میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به؛
* تعریف خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* انواع خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* اهمیت خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگی
* در حوزه لوازم خانگی، خدمات پس ازفروش چه مواردی را در بر میگیرد؟
* معیارهایی برای شناختن خدمات پس از فروش بهتر
بپردازیم. همچنین در ادامه از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی با ما همراه شوید.
تعریف خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* خدمات پس از فروش (After-sales) عبارت است از تعهدی که شرکتها برای جواب به نیاز مشتریان برای پشتیبانی برای یک دوره زمانی معین ارائه میکنند.
* این خدمات به رفتار مشتریان در پی فروش بستگی دارد که بخش مهمی از رقابت غیر قیمت میباشد حتی میتوان به عنوان تشویق مردم برای خرید و یا توجیهی برای قیمت بالای کالا به آن نگاه کرد.
* خدمات پس از فروش برشهرت بلند مدت شرکت تأثیر دارد و حتی میتواند بر فروشهای آینده نیز مؤثر باشد.
* امروزه خدمات پس از فروش در کسب و کارها به قدری حیاتی و مهم است که میتواند سود یا زیان شرکت را مشخص کند.
* برای صنعت لوازم خانگی که هر روز در حال پیشرفت است لازم است حتماً خدمات پس از فروش به خوبی بررسی و طراحی شود تا مشتریان در این بازار برندی که شایستگی بیشتری دارد انتخاب کنند.
* این خدمات میتواند شامل حمل و نقل محصولات، گارانتی، عیب یابی و سرویس لوازم خانگی توسط نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، حمل و نقل محصول با درخواست مشتری و … باشد.
انواع خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* معمولاً بعضی شرکتها بعد از یک مدتی با تماس تلفنی از مشتری سوال میکنند که محصول چگونه کار میکند، در صورت مشکل برای رفع آن اقدام میکنند.
* پشتیبانی فنی: بیشتر این نوع خدماتonline و ۲۴ ساعته انجام میشود که بیشتر مربوط به تکنولوژی است؛ مانند آپدیت کردن نرم افزارها
* آموزش: اولین مرحله در خدمات برای تمامی کسب و کارها میباشد که آموزش درست استفاده از محصول را ارائه کنند.
* خدمات فنی: این نوع خدمات برای کالاهایی است که به تعمیر یا تعویض قطعات احتیاج دارند که به سه دسته تقسیم میشود:
* تعویض کالا
* تعویض قطعات
* تعمیر کالا
اهمیت خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگی
* با توجه به این که در صنعت لوازم خانگی برندهای زیادی فعالیت میکنند و هر کدام در تولید محصولاتی خاص شهرت زیادی میان خریداران دارند.
* این کسب و کارها با تمرکز روی خدمات پس از فروش میتوانند یک مزیت رقابتی تازه ایجاد کنند و سهمشان از بازار را بیشتر کنند.
* این مزیت به کسب و کار کمک کرده تا به راحتی محصولاتش را بفروشد و طرفداران جدیدی برای برند خود بسازد.
در برندهای بزرگ مثل سامسونگ و ال جی خدمات پس ازفروش چه مواردی را در بر میگیرد؟
* بزرگترین برندها در صنعت لوازم خانگی مانند شرکتهای سامسونگ SAMSUNG و ال جیLG در کنار تولید دستگاههای با کیفیت ، به سیستمهای لجستیک و حمل و نقل، نحوه و خدمات ارائه شده برای فروش، ارائه قطعات در صورت خرابی و تعمیر و نگهداری توجه ویژهای دارند. شما میتوانید در صورت بروز مشکل به راحتی با نمایندگی تعمیرات سامسونگ یا ال جی در شهر خود تماس بگیرید و آنها شما را راهنمایی نمایند.
* برندهای سامسونگ SAMSUNG و ال جی LG به وسیله این خدمات، مشتریان خود را وفادار میکنند چون هر مشتری با خرید محصول باید از تعمیرکاران و نمایندگان فروش قطعات آن استفاده کند.
