میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباط با مشتری میتواند بسیار فراتر از مدیریت روابط عمل کند. نرم افزار CRM به شما کمک میکند که فرآیندهای موجود در کسب و کار خود را به راحتی مدیریت کنید، اما نباید به این نرم افزار تنها به عنوان ابزاری برای بهبود خدمات مشتریان و تسهیل کارها نگاه کنید.
در صورت استفاده صحیح، نرم افزار CRM میتواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای افزایش بهره وری، افزایش فروش و تبدیل فرصتهای فروش به مشتری شناخته شود. کاربرد CRM در افزایش فروش، بهره وری و دقت پیش بینی امروزه موضوعی اثبات شده است.
۱. به اشتراک گذاری اطلاعات در تیم با CRM
اگر فرایندهای کاری شما در تیم فروش هماهنگ نباشد، زمان و انرژی بسیار بالایی هدر میرود.
به اشتراک گذاری شفاف اطلاعات در تیم فروش باعث میشود همه افراد تیم با هماهنگی پیش رفته و ریسک اشتباهاتی که در اثر یکپارچه نبودن اطلاعات اتفاق میفتد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما دو بار با یک سرنخ تماس بگیرد و نفر دومی که تماس میگیرد از تماس فرد اول اطلاع نداشته باشد، سازمان یا شرکت شما بی نظم به نظر میرسد.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان میتواند تمام اطلاعات مربوطه را ذخیره کرده و بین افراد تیم شما به اشتراک بگذارد. بنابراین همه از وضعیت پیشرفت سرنخها اطلاع دارند و هیچ کار اضافه ای انجام نمیشود. این اولین کاربرد بهترین نرم افزار CRM در افزایش فروش شرکتها و سازمانها، صرف نظر از اندازه یا زمینه فعالیت هست.
۲. کاربرد CRM در افزایش فروش با پیگیری
اگر میخواهید افزایش فروش داشته باشید و روابط تان را حفظ کنید، باید دائماً چرخه فروش تان را کنترل کنید.
استفاده از CRM برای نظارت و پیگیری چرخه فروش میتواند در رفع هرگونه نقصی در روشها و فعالیتها مفید باشد و هر مرحله از فرآیند فروش میتواند توسط نرم افزار CRM نظارت و پایش شود.
کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در افزایش فروش به این شکل هست که بر اساس اطلاعات به دست آمده متوجه خواهید شد که کدام فرایندها به خوبی کار میکنند و در کدام موارد نیاز به پیشرفت و بهینه سازی دارید تا با بهبود این قسمتها، بتوانید افزایش فروش را تجربه کنید.
۳. کسب اطلاعات در مورد مشتریان
یک نرم افزار CRM با قیمت مناسب میتواند دادهها و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد تاریخچه، وضعیت و رفتار مشتری در اختیار تیمهای فروش قرار دهد. کاربرد CRM در افزایش فروش این است که با بهره گیری از این اطلاعات، میتواند با ارائه پیشنهادات سفارشی سازی شده به مشتریان براساس آنچه درباره آنها میداند، میزان فروش را افزایش دهد.
همچنین متوجه خواهید شد که کدام گروههای مشتری برای شما ارزشمند تر هستند. به طور طبیعی گروههای خاصی در پایگاه مشتریان شما وجود دارند، شما با هدف قرار دادن این بخشها میتوانید فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
۴. کاربرد CRM در افزایش فروش با گزارش دهی h ۲
اینکه بتوانید به راحتی گزارشهای مورد نظر خود را تهیه کنید، میتواند به کسب و کار شما کمک کند تا از دادههای جمع آوری شده بیشترین بهره را ببرید و از این ویژگی برای تصمیم گیری و اجرای استراتژیهای موفق استفاده کنید.
نرم افزار CRM با فراهم کردن یک داشبورد و ویژگیهای اتوماسیون هرگونه نیاز به جمع آوری دستی اطلاعات برای گزارشها را برطرف میکند.
۵. اعلانات و هشدارها
مدیریت تمام مراحل و فرایندهای کسب و کار و مطلع بودن از شرایط، بدون کمک گرفتن از نرم افزار CRM به هیچ وجه کار آسانی نیست.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان میتواند حاوی یک عملکرد هشدار باشد که کارکنان شما را از وقایع یا اقداماتی که نیاز به وقوع دارند یا در شرف وقوع هستند مطلع کند.
کاربرد CRM در افزایش فروش با استفاده از اعلان ها و هشدارها به این صورت است که به عنوان مثال اگر سفارشی ارسال نشده باشد یا یک سرنخ به پیگیری نیاز داشته باشد، نرم افزار CRM تیم شما را از وجودش مطلع میکند.
۶. ایمیل مارکتینگ و کاربرد CRM در افزایش فروش
با ارائه پیشنهادات و تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ، میتوانید مشتریان بیشتری را برای خرید محصولات یا خدماتتان ترغیب کنید. حتی اگر مشتری شما به خدمات یا محصولات به خصوصی که در آن لحظه ارائه میشود علاقهای نداشته باشد، این پیشنهادات و تبلیغات باعث میشوند که افراد درباره کسب و کار شما فکر کنند و این در نهایت باعث افزایش فروش کسب و کار شما میشود.
۷. مدیریت وظایف
مدیریت وظایف برای رسیدگی به مهمترین مسئولیتها ضروری است. اینکه بتوانید حسابهای مشتریان را به طور کارآمدتری مدیریت کنید، میتواند اجرای بیش فروشی و فروش متقابل را در مورد آنها برای کسب و کار شما آسانتر کند و این میتواند برای شما افزایش فروش را به ارمغان بیاورد. کاربرد CRM در افزایش فروش به این صورت است که میتواند به طور خودکار هر اقدامی را که باید فوراً انجام شود اولویت بندی کرده و در مورد آن به شما اطلاع میدهد تا روابط و گفتگوی شما با مشتریان به طور موثری حفظ شود و گسترش پیدا کند.
۸. یکپارچه سازی با نرم افزار حسابداری
برای استفاده بیشتر از نرم افزار CRM، سازمانها اغلب CRM را با نرم افزار حسابداری خود ادغام میکنند. CRM میتواند تاریخچه حساب، مخاطبین اصلی، ارتباطات مشتری و گفتگوهای داخلی حساب را برای نرم افزار حسابداری شما فراهم کند. ادغام این دادهها نه تنها بینش ارزشمندی در مورد روندهای گذشته به شما میدهد، بلکه به افزایش دقت پیش بینیهای آینده هم کمک میکند. کاربرد CRM در افزایش فروش در این مورد این است که با در اختیار داشتن همه حسابها و سابقه آنها در یک مکان از طریق راه حل CRM باعث کاهش زمان جستجو، افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار میشود.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
شرایط ابطال گارانتی خودرو اعلام شد
راهنمای کامل برای استایل اسپرت مردانه
قیمت دلار به ۵۲۹۲۴ تومان رسید
جوجهریزی امسال نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان