میرنیوز

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری 2021-04-14T13:47:42+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هدفون و هندزفری وسایلی هستند که افراد از آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی، رادیو و انجام مکالمه استفاده می‌کنند. در انواع مختلف و مطابق با هر نوع سلیقه‌ای تولید می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. امروزه در اثر پیشرفت ارتباطات این وسیله بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون هم سبک هستند و هم علاوه بر پخش صوت امکان برقراری ارتباط صوتی و حتی تصویری را فراهم می‌کنند. در صورتی که شما هم قصد خرید این وسیله را دارید برای شناخت انواع آن و توجه به نکات مهم هنگام خرید در این مطلب با ما همراه باشید.

انواع هدفون و هندزفری

هدفون و هندزفری بلوتوثی انواع بسیار متنوعی دارند و از نظر نحوه‌ی اتصال و قرارگیری به چند نوع تقسیم می‌شوند؛

براساس نحوه‌ی اتصال

همانطور که از اسمشان پیداست اتصال آن‌ها به گوشی یا دستگاه صوتی توسط سیم، رابط USB، جک ۵/۳ و یا ۳/۶ میلیمتری انجام می‌شود. سرعت انتقال داده و کیفیت سیگنال‌های صوتی در این نوع زیاد است و صدا با تأخیر به گوش کاربر نمی‌رسد. البته کیفیت سیم‌ها تأثیر زیادی روی موارد اشاره شده دارد. این نوع خود در دو مدل با سیم ثابت و جداشدنی وجود دارد و تفاوت آن هنگام ایجاد مشکل در سیم احساس می‌شود.

بی سیم: این نوع برای اتصال به سیم نیاز ندارند و از طریق بلوتوث، وایرلس و NFC به منبع صوتی متصل می‌شوند. استفاده از فناوری بلوتوث رایج‌تر است و کارایی بیشتری دارد. از مزیت این نوع می‌توان به برد بالای آن اشاره کرد. به طوری که می‌توانید گوشی یا دستگاه صوتی را با فاصله‌ای حدود ۱۰ متر از خود قرار دهید. البته میزان برد این وسیله رابطه‌ی مستقیمی با نسخه‌ی بلوتوث دارد. هرچه از نسخه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر استفاده کنید پوشش فاصله‌ی آن نیز بیشتر می‌شود. هندزفری و هدفون بلوتوثی بیشتر در باشگاه‌ها، هنگام ورزش یا رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز نیست که گوشی تلفن را در دستتان نگه دارید یا در جیبتان بگذارید. این نوع یک مشکل جزئی دارد که ممکن است صدا در حد صدم ثانیه تأخیر داشته باشد. البته با استفاده از نسخه‌های پیشرفته بلوتوث این مشکل رفع می‌شود. با استفاده از باتری قابل شارژ کار می‌کند و هرچقدر شارژ شدن باتری آن مدت زیادی طول بکشد عمر دستگاه بیشتر می‌شود.

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری

از لحاظ قرارگیری

داخل گوش: کوچک‌ترین انواع ایرفون‌ها هستند و سری نرم آن‌ها درون گوش کاربر قرار می‌گیرد و مانع ورود نویز و صدای محیط اطراف می‌شود. از مزایای این نوع هندزفری می‌توان به سبک و قابل حمل بودن آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید در هنگام حرکت و فعالیت بدنی به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید یا بدون در دست نگهداشتن تلفن همراه خود ارتباط صوتی برقرار کنید این نوع برای شما مناسب خواهد بود. چون هم وزن کمی دارد و هم به طور کامل داخل لاله‌ی گوش قرار می‌گیرد و از ورود صدای اضافی به گوش و خروج صدا به بیرون جلوگیری می‌کند.

روی گوش: اندازه‌ی این هدفون‌ها نسبت به ایرفون‌های داخل گوشی بزرگ‌تر است و روی لاله‌ی گوش قرار می‌گیرند. درایورهای بزرگ‌تری دارند و کیفیت صدای خروجی آن‌ها رضایت‌بخش است. این نوع به دلیل قرارگیری روی گوش و ایجاد حرارت کمتر به سیستم شنوایی آسیب نمی‌رساند اما در طولانی مدت می‌تواند لاله‌ی گوش را آزار بدهد. با این‌که صدا را به طور مستقیم به داخل کانال گوش می‌رساند اما نمی‌تواند به خوبی از نفوذ صدای بیرون به داخل گوش و همچنین نشت صدای در حال پخش جلوگیری کند.