* دقت داشته باشید که اگر مشتری سرویسها و خدمات پس از فروش مناسبی دریافت نکند، وفاداری خود را نسبت به آن برند از دست میدهد و این موارد به دقت در نمایندگی تعمیرات ال جی و سامسونگ بررسی میشوند.
معیارهایی برای شناختن خدمات پس از فروش بهتر در لوازم خانگی
* نحوه فروش قطعات توسط شرکت که باید داراری تنوع بالا و دسترسی آسان برای خرید باشد.
* دارای تنوع در شیوه ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان
* ارائه دادن خدمات پشتیبانی و پاسخگو بودن به صورت شبانه روزی به دلیل بروز مشکلات غیر منتظره
* بررسی کردن میزان درخواستهای بازار بر اساس نیاز مشتریان چرا که یک برند خوب محصولاتش هیچ وقت در بازار به دلیل عدم تولید کمیاب نمیشود.
* قابلیت ارائه دادن خدمات پس از فروش به کلیه مکانهایی که محصول در آنجا ارائه شده است.
* برای دوری از خطر قدیمی شدن محصولات و تکنولوژیهای آنها باید بروزرسانی همیشگی محصولات را در دستور کار خود قرار دهد.
* داشتن یک شبکه تحویل محصولات برای گروههای مختلف مردم در تمامی نقاط
در انتخاب محصولات لوازم خانگی به این موضوعات توجه کنید که کدام یک از برندهای موجود خدمات پس از فروش بهتری ارائه میدهد. بهتر است علاوه بر معیارهای خود، مهمترین معیارهایی که ما برای شما نام بردیم را بسنجید.
باید دقت داشته باشید که با تولید هر محصول لوازم خانگی با کیفیت لازم است که ارتباط پایدار و ماهیانه با مشتریان داشته باشید و از آنها نظرسنجی تلفنی یا آنلاین انجام دهید تا از رضایت و عدم رضایت آنان اطلاع کسب نموده و آن را قوت یا در صورت نیاز اصلاح کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
نویان مقام اول مدیریت نوین رستورانداری کشور شد
شیراز، نگین گردشگری ایران و هتلهایی برای خاطرهسازی
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
راهنمای جامع خرید پردازنده سرور HP
تعمیر توربو شارژ دنا رو دست متخصصش بسپار
نوبتدهی آنلاین آسان و سریع با دکتریاب
بلیط هواپیما چارتر چه کمکی به کنترل هزینههای سفر میکند؟
گامی دیگر دربازآفرینی برند بیمه تجارتنو؛ پاسخگویی و ایفای تعهدات
چگونه برند خود را در ذهن مشتریان جاودانه کنیم؟
حضور شرکت به پرداخت ملت در همایش بانکداری نوین و نظامهای پرداخت
عملیات بازسازی هتل جهانگردی جلفا به ایستگاه پایانی نزدیک میشود
ساده ترین روش طراحی سایت فروشگاهی در ۲۰۲۴
معرفی کامل اقامتگاههای لوکس و هتلهای معروف کیش
معرفی بهترین هتلهای شهر مشهد
شروط مهم واردات خودرو در آیین نامه جدید دولت
قیمت جهانی طلا ۵ آذر؛ هر اونس ۲۶۹۵ دلار و ۶ سنت
آیین نامه جدید واردات خودرو ابلاغ شد
چرا نرم افزار حسابداری آنلاین، امروزه یک ضرورت است؟
شرایط ابطال گارانتی خودرو اعلام شد
راهنمای کامل برای استایل اسپرت مردانه
قیمت دلار به ۵۲۹۲۴ تومان رسید
جوجهریزی امسال نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت
راهنمای سفر به مشهد در خلوتترین زمانها
قیمت آجر سفال ۱۴۰۳؛ محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع دیوار ۲۰سانتی
بررسی مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی
چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟
تقویت سئو با افزایش دامین اتوریتی و خرید ورودی گوگل
خدمات تخصصی شیشه اتومبیل تهران