم نیاز خواهید داشت، همانطور که گفتیم این مجوز متناسب با موضوع فعالیت شما است و به همین دلیل نمی‌توان این مجوزها را به طور قطعی مشخص کرد.

تائیدیه کارشناس

در این مرحله باید منتظر باشید که کارشناس اداره مالکیت معنوی مدارک شما را بررسی کند. در این مرحله اگر نام مناسبی را انتخاب کرده باشید، لوگوی شما مشکلی نداشته باشد، مدارک و مجوزهای دریافتی را به طور کامل و صحیح ارائه داده باشید و… کارشناس شما را تائید می‌کند و این مرحله را هم پشت سر گذاشته اید.

البته به این موضوع هم دقت داشته باشید که اگر کارشناس اداره مالکیت معنوی درخواست شما را رد کند، شما می‌توانید مشکل وارد شده را برطرف کرده و مجدد درخواست خود را ارائه دهید، پس نگران این موضوع نباشید.

انتشار آگهی در روزنامه

آخرین موردی که از ثبت برند و مراحل آن باید در نظر داشته باشید، انتشار یک آگهی در روزنامه است. در این مرحله شما تائیدیه کارشناس را گرفته اید و برند شما به طور قانونی ثبت شده است، اما برای اطلاع رسانی باید در روزنامه یک آگهی منتشر کنید.

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند

بعد از آنکه در رابطه با ثبت برند و مراحل آن اطلاعاتی را بیان کردیم، حال لازم است که در رابطه با هزینه‌های ثبت برند هم اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید، اینکه بدانید ثبت یک برند چه هزینه‌ای را برای شما به دنبال دارد به شما کمک می‌کند که بهتر بتوانید برای انجام آن برنامه ریزی کنید و بودجه‌ای مناسب را در نظر بگیرید تا در ادامه با مشکلاتی رو به رو نشوید.

تعداد طبقات

هر برندی با توجه به کارهایی که انجام می‌دهد تعداد طبقه‌ای خاص دارد. این تعداد طبقات با توجه به فعالیت شما مشخص می‌شود. هرچه تعداد طبقه‌های برند بیشتر باشد، در نهایت باید هزینه بیشتری هم برای آن بپردازید.

نوع برند

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم برندها دو نوع دارند، به این موضوع دقت داشته باشید که برند با مالکیت شخص حقوقی هزینه‌ای بیشتر از برند با مالکیت شخص حقیقی برای شما به دنبال خواهد داشت.

مجوزهایی که برای کار لازم دارید

دریافت مجوز هم به هزینه نیاز دارد، از این رو هزینه‌ای که برای مجوزها هم پرداخت می‌کنید، در لیست هزینه ثبت برند باید قرار داد.

آگهی در روزنامه

برای انتشار آگهی در روزنامه باید هزینه‌ای را هم پرداخت کنید، این هزینه را هم به دفتر روزنامه پرداخت خواهید کرد.

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با ثبت برند اطلاعاتی کاربردی را بیان کنیم، اگر شما در این رابطه سوالی دارید با کارشناسان ثبتی موسساتی چون ثبت شرکت ثبتینو، ثبت کاج، ثبت میزان، فکر برتر و ثبت ونک تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)