دور گوش: قسمت گوشی آن اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد و تمام گوش را پوشش می‌دهد و به بهترین نحو از ورود صداهای مزاحم و نویز جلوگیری می‌کند. درایورهای آن نسبت به انواع دیگر بزرگ‌تر و قدرتمندتر هستند و باعث ایجاد سطح صدای بالاتر و عمیق‌تری می‌شوند. همچنین با فاصله‌ی مناسبی از پرده‌ی گوش قرار می‌گیرند که علاوه بر عدم آسیب به گوش، صدای موسیقی مانند استودیوها پخش می‌شود و کاربر در شرایط راحت‌تری صدا را می‌شنود. از مزایای آن می‌توان به کیفیت بالای صدا اشاره کرد.

پشت گردن: بدنه‌ی این وسیله دور گردن قرار می‌گیرد و برای افرادی که روی آرایش موهای خود حساس هستند مناسب است. قسمت گوشی‌های آن نیز با سیم یا دستک‌های ثابت به بدنه متصل شده و داخل گوش قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل این‌که پشت گردن و حتی زیر یقه‌ی لباس قرار می‌گیرند دیده نمی‌شوند و بقیه‌ی افراد متوجه وجود آن نخواهند شد. از این وسیله هنگام فعالیت‌های پرتحرک می‌توان استفاده کرد.

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری

نکات مهم هنگام خرید هدفون و هندزفری

برای خرید لوازم جانبی موبایل مانند این وسایل ابتدا باید نوع نیاز و میزان بودجه‌ی خود را مشخص کرده و سپس با توجه به مشخصات و ویژگی‌های هرکدام بهترین نوع را انتخاب و خریداری نمائید. در ادامه به چند مورد از نکاتی که هنگام خرید این وسایل باید به آن‌ها توجه داشته باشید اشاره می‌کنیم.

نوع نیاز: قبل از هر کاری باید مشخص کنید که از این وسیله برای چه کاری و در چه محیطی استفاده خواهید کرد. چون مقاومت بدنه، میزان پخش صدا، نوع صدا و … در انواع مختلف آن یکسان نیست و به نوع استفاده بستگی دارد. برای مثال انواعی که برای گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش به کار می‌رود برای موارد آموزشی مناسب نیست.

داشتن یا نداشتن سیم: این مورد کاملاً به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد که از انواع بی سیم یا مجهز به جک استفاده کند. درصورتی که با تکنولوژی روز پیش می‌روید بهتر است که از انواع بی سیم استفاده کنید. البته محیط مورد استفاده و انتظار شما از این وسیله در انتخاب این مورد تأثیر زیادی دارد.

نوع سیم: هندزفری‌های سیمی دارای دو نوع سیم مسطح و معمولی هستند که نوع مسطح کمتر گره می‌خورد و استفاده از آن راحت است. انواع معمولی نیز خود در دو نوع عادی و بافته شده وجود دارد که نوع عادی معمولاً در بسته بندی گوشی‌های موبایل دیده می‌شود و هیچ مقاومتی در برابر گره خوردگی ندارد. اما انواع بافته شده ضخامت بیشتری دارند و امکان گره خوردن آن‌ها کمتر است.

طول سیم: این وسیله با طول سیم نیم متر و یک متر تولید می‌شود که انتخاب آن به استفاده‌ی شما بستگی دارد. معمولاً افزایش طول روی کیفیت صدا تأثیر خوبی ندارد و باعث کاهش آن می‌شود.

نوع پورت: این وسیله از سه طریق USB-C ، جک و پورت لایتینگ (مخصوص اپل) به منبع صدا وصل می‌شود. انتخاب نوع پورت به نوع منبع صدا و نحوه‌ی برقراری ارتباط با آن بستگی دارد.

میکروفون: ایرفون‌ها علاوه بر امکان پخش صدا قابلیت برقراری مکالمه را نیز دارند و این کار ازطریق میکروفون انجام می‌شود.اگر قصد دارید با این وسیله صحبت کنید باید به سراغ انواع دارای میکروفون بروید.

مقاومت در برابر آب: این ویژگی برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد و این امکان را به کاربر می‌دهد تا حتی در عمق مشخصی از آب نیز از آن استفاده کند. همچنین انواع ضد آب در برابر تعریق هم مقاوم هستند و در ورزش‌های طولانی مدت آسیب نمی‌بینند.

عایق بندی صدا: انواعی که دارای عایق صدا هستند محیطی ایزوله برای گوش دادن به موسیقی یا صداهای دیگر را فراهم می‌کنند و مانع از نفوذ صدا به درون گوش و همچنین خروج آن به محیط بیرون می‌شوند. انواع دور گوش و داخل گوش از این قابلیت برخوردارند.

تکنولوژی حذف نویز: داشتن این ویژگی باعث می‌شود که در هنگام برقراری تماس یا گوش دادن به موسیقی، صدای محیط اطراف را کمتر بشنوید. این تکنولوژی با ضبط صدای محیط و ایجاد موج معکوس در هدفون نویزهای موجود را حذف می‌کند.

قیمت: بعد از بررسی مشخصات باید به قیمت این وسیله و متناسب بودن آن با بودجه‌ی خود دقت کنید. همیشه گران بودن به معنی باکیفیت بودن نیست اما ویژگی‌های معرفی شده در تعیین قیمت این وسایل نقش بسیاری دارند.

جهت خرید لوازم جانبی گوشی موبایل می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سبز موبایل SabzMobile.com مراجعه کنید. سبز موبایل یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید موبایل و لوازم جانبی آن در کشور است که فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است. کاربران در این سایت می‌توانند با فیلترینگ قوی و کاربرپسند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هر آنچه در حوزه موبایل، تبلت، گجت می‌خواهند برسند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت

 آغاز ثبت نام خودرو جدید BAC X۳ برای اولین بار + قیمت
2024-02-20T16:21:27+03:30
فروش خودرو بک X۳ را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
2024-02-20T16:21:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

 حباب سکه به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
2024-02-17T12:54:53+03:30
کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده ...

تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر

 تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی + تصاویر
2024-02-17T12:54:52+03:30
تست درایو لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی با حضور رسانه های تخصصی حوزه خودرو برگزار شد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:52+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است

 وزیر صمت: خودرو «ری‌را» از نظر کیفی در تراز جهانی است
2024-02-17T12:54:51+03:30
وزیر صمت از عرضه خودروی «ری‌را» از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول

 جزئیات پیش فروش خودرو لاماری ایما اعلام شد+ جدول
2024-02-17T12:54:50+03:30
متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی دربخش "استعلام نوبت دهی" نسبت به استعلام و مشاهده نوبت ثبت نام خود اقدام نمایند.

حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 حراج هشتم شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-17T12:54:49+03:30
هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
2024-02-17T12:54:49+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و۸۵۰ هزار تومان است.

ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور

 ذوب آهن اصفهان آماده تامین انواع مقاطع ساختمان های بلند مرتبه کشور
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین کنگره ملی"راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان" با حضور محمدرضا رضایی...

فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

 فولاد مبارکه الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است
2024-02-09T18:14:41+03:30
نخستین هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور...

جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد

 جوایز برندگان کمپین کودک و نوجوان سپرده سبای بانک پارسیان اهدا شد
2024-02-09T18:14:40+03:30
طی برگزاری آیین‌های جداگانه و با حضور نمایندگان بانک پارسیان، جوایز ۱۰ برنده قرعه‌کشی کمپین کودک و نوجوان سپرده ارزشمند سبای باشگاه مشتریان اهدا شد.

کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر

 کسب رتبه نخست نقل و انتقالات وجوه ارزی در شبکه بانکی از سوی بانک شهر
2024-02-09T18:14:40+03:30
پانزدهمین سال تأسیس بانک شهر، گرامیداشت تأسیس نهادی است که فصل جدیدی در سپهر اقتصادی ایران اسلامی آغاز کرد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
2024-02-09T18:14:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۷۸۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از غرفه بهمن در نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان: باید از ظرفیت محصولات سنگین گروه بهمن استفاده کرد
2024-02-09T18:14:39+03:30
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: از ظرفیت محصولات تجاری سنگین گروه بهمن می توان در حوزه حمل و نقل محصولات معدنی استفاده کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
2024-02-09T18:14:38+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود

 ششمین حراج شمش طلا امروز برگزار می‌شود
2024-02-06T11:14:33+03:30
ششمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز سه شنبه مورخ ۱۷  بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول

 فروش محصولات کرمان موتور ویژه دهه فجر از امروز+ جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
از امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، ۳ محصول شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۳ ویژه دهه مبارک فجر عرضه خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول

 تازه‌ترین قیمت ارزها در مرکز مبادله ارزی+جدول
2024-02-06T11:14:32+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
2024-02-06T11:14:32+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
2024-02-05T12:14:23+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

 فروش ۲۰۰ کیلو شمش طلا در ۲۰ روز/ ششمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود
2024-02-05T12:14:23+03:30
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا طی پنج مرحله حراج در مرکز مبادله ایران به فروش رسیده که تاثیر آن در کنترل بازا...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)