میرنیوز
به گزارش ایسنا بنابر اعلام پاوینو، در گفتگوی انجام شده توسط واحد روابط عمومی با دکتر علیرضا علیمردانی مدرس و مشاور کسب و کار و مدیرعامل پاوینو، ایشان موارد زیر را برای افزایش فروش به کسب و کارها پیشنهاد کردند.
1.محصولات یا خدمات جدید ارائه دهید
جهت افزایش فروش، طیف محصولات یا خدمات خود را به صورت مداوم افزایش دهید. در راستای این هدف، ابتدا «تحقیقات بازار» انجام دهید تا میزان تمایل و تقاضا برای محصولات و خدمات پیشنهادی خود را بسنجید و سپس اقدام به تولید یا اجرای آن کنید.
در فاز اولیه، گروهی از مشتریان خود را انتخاب کرده و آنها را مورد آزمایش قرار دهید. البته منظور ما این نیست که آنها موش آزمایشگاهی هستند! کافیست محصول جدید خود را به صورت آزمایشی به آنها ارائه دهید و بازخورد بگیرید. این بازخوردها بسیار ارزشمند هستند و میتوانند در مدیریت خطرات و نحوه بهبود محصول یا خدمات به شما کمک کنند.
زمانی که یک محصول یا خدمت جدید ارائه میکنید، به بازاریابیِ آن توجه ویژهای داشته باشید. بازاریابی کمک میکند مردم از وجود محصولات جدید شما مطلع شوند.
یکی از برندهای پیشگام در ارائه محصولات نوآورانه و جدید، شرکت «کاله» است که میتواند الگو و الهامبخش خوبی در این زمینه باشد.
2. وارد بازارهای جدید شوید
دکتر علیرضا علیمردانی درباره ورود به بازارهای جدید اینگونه بیان داشتند که: اگرچه ورود به بازارهای جدید میتواند هزینه بر باشد، اما در عین حال میتواند مشتری شما را افزایش دهد و در نتیجه سبب افزایش فروش شما گردد. تحقیقات بازار در اینجا هم به کمک شما میآید تا بازار بالقوه جدید را درک کنید و یک استراتژی و برنامه کسب و کار طراحی نمایید.
پس از شناسایی بازار جدید و شناخت آن، برای ورود به آن برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که فرآیندهای بازاریابی، فروش، توزیع و افزایش تولید شما پاسخگوی تقاضای جدیدی که ایجاد میشود باشد.
3. کانال های فروش خود را تقویت کنید
ارزیابی و بهینه سازی کانال های فروش میتواند به شما در راستای پیدا کردن مشتری جدید و افزایش فروش کمک کند، کنترل شما روی بازار و در نتیجه سودآوری را افزایش میدهد. بنا به توصیهی بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، شما میتوانید:
· کارکنان فروش خود را به صورت حرفهای آموزش دهید
· با نمایندگان فروش مستقل قرارداد ببندید یا نمایندگان خود را استخدام کنید
· فروشگاه های خرده فروشی اضافه کنید
· از فروشندگان استفاده کنید
· استراتژی تجارت الکترونیکی را پیاده سازی کنید
4.فعالیت های بازاریابی
بازاریابی پیششرط بیچون و چرا برای افزایش فروش است. پس روی کارایی فعالیت های بازاریابی خود تمرکز کنید. نتایج بازاریابی یا تبلیغات فعلی خود را بررسی کنید و اگر نتایج دلخواه خود را نمی بینید، استراتژی خود را تغییر دهید. مشتریان مورد نظرتان را بررسی نمایید تا بدانید چطور می توانید به بهترین وجه به آنها دسترسی پیدا کنید و استراتژی و مراحل بازاریابی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
5.قیمت خود را تغییر دهید
تغییر قیمت ها یا شرایط صورتحساب میتواند تقاضای بازار برای محصولات یا خدمات شما را تغییر دهد. در تغییر قیمتهای خود کارهای زیر را انجام دهید:
· در مورد رقبا و شرایط قیمتشان تحقیق کنید
· حاشیه سودتان را تعیین کنید
اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که پایین آوردن قیمت گزینه مناسبی برای شما نیست، بهبود معامله با شرایط مطلوب هم میتواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.
6. رقبا را بشناسید
برای افزایش فروش، همیشه از آنچه رقبا انجام می دهند آگاه باشید و رفتارها، توانایی ها و محدودیت های آنها را بشناسید. با شناخت رقبا، برای دفاع از موقعیت خود در بازار، واکنش نسبت به تغییرات و یافتن بازارهای جدید آمادگی بیشتری خواهید داشت.
7. روی روابط اجتماعی برند تمرکز کنید
در جامعه حضور فعال داشته باشید و برند خود را نمایش دهید. فعالیتهایی مانند حمایت از رویدادهای اجتماعی، سخنرانی در مناسبتهای مهم یا حمایت از یک تیم ورزشی محلی میتواند باعث افزایش آگاهی برند و در نتیجه افزایش فروش شما شود.
8.از خدمات مشتری غافل نشوید
میزان کیفیت پاسخگویی خدمات مشتری خود را ارزیابی کنید. بازخورد مثبت مشتری خوشحال برای تجارت شما ارزشمند است.
9.بدانید چه زمانی باید متوقف شوید
اگر یک محصول یا بخشی از خدمات شما سودآوری کمی دارد یا هزینههای زیادی را روی دست سازمان شما میگذارد، شاید زمان حذف آن فرا رسیده باشد.
اگر نسبت به ارائهی برخی ازمحصولات یا خدمات تعهد داشته باشید، حذف آن می تواند دشوار باشد، اما در عین حال حذف محصولات یا خدمات با سودآوری کم میتواند در هزینههای شما صرفهجویی کرده و سبب شود تا سرمایهگذاری عالمانهتری داشته باشید.
این 9 راهکار که توسط دکتر علیرضا علیمردانی ارائه شدند به شما کمک می کند تا در شرایط دشوار بتوانید علاوه بر حفظ کسب و کارتان، افزایش فروش خوبی داشته باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
حراج بعدی شمش طلا فردا برگزار میشود
همکاری خاتمالانبیا با تاپیکو در راستای اجرای منویاتِ رهبری
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عزم فولادیها برای تحقق شعار سال؛ احیای تولید با تکیه برداخل
بیمهگر حج تمتع مشخص شد
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ادامه ریزش قیمتها در بازار/ دلار به ۵۸هزار تومان نزدیک شد
تحویل اولین سری لاماری ایما هیبرید به مشتریان
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
"ریرا "در آستانه تجاریسازی شد
۶ موفقیت کچاد در سال ۱۴۰۲
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
وکالتی کردن حساب مشتریان در بانک رفاه برای خرید خودرو برقی
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
حفظ کیفیت خط قرمز و اولویت نخست مدیران خودرو است
ثبتنام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت
دلار مبادلهای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